Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#1561
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Hogy valami építő jellegűt is írjak ne csak Vejne-t leépítőt...

A shimano tech doc-ból a következőt hámoztam ki. A 6700-as hátsó váltó akár SS vagy GS kanál 11-28-as sort kezel. Az SS teljes kapacitása max 33 fog a GS-é max 39 fog. Tehát az 53/39 11/28-as sorral is csak 31. Szóval ha rövid kanalas a váltód akkor is használhatod. Persze így keresztbe váltani soha nem fogsz. Ez az elmélet. Ha elég a 28-as végű sor akkor olyat vegyél. 29-es vagy 30-as végű sorral előfordulhat, hogy nem tudja felrakni a váltó a láncot vagy nagyon gyászos lesz. Ettől lehet működne, de egy Ultegra sor drága ahhoz, hogy kísérletezz vele...

#1562
Trekesrájder

Trekesrájder

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

12-30 új lánccal. A váltót meg úgy állítsd be, hogy ne kövesse szorosan a lánckerekeket.

 

szerk: gondolom, új lánc kelleni fog, hogy nehogy "fennakadj" véletlenül.

Persze, mindent cserélnem kell!

 

OK, kösz még1x!



#1563
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Vejne, köszi az infót!

Valóban csak sort szeretnék, de a Rose-s ajánlat sem elhanyagolható. Szinte egy sor áráért kapnék egy hajtóművet (igaz csak 170-es), és erre az útra pont jó lenne, aztán mehet a piacra.

Beszéltem több szervizzel is Pesten, és sajnos eléggé ellentmondó válaszokat kaptam. A fele azt mondta, hogy simán felrakhatom a rövid kanalas váltóhoz a 12-30-as sort, a másik fele meg azt, hogy max. 27! Sőt, Paul-Lange-t is felhívtam, ahol hosszas keresgélés és számolgatás után azt állapította meg a "szakértő úr" (sajnos nem túl meggyőzően!), hogy mehet a 12-30.

Na itt tartok most. Rendelném a sort webshop-ról, de teljesen tanácstalan vagyok!

12-30 új lánccal. A váltót meg úgy állítsd be, hogy ne kövesse szorosan a lánckerekeket.

 

szerk: gondolom, új lánc kelleni fog, hogy nehogy "fennakadj" véletlenül.


Vejne módosította - 2016. február 13. - 11:39


#1564
Trekesrájder

Trekesrájder

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Vejne, köszi az infót!

Valóban csak sort szeretnék, de a Rose-s ajánlat sem elhanyagolható. Szinte egy sor áráért kapnék egy hajtóművet (igaz csak 170-es), és erre az útra pont jó lenne, aztán mehet a piacra.

Beszéltem több szervizzel is Pesten, és sajnos eléggé ellentmondó válaszokat kaptam. A fele azt mondta, hogy simán felrakhatom a rövid kanalas váltóhoz a 12-30-as sort, a másik fele meg azt, hogy max. 27! Sőt, Paul-Lange-t is felhívtam, ahol hosszas keresgélés és számolgatás után azt állapította meg a "szakértő úr" (sajnos nem túl meggyőzően!), hogy mehet a 12-30.

Na itt tartok most. Rendelném a sort webshop-ról, de teljesen tanácstalan vagyok!



#1565
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Szerintem nem akar Ultegra helyett Tiagrát...sort szeretne...

akkor vegyen 12-30-ast, és állítsa be a váltót úgy, hogy ne kövesse olyan szorosan a lánckerekeket (pont arról a csavarról írtam reggel a Daytonás focus kapcsán : ) )



#1566
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Szerintem nem akar Ultegra helyett Tiagrát...sort szeretne...
  • Vejne kedveli ezt

#1567
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Szevasztok Rájderek!

 

Plíz help! Először a technikáról. Shimano Ultegra 6700 szett, 53/39-es hajtómű, 12-25-ös sor. Eddig ez az áttétel bőven elég volt az összes hazai és a "környező" 100km-es körben megtalálható szlovák hegyekben is. Sőt, gyakorlatilag a 23-as, 25-ös tárcsa szinte új. Viszont idén nagy fába vágtam a fejszém, az Alpokba készülök (Tre Chime, Zoncolan, stb.) Szeretnék nem megdögleni a hegyekben, és keresem a megfelelő áttételt. Kérdésem a következő: ehhez a hajtóműhöz melyik a legnagyobb áttételű sor? 12-27 vagy 11-28, netán 12-30? Sajnos kompakt hajtómű csere most nem fér bele a projektbe.

Előre is köszönöm a szakértést!

https://www.rosebike...kset/aid:519976

 

Mondjuk olcsóbb volt, de kuponnal még mindig tudod kérni.. 

 

>PS: mielőtt valaki olvasni nem tudó, nem odafigyelő hülyegyereknek bélyegezne, hogy "háde mondta, hogy hajtókar nem fér bele, csak sort szeretne venni", üzenem: igen, láttam. De egy tiagra kompakt kar még mindig alig drágább, mint egy ultegra sor, sőt, ha apróban keresget, lehet, hogy olcsóbbat is talál... 

 

egyébként 29-es lánckerekeket még elkezel a rövid kanalas váltó.



#1568
Trekesrájder

Trekesrájder

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Szevasztok Rájderek!

 

Plíz help! Először a technikáról. Shimano Ultegra 6700 szett, 53/39-es hajtómű, 12-25-ös sor. Eddig ez az áttétel bőven elég volt az összes hazai és a "környező" 100km-es körben megtalálható szlovák hegyekben is. Sőt, gyakorlatilag a 23-as, 25-ös tárcsa szinte új. Viszont idén nagy fába vágtam a fejszém, az Alpokba készülök (Tre Chime, Zoncolan, stb.) Szeretnék nem megdögleni a hegyekben, és keresem a megfelelő áttételt. Kérdésem a következő: ehhez a hajtóműhöz melyik a legnagyobb áttételű sor? 12-27 vagy 11-28, netán 12-30? Sajnos kompakt hajtómű csere most nem fér bele a projektbe.

Előre is köszönöm a szakértést!



#1569
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://apro.bikemag....ar-l328396.html

 

a hosszú kanalas váltó, 12-23 sor és a szettből kilógó hajtókar miatt jól gondolom, hogy ez gyárilag tripla volt? :)

 

Illetőleg, vajon honnan lehet ilyen kompakt centaurt szerezni olcsón, 172.5 hosszban? Igazából a mirage-veloce CT is jó, tányérok nélkül, csapágy nélkül is akár, csak a csillag. És úgy szabadon pimpelhető (bár sajnos a legtöbb 110-es 5-furatos tányér nem jó rá némi módosítás nélkül)

 

Egyébként ezen a "hírhedt" record9-es lánc van, azt hiszem. A másik, ami látszik az egiyk képen: a hátsó váltó rugóállítócsavarja kb. középállásban van, pedig ilyen sornál simán rá lehet "engedni", mert nekem ilyesmi váltóm van rövid kanalasban, 13-23 soron, és a lehető legszorosabbra van állítva a sor követése. :) Az csak egy kis érdekesség, még van tartalék a csavarban bőven.

 

a szett még a 2000-es 9s daytona, a régi vágású hátsó váltóval, így gondolom, a hátsó lánckeréksor is még 26mm-es záróanyához készített, nem túlméretes tengelyű veloce agy. Azokról az agyakról a rotor amúgy átmenthető régebbi 8s agyakra, így akár egy 1995 körüli hátsó kereket is föl lehet tupírozni 11seb-re. :)


Vejne módosította - 2016. február 13. - 07:18


#1570
Lzolcsi

Lzolcsi

    újonc

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

Nos, a jelek szerint pont sort találni nem volt nehéz, CS-HG41 11-34T kb bárhol kapható http://goo.gl/DM4aRX

Letakarítottam egyébként a mostani fogaskeréksort, de típusszámot még nem találtam rajta, csak a zárógyűrűn van annyi, hogy "Hyperglide C"

Mindenesetre én bízom a fenti sorban, remélhetőleg jó lesz rá.



#1571
Lzolcsi

Lzolcsi

    újonc

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

Ja igen, úgy értettem, hogy azon elmélkedem, hogy mire cseréljem. Ebből gyanítom hogy nehezebb lenne ugyanezt a típust újra beszerezni. Elvileg CS-HG60-8I van rajta, gyakorlatilag ez akkor lesz biztos, ha szétszedem, megpucolom és megnézem. Biztosan fogok még jelentkezni tanácsért ha a szétszereléssel végeztem... :)



#1572
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Köszi Verti, a letörést is látom a két legfrissebb láncon, úgyhogy már tuti hogy eredeti. Be is rendelem az egyiket, és amíg ideér addig elmélkedem a sor cseréjén.

 

Köszönöm a segítséget mindenkinek, külön Vertinek, sokat sikerült tanulnom most 1 nap alatt!

 Ne elmélkedjél, mert haza vágja a régi sor az új láncot pár száz km alatt. Ellenben ha veszel egy sort akkor több ezer km mire a kettőt együtt lehajtod, ha rendesen kened. 4000-5000 egy nyolcas sor itthon


verti módosította - 2016. február 12. - 10:50


#1573
Lzolcsi

Lzolcsi

    újonc

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

Köszi Verti, a letörést is látom a két legfrissebb láncon, úgyhogy már tuti hogy eredeti. Be is rendelem az egyiket, és amíg ideér addig elmélkedem a sor cseréjén.

 

Köszönöm a segítséget mindenkinek, külön Vertinek, sokat sikerült tanulnom most 1 nap alatt!



#1574
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Az IG lánc legfontosabb jellemzői a letört lapok...

 

23773128_4af8df7939e3bb76e99ae50779f80ca

 

 

A számok a minőséget mutatják. Minél nagyobb annál jobb. Shimano esetében arról van szó, hogy egyre jobb a korrózió és kopás állósága egy láncnak. Az olcsók barnítottak, utána feketített, utána külső lapok nikklezettek, utána külső belsők is. Anyagában nincs különbség, max dizájnban.



#1575
Lzolcsi

Lzolcsi

    újonc

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

A képek alapján, -amilyen koszlott, olajsárban úszó a hajtásod-, megfogadnám Verti jószándékú tanácsát, és a költséghatékonyságra fókuszálnék. Az eredeti IG-s lánc beszerzésébe szánt plusz pénzt és energiát pedig egy kis tisztogatásra fordítanám.

A tisztogatás mindenképp meglesz, tavaly kb két alkalom alatt lett ilyen, (de egyébként vásárlás óta összesen nem mentem vele többet 200 kilométernél) szóval most az lenen a tervem, hogy kicsit rendbeszedem és utána már mindenképp szép állapotban kell tartanom.



#1576
Lzolcsi

Lzolcsi

    újonc

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

Azthiszem sikerült rájönnöm, hogy mi lehet az eredeti és a kamu IG láncok között a látható különbség:

-A pin-ek teteje a kamu láncon sima, az eredetin van egy kiálló rész (mintha nút lenne, csak nem bevésve, hanem kiáll belőle)

-A vékonyabb szemek (tehát amik nincsenek feliratozva) a másolatokon sokkal sötétebbek

-Az eredetin van "VIA" és "Japan" feliratú láncszem is.

Ezek alapján úg gondolom, hogy ez a kettő már talán tényleg jó: http://goo.gl/jzRHxS és http://goo.gl/k9YLbF

Csakhogy az egyik IG70 a másik pedig IG90. Nem sok infót találtam ezekről, de amit sikerült elolvasnom, azok alapján ezek mind kompatibilisek egymással a különbség a minőségben, szakítószilárdságban van, magyarul bármelyik jó lenne az IG51 helyett. Szerintetek is?

