Van egy "túrázós, trail jellegû" könnyû setup (a váltók kivételével teljes hajtás) és egy nehezebb, DH setup.Igen azzal.
Jössz te is?
Mert ha igen, akkor megvitahajuk út közben.
Te a hajtómûvet is cserélgeted? Miért?
Asszem pg990 lesz 991 lánccal (esetleg 2-vel).
Itthon ez milyen tétel kb? Bolti áron.
Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#15041
Írta 2007. május 23. - 14:34
#15042
Írta 2007. május 23. - 14:28
Infók itt : www.schlumpf.ch
Svájci precizitás, volt alkalmam kipróbálni és eszméletlen jó
SS bicajokra tökéletes választás, megadja a mászás lehetõségét de mégis megmarad a tiszta forma.
Elég furcsa látvány amikor egy 27 fogszámú egytányéros hajtómûvel a srác 45el elrongyol melletted
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#15043
Írta 2007. május 23. - 14:21
Az SX-el jössz szilvásra?
Nagy gépen '06 PG990/X9Med/X-Gen/PC991CS, LX hajtómû/RF tányérok vagy
'05 PG990/X9Med/X-Gen/Connex908, Hone hajtómû/Shimano és FSA tányér/láncfeszítõ, míg a CC-n LX/X7Long/X-Gen/XT, Hone hajtómû van. Mindegyik hajtómûhöz két lánc cserélgetve, és mindegyik rendszer tökéletesen üzemel.
Igen azzal.
Jössz te is?
Mert ha igen, akkor megvitahajuk út közben.
Te a hajtómûvet is cserélgeted? Miért?
Asszem pg990 lesz 991 lánccal (esetleg 2-vel).
Itthon ez milyen tétel kb? Bolti áron.
#15044
Írta 2007. május 23. - 14:16
ha kevesebb a pénz, akkor ugyanez a setup csak 971es láncokkal, 970 es fogassorral és esetleg ha nagyon nincs pénz, akkor x.7es trigger váltókarral...
#15045
Írta 2007. május 23. - 14:13
és máris csendes, mint a sram. (ami meg a csavarnak ütõdik, ami lehatárolja)
#15046
Írta 2007. május 23. - 14:12
Az SX-el jössz szilvásra?Ebbõl kifolyólag gondoltam én is a pg990-ra és vmi sram láncra akkor.
8-as xtr-t használtam. Nem akkor eresztés mint amennyivel drágább szerintem.
Nagy gépen '06 PG990/X9Med/X-Gen/PC991CS, LX hajtómû/RF tányérok vagy
'05 PG990/X9Med/X-Gen/Connex908, Hone hajtómû/Shimano és FSA tányér/láncfeszítõ, míg a CC-n LX/X7Long/X-Gen/XT, Hone hajtómû van. Mindegyik hajtómûhöz két lánc cserélgetve, és mindegyik rendszer tökéletesen üzemel.
#15047
Írta 2007. május 23. - 14:04
általánosságban?
X0 - XTR (fogsorban sokkal jobb a PG990 ára, az XTR viszont más kategória)
X9 - XT, etc...
Ebbõl kifolyólag gondoltam én is a pg990-ra és vmi sram láncra akkor.
8-as xtr-t használtam. Nem akkor eresztés mint amennyivel drágább szerintem.
#15048
Írta 2007. május 23. - 14:01
sárgaságon van 9es xt fogsor, 4 xt lánccal felváltva használva dualcontrollal. (lassan 7 ezer km-nél járok, most kezd ugrálni a lánc az alsó fogaskerekeken hátul)
kisbicajon 8as sram van. 5.0s fogsor meg 2 db PC48as lánc markolatváltóval.
tehát tök más mindkét bicaj, mindkét rendszer.
mindkettõ szépen vált, jól mûködik.
talán annyi az észrevétel, hogy a 9 sebességgel jobban tudom szabályozni a csapásszámot, viszont a sram hátsóváltója csendesebb, vagyis nem csattog neki a láncvillának, nem idegesít.
Nos ez a másik.
Hogy ugorjon-e a shimano váltás.
Csupa jókat irnak a Sram-ról (fõleg a hambi zabálók)
Az még nem is zavar hogy kopog a sh váltó mert van ott láncvillavédõ, hanem inkább azt hogy olyan gyengus szegény. Sárban nokedli.
Mert ugye 9-es fogsorhoz nem árt váltókar sem.
Amin gondolkodtam az az új xtr, vagy a sram 9-es mert akkor abból a váltó is kijönne, nem csak a pöckölõk.
Szóval nemtom mi legyen.
Ez a 4 lánc meg már nekem macerás.
#15049
Írta 2007. május 23. - 13:55
És itt melyik az azonos kat.?
Az X0 (a piros tartóbakos) = Xtr?
Mert ha az is 40papír mint az xtr fogsor, akkor az kapufa...
Viszont ha árban az Xt szint, de teljesítményben meg nem, akkor már érdemes lehet azt venni.
Franc se tudja.
Az a baj h. a shimano láncokat én eléggé hamar megölöm.
Meg mondjuk a fogsort is. Nem vagyok egy pörgetõs típus.
általánosságban?
X0 - XTR (fogsorban sokkal jobb a PG990 ára, az XTR viszont más kategória)
X9 - XT, etc...
#15050
Írta 2007. május 23. - 13:45
...Vagy a 9-es Xt cucc.
Van itt olyan rider, akinek neadjisten van mindkét rendszerrel tapasztalata?
...
Fontos lenne hogy lehetõleg minél tartósabb legyen a cucc. (természetesen megfelelõ karbantartás mellett)
Illetve a váltásteljesítmény is fontos kritérium.
sárgaságon van 9es xt fogsor, 4 xt lánccal felváltva használva dualcontrollal. (lassan 7 ezer km-nél járok, most kezd ugrálni a lánc az alsó fogaskerekeken hátul)
kisbicajon 8as sram van. 5.0s fogsor meg 2 db PC48as lánc markolatváltóval.
tehát tök más mindkét bicaj, mindkét rendszer.
mindkettõ szépen vált, jól mûködik.
talán annyi az észrevétel, hogy a 9 sebességgel jobban tudom szabályozni a csapásszámot, viszont a sram hátsóváltója csendesebb, vagyis nem csattog neki a láncvillának, nem idegesít.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#15051
Írta 2007. május 23. - 13:44
Saját véleményem szerint azonos kategórián belül nincs igazán nagy különbség a két márka között.
És itt melyik az azonos kat.?
Az X0 (a piros tartóbakos) = Xtr?
Mert ha az is 40papír mint az xtr fogsor, akkor az kapufa...
Viszont ha árban az Xt szint, de teljesítményben meg nem, akkor már érdemes lehet azt venni.
Franc se tudja.
Az a baj h. a shimano láncokat én eléggé hamar megölöm.
Meg mondjuk a fogsort is. Nem vagyok egy pörgetõs típus.
#15052
Írta 2007. május 23. - 13:37
#15053
Írta 2007. május 23. - 13:22
#15054
Írta 2007. május 23. - 13:20
Eldöntöttem, hogy feladom a 8-as rendszert, és a jövõben 9-est fogok használni.
Eddig csak shimano láncot és fogsort használtam (xt 8).
Most azonban elgondolkodtam azon a lehetõségen, hogy a sram fogsort, és láncot kellene kipróbálni. Ez utóbbiból a piros tartóbakosra és az üreges pinekkel ellátott láncra gondoltam. Vagy a 9-es Xt cucc.
Van itt olyan rider, akinek neadjisten van mindkét rendszerrel tapasztalata?
Mármint felhasználói, nem olyan hogy " a szomszéd nagybácsikájának cellatársának unokaöccse mesélte...".
Fontos lenne hogy lehetõleg minél tartósabb legyen a cucc. (természetesen megfelelõ karbantartás mellett)
Illetve a váltásteljesítmény is fontos kritérium.
Asszem ennyi.
#15055
Írta 2007. május 23. - 13:09
van bizony itthon is:
http://www.ftwbikes....l/csavarock.htm
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#15056
Írta 2007. május 23. - 13:00
Létezik. Az, hogy itthon esetleg nincs, elõfordulhat.komolyan nem létezik Sh hajtómûhöz olyan csavar, amivel csak egy lánctányért lehet felfogatni? lementem a boltba és azt mondta a Gyuri, hogy ilyen nincs, reszelni kell...
http://www.chainreac...x?ModelID=19227
http://www.chainreac...px?ModelID=7064
#15057
Írta 2007. május 23. - 12:47
#15058
Írta 2007. május 23. - 11:33
Jól látod a helyzetet. Mellesleg a Saint is létezik 83-s változatban (805-s modell)
Thez meg fog kövezni, de tudok olyan esetrõl, hogy a Velo a mai napig nem volt képes hozni belõle megrendelésre, így az illetõ külföldrõl volt kénytelen megrendelni és néhány napon belül a kezében is volt.
ha itthon nem kapnék,amugy is külföldröl rendelném meg!
de csak akkor ha már meg van a váz!
#15059
Írta 2007. május 23. - 10:51
Thez meg fog kövezni, de tudok olyan esetrõl, hogy a Velo a mai napig nem volt képes hozni belõle megrendelésre, így az illetõ külföldrõl volt kénytelen megrendelni és néhány napon belül a kezében is volt.
#15060
Írta 2007. május 23. - 09:51
már meg is sasoltam a Shimano hobnlapon!
Kérdés:
LEHET-E ITTHON KAPPPNI EZT A HAJTOKART,AMI A 83 MAS KÖZÉPRÉSZHEZ JO?