Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#15501
Posted 2007. March 23. - 13:13
Végülis nekem halál mind1, ha ez akkora problémát jelent itt mindenkinek akkor visszafordítom a kérdést az eredetihez, amire még elég kevesen válaszoltak:
integrált csapágy+merev Tiagra, vagy octalink+hollowtech Ultegra a merevebb??????
Egy biztos. A hollowteches deoreom rohadt merev (értsd ég és föld) a régi LXhez képest, és szerintem benne van a 2mm-es különbségben LX karjához vinyítva.
#15502
Posted 2007. March 23. - 12:57
"azonosnál a csõ tuti késõbb törik, tartó szerkezetek meg ilyesmi mind csõbõl van ha meggondolod"
"nem, ezt láttam is valahol bemutatva, hogy a csövet meg a tömört trhelték éspont az a meglepõhogy a csõ jobban birja"
Szerinted úgy csinálnak csövet, hogy kifurják egy rúd közepét?
1, A súly miatt. Kisebb tömeggel nagyobb merevség elérhetõ.
1.2, nem törésrõl van szó! hanem merevségrõl.
2, ezt látnom kéne.
3, Úgy is
Mindenesetre: számolgattunk egy kicsit: egy 30as tömör rúd merevsége megegyezik egy 32es, 5mm -es falvastagságú csõvel. Szerinted miért használnak inkább csöveket ahol lehet?
Remélem jól álsz a matekkal:)
Sp
#15503
Posted 2007. March 23. - 12:46
#15504
Posted 2007. March 23. - 12:42
Mikor vetjük már el azt a tévhítet, hogy a csõbe öntünk anyagot = a tömör rúd.
csak hogy elvessük az "ez fizika" dolgot. Most magyaráztam el a storyt egy épp diplomázó végig 4.5 átlag felett lévõ fizikus haveromnak a próbálémát (nem azonos súly mellett), és azonnal rávágta hogy a csõ a merevebb:
"azonosnál a csõ tuti késõbb törik, tartó szerkezetek meg ilyesmi mind csõbõl van ha meggondolod"
"nem, ezt láttam is valahol bemutatva, hogy a csövet meg a tömört trhelték éspont az a meglepõhogy a csõ jobban birja"
#15505
Posted 2007. March 23. - 12:39
De Hozé! Miér tennél anyagot a belselyébe? Azér csõ, hogy ne legyen!
Na jó, abbahagyom...feladom.
Sp
#15506
Posted 2007. March 23. - 12:23
csak hogy nehogy azt mondjátok, hogy építõmérnök nem ért hozzá, felhívtam a kohomérnök nagyapám (Dr.), és õ is azt mondta, hogy a szerinte a tömör rúd könyebben hajlik
Most rögtön tökön szúrom magam.
Gondolat kísérlet:
Fogsz egy csövet. Hajlítgatod.
Azután beleteszel még anayagot a belsejébe.
Ettõl gyengébb lesz?
A csõ azonos anyagmennyiség esetén erõsebb, nem azonos átmérõ esetén.
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#15507
Posted 2007. March 23. - 11:47
#15508
Posted 2007. March 23. - 11:43
#15509
Posted 2007. March 23. - 11:37
#15510
Posted 2007. March 23. - 11:31
#15511
Posted 2007. March 23. - 11:30
De tudod, mit? Küld el priviben az ismerõsöd nevét, és a telefonszámát. Szeretem az ilyen elméleti fejtegetéseket, szívesen felhívnám.
Sp
#15512
Posted 2007. March 23. - 11:19
hát nem tudom, én Jubynak hiszek, meg az építõmérnök haveromnak, van egy érzésem, hogy 5 év alatt tanultak szilárdságtant )) hisz ez a munkájuk. Kb 3szor kihangsulyoztam, hogy nem ugyanannyi anyagból van a kettõ, csak az átmérõjük azonos.Ez így egyszerûen nem igaz. Aki tanult, és érti a szilárdságtant, az tudja miért. Dante-nak és Hozé-nak van igaza.
Gondolj csak bele: Mekkora átmérõjû lyukat fúrhatsz egy tömör tengelybe, hogy legalább u.olyan merev legyen, mint a tömör volt? (az eredmény 0 lesz!) Minnél vékonyabb a falvastagság, annál könnyebben hajlik. Míg ha a furat átmérõje eléri a tömör tengely átmérõjét a végén már 0 erõ is elhajlítja.
Márcsak Lor hiányzik.
Sp
ez az érvelés szerintem hülyeség. Szerinted úgy csinálnak csövet, hogy kifurják egy rúd közepét? Ne így képzeljük már el a dolgokat hogy ha csõhöz hozzá adunk anyagot akkor tömör rúd lesz, és ha a tömör rúdat kifúrjuk akkor csõ lesz belõle...
thez: az az elsõdleges szempont, hogy melyik hajlik kevésbé a 100 kilóm alatt Mellesleg levélben megírjam hova küld a túró rudit?
Lehet, hogy 65 kilónál nem érezni, de 90-100nál már annál inkább, montinál is éreztem a különbséget, országutinál is fogom. Ha csak a váz mozogna, akkor például mozogna vele az elsõ váltó is meg az egész szerkeszet, és nem érne hozzá az elsõ váltó a hajtókarhoz.
#15513
Posted 2007. March 23. - 10:58
Ha egy csõbe beleteszel még anyagot nyilván nem lesz gyengébb.
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#15514
Posted 2007. March 23. - 10:12
#15515
Posted 2007. March 23. - 09:58
Ez így egyszerûen nem igaz. Aki tanult, és érti a szilárdságtant, az tudja miért. Dante-nak és Hozé-nak van igaza.
Márcsak Lor huányzik.
Ez így van... Nem azonos átmérõ mellett nagyobb a merevsége a csõnek hanem azonos súly mellett... a kettõ nagyon nem ugyanaz és valaki nagyon összekevert valamit...
Amúgy sztem a gyártóknál nem a tengely kialakítása az ami sokat számít, hanem a felhasznált anyagok felületkezelés, kovácsolás, s.t.b.
A Tiagra meg sztem még nem üreges, de ezt így hasból mondtam...
#15516
Posted 2007. March 23. - 09:49
Igen, de a merevség és hogy melyik törik el hamarabb nem ugyanaz, az üreges merevebb, nehezebben hajlik és könnyebben törik azonos átmérõ mellett is.
Ez így egyszerûen nem igaz. Aki tanult, és érti a szilárdságtant, az tudja miért. Dante-nak és Hozé-nak van igaza.
Gondolj csak bele: Mekkora átmérõjû lyukat fúrhatsz egy tömör tengelybe, hogy legalább u.olyan merev legyen, mint a tömör volt? (az eredmény 0 lesz!) Minnél vékonyabb a falvastagság, annál könnyebben hajlik. Míg ha a furat átmérõje eléri a tömör tengely átmérõjét a végén már 0 erõ is elhajlítja.
Márcsak Lor hiányzik.
Sp
#15517
Posted 2007. March 23. - 09:13
A sebesség mindent megold.
#15518
Posted 2007. March 23. - 09:13
Elitebb, könnyebb, talán pofásabb is.
Gondold meg mi az elsõdleges szempont számodra, hogy az új rendszer legyen(integrált), vagy hogy felsõbb kategóriás, alkatrészt tehess a bringádra. Ha meghal a középrész, mind2nél cserélni kell, csak az egyiknél ebben a tengely is bennevan)
A merevségrõl pedig: ha itt bárki is megérzi egy országúti bringánál a hajtókar merev/merevtelenségét vendégem egy túrórudira.
elöbb leng ki a monoblokkház, a váz közepe 5-10 centit oldalra, mint hogy a hajtókaron bármi is észrevehetõ lenne....
szóval lehet errõl vitázni, de ha ez ennyire para lenne, csak üreges hajtókart gyártanának
Más márkánál ez viszont nem alap.
#15519
Posted 2007. March 23. - 01:56
azt mondta hogy függ az átmérõtõl is, mert van olyan átmérõ, ahol a tömörebb az erõsebb, de azt mondta, hogy hajtókar vastagságnál AZONOS ÁTMÉRÕNÉL IS az üreges csõ a merevebb!