Felső váltógörgő mennyit szokott kibírni?
Három feles után már dülöngél
Update:
Sikerült beállít(t)a(t)ni a váltót úgy, hogy tökéletesen megy a 12-36-tal, halálpontos és tökéletesen veszi a 36-ot nagy terhelés alatt is (terep siratófal).
Ez a 12-36 nekem egy álom a 11-32-höz képest:
üdv
J.
Az utolsó hosszú hsz.-emre még valaki valamit? Mármint valami érdemlegeset...
Szerintem azt csinálsz amit akarsz, amit a technikád, erőkifejtésed megenged. Én váltok terhelés alatt hátul és eszem ágaban sincs róla letenni. Még soha nem volt vele bajom, de ez is csak egy tapasztalat/vélemény. Persze kevésbé kopnak az alkatrészek ha nem váltasz terhelés alatt de ez nem agyváltó.
Adott egy Merida Reacto váz, aminek PF30 középrésze van, mellette persze van hozzá fsa 24mm-es tengelyre való átalakító is.
http://www.bikefun.h...m-lampre-selyem
FSA BB-PF6000/CZ (Press Fit 30 középrész)+FSA EE084 (24/REDUCER/AL)
FSA BB-PF/386SRAM EE103 (BB386EVO SRAM ADAPTER)
Melyik sram force hajtókarvariánssal használnátok? A sima gxp tengelyessel, vagy a bb30-as változattal, netán, valami más féle hajtást akasztanátok a vázra?
Alapvetően force szett kerülne a gépre, ezért lenne jó hozzá force kurbli, de, sajnos a hátsó féknél úgyis föl kell majd rúgni a homogeneitás szentségét
Az utolsó hosszú hsz.-emre még valaki valamit? Mármint valami érdemlegeset...
Igen...ez most komoly...
Az utolsó hosszú hsz.-emre még valaki valamit? Mármint valami érdemlegeset...
Edited by j4ni, 2016. July 14. - 14:33.
nem kell állvány...bár kétségtelen azon a legjobb...megteszi egy erősebb gatya madzag, kötél, villany vezeték darab, bármi ami elbírja a bringát...a nyereg orránál fogva fellógatod a lakásba és lehet is szerelni...nagyon fontos, hogy rendben legyen a váltó bowdenezése, sokkal többet számít mint sokan azt gondolnák...legyen paralell a váltó tartó füled a hátsó kerékkel...ezek után lehet váltókat állítani...nem egy komoly dolog...hátsó nagyon egyszerű...elsővel többet lehet szívni...de az sem bonyolult...shimano oldalán, parktool oldalán és rengeteg más oldalon képekkel le van vezetve a dolog
Ha már az ember előszedi a madzagot, jusson a kormány mindkét oldalára is egy-egy, lényegesen stabilabb lesz!
kicsit előre kell gondolkodni..nem az utolsó utáni pillanatban gépészkedni
9-es 12-36 sort simán viszi bármelyik hosszú kanalas 9 es (nekem xt , de csak mert az volt a bringán)
Nekem is hosszú kanalas 9-es XT váltóm van (ez a Shadow XT).
-Tehát azt mondod csak beállítás kérdése?
-Ezzel a terhelés alatt váltás dologgal mi van?
(jelenleg bármelyik fogaskerékre tudok terhelés mellett váltani, kivéve a 36-ost /amire pedig gyakran lenne szükség, mert nyilván nem sík aszfaltra tartogatom a 36-ost/)
Véletlenül sem gányolni akarok. Ha nem fog működni 12-36-tal a jelenlegi setup, akkor vagy a váltó vagy a sor megy. (anyagi megfontolásból inkább a sor)
Edited by j4ni, 2016. July 13. - 21:11.
kicsit előre kell gondolkodni..nem az utolsó utáni pillanatban gépészkedni
9-es 12-36 sort simán viszi bármelyik hosszú kanalas 9 es (nekem xt , de csak mert az volt a bringán)
Nah a hátsó váltómnak (9-es RD-M772-hosszú) valószínűleg nagyobb gondja van, mint egy kis elállítódás, már enyhe terhelésre sem lehet vele a legnagyobb fogaskerékre váltani, ebben valószínűleg szerepe van a túlméretés sornak (A Shimano 11-34-et ad meg maxnak, nekem 12-36 van fent) meg a gyenge beállításnak. Játszottam a váltón ez előfeszítőcsavarral (ami a felső görgőt mozgatja) az rengeteget javított, de egyébként sikerült totálisan elállítanom a váltót.
Szóval elvittem szervizbe (meg fogom tanulni a váltót állítani, de most bicajozni akarok nem szopni, ma megint kimaradt az esti bicajozás), próbálják meg a legjobban belőni ahogy lehet. Legrosszabb esetben lecserélem a 12-36-ot 11-34-re, amit nagyon sajnálnék, mert a 12-36 fogkiosztása nekem egy álom a 11-32 után.
Tehát mondom a szervizben, hogy terhelés mellett nem lehet a legnagyobb, 36-os fogaskerékre felváltani, mert elakad a lánc, leesek a bicajról, etc.
Azt mondta nekem a szerelő, hogy terhelve a hátsó váltóval sem szabad váltani, hanem mint az első váltónál el kell egy pillanatra venni a nyomatékot.
Ez most komoly?
Én hátsó váltóval mindig terhelve váltok (az egyetlen amit nem teszek meg, az a nyeregből kiállva való váltás). Ha megyek fel a köves siratófalon gyök-kettővel, akkor nem tudom megtenni azt, hogy akár csak egy pillanatra elveszem a nyomatékot a pedálról mert leesek. Vagy ha egy enyhe emelkedőn megyek fel, ahová elég mondjuk hátul a 21, de jön egy meredekebb szakasz ahol kell a 32, akkor én eltekerek egészen a meredek aljáig, és ott pöccintem fölfele, az hogy egyből hárommal, vagy mondjuk 2+1 vagy szépen elosztva 1+1+1 fokozat az az emelkedőtől függ, de a lényeg azon van, hogy a nyomatékot gyakorlatilag egy pillanatra nem szakítom meg (najó, ha hármat pöccintek fel, akkor picit kevésbé tolom) ha csak a hátsóval kell váltani. a 11-32-es sorral ez gyönyörűen működött is.
Szóval én csináltam valamