Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#1441
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Reménytelen a 8 as sorhoz a 9 es váltókat használni, ha már hever nálam egy? Én bízom benne, hogy ez azért nem olyan nagy eltérés, de baromira nem vágom... Le kéne cserélni a váltókart és nyomjam 9 -essel? Nem áll szándékomban, de ha úgy megbízhatóbb és egyszerűbb a beszerzése az alkatrészeknek akkor meggondolom. 

Hol és hogyan keressek 8 ashoz való hajtóművet és miként szűrjem 1, vagy 2 tányérosnál a keresést? Szinte csak 10- eseket találtam.

8as sor nem fog menni a 9es váltókarral. 1-2 fokozatot még átvisz de utána egyre pontatlanabb lesz.

Vegyél egy 9es sort és kész. Azt egyszerű is cserélni.


Marci

#1442
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Közben rájöttem, hogy Kisherceg fog tudni nekem segíteni :)

 

53-as tányért cserélnék kisebbre, és az opciók: 50-es vagy 51-es. Utóbbi olcsóbb azért, s emiatt azzal is szemezgetek, pedig az 50-es racionálisabb választásnak tűnik.

 

Szerinted 2 fogszám különbséget mennyire lehet megérezni? Vagy elhanyagolható, és inkább vegyek 50-est, mert az már tényleg érezhető? :)

 

Az SS tányéros tapasztalataid miatt kérdezem :$ :$



#1443
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Én szeretek meghagyni mindig egy kiskaput, hogy többfunkciós legyen a szerkezet, ha változnának a körülmények. Még nem volt szerencsém egyest tesztelni... :( Ettől függetlenül nem zárkózom el, sőt érdekel a dolog. Neked milyen áttételeid vannak?

Reménytelen a 8 as sorhoz a 9 es váltókat használni, ha már hever nálam egy? Én bízom benne, hogy ez azért nem olyan nagy eltérés, de baromira nem vágom... Le kéne cserélni a váltókart és nyomjam 9 -essel? Nem áll szándékomban, de ha úgy megbízhatóbb és egyszerűbb a beszerzése az alkatrészeknek akkor meggondolom. 

Hol és hogyan keressek 8 ashoz való hajtóművet és miként szűrjem 1, vagy 2 tányérosnál a keresést? Szinte csak 10- eseket találtam.

Nem használtat szeretnék, hacsak nem tud valaki szinte ujjat megbízható helyről. :)

 

 

ilyen lánckerékkel használtam/használom (mostanában több volt a variálás, mint a tekerés) 1*9-et:

https://www.bike24.c...17707][17710]=1

 

olcsó, könnyű, szerintem jól is néz ki. :) ebből 36T volt/van a 11-32-es sorhoz. kb városi jellegű használat, ide-oda tekergés a gyerekkel vagy egyedül, aszfalt/földút, semmi durvulás vagy ilyesmi. a legkönnyebb fokozatban kicsit morog, de nem vészes, ez a fokozat egyébként is ritkán kell. így az áttételtartomány is pont jó volt. ha tudod, hogy a sor közepe lesz leginkább használva, akkor jó lehet az egytányér, csak egy hozzáillő fogszámú első tányér kell. ha vanna hosszab meredekebb részek, akkor jobb a kettő vagy három.

 

komolyabb terepre nem biztos, hogy jó lenne így, első terelő nélkül rizikós hogy leugrik a lánc, ebből a szempontból a kuplungos váltók tényleg jobbak és csendesebbek is.

 

ugyanebből a tányérból használtam egy 34T-t is ss-re, ott azért jobban meglátszott rajta a használat, de még így is bőven használható maradt.


Edited by Kisherceg, 2016. April 09. - 11:21.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1444
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Én szeretek meghagyni mindig egy kiskaput, hogy többfunkciós legyen a szerkezet, ha változnának a körülmények. Még nem volt szerencsém egyest tesztelni... :( Ettől függetlenül nem zárkózom el, sőt érdekel a dolog. Neked milyen áttételeid vannak?

Reménytelen a 8 as sorhoz a 9 es váltókat használni, ha már hever nálam egy? Én bízom benne, hogy ez azért nem olyan nagy eltérés, de baromira nem vágom... Le kéne cserélni a váltókart és nyomjam 9 -essel? Nem áll szándékomban, de ha úgy megbízhatóbb és egyszerűbb a beszerzése az alkatrészeknek akkor meggondolom. 

