Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#15421
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
*** a 15 percbe...
A GS is vinné gond nélkül a 11-34et? Total capacity alatt mit értenek? Ha mindkettõ van és ugyanannyiba kerül és a GS is eliszi akkor inkább 11-34 mint 11-32. És elvileg a GSnek is jónak kéne lennie ha nem váltok keresztbe... szélsõséges eset mondjuk a 32-34 ami még nagyritkán elõfordulhat (nem szokott), ebben még nem rántaná meg nagyon a GS-t sem a váz, nem?

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#15422
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

én csak azt mondtam, hogy figyelni kell a lánchosszra, mert hamar elfogyhat. ;)
van hátránya is a rövidkanalasnak össztelósnál, nem ugy mint merevnél, ahol nincs.
el kell dönteni.


Még futok egy kört hogy a rövid (közép)kanalas tuti nem jó-e 11-34hez, mert ha jó akkor mivel sosem váltok keresztbe elvileg jónak kéne lennie... :chin:

Series Deore XT

Model No. RD-M761

Pulley Cage GS/SGS

Speeds 9

Spring Type Top-Normal

Max Front Difference 22T

Total Capacity 33T/45T

Max Rear Sprocket 34T

Min. Rear Sprocket 11T

Most akkor? :chin:

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#15423
Lacika

Lacika

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás
Mohus! Új a pedál? az egyik stoplin van két pont, azt abba a cipõbe kell beletenni, amivel sûrûbben oldasz, azzal könnyebb!

#15424
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Akkor a kevesebb sár és kisebb lelógás ha jól nézem kiesett... danke, akkor mégis SGS lesz...

én csak azt mondtam, hogy figyelni kell a lánchosszra, mert hamar elfogyhat. ;)
van hátránya is a rövidkanalasnak össztelósnál, nem ugy mint merevnél, ahol nincs.
el kell dönteni.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#15425
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
perverz dolog az az eggbeater... en nem szeretem. meg szerencse, hogy olcso hozza a rebuild kit, mert gyakran szukseg van ra. :P

LeGeon: mindenkeppen az XT-t vedd. truvakban behal a csapagy ket honap alatt. Vagy lelazul a balos hajtokar. de lattam mar olyan FireX GXP-t is, aminel a jobb kar lazult le a tengelyrol. ami ugyebar ra van integralva. kizarolag varosi kozlekedesre hasznalt bringan. no komment.

a Race Face hajtokaroknal is behal, de azok a csapagyak legalabb ugyanakkorak, mint a shimano, es csereberelhetoek.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#15426
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás
Tapasztalt valaki olyat Eggbeaterrel, hogy egyik oldalon jóval nehezebb a ki-be lépés, mint a másik 3 oldalon? Én ma majdnem pereceltem egy cifrát emiatt. C-modellem van

#15427
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Akkor a kevesebb sár és kisebb lelógás ha jól nézem kiesett... danke, akkor mégis SGS lesz...

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#15428
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
össztelóshoz szerintem inkább hossu, de ezt már nem mertem mondani :)
a scott ugyis nyujtja a láncvillát nem is kicsit berugózáskor, aztán egyszer nehogy véletlenül rövid legyen a lánc mert pikkpakk feltekeri a váltót....

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#15429
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Már akkor ezt is tudom, köszönöm! :prosze:
Lényeg hogy a RD-M761 GS jó lesz
Feltöltött kép

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#15430
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
a legrövidebb kanalas nem viszi el a montis áttételeket.
mondjuk ilyen shimano monti váltóból nincs is, a köznyelv a GS-t hívja rövidnek, kategórián belül helyesen, de amúgy az a "középkanalas"

de asszem a sram valübanrövidkanalas (short) váltó sem viszi azt az áttételtartományt, melyet épp készülsz feltenni a bringádra.

tehát medium, long, vagy GS SGS.

#15431
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

971-es lancot en nem vennek. mondjuk ez leginkabb az itteni arszabas miatt van. a 951 is van olyan jo, de sokkal olcsobb. ha mar tobbet akarsz kolteni, akkor inkabb 991. vagy valamelyik ureges csoda. es akkor konnyitettel is :)

http://www.speed-way.hu/index.php?action=katalogus&kategoria=&katID=251&offset=6#termek[/url]
Bár ahogy elnézem össz egy ezres a különbség 951 és 971 között.
3100 Ft a 951,
4100 a 971
3700 az LX
4800 az XT
5500 az XTR. (951/közepes sramok hallottam hogy ütik a hasonló árban lévõ shimanokat, de följebb nem hallottam róluk semmit...)
Ezek közül akkor a 951/mi éri meg legjobban?

Erre tudtok még válaszolni? Vagy ha a hajtás/váltás XT (kiv. haj.mû) akkor a lánc is legyen XT, vagy oly mindegy, váltásban/nyúlásban nincs külöbség hogy 'hozzávaló' vagy 'nem hozzávaló' lánc van rajta?

+

Nem középkanalas hátsóváltót akarsz? A rövidkanál szerintem kevés lesz.
A másik meg a fogsor, asszem a Bbutikban 11e az XT sor, akkor már inkább azt mint Sramból a drágát, meg az XT könnyebb is. Ha meg spórolni akarsz akkor 7.0ás fogsort vennék 6-7ért.

Más szerint sem lenne jó a rövidkanalas? Mert más akit kérdeztem aszerint jó lenne...

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#15432
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Xt a jó választás.


A sebesség mindent megold.

 


#15433
LeGeon

LeGeon

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 692 hozzászólás
Sziasztok.
Hajtómû csere elõtt állok és nem igazán tudom eldönteni. A három jelölt:
1. Shimano XT újonnan. Aki ilyet használ csak dicséri és tény, hogy szinte tökéletes, de én a truvativokat jobban szeretem és ezért van még 2 jelölt.
2. Truvativ STYLO 3.3 TEAM szintén újonnan.
3. Truvativ Stylo Carbon enyhén használtan. KÉP

Árban ugyan ott vannak, talán a Stylo 3.3 a legolcsóbb.
80kg-hoz kell CC/Maraton-ra.

#15434
Lacika

Lacika

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás
1 dolog XT a bicajomon(többi XTR), a fogsor! A legmegbízhatóbbnak tartom! Csak ajánlani tudom!

#15435
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Akkor ha jól látom XT lesz ebbõl, köszi :prosze:

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#15436
Kkrisz

Kkrisz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.236 hozzászólás
Pite: A 11-34-es xt ötágu, a 11-32-es xt 4 águ.

#15437
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Ez így zsír lesz, vagy vmit érdemes lenne változtatni? Gondolkoztam még azon hogy néha van 11-32es XT öt karú fogaskoszorú ha a PG-980asból nem lenne.... Köszönöm a segítségeteket! :prosze:

Nézegesd ezt: http://weightweenies...pic.php?t=28614

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#15438
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
980, 990, XT mind jo, suly es ar a kulonbseg csak. de rosszul egyikkel se fogsz jarni.

minden fogaskerek acel XT-n.

purge4:

vidd vissza a bringat a szervizbe, es fajjon az o fejuk rajta. ha mar fizettel erte elvarhatnad, hogy mukodjon, nemigaz? ;)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#15439
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Az XTnél a legalsó fog mibõl van?
"Sprocket Material steel
Sprocket finish chrome plated"

Érdemes a jobb kopásállóság miatt azt venni, vagy olymindegy, mert kazettásnál úgyis azt cserélem ameliyk kopik?

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#15440
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Elõször a 980/990est néztem ki, a 7es Sram sor nem olyan sártûrõ mint a 9es.
Inkább XT 11-32 5ágú mint PG 980 ötágú?
(vidéki kiskerben veszem, szal nagykerek ára a mérvadó... PG 980 és XT ötágú is 10-11K, PG990 nem ötágú tartós de jó sártûréss 7,8K körül van.

Sram 9.0 PG-990
Feltöltött kép

XT CS-M760
Feltöltött kép

PG 980
Feltöltött kép

Középkanalas váltót meg nem vágom... :) Rövid meg hosszút szoktam látni, rövihez 33 hosszúhoz 45 fogas kompatibilitást írnak... Tudsz konkrét típust is hogy mire gondolsz?

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám