Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#15781
gakos

gakos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 947 posts
inkabb ide, mint a video topicba: , mondjuk tul sok ujdonsagot nem tudunk meg belole de jol nez ki :)

----

FÁJVÓ

----


#15782
agneovo

agneovo

    vendég

  • fórumtag
  • 173 posts

1. Gondolom olyan hibát nem követtél el, hogy egy 7esre indexelt karral használsz egy 8-as sort? (nem tudom mikori Altus...)

2. Másik tippem a patentszem, ha nem a gyárit használod, s rosszul teszed fel, azon ugorhat a lánc.

3. Harmadik tippem, hogy megszorul két láncszemed valahol - a kis kerekeken nagyobb a görbület - ezen már simán ugorhat. Ezt szépen ellenõrizd, vadiúj láncon is már láttam ilyet. Ha szorul, mozgasd kicsit oldalirányba, amíg jóóó nem lesz.

4. A bowdenezés szivathat, ha akad.

5. Vegyél még ki láncszemet - a laza váltó okozhat ilyen problémát.

6. Sõt, ha a váltócsapok redvásak, akkor is ugrik a lánc. Ezt bonyolult megoldani, csapkipréselés-pucolás-bepréselés a megoldás. Próbáld összenyomni a váltót, ha szorul, akkor gáz van.

7. Ha a váltó el van állítva, akkor inkább föl-le mászik a lánc, nem marad meg a fogason, nem pedig ugrik rajta. Nemezt érted ezalatt? Mert akkor egyszerûbb egy szervízbe bevinni, hogy lõjjék be. Amihez nem értesz, meg ne piszkáld. ;) (a két csavarra gondoltam)



1.) nem 8-as a kar
2.) Gyári patentszem nem hiszem hogy ez a baj de megnézem.
3.) Megnézem. Most mostam ki teljesen kézzel elég jónak tünik.
4.) Nem akad. Pont ezért cseréltem le az elõzõ bowdenezést hátha amiatt ugrik. (Ennek ellenére a bowdenezésre gyanakszom hogy nem elég jó minõségû ?)
5.) A lánc hosszot nem én hanem bicaj szerelõ állított mikor vettem az LX-es hajtómüvet. (Nekem az elõzõ lánchosszom rövidebbnek feszesebbnek tünt. csak az elõzõ hajtómû csak 42 fogas az új 44 fogas talán emiatt kellett beleraknia új szemeket (az új szemek is a gyári láncból valóak)).
6.) A váltó elég új, de mondjuk nem kimélem a bringát sárba hegyen völgyön ami sikerül. Megnézem ezt is.
7.) Az a baj hogy nem tudom hogy le - fel ugrik a lánc, vagy csak simán a lánckeréken önmagán. A váltó müködését azért értem a 3 csavarból 2 a két végállást szabályoza ehhez nem nyulok, a 3-dik csavart csavargatom ezt nem teljsen értem mit állít de nem igazán javítja vagy rontja a váltást. A bowden végén tudom ki-be állítani a váltót hogy jó fogason legyen. Én amihez nem értek ahoz is hozzá nyulok hogy megértsem. Ha elcseszek valamit kártalanitom magam :)

Érdekes de van még egy bicajom amit nagyon extrém idõben szoktam használni hétvégén kölcsönadtam hogy társaságba tudjak bicajozni na ennek is ez a baj ugrik a lánc. Tiszta örület :argue:

#15783
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Ja tényleg.

8. ;)

(hú ezzel mennyit szívtam annó...)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#15784
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
esetleg meg nem egyenes a valtoful.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#15785
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Hajtómû Shimano LX (M580) új, 8-as láncsor Alivio új, PC 68 Sram lánc új, Deore váltó szinte új, elsõ váltó XT (mondjuk elõl nincs baj az tökéletes), bowdenezés új, Shimano Altus fékváltókar(ez régebbi de elvileg semilyen hibát nem találok benne)
Mivel lehet a baj ? Én mondjuk vagy a bowdenezésre, vagy a Deore váltóra gyanakszom(olyan mintha gyenge lenne a rúgója az aliviom az tökösebbnek tünt), vagy csak beállítási gond?


1. Gondolom olyan hibát nem követtél el, hogy egy 7esre indexelt karral használsz egy 8-as sort? (nem tudom mikori Altus...)

2. Másik tippem a patentszem, ha nem a gyárit használod, s rosszul teszed fel, azon ugorhat a lánc.

3. Harmadik tippem, hogy megszorul két láncszemed valahol - a kis kerekeken nagyobb a görbület - ezen már simán ugorhat. Ezt szépen ellenõrizd, vadiúj láncon is már láttam ilyet. Ha szorul, mozgasd kicsit oldalirányba, amíg jóóó nem lesz.

4. A bowdenezés szivathat, ha akad.

5. Vegyél még ki láncszemet - a laza váltó okozhat ilyen problémát.

6. Sõt, ha a váltócsapok redvásak, akkor is ugrik a lánc. Ezt bonyolult megoldani, csapkipréselés-pucolás-bepréselés a megoldás. Próbáld összenyomni a váltót, ha szorul, akkor gáz van.

7. Ha a váltó el van állítva, akkor inkább föl-le mászik a lánc, nem marad meg a fogason, nem pedig ugrik rajta. Nemezt érted ezalatt? Mert akkor egyszerûbb egy szervízbe bevinni, hogy lõjjék be. Amihez nem értesz, meg ne piszkáld. ;) (a két csavarra gondoltam)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#15786
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
hát jah legközelebb tuti h nem is veszek shimano tányért. az eredeti (kb 9300-km-t) használt truvativ tányérnak még semmmi baja! csak az 42 es volt és már kevés volt, és ebikerol ugyis rendeltem és ott nem volt más 44es csak ez a simánjó ami persze simánsz*r :D

#15787
agneovo

agneovo

    vendég

  • fórumtag
  • 173 posts
Segítsetek már légyszi. Nagy nehezen összehoztam egy aránylag jó bringát. Az igényeim szerint már majdnem tökéletes, de a meghajtást egyszerüen nem tudom tökéletesen beállítani. Elõl ha a középsõ tányéron vagyok hátul az alsó 3 legkisebb kereken a bringa néha dobja a láncot nem jövök rá mi a gond állítgatom befelé kifelé a váltót, a hátsó váltófeszítõ csavarral is probálkoztam (amit nem teljesen értek mire is jó), de egyszerüen nem lesz tökéletes néha sokáig jó aztán megint dobja megint nem tök ideg vagyok.

Hajtómû Shimano LX (M580) új, 8-as láncsor Alivio új, PC 68 Sram lánc új, Deore váltó szinte új, elsõ váltó XT (mondjuk elõl nincs baj az tökéletes), bowdenezés új, Shimano Altus fékváltókar(ez régebbi de elvileg semilyen hibát nem találok benne)
Mivel lehet a baj ? Én mondjuk vagy a bowdenezésre, vagy a Deore váltóra gyanakszom(olyan mintha gyenge lenne a rúgója az aliviom az tökösebbnek tünt), vagy csak beállítási gond?

#15788
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Azért az az élezés furi. Bár lehet, hogy pont a váltófog tört le, s azért a zavar részemrõl. Ha váltófog lenne, akkor az átellenben is meglenne. Elvileg. Tény, hogy a Shimano fogak reccsennek, de hát miért vettél cseretányérnak Shimanot? Nem szidtuk eleget? :no: Bezzeg a RF tányérokkal a tüzifát aprítom a télre!

Egy megjegyzés - amiket a törésrõl mondasz, meg hogy más a felülete, nem jelent semmit. Ezeket a tányérokat nem éppen szelid eljárással készítik. Azaz van az alap tányér, amit elkezdenek nyüstölni, rángatni, préselni, szaggatni. Ezért rojtos, sorjás sokszor a rámpa széle stb. Ilyeneket egy full-CNC tányéron nem találsz.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#15789
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
ja :D meg mondom annyira nem izgat több is veszett mohácsnál.

#15790
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Fogd fel úgy, hogy könnyebb. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#15791
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
ez a pontos neve: Shimano FC-M510/570 44T
eredeti képe: http://img12.picspla...2/1/eredeti.jpg

és sztem a következö a szitu: ha a kisebb fog gyári is az enyémnek akkor is tuti lett vmi baja mert a képemen nem látszik de ha felülröl nézem simán látszik a törésnyom, tehát még véletlenül sem egyenes a fogtetö; meg éles fémszinü...nem sorolom mindenki látott már törött fémet.
de mind1 azért kössz a segitséget a lényeg h használom még tovább :) hisz uj meg nemrég vettem.

#15792
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ez gyarilag ilyen
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#15793
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

http://kep.kepfeltol.../1171214284.jpg
http://img12.picspla.../1/HPIM4005.JPG

Ott egy majdnem teljes fognak kellene lennie, az utána következõnél tényleg van egy kis bemarás a fog tövénél. Ilyen az eredeti:

http://kupkolo.cz/images/fcm-540.JPG
http://www.ridebike....0002533_001.jpg
http://www.all4bike....FCM510_sort.jpg

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#15794
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Az ég szerelmére, nézzétek már meg a fogélezést...ez nem foghíj, 100%. Volt egy pár, elhihetitek, ez nem az. Max totál gyártási hiba. Most felcsatolok pár képet a régi Shimano tányérjaimról, megnyugodtok? (azt sem tudom, hol vannak)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#15795
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,695 posts
Szerintem ez már foghíjas...
Shimanoéknál tényleg egyes fogak rövidebbek, de ez mintha már túl rövid lenne.
Milyen lánctányér ez?
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#15796
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Szerintem ez gyári, nekem is ilyen volt az XT. Már újkorában is. Ott van bemarva a váltássegítõ-rámpa mellette. És a mellete lévõ sem véletlenül cápás. Ha törés lenne, akkor az élezés azonos lenne, mint a normál fogakon - iszont látszik, hogy ehhez a magassághoz van élezve, ugye azt látod?
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#15797
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
http://kep.kepfeltol.../1171214284.jpg
http://img12.picspla.../1/HPIM4005.JPG

ugy nézzétek h a sufniba tök sötét volt és fejlámpa adta a fényt :D
dante: nem tudom de én ugy emlékszem h ujkorába teljes volt a kép. mármint minden fogprofil teljes volt. amire te gondolsz akkor is kb egy fél fog megvan nem?

#15798
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
koca, hidd már el, hogy GYÁRI (99%)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#15799
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
na csináltam képet. mindjárt jön...

#15800
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts

dilemma:

Feltöltött kép vagy Feltöltött kép ?


"csajos" itélet
a fekete szebb. fõleg fekete bringán.

tegyél fel fotót.


hehe

van képed róla?..
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda