Sziasztok!
tanácsot szeretnék kérni:
Van egy 26" 9 sebességes Shimano HG rendszerrel szerelt montim (XT váltó hátul, Deore elöl), aminek gyakorlatilag nullára leamortizáltam a hajtását,
így lánc, fogaskoszorú, Truvativ lánctányér (ha egyáltalán lehet ezt külön cserélni) csere lesz.
A montit most már 95%-ban burkolt úton használom, a maradék 5% az igazi hegyi-erdei felhasználás. Helyhiány miatt egyelőre nem tervezek második gépet, tehát erre kell most majd olyan alkatrészeket szereltetnem, ami picit jobban a városi irányba viszi a gépet. Tudom, hogy városba agyváltós gép lenne ideális, de szerintem az majd évek múlva egy második bicaj lesz, nem ez.
Az alapvető cél az lenne, hogy minél tovább tartsanak a hajtás alkatrészei, illetve minél cserélhetőbbek (és értelmes határokon belül olcsóbbak) legyenek.
Nem a tömegcsökkentés, hanem a kopásállóság növelése a cél.
Fogaskeréksorból:
-Deore HG50 illetve SRAM PG 950 ami terítéken van
Lánc
-Elsősorban SRAM PC 951-re gondoltam (ilyet hajtok most is, rengeteget kibírt már) esetleg Deore HG 53
Tányér:
-fogalmam sincs
-Érdemes lenne másban gondolkodnom? Van ebben az árkategóriában (vagy olcsóbban) kopásállóbb 9-es alkatrész?
Másik fontos dolog:
Városban az idő döntő többségében két sebességfokozatot használok:
-elöl nagy-hátul 16
-elöl közép-hátul 14
arra gondoltam, fogaskeréksorból 9-es országútit raknék fel, amelynek sűrűbb a kiosztása mint a montis verziónak, és így több fogaskereket tudnék használni, amely jóval kiegyensúlyozottabb kopáshoz vezetne:
12-13-14-15-16-17-19-21-23 vagy:
12-13-14-15-17-19-21-23-25
Itt reálisan a 13-14-15-(16)-17 -es fogaskerekek lennének terhelve
Erről mi a vélemény? Lehet így kombinálni a montis alkatrészeket az outival? Kopásállóságban hogy aránylik az outi sor a montishoz viszonyítva?
Esetleg érdemes lenne a lánctányérok átfogását is csökkenteni, hogy többféle kombináció is használható legyen?
Láncból mennyit érdemes venni?
Kettő elég, vagy 3 kell?
Előre is köszönöm!
J.
Edited by j4ni, 2016. June 02. - 13:00.