Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#15781
Posted 2007. February 12. - 13:55
#15782
Posted 2007. February 12. - 09:14
1. Gondolom olyan hibát nem követtél el, hogy egy 7esre indexelt karral használsz egy 8-as sort? (nem tudom mikori Altus...)
2. Másik tippem a patentszem, ha nem a gyárit használod, s rosszul teszed fel, azon ugorhat a lánc.
3. Harmadik tippem, hogy megszorul két láncszemed valahol - a kis kerekeken nagyobb a görbület - ezen már simán ugorhat. Ezt szépen ellenõrizd, vadiúj láncon is már láttam ilyet. Ha szorul, mozgasd kicsit oldalirányba, amíg jóóó nem lesz.
4. A bowdenezés szivathat, ha akad.
5. Vegyél még ki láncszemet - a laza váltó okozhat ilyen problémát.
6. Sõt, ha a váltócsapok redvásak, akkor is ugrik a lánc. Ezt bonyolult megoldani, csapkipréselés-pucolás-bepréselés a megoldás. Próbáld összenyomni a váltót, ha szorul, akkor gáz van.
7. Ha a váltó el van állítva, akkor inkább föl-le mászik a lánc, nem marad meg a fogason, nem pedig ugrik rajta. Nemezt érted ezalatt? Mert akkor egyszerûbb egy szervízbe bevinni, hogy lõjjék be. Amihez nem értesz, meg ne piszkáld. (a két csavarra gondoltam)
1.) nem 8-as a kar
2.) Gyári patentszem nem hiszem hogy ez a baj de megnézem.
3.) Megnézem. Most mostam ki teljesen kézzel elég jónak tünik.
4.) Nem akad. Pont ezért cseréltem le az elõzõ bowdenezést hátha amiatt ugrik. (Ennek ellenére a bowdenezésre gyanakszom hogy nem elég jó minõségû ?)
5.) A lánc hosszot nem én hanem bicaj szerelõ állított mikor vettem az LX-es hajtómüvet. (Nekem az elõzõ lánchosszom rövidebbnek feszesebbnek tünt. csak az elõzõ hajtómû csak 42 fogas az új 44 fogas talán emiatt kellett beleraknia új szemeket (az új szemek is a gyári láncból valóak)).
6.) A váltó elég új, de mondjuk nem kimélem a bringát sárba hegyen völgyön ami sikerül. Megnézem ezt is.
7.) Az a baj hogy nem tudom hogy le - fel ugrik a lánc, vagy csak simán a lánckeréken önmagán. A váltó müködését azért értem a 3 csavarból 2 a két végállást szabályoza ehhez nem nyulok, a 3-dik csavart csavargatom ezt nem teljsen értem mit állít de nem igazán javítja vagy rontja a váltást. A bowden végén tudom ki-be állítani a váltót hogy jó fogason legyen. Én amihez nem értek ahoz is hozzá nyulok hogy megértsem. Ha elcseszek valamit kártalanitom magam
Érdekes de van még egy bicajom amit nagyon extrém idõben szoktam használni hétvégén kölcsönadtam hogy társaságba tudjak bicajozni na ennek is ez a baj ugrik a lánc. Tiszta örület :argue:
#15783
Posted 2007. February 11. - 23:51
8.
(hú ezzel mennyit szívtam annó...)
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#15784
Posted 2007. February 11. - 23:49
RAUH-Welt
B E G R I F F
#15785
Posted 2007. February 11. - 23:05
Hajtómû Shimano LX (M580) új, 8-as láncsor Alivio új, PC 68 Sram lánc új, Deore váltó szinte új, elsõ váltó XT (mondjuk elõl nincs baj az tökéletes), bowdenezés új, Shimano Altus fékváltókar(ez régebbi de elvileg semilyen hibát nem találok benne)
Mivel lehet a baj ? Én mondjuk vagy a bowdenezésre, vagy a Deore váltóra gyanakszom(olyan mintha gyenge lenne a rúgója az aliviom az tökösebbnek tünt), vagy csak beállítási gond?
1. Gondolom olyan hibát nem követtél el, hogy egy 7esre indexelt karral használsz egy 8-as sort? (nem tudom mikori Altus...)
2. Másik tippem a patentszem, ha nem a gyárit használod, s rosszul teszed fel, azon ugorhat a lánc.
3. Harmadik tippem, hogy megszorul két láncszemed valahol - a kis kerekeken nagyobb a görbület - ezen már simán ugorhat. Ezt szépen ellenõrizd, vadiúj láncon is már láttam ilyet. Ha szorul, mozgasd kicsit oldalirányba, amíg jóóó nem lesz.
4. A bowdenezés szivathat, ha akad.
5. Vegyél még ki láncszemet - a laza váltó okozhat ilyen problémát.
6. Sõt, ha a váltócsapok redvásak, akkor is ugrik a lánc. Ezt bonyolult megoldani, csapkipréselés-pucolás-bepréselés a megoldás. Próbáld összenyomni a váltót, ha szorul, akkor gáz van.
7. Ha a váltó el van állítva, akkor inkább föl-le mászik a lánc, nem marad meg a fogason, nem pedig ugrik rajta. Nemezt érted ezalatt? Mert akkor egyszerûbb egy szervízbe bevinni, hogy lõjjék be. Amihez nem értesz, meg ne piszkáld. (a két csavarra gondoltam)
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#15786
Posted 2007. February 11. - 22:27
#15787
Posted 2007. February 11. - 21:52
Hajtómû Shimano LX (M580) új, 8-as láncsor Alivio új, PC 68 Sram lánc új, Deore váltó szinte új, elsõ váltó XT (mondjuk elõl nincs baj az tökéletes), bowdenezés új, Shimano Altus fékváltókar(ez régebbi de elvileg semilyen hibát nem találok benne)
Mivel lehet a baj ? Én mondjuk vagy a bowdenezésre, vagy a Deore váltóra gyanakszom(olyan mintha gyenge lenne a rúgója az aliviom az tökösebbnek tünt), vagy csak beállítási gond?
#15788
Posted 2007. February 11. - 20:06
Egy megjegyzés - amiket a törésrõl mondasz, meg hogy más a felülete, nem jelent semmit. Ezeket a tányérokat nem éppen szelid eljárással készítik. Azaz van az alap tányér, amit elkezdenek nyüstölni, rángatni, préselni, szaggatni. Ezért rojtos, sorjás sokszor a rámpa széle stb. Ilyeneket egy full-CNC tányéron nem találsz.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#15789
Posted 2007. February 11. - 20:00
#15790
Posted 2007. February 11. - 19:57
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#15791
Posted 2007. February 11. - 19:51
eredeti képe: http://img12.picspla...2/1/eredeti.jpg
és sztem a következö a szitu: ha a kisebb fog gyári is az enyémnek akkor is tuti lett vmi baja mert a képemen nem látszik de ha felülröl nézem simán látszik a törésnyom, tehát még véletlenül sem egyenes a fogtetö; meg éles fémszinü...nem sorolom mindenki látott már törött fémet.
de mind1 azért kössz a segitséget a lényeg h használom még tovább hisz uj meg nemrég vettem.
#15792
Posted 2007. February 11. - 19:42
RAUH-Welt
B E G R I F F
#15793
Posted 2007. February 11. - 19:41
Ott egy majdnem teljes fognak kellene lennie, az utána következõnél tényleg van egy kis bemarás a fog tövénél. Ilyen az eredeti:http://kep.kepfeltol.../1171214284.jpg
http://img12.picspla.../1/HPIM4005.JPG
http://kupkolo.cz/images/fcm-540.JPG
http://www.ridebike....0002533_001.jpg
http://www.all4bike....FCM510_sort.jpg
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#15794
Posted 2007. February 11. - 19:37
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#15795
Posted 2007. February 11. - 19:35
Shimanoéknál tényleg egyes fogak rövidebbek, de ez mintha már túl rövid lenne.
Milyen lánctányér ez?
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#15796
Posted 2007. February 11. - 19:29
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#15797
Posted 2007. February 11. - 19:17
http://img12.picspla.../1/HPIM4005.JPG
ugy nézzétek h a sufniba tök sötét volt és fejlámpa adta a fényt
dante: nem tudom de én ugy emlékszem h ujkorába teljes volt a kép. mármint minden fogprofil teljes volt. amire te gondolsz akkor is kb egy fél fog megvan nem?
#15798
Posted 2007. February 11. - 19:15
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#15799
Posted 2007. February 11. - 19:13
#15800
Posted 2007. February 11. - 18:58
dilemma:
vagy ?
"csajos" itélet
a fekete szebb. fõleg fekete bringán.
tegyél fel fotót.
hehe
van képed róla?..
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda