Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#1361
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Mondjuk én 51-39-es outispöcs vagyok traktorkerékkel, de kis input:

 

13-23 kb. ideális 9s sorokból: 13-14-15-16-17-18-19-21-23, tkp. az első és utolsó lánckeréken kívül ki van a sor használva, néha-néha azok is lánc alá kerülnek. Városban 39-15&16-ot használok leginkább.


  • j4ni likes this

#1362
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 145 posts

Sziasztok!

 

tanácsot szeretnék kérni:

 

Van egy 26" 9 sebességes Shimano HG rendszerrel szerelt montim (XT váltó hátul, Deore elöl), aminek gyakorlatilag nullára leamortizáltam a hajtását,

így lánc, fogaskoszorú, Truvativ lánctányér (ha egyáltalán lehet ezt külön cserélni) csere lesz.

 

A montit most már 95%-ban burkolt úton használom, a maradék 5% az igazi hegyi-erdei felhasználás. Helyhiány miatt egyelőre nem tervezek második gépet, tehát erre kell most majd olyan alkatrészeket szereltetnem, ami picit jobban a városi irányba viszi a gépet. Tudom, hogy városba agyváltós gép lenne ideális, de szerintem az majd évek múlva egy második bicaj lesz, nem ez.

 

Az alapvető cél az lenne, hogy minél tovább tartsanak a hajtás alkatrészei, illetve minél cserélhetőbbek (és értelmes határokon belül olcsóbbak) legyenek.

Nem a tömegcsökkentés, hanem a kopásállóság növelése a cél.

 

Fogaskeréksorból:

-Deore HG50 illetve  SRAM PG 950 ami terítéken van

 

Lánc

-Elsősorban SRAM PC 951-re gondoltam (ilyet hajtok most is, rengeteget kibírt már) esetleg Deore HG 53

 

Tányér:

-fogalmam sincs

 

 

-Érdemes lenne másban gondolkodnom? Van ebben az árkategóriában (vagy olcsóbban) kopásállóbb 9-es alkatrész?

 

Másik fontos dolog:

Városban az idő döntő többségében két sebességfokozatot használok:

-elöl nagy-hátul 16

-elöl közép-hátul 14

 

arra gondoltam, fogaskeréksorból 9-es országútit raknék fel, amelynek sűrűbb a kiosztása mint a montis verziónak, és így több fogaskereket tudnék használni, amely jóval kiegyensúlyozottabb kopáshoz vezetne:

12-13-14-15-16-17-19-21-23 vagy:

12-13-14-15-17-19-21-23-25

 

Itt reálisan  a 13-14-15-(16)-17 -es fogaskerekek lennének terhelve

 

Erről mi a vélemény?  Lehet így kombinálni a montis alkatrészeket az outival? Kopásállóságban hogy aránylik az outi sor a montishoz viszonyítva?

 

Esetleg érdemes lenne a lánctányérok átfogását is csökkenteni, hogy többféle kombináció is használható legyen?

 

Láncból mennyit érdemes venni?

Kettő elég, vagy 3 kell?

 

 

Előre is köszönöm!

J.

 

Én 12-23-at használok egy montin 42-32-24 lánctányérokkal. A 42-16-ot koptatom a legjobban a városban (28-30 km/h). HG50-es vagy ultegra sorokat nyúzok. 3 láncot szoktam forgatni 250-300 km-enként. Láncból hg53 vagy hg93 sram patentszemmel, attól függően, hogy melyik van nagyobb akcióban :-)

 

Szóval működik.


  • j4ni likes this

#1363
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Jó az outi sor, megéri.

főleg, ha megfigyeled, milyen kombinációkat használsz leggyakrabban, és annak megfelelően vásárolsz...

 

láncból a cn-hg93-al sem járnál rosszul, még olcsóbb is.


  • j4ni likes this

#1364
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

 

tanácsot szeretnék kérni:

 

Van egy 26" 9 sebességes Shimano HG rendszerrel szerelt montim (XT váltó hátul, Deore elöl), aminek gyakorlatilag nullára leamortizáltam a hajtását,

így lánc, fogaskoszorú, Truvativ lánctányér (ha egyáltalán lehet ezt külön cserélni) csere lesz.

 

A montit most már 95%-ban burkolt úton használom, a maradék 5% az igazi hegyi-erdei felhasználás. Helyhiány miatt egyelőre nem tervezek második gépet, tehát erre kell most majd olyan alkatrészeket szereltetnem, ami picit jobban a városi irányba viszi a gépet. Tudom, hogy városba agyváltós gép lenne ideális, de szerintem az majd évek múlva egy második bicaj lesz, nem ez.

 

Az alapvető cél az lenne, hogy minél tovább tartsanak a hajtás alkatrészei, illetve minél cserélhetőbbek (és értelmes határokon belül olcsóbbak) legyenek.

Nem a tömegcsökkentés, hanem a kopásállóság növelése a cél.

 

Fogaskeréksorból:

-Deore HG50 illetve  SRAM PG 950 ami terítéken van

 

Lánc

-Elsősorban SRAM PC 951-re gondoltam (ilyet hajtok most is, rengeteget kibírt már) esetleg Deore HG 53

 

Tányér:

-fogalmam sincs

 

 

-Érdemes lenne másban gondolkodnom? Van ebben az árkategóriában (vagy olcsóbban) kopásállóbb 9-es alkatrész?

 

Másik fontos dolog:

Városban az idő döntő többségében két sebességfokozatot használok:

-elöl nagy-hátul 16

-elöl közép-hátul 14

 

arra gondoltam, fogaskeréksorból 9-es országútit raknék fel, amelynek sűrűbb a kiosztása mint a montis verziónak, és így több fogaskereket tudnék használni, amely jóval kiegyensúlyozottabb kopáshoz vezetne:

12-13-14-15-16-17-19-21-23 vagy:

12-13-14-15-17-19-21-23-25

 

Itt reálisan  a 13-14-15-(16)-17 -es fogaskerekek lennének terhelve

 

Erről mi a vélemény?  Lehet így kombinálni a montis alkatrészeket az outival? Kopásállóságban hogy aránylik az outi sor a montishoz viszonyítva?

 

Esetleg érdemes lenne a lánctányérok átfogását is csökkenteni, hogy többféle kombináció is használható legyen?

 

Láncból mennyit érdemes venni?

Kettő elég, vagy 3 kell?

 

 

Előre is köszönöm!

J.

Jó az outi sor, megéri.


  • j4ni and Vejne like this


A sebesség mindent megold.

 


#1365
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest

Sziasztok!

 

tanácsot szeretnék kérni:

 

Van egy 26" 9 sebességes Shimano HG rendszerrel szerelt montim (XT váltó hátul, Deore elöl), aminek gyakorlatilag nullára leamortizáltam a hajtását,

így lánc, fogaskoszorú, Truvativ lánctányér (ha egyáltalán lehet ezt külön cserélni) csere lesz.

 

A montit most már 95%-ban burkolt úton használom, a maradék 5% az igazi hegyi-erdei felhasználás. Helyhiány miatt egyelőre nem tervezek második gépet, tehát erre kell most majd olyan alkatrészeket szereltetnem, ami picit jobban a városi irányba viszi a gépet. Tudom, hogy városba agyváltós gép lenne ideális, de szerintem az majd évek múlva egy második bicaj lesz, nem ez.

 

Az alapvető cél az lenne, hogy minél tovább tartsanak a hajtás alkatrészei, illetve minél cserélhetőbbek (és értelmes határokon belül olcsóbbak) legyenek.

Nem a tömegcsökkentés, hanem a kopásállóság növelése a cél.

 

Fogaskeréksorból:

-Deore HG50 illetve  SRAM PG 950 ami terítéken van

 

Lánc

-Elsősorban SRAM PC 951-re gondoltam (ilyet hajtok most is, rengeteget kibírt már) esetleg Deore HG 53

 

Tányér:

-fogalmam sincs

 

 

-Érdemes lenne másban gondolkodnom? Van ebben az árkategóriában (vagy olcsóbban) kopásállóbb 9-es alkatrész?

 

Másik fontos dolog:

Városban az idő döntő többségében két sebességfokozatot használok:

-elöl nagy-hátul 16

-elöl közép-hátul 14

 

arra gondoltam, fogaskeréksorból 9-es országútit raknék fel, amelynek sűrűbb a kiosztása mint a montis verziónak, és így több fogaskereket tudnék használni, amely jóval kiegyensúlyozottabb kopáshoz vezetne:

12-13-14-15-16-17-19-21-23 vagy:

12-13-14-15-17-19-21-23-25

 

Itt reálisan  a 13-14-15-(16)-17 -es fogaskerekek lennének terhelve

 

Erről mi a vélemény?  Lehet így kombinálni a montis alkatrészeket az outival? Kopásállóságban hogy aránylik az outi sor a montishoz viszonyítva?

 

Esetleg érdemes lenne a lánctányérok átfogását is csökkenteni, hogy többféle kombináció is használható legyen?

 

Láncból mennyit érdemes venni?

Kettő elég, vagy 3 kell?

 

 

Előre is köszönöm!

J.


Edited by j4ni, 2016. June 02. - 13:00.


#1366
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
DSC_0247_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
 
:) na, így már az egész sort ki tudom használni, javult a láncvonal, és okkal csendesebb, mint a gyári tányér.
 
Meg hihetetlen szépen vált, ami nem is csoda.
 
itt az eredetis tányér:
 
 
2 fog különbség, de teljesen jól érezhető, 53 helyett 51. 

Edited by Vejne, 2016. May 29. - 07:59.


#1367
Bubus83

Bubus83

    újonc

  • fórumtag
  • 9 posts
  • LocationVeszprém

Tanácsot szeretnék kérni. Van egy országúton, könnyű terepen használt Kellys TNT 20 2013-as 29er bringám, 3x9-es hajtással (teljesen Shimano Deore-osított, elöl 44x32x22, hátul 11-34 van).

 

A bringát Veszprém környékén, Bakony, fél Balaton körre, a Balaton felvidéken szoktam használni, zömében síkon, illetve kisebb-nagyobb dombokon (erős hegymenet néha-néha akad azért). A problémám, hogy kicsit soknak érzem elöl a 44-es nagytányért, már enyhébb emelkedőkön hátul vissza kell tennem 6-osba. A hátsó 8-9-es fokozatokat maximum lejtőn lefelé tudom kihasználni. A 7-es fokozatot max a fél Balaton körön, a déli parton tudom csak huzamosabban hajtani. Legtöbbször 6-oson vagyok hátul. Ezért is gondolkodom a hajtás cseréjén.

 

A terv: 2x10, elöl 38x24-gyel.

B terv (ez tényleg másodlagos): 3x10, 40x30x22 áttételekkel. Ha újraépítem a hajtást SLX-Deore XT szintre tervezem fejleszteni.

 

A 2x10, a 38-as nagytányér miatt nem lesz kevés az én útjaimhoz?

 

Inkább a 2x10 felé hajlok, egyedül a nagytányérral szemben vannak fenntartásaim.

Van aki épített át 29-es bringát hasonlóan 2x10-re, vagy van alapból ilyenetek? Melyik hajtásrendszert javasoljátok?



#1368
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

Bartos Juci és 2 jó :)

Zolikám!, abban a csapatban vannak még a jó lábak a szebbik nem képviselői között, de kétség kívül Juci sem panaszkodhat!  ;)


Ridley Noah Fast 


#1369
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

na, mi? 70mm széles a csapágyház 68 helyett? :)

 

bár még francia lehet :D



#1370
balazs45

balazs45

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

igen, igazad volt, valóbal fordítva kellett ahhoz tekerni hogy lejöjjön, érdekes, ellentétes menet volt mindkét oldalon, nekem ez pl új volt.



#1371
gimy58

gimy58

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

A kép alapján nem egyértelmű, hogy monoblokk

lenne amit ki akarsz cserélni. Mérd meg a csapágyházat, abból lehet következtetni, hogy nem-e "rendes" jobb menetű a csésze amit ki akarsz szedni. Avagy eddig is balra tekerted?



#1372
balazs45

balazs45

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

Sziasztok, monoblokk cserének álltam neki, mert a  régi kotyogott, nagyon sok baja volt, és ahogy szétszedtem láttam hogy előző tulaj teljesen szétbarmolta. egyik felét le tudtam venni, a csapágy persely szanaszét görbülve, kegyetlenül nézett ki. másik oldalát nem tudtam leszedni, valószín azért mert valaki félrehajtotta a menetben, és új menetet vágott bele, na meg teljesen bele van rohadva. valaki tanács hogy ilyenkor mit lehetne tenni? hogy szedjem le? ha leszedem szerintetek épséges lesz a menet, vagy megszakíthatta aki belehajtotta rosszul?

 

424366_mb.jpg

 

 



#1373
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Bartos Juci és 2 jó :)

 


  • simon23 likes this
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1374
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Csapat társamnak lány amúgy, de nem gyenge 30-40 -nel jött de a herora felrakta a 28-at és azóta rajta maradt :) hátul 42

A Hero-t egy tányérral nyomta ? Hány lába van ??? :D


Marci

#1375
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Csapat társamnak lány amúgy, de nem gyenge 30-40 -nel jött de a herora felrakta a 28-at és azóta rajta maradt :) hátul 42


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1376
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

milyen bringára ?

 

részemről 30-40 amúgy

650B Genius



#1377
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

1x11 rendszernél melyik kiosztás "ésszerű"?

32-40

32-42

34-40

34-42

milyen bringára ?

 

részemről 30-40 amúgy


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1378
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

És ezt most hogy kéne érteni?

Első lánckerék, hátsó legnagyobb lánckerék?

 

vagy 2x11-re gondolsz? :)

Úgy gondolod a 2x11-et hogy elöl 34-42 tányér? :-))


Edited by arpi07, 2016. May 11. - 20:27.


#1379
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

1x11 rendszernél melyik kiosztás "ésszerű"?

32-40

32-42

34-40

34-42

És ezt most hogy kéne érteni?

Első lánckerék, hátsó legnagyobb lánckerék?

 

vagy 2x11-re gondolsz? :)



#1380
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

1x11 rendszernél melyik kiosztás "ésszerű"?

32-40

32-42

34-40

34-42