Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#1461
Panzer

Panzer

    újonc

  • fórumtag
  • 9 posts

Sziasztok! 

 

Régóta használok Shimano 8as sort 9-es lánccal minden probléma nélkül. Működhet ez a rendszer 10es lánccal is?



#1462
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://www.ebay.com/...6-/111743684381

 

fapfapfapfapfapfap

 

14-15-16-17-18-19-20-21-22-23

 

debreceni illetőségű lehet, aki kiadta. :) biztos dolgoznak itteniek is a campynál.

 

minél gyengébb valaki, annál jobban megérzi az egy fognál nagyobb ugrásokat. :) Szóval, Kisherceg, nem vagy gyenge, ha nem tudtál együtt élni az országúti sorral. ;)


Edited by Vejne, 2016. April 07. - 21:04.


#1463
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

kéttányér: 42/32*11/30 vagy 32. az országúti sor fokozatai között (számomra) szokatlanul kicsi volt a különbség, nem is erőltettem sokáig. a 44 szerintem is sok (csirke vagyok, na:D )

 

edit: viszont ha nincsenek jelentősebb meredélyek, akkor jó lehet előre egy 36 vagy 38-as tányér is,hátra meg egy 11-32, esetleg 11-34-es sor (most a váltódat nem néztem, mennyit tud, bár ezeket majd' mindegyik montis váltó tudja kezelni.)

 

pl mint ez:

crux_reload__6__www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Edited by Kisherceg, 2016. April 07. - 20:56.

  • Vejne likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1464
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Jó a három tányér is... 22-32-42..44-est annyira nem szeretem, nekem nagy...bár erőnlét kérdése...42-es sokkal használhatóbb... hátra vegyél egy 12-23 vagy 12-25 országúti sort...gyakori városi használatra a legjobb szerintem...


  • Vejne likes this

#1465
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Sziasztok!

Van egy ősszel vásárolt '98- as Crux-om (20"), amin jelenleg elöl 22-32-42 , hátul 11-30 8s hajtás van.
Cserére érett a rendszer. 80%- ban városban, munkába járásra használom. Többnyire 25-30 km/h a tempóm.
Érdekelnének a vélemények, tanácsok, hogy milyen hajtóművet,középcsapágyat, illetve hátsó sort válasszak?!
Váltókarokat nem cserélném.
Van a fiókban egy új DEORE FD-M511, valamint egy LX RD-T661.
Természetesen a felhasználás jellegéből adódóan, nem csúcstechnikát, de hosszú távon megbízható szerkezetet szeretnék kihozni belőle.
Érdemes lehet a 3 tányérost kevesebbre cserélni, esetleg 2 re? Illetve milyen áttételekkel próbálkozzak?

Köszönöm


Kettanyeros rendszer és hátul 12/30 szerintem jobb városi használatra.

42/32 és ehhez a sor

#1466
laczie

laczie

    fórumtag

  • fórumtag
  • 120 posts
  • LocationBudapest

Sziasztok!

 

Van egy ősszel vásárolt '98- as Crux-om (20"), amin jelenleg elöl 22-32-42 , hátul 11-30 8s hajtás van.

Cserére érett a rendszer. 80%- ban városban, munkába járásra használom. Többnyire 25-30 km/h a tempóm. 

Érdekelnének a vélemények, tanácsok, hogy milyen hajtóművet,középcsapágyat, illetve hátsó sort válasszak?!

Váltókarokat nem cserélném.

Van a fiókban egy új DEORE FD-M511, valamint egy LX RD-T661.

Természetesen a felhasználás jellegéből adódóan, nem csúcstechnikát, de hosszú távon megbízható szerkezetet szeretnék kihozni belőle. 

Érdemes lehet a 3 tányérost kevesebbre cserélni, esetleg 2 re? Illetve milyen áttételekkel próbálkozzak?

 

Köszönöm

 


  • Vejne likes this

#1467
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Sziasztok,

 

bármilyen budapesti boltban láttatok hagyományos 104mm-es lyukkorű, narrow-wide első tányért? Mindegy, milyen márka, lehet Race Face vagy noname, nem számít. 32 fogasat keresek, szín sem érdekel.

 

köszi!

 

arany meg kék van, piros és fekete 2-3 hét múlva

 

http://bikelogistics...tos-lanctanyer/

 

kb bármelyik bolt meg tudja rendelni


Edited by Bikertigger, 2016. April 06. - 22:07.

  • zscs likes this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1468
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Sziasztok,

 

bármilyen budapesti boltban láttatok hagyományos 104mm-es lyukkorű, narrow-wide első tányért? Mindegy, milyen márka, lehet Race Face vagy noname, nem számít. 32 fogasat keresek, szín sem érdekel.

 

köszi!



#1469
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
1992 a születési eved?

Majd fogsz meg pörgetni, ha elkezd fájni a terded.

No offence, de 50/15 vagy 53/16 nekem elég kb 52 ig..

Síkon nagyon nincs szükség meg 13 asra sem.

Tudom, el kell adni az arthroxont, szoval tuti vmi tapkieg boltos javasolta
  • ncc1701 likes this

#1470
vd1992

vd1992

    újonc

  • fórumtag
  • 10 posts
Eddig egy 7es racsni volt rajta 14-28 és az 52/14 nem volt elég, nem tudom pörgetni a pedált, taposom inkább, ezért kell kazettás és 11es kicsi. A 32 meg azért, mert ilyet tudtam olcsón alig használtat venni. Néhány mászásnál a 42/28 kevés volt, ezért lett 32 a nagy.
Valóvigaz, ha elől 3 lánctányér lenne, beértem volna hátul 11-28 -al és elég hosszú lenne a lánc.

#1471
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Érdekes egy áttétel, ha szabad érdeklődnöm, mi értelme van?

semmi, de néha van apróban bringa így.

 

havernak volt 53-42, hátul 11-32, igaz, a rövid kanalas váltó nagyon "szerette', de ez ilyen. akitől vette a bringát, gondolom, úgy volt vele, hogy "tegyünk rá valamit, ami új és olcsó", aztán ez lett a vége.

 

meg ott van néhány fogyatékos 'gyártó', mint a neuzer, akik mai napig 52-42 karral adják a bringát, akkora ugrásokkal a hátsó sorban, hogy minden váltásnál úgy érzed, mintha valaki térdenrúgott volna.

 

50-36&13-26 az igazán univerzális idehaza :D :D 



#1472
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Érdekes egy áttétel, ha szabad érdeklődnöm, mi értelme van?


  • vd1992 likes this
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1473
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts

Nyugodtan rakjál hozzá néhány szemet.

Én a lánccserekor megmaradó 6-7 szemekből összeraktam egy egész új láncot és simán járok vele a hegyekbe, semmi baja.



#1474
vd1992

vd1992

    újonc

  • fórumtag
  • 10 posts

Sziasztok!

Van egy bringám elől egy 52/42 lánctányérral, hátul egy 11/32 kazettával, a középcsapágy és a hátsó tengely közti táv 44cm.
A 116 szemes lánc épphogy ráfér nagy-nagyon, azonban ennél hosszabb láncot csak elvétve találok.
Van valami ötletetek? Mennyire veszélyes dolog megtoldani pár szemmel egy másik láncból?
A lánc hossza ugyan elég lenne, eszem ágában sincs keresztbe váltva használni, csak szeretném, hogy legyen olyan hosszú, hogy véletlen olyan pozícióba ne akadjanak össze a dolgok.
Köszi



#1475
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 posts

ha 47,5 a láncvonalad akkor 107-es vagy 110-es van benne. Tökéletetes lesz a 110-es ha minden marad a régi. UN-55-nél nem gyárt jobbat a Shimano. Egyébként egy nagyon jó mono, alu csészés, nem kell jobb.


Igen a hátsó kerék marad a régi, köszi szépen!

#1476
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

ha 47,5  a láncvonalad akkor 107-es vagy 110-es van benne. Tökéletetes lesz a 110-es ha minden marad a régi. UN-55-nél nem gyárt jobbat a Shimano. Egyébként egy nagyon jó mono, alu csészés, nem kell jobb.


