Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#15461
Posted 2007. March 26. - 22:38
Ötleteket szeretnék hajtókar lehúzáshoz. A hagyományos lehúzószerszám kihúzta a menetet a hajtókarból, ezért azzal már nem lehet lehúzni. Karos csapágylehúzóval még megpróbálom. Már melegítettem is, de nem jött le. Ha nem megy sehhogy, akkor marad a flex :wtf:
#15462
Posted 2007. March 26. - 22:31
A tengely közepe mintha az enyémen is felületkezelve lenne (ott, ahol bennevan a vázban..). És nem egy helyen olvastam már, hogy hát az bizony le szokott kopni, ha kap egy kis szmötyit...
Kosz nem ment be, nem is mehet. A bal oldalt ahol a csapágyon felfekszik a tengely, ott hagyta el magát a felületkezelés.
#15463
Posted 2007. March 26. - 22:26
edit: nem lehet, hogy a csapágy egy picit poros-kavicsos? ha jól láttam, van ott egy ilyen mûanyag lapocska ami érintkezik a tengellyel, és ha oda beékeli magát egy pici kõ, akkor az ugye szép lassan lebontja a felületkezelést...
#15464
Posted 2007. March 26. - 22:12
Egyébként nem is értem, mit keres a tengelyen felületkezelés.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#15465
Posted 2007. March 26. - 17:44
#15466
Posted 2007. March 24. - 17:39
9es Tiagra hajtókar egyb jó 8as rendszerhez?
Shimano azt írja, hogy csak 9eshez jó, de tesóm a régi LX hatjókarom 8as rendszerhez használja, pedig az már 9eshez készült. Gondolom akkor országútinál sincs máshogy de azért megkérdezem, hátha nem.
#15467
Posted 2007. March 24. - 14:10
#15468
Posted 2007. March 24. - 13:50
#15469
Posted 2007. March 24. - 10:08
#15470
Posted 2007. March 24. - 10:05
nekem egyszer lazult le a bal oldali,olyan mérges voltam,hogy csõ se kellet az imbuszra,méregbõl ráhúztam úgy,hogy azóta nemakar lejönni
Hát remélem nálam nem következik be..kikéne próbálnom hogy milyen, csak ez a szaros esõ:/:(
Ja, tudom h nem a legmerevebb kar/monoblokk párosítás ez, mégis furcsa volt ráálni a bringára:) az elõzõ kb 1 centit haljott amikor ráálltam, nem is tudom mit keresett a bringámon..
#15471
Posted 2007. March 24. - 09:27
Aszongyahogy:
Két végén alátámasztott (súlytalannak tekintett) rúd lehajlása F erõre:
s = 1/(48E) * l^3/I * F
s: lehajlás
E: az adott anyagra jellemzõ Young-modulus (rugalmassági modulus)
F: az erõ, amivel a közepén nyomjuk
I: ez teszi a képletet használhatóvá különbözõ formájú rudaknál
Például: csõnél I = pí/4 * (R2^4 - R1^4)
Utóbbiból kiderül, hogy ha nem csõ, hanem tömör a rúd, akkor R1^4 = 0 , azaz nagyobb számmal osztunk Magyarul kisebb a lehajlás, magyarul merevebb a tömörebb (adott anyagnál, adott hosszúságnál és adott erõnél).
Dante meg ne kövezzen meg, hogy nem tudom -még- mi az a rúd inerciája vagy mi Ez a képlet egy középiskolában sem tanított téma.
Egyébként meg mostmár hanyagolhatnánk a témát. Biztos lesz olyan, aki nem hiszi el, amit a másik mond. Ne legyen ebbõl is Sram-Shimano típusú vita pls
Edit: Hogy csináltam négy smiley-t? Már nem 3 a max?
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#15472
Posted 2007. March 24. - 03:18
Sajtosp írása:
Mindenesetre: számolgattunk egy kicsit: egy 30as tömör rúd merevsége megegyezik egy 32es, 5mm -es falvastagságú csõvel. Szerinted miért használnak inkább csöveket ahol lehet?
dante: na már csak egyeztetni kéne egymással a képleteket, mert ez így nagyon nem jön ki.
#15473
Posted 2007. March 23. - 21:49
nekem egyszer lazult le a bal oldali,olyan mérges voltam,hogy csõ se kellet az imbuszra,méregbõl ráhúztam úgy,hogy azóta nemakar lejönniakkor megnyugodtam, köszi.
szerencsére egyszerre húztam meg õket, meg persze az imbuszra rá is raktam egy jó hosszú rudat, nem szeretnék úgy járni mint innen néhányan..
#15474
Posted 2007. March 23. - 21:44
szerencsére egyszerre húztam meg õket, meg persze az imbuszra rá is raktam egy jó hosszú rudat, nem szeretnék úgy járni mint innen néhányan..
#15475
Posted 2007. March 23. - 21:26
áhoj!Megvettem a howitzer monoblokkot, beszereltem, annyi hézagolót raktam amennyit írt. Aztán amikor meg volt húzva mindkét oldal, de a hajtókar még nem volt rajta, a tengely még jobbra/balra mozgott kb 2mm-t, és amikor a hajtókart ráhúztam, akkor szûnt meg a holtjáték. Ez direkt van így, vagy vmit rosszul csináltam? Szorulni nem szorul egyáltalán.
nem csináltál rosszul semmit,a hajtókarokkal kell összehuzni a cuccot-nálam legalábbis így mûködött a dolog-csak arra kell figyelni,hogy mindkét kart egyforma mértékben kell húzni,mert én elõször a jobboldalit huztam,aztán a balt és csak csodálkoztam h nem bírom tovább huzni és kotyog-a jobboldalra áthuztam egy kicsit a tengelyt:)
#15476
Posted 2007. March 23. - 21:11
#15477
Posted 2007. March 23. - 20:38
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#15478
Posted 2007. March 23. - 20:36
Ez a kedvencem. Kérném az építõmérnök kolléga nevét, s keresztfélévre vele, vagy ha már végzett, hát ugrott a kamarai tagsága. Gondoljatok már bele, majd gondolja a rúd, hogy "húbazz, már 3 centi feletti az átmérõm - a francba, akkor a csõ a merevebb, na, sziasztok, én akkor most jól elhajlom!" (a kérdés - namost akkor makaróniból vagy spagettibõl kell maketthidat építeni?)azt mondta hogy függ az átmérõtõl is, mert van olyan átmérõ, ahol a tömörebb az erõsebb
Kivéve, ha monduk egy kis királyvizet töltesz bele. Garantáltan gyengébb lesz!Ha egy csõbe beleteszel még anyagot nyilván nem lesz gyengébb.
Mikor vetjük már el azt a tévhítet, hogy a csõbe öntünk anyagot = a tömör rúd.
Nem. Tényleg nem az. Speciel egy csõbe töltött anyag jobb mint egy csõ, s jobb mint egy rúd, ugyanis hengerelt külsõ köpenyben homogén töltõanyag lesz. Így mûködnek pl az acélköpenyes vasbeton körpillérek (amiben gyengébbek kedvéért belül is van rúdacél / spirálkengyelezés), s pl a metróépítésben használják.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#15479
Posted 2007. March 23. - 19:36
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#15480
Posted 2007. March 23. - 18:54
ON Honnan lehet megkülönböztetni az lx xt integrált középcsapágyat?
A sebesség mindent megold.