Hol és hogyan keressek 8 ashoz való hajtóművet és miként szűrjem 1, vagy 2 tányérosnál a keresést? Szinte csak 10- eseket találtam.

Nem használtat szeretnék, hacsak nem tud valaki szinte ujjat megbízható helyről. :)

 

 

Szerintem se keverd össze a 8-9-10-es alkatrészeket. Minél homogénebb egy rendszer annál jobb. Persze majd mindjárt jön a hogyan kell a bowdent hurkolni a hátsó váltó körül, a hova kell tenni egy két alátétet a sorba és a hasonló gány szakkörös megjegyzések, de kérdem én, hogy ennek mi az értelme?? Innen már csak egy lépés a hegesszünk vázat beton acélból és zárt szelvényből, mert az is maradt a garázsban.... Vissza térve a dologhoz...9-es váltón elmegy a nyolcas lánc, de nem tökéletes, szűkebb sokkal a kanál, mert keskenyebbek a görgők benne. Lehet, hogy zörögni fog benne a lánc amikor keresztbe fut...Hopp, hiszen van a csavar boltban alátét...ja meg hosszabb csavar is...ki kell bejlagolni....Szerintem ha többségben vannak a nyolcas alkatrészeid akkor vegyél nyolcas hajtóművet, sort, láncot....ha nagyobb a keret akkor vegyél külföldről 9-es rendszert. Azokat nagyon jó áron be lehet szerezni, sokáig lesz hozzá minden, de a nyolcashoz is van még minden.


  • Kisherceg likes this

#1445
laczie

laczie

    fórumtag

  • fórumtag
  • 120 posts
  • LocationBudapest

miért tartasz az egytányértól? nem harap. :) egyébként minden attól függ,mire kell. a rendszereket ne keverd, abból jó nem sül ki.

Én szeretek meghagyni mindig egy kiskaput, hogy többfunkciós legyen a szerkezet, ha változnának a körülmények. Még nem volt szerencsém egyest tesztelni... :( Ettől függetlenül nem zárkózom el, sőt érdekel a dolog. Neked milyen áttételeid vannak?

Reménytelen a 8 as sorhoz a 9 es váltókat használni, ha már hever nálam egy? Én bízom benne, hogy ez azért nem olyan nagy eltérés, de baromira nem vágom... Le kéne cserélni a váltókart és nyomjam 9 -essel? Nem áll szándékomban, de ha úgy megbízhatóbb és egyszerűbb a beszerzése az alkatrészeknek akkor meggondolom. 

Hol és hogyan keressek 8 ashoz való hajtóművet és miként szűrjem 1, vagy 2 tányérosnál a keresést? Szinte csak 10- eseket találtam.

Nem használtat szeretnék, hacsak nem tud valaki szinte ujjat megbízható helyről. :)



#1446
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Az egy tányérostól tartok(még nem próbáltam), mert szeretnék némi tartalékot hagyni magamnak akkor is, ha éppen nem melóba tekerek vele.

A 2-es re hajlok, de nem találtam eddig olyat ami "szimpatikus".

Mit ajánlotok? 

Mondjuk most pont találtam egy, szerintem jó vételt SLX ből. Igaz, ez 3 as, de 30e alatt van és bármit vennék, ennél többet nem szánnék rá.

Elég béna kérdés lesz, de az mennyire működőképes kombó: hogy elől 10 esre ajánlott hajtómű, 9-es váltókkal, és 8 as sorral??? :) Amennyiben működhet, milyen lánccal?Persze vehetnék legalább 9 es sort, de minimalizálnám a költségeket, így csak azt cserélném ami nagyon muszáj. Nincs igényem nagyobb sorra.

 

miért tartasz az egytányértól? nem harap.:) egyébként minden attól függ,mire kell. a rendszereket ne keverd, abból jó nem sül ki.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1447
laczie

laczie

    fórumtag

  • fórumtag
  • 120 posts
  • LocationBudapest

Az egy tányérostól tartok(még nem próbáltam), mert szeretnék némi tartalékot hagyni magamnak akkor is, ha éppen nem melóba tekerek vele.