  • Vejne likes this

#1477
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 posts
Megerősítésre lenne szükségem hajtómű-monoblokk ügyben. Ez a láncvonal téma nekem mindig nagy homály volt, de most nagyjából utánanéztem. Hajtóművet szeretnék cserélni trekking bringán, amihez két ajánlott monoblokk tengelyhossz van feltüntetve (110/113). A mostani láncvonala 47,5 mm, ezt leszedés előtt megmértem tolómérővel. Jól gondolom, hogy mivel a nyeregvázcső nem oversize (28,6 mm), akkkor jó lesz a 110 hosszú, ha továbbra is a 47,5-ös láncvonalat szeretném tartani? A BB-UN55 jó választás laza kirandulásokra, közlekedésre?

#1478
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 145 posts

Sziasztok!

Teljesen laikusként kérnék segítséget Tőletek. Vásároltam egy új MTB-t, 3x7 sebességes, és aszfalton egyszerűen lassúnak érzem. Annyira, hogy érzem, hogy még tudnék "haladni", de az áttétel nem enged többet... koca-kerékpáros vagyok, de még nekem is lassú a max tempó :) Nem akarok 60-nal tépni vízszintes terepen, és semmi komplikált tuningot nem szeretnék, de többre vágynék. Annyit tudok, hogy elöl 44/34/24-es lánckerekek vannak. Hogyan érdemes elindulni? Mihez kellene nyúlni egy egyszerű megoldás érdekében?

Előre is nagyon köszönöm a tanácsokat, segítséget!

Szép estét!

 

Vertivel értek egyet én is. 44/13-mal a 37-38 km/h elérhető a kényelmes 90-es pedálfordulattal. Ha ennél lassabban mész, akkor nem 90-es fordulattal tekersz. A bevásárlás helyett először inkább a pedálozáson gyorsíts, aztán ha tényleg bírod a 37 km/h-t tartani, akkor kezdj a hardver fejlesztésébe.



#1479
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts

Kissé alászaladtam a figyelmetlenségemnek,úgyhogy kérnék egy megerősítést hogy jól gondolom-e a következőt.
Angol menetes 68mm széles trekking vázba kerülne a 7800 DA,vásároltam is hozzá szépen ügyesen,egy SM-BB70 integrált csapágyat,ki is hézagolóztam 73mm nek megfelelően,
tengely beletolva,de a másik oldalon nem ment rá a rá a hajtókar. :D És ha kiveszem a hézagolókat sem lesz jó mert ugye kétoldali csapágy közti műanyag "távtartó"porvédő
sem engedi közelebb egymáshoz a két csészét. Úgyhogy ezek szerint van országúti és monti közötti különbség HT II-ben?
Ahogy nézem a Shimano BB-RS500 as jobb választás lesz,ez való akkor oda?
Vagy hekkeljem meg a két oldali csésze közti táv-
tartót és cseréljem ki pár száz km után mert odalett a tömítés? :D

Nem egy forma az országúti és mtb középcsapágy,az országúti keskenyebb és ahoz nem is kell hézagoló a vázhoz.


GT-Atee

#1480
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 posts
Kissé alászaladtam a figyelmetlenségemnek,úgyhogy kérnék egy megerősítést hogy jól gondolom-e a következőt.
Angol menetes 68mm széles trekking vázba kerülne a 7800 DA,vásároltam is hozzá szépen ügyesen,egy SM-BB70 integrált csapágyat,ki is hézagolóztam 73mm nek megfelelően,
tengely beletolva,de a másik oldalon nem ment rá a rá a hajtókar. :D És ha kiveszem a hézagolókat sem lesz jó mert ugye kétoldali csapágy közti műanyag "távtartó"porvédő
sem engedi közelebb egymáshoz a két csészét. Úgyhogy ezek szerint van országúti és monti közötti különbség HT II-ben?
Ahogy nézem a Shimano BB-RS500 as jobb választás lesz,ez való akkor oda?
Vagy hekkeljem meg a két oldali csésze közti táv-
tartót és cseréljem ki pár száz km után mert odalett a tömítés? :D