 

A sor cseréje érdekes lesz, elkezdek utanánézni, hogy ott mi lehet a helyzet, de addig is elöljáróban annyit kérdeznék, hogy hátul elvileg nem kell figyelni arra, hogy IG kompatibilis legyen, ugye? Mindenesetre első körben akkor neki fogok állni szétszedni hátul és megpucolom, így legalább megtudom pontosan, hogy most mi is van rajta.



#1577
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Igen, pontosan a nagy piros "Shimano IG Chain only" feliratból jött :) A lánctányérokon rajta vannak azok a bizonyos váltást segítő karmok is. Egyébként meg az én "mániám" hogy szeretem mikor mindenből gyári van fent (ez nem csak bringa kapcsán igaz), ezért ha lehet, akkor szeretném a gyári ajánlás szerinti lánccal használni, és erre nem sajnálnék akár egy kicsit többet is költeni. De persze alapvetően a véleményetekért jöttem ide, tehát ha azt mondjátok, hogy jobban járok egy Sram lánccal, akkor valószínű az lesz a vége. De ha mondjuk ugyanolyan lenne mindkettővel, akkor én szívesen rááldázom a plusz munkát/időt/pénzt arra, hogy a gyári ajánlott lánc legyen rajta. Remélem így már jobban érthető a kapálózásom... :)

Csináltam közben pár fotót is a lényeges részekről: https://www.icloud.c...B0ZG4TcsmGomEDL

 

Vejne: Köszi a tippeket, próbálok ez alapján még keresgélni.

A képek alapján, -amilyen koszlott, olajsárban úszó a hajtásod-, megfogadnám Verti jószándékú tanácsát, és a költséghatékonyságra fókuszálnék. Az eredeti IG-s lánc beszerzésébe szánt plusz pénzt és energiát pedig egy kis tisztogatásra fordítanám.


Rabbit módosította - 2016. február 12. - 09:48


#1578
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Igen, pontosan a nagy piros "Shimano IG Chain only" feliratból jött :) A lánctányérokon rajta vannak azok a bizonyos váltást segítő karmok is. Egyébként meg az én "mániám" hogy szeretem mikor mindenből gyári van fent (ez nem csak bringa kapcsán igaz), ezért ha lehet, akkor szeretném a gyári ajánlás szerinti lánccal használni, és erre nem sajnálnék akár egy kicsit többet is költeni. De persze alapvetően a véleményetekért jöttem ide, tehát ha azt mondjátok, hogy jobban járok egy Sram lánccal, akkor valószínű az lesz a vége. De ha mondjuk ugyanolyan lenne mindkettővel, akkor én szívesen rááldázom a plusz munkát/időt/pénzt arra, hogy a gyári ajánlott lánc legyen rajta. Remélem így már jobban érthető a kapálózásom... :)

Csináltam közben pár fotót is a lényeges részekről: https://www.icloud.c...B0ZG4TcsmGomEDL

 

Vejne: Köszi a tippeket, próbálok ez alapján még keresgélni.

 

 

Ha gyárit IG láncot akarsz akkor az ebay-en kell vadászni, mert az összes nagy webshopból elfogyott már. A hajtómű még rendben van a képek alapján, de a hátul sanszos, hogy az elnyúlt lánc elkezdte tönkre tenni a sort, de így nehéz megállapítani. Minden képen vegyél egy sort is., különben egy szemvillanás alatt tönkre vágod az új láncot. Egyébként ha ezzel a mostani lánccal megfelelt a váltás elöl akkor vegyél megint Sram-ot. Abból a pénzből amit egy eredeti IG láncra költenél kijön egy német webshopban két lánc és egy sor. Aztán cserélgetheted és nagyon sokat elmegy.


verti módosította - 2016. február 12. - 09:36


#1579
Lzolcsi

Lzolcsi

    újonc

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

Ez is hamis. Honnan jött az ötlet, hogy IG kell rá? Van a nagytányéron piros IG chain only matrica? Ha nincs akkor kellene a hajtómű pontos cikkszáma vagy a nagytányérról meg lehet állapítani, hogy IG-s vagy HG-s. Egyébként a legszembetűnőbb ezeken a láncokon, hogy nincsenek letörve a külső lapok élei ami az IG láncok legalapvetőbb sajátossága. Ezen felül persze ordít a hitvány minőség is. Szóval először meg kell állapítani, hogy IG vagy HG. Az egész IG-nek az előnye az első váltásnál van előnye. A kis alámart lapocskák megkapaszkodnak a speckó kis váltás segítő karmokban. Egy jó minőségű IG-s rendszer olyan vaj puhán észrevétlenül vált elöl mint semmi más. A HG láncot ugyan úgy fel fogja rakni mint a másikat csak nem olyan finoman, viszont az szélesebb mint az IG. Ezért óva int a shimanó, mert előfordulhat olyan eset, hogy felkapja a láncot, bár ezt eléggé sokan cáfolták már mindenféle fórumon. Ezért jobb a Sram, mert az keskenyebb, ugyan olyan széles mint az IG.

Igen, pontosan a nagy piros "Shimano IG Chain only" feliratból jött :) A lánctányérokon rajta vannak azok a bizonyos váltást segítő karmok is. Egyébként meg az én "mániám" hogy szeretem mikor mindenből gyári van fent (ez nem csak bringa kapcsán igaz), ezért ha lehet, akkor szeretném a gyári ajánlás szerinti lánccal használni, és erre nem sajnálnék akár egy kicsit többet is költeni. De persze alapvetően a véleményetekért jöttem ide, tehát ha azt mondjátok, hogy jobban járok egy Sram lánccal, akkor valószínű az lesz a vége. De ha mondjuk ugyanolyan lenne mindkettővel, akkor én szívesen rááldázom a plusz munkát/időt/pénzt arra, hogy a gyári ajánlott lánc legyen rajta. Remélem így már jobban érthető a kapálózásom... :)

Csináltam közben pár fotót is a lényeges részekről: https://www.icloud.c...B0ZG4TcsmGomEDL

 

Vejne: Köszi a tippeket, próbálok ez alapján még keresgélni.



#1580
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Köszi a válaszokat, találtam kettőt, ami talán nem hamisítvány: http://goo.gl/O0PvWy és http://goo.gl/nBKhiL

Szerintetek is eredetiek? Van egyáltalán mód arra, hogy meg lehessen állapítani? A gyanúsan alacsony ár gondolom intő jel tud lenni, meg a kínai feladó is, de nem találtam leírást arról, hogy esetleg be lehetne konkrétan azonosítani valahogy az eredeti alkatrészt.

Illetve a másik kérdés, hogy akkor azt tanácsoljátok, hogy tegyem rá az új láncot és remélhetőleg a fogaskoszorú nincs még nagyon elkopva, vagy ha igen, akkor ráérek majd akkor cserélni mikor erre rájövök az új lánccal?

 

 

Ez is hamis. Honnan jött az ötlet, hogy IG kell rá? Van a nagytányéron piros IG chain only matrica? Ha nincs akkor kellene a hajtómű pontos cikkszáma vagy a nagytányérról meg lehet állapítani, hogy IG-s vagy HG-s. Egyébként a legszembetűnőbb ezeken a láncokon, hogy nincsenek letörve a külső lapok élei ami az IG láncok legalapvetőbb sajátossága. Ezen felül persze ordít a hitvány minőség is. Szóval először meg kell állapítani, hogy IG vagy HG. Az egész IG-nek az előnye az első váltásnál van előnye. A kis alámart lapocskák megkapaszkodnak a speckó kis váltás segítő karmokban. Egy jó minőségű IG-s rendszer olyan vaj puhán észrevétlenül vált elöl mint semmi más. A HG láncot ugyan úgy fel fogja rakni mint a másikat csak nem olyan finoman, viszont az szélesebb mint az IG. Ezért óva int a shimanó, mert előfordulhat olyan eset, hogy felkapja a láncot, bár ezt eléggé sokan cáfolták már mindenféle fórumon. Ezért jobb a Sram, mert az keskenyebb, ugyan olyan széles mint az IG.


  • Kisherceg kedveli ezt