A 2-es re hajlok, de nem találtam eddig olyat ami "szimpatikus".

Mit ajánlotok? 

Mondjuk most pont találtam egy, szerintem jó vételt SLX ből. Igaz, ez 3 as, de 30e alatt van és bármit vennék, ennél többet nem szánnék rá.

Elég béna kérdés lesz, de az mennyire működőképes kombó: hogy elől 10 esre ajánlott hajtómű, 9-es váltókkal, és 8 as sorral??? :) Amennyiben működhet, milyen lánccal?Persze vehetnék legalább 9 es sort, de minimalizálnám a költségeket, így csak azt cserélném ami nagyon muszáj. Nincs igényem nagyobb sorra.

 

 



#1448
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

tényleg vannak elbaszott bovdenvezetésű vázak, amiket sose lehet perfektre állítani, de kötve hiszem hogy ezen segítene egy - két, oda nem való alkatrész elhelyezése.


Edited by Bikertigger, 2016. April 08. - 16:56.

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1449
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Sziasztok! 

 

Régóta használok Shimano 8as sort 9-es lánccal minden probléma nélkül. Működhet ez a rendszer 10es lánccal is?

gondolom innen indul a kérdésed. dobjál már föl néhány fotót,meg vlmi normálisabb leírást,h mit,mivel szeretnél keverni. lehet,h nem voltam elég figyelmes,de én nem látok semmi ilyesmit. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1450
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Ezeken már túl vagyok hidd el..Egy másik vázról pakoltam át a cuccokat, ott tökéletesen működött a rendszer. A szerelők szerint(ride-bike, speed way, matuz) bowdenszorulási hiba lehet..Nem tartom magam zseninek, de pár bicót összeraktam már..Nem is használnék 10es rendszert, de kis hazánkban nemigen lehet mást kapni..

 

ez elég erős kijelentés. :)

 

nem bántásból írtam és elhiszem hogy próbáltad a hibát megkeresni, mégis azt mondom, ne add fel! előbb-utóbb úgyis meglesz és ha orvosoltad, jobb lesz mint a "kevert" rendszer. (erre az eddig ismeretlen hibára a keverés sem biztos, hogy gyógyír lenne.)


  • Vejne likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1451
Panzer

Panzer

    újonc

  • fórumtag
  • 9 posts

lánc ugye nem ejti be a 0.75-öt? mert ha igen, akkor már késő, campag pl. 0.3nál írja elő a cserét, és az első tünete nálam a kopó láncnak, hogy csúnyán vált a rendszer.

 

egyébként a 10s rendszer nagyon toleráns, ugyanannyi bowdenhúzással működik, mint a 8s (2.8mm), alig van szűkebbre hézagolva a 9-estől (4.15mm), és a váltókábelház a kormány külső, nagyobb, kevésbé éles szögű ívén fut el.

 

ja, az a c10.. :) ami szerintem az egyik legtoleránsabb rendszer, évente 1szer kell negyed fordulatot tekerni a hátsó váltó spanolóján, és perfekt marad, hangtalan minden fokozatban.

 

Lánc rendben?

hv előfeszítését (felső váltógörgő lánckeréksortól való távolságát szabályozó, "b-tension" csavar) állító csavar rendben?

milyen váltókar?

hátsó váltó nem lóg-kotyog?

váltótartó-fül?

lánckeréksor záróanya szorosan meg van húzva, nem kotyog a lánckeréksor?

 

:)

Ezeken már túl vagyok hidd el..Egy másik vázról pakoltam át a cuccokat, ott tökéletesen működött a rendszer. A szerelők szerint(ride-bike, speed way, matuz) bowdenszorulási hiba lehet..Nem tartom magam zseninek, de pár bicót összeraktam már..Nem is használnék 10es rendszert, de kis hazánkban nemigen lehet mást kapni..



#1452
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

lánc ugye nem ejti be a 0.75-öt? mert ha igen, akkor már késő, campag pl. 0.3nál írja elő a cserét, és az első tünete nálam a kopó láncnak, hogy csúnyán vált a rendszer.

 

egyébként a 10s rendszer nagyon toleráns, ugyanannyi bowdenhúzással működik, mint a 8s (2.8mm), alig van szűkebbre hézagolva a 9-estől (4.15mm), és a váltókábelház a kormány külső, nagyobb, kevésbé éles szögű ívén fut el.

 

ja, az a c10.. :) ami szerintem az egyik legtoleránsabb rendszer, évente 1szer kell negyed fordulatot tekerni a hátsó váltó spanolóján, és perfekt marad, hangtalan minden fokozatban.

 

Lánc rendben?

hv előfeszítését (felső váltógörgő lánckeréksortól való távolságát szabályozó, "b-tension" csavar) állító csavar rendben?

milyen váltókar?

hátsó váltó nem lóg-kotyog?

váltótartó-fül?

lánckeréksor záróanya szorosan meg van húzva, nem kotyog a lánckeréksor?

 

:)



#1453
Panzer

Panzer

    újonc

  • fórumtag
  • 9 posts

ezt kicsit nehezen rakom össze. van egy komplett 10-es rendszered, ami valami eddig ismeretlen ok miatt betegeskedik. erre nem a problémát szeretnéd megoldani, hanem belekevernél egy más rendszerbe való alkatrészt?  :blink:

A 10 es rendszer nagyon érzékeny, mert kicsik a távolságok a lánckerekek között, valamint kicsik az ugrások a fokozatok között. Ráadásul rejtett bowdenes is a bicaj, tehát guszta meg menő is, de a bowdenek néha szerencsétlenül vannak elvezetve.. Amúgy vagy 3 garnitúra bowdenházat probáltam ki és nem a teszkóban vettem őket.

A másik bicajomon pontosan ez a szett van, csak szabadon, "egészségesebben" futnak a bowdenek, nincs is gond.

A 8as rendszer jobban tolerál, mert nagyobbak a távolságok. Viszont nem akaródzik lecserélni az egész szettet..



#1454
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

ezt kicsit nehezen rakom össze. van egy komplett 10-es rendszered, ami valami eddig ismeretlen ok miatt betegeskedik. erre nem a problémát szeretnéd megoldani, hanem belekevernél egy más rendszerbe való alkatrészt?  :blink:


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1455
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts

Van egy 10es rendszerem, azzal a fasza rejtett bowdenes mwgoldással..Lehetetlen rendesen beállítani a hátsó váltót. Nem akarok mindent lecserélni, azon gondolkozok, hogy esetleg elég lenne a sort és a váltókart..Mint mondtam, 9es lánccal működik az asszony bringáján.

Váltás problémánál nagyon sokszor a bowdennel van a gond. Cseréld le a bowdenházakat, esetleg fúj beléjük WD40-et. Szerintem azzal lesz nálad is a gond.


  • Kisherceg likes this

#1456
Panzer

Panzer

    újonc

  • fórumtag
  • 9 posts

Esetleg eleg lenne megnezned, hogy nem gorbult-e el a valtotartoful. Ekkor szokott az lenni, hogy lehetetlen beallitani ugy a hatsovaltot, hogy az osszes lanckerekre normalisan pakolja le es fel a lancot.

Megnéztem, meg vagy 3 különböző szerelő is. 



#1457
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Van egy 10es rendszerem, azzal a fasza rejtett bowdenes mwgoldással..Lehetetlen rendesen beállítani a hátsó váltót. Nem akarok mindent lecserélni, azon gondolkozok, hogy esetleg elég lenne a sort és a váltókart..Mint mondtam, 9es lánccal működik az asszony bringáján.


Esetleg eleg lenne megnezned, hogy nem gorbult-e el a valtotartoful. Ekkor szokott az lenni, hogy lehetetlen beallitani ugy a hatsovaltot, hogy az osszes lanckerekre normalisan pakolja le es fel a lancot.

#1458
Panzer

Panzer

    újonc

  • fórumtag
  • 9 posts

Van egy 10es rendszerem, azzal a fasza rejtett bowdenes mwgoldással..Lehetetlen rendesen beállítani a hátsó váltót. Nem akarok mindent lecserélni, azon gondolkozok, hogy esetleg elég lenne a sort és a váltókart..Mint mondtam, 9es lánccal működik az asszony bringáján.



#1459
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

működni működhet, kérdés, hogy meddig, hogyan és megéri-e?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1460
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Tudom kérdésre kérdés...de miért nem veszel 8-as láncot?
  • Kisherceg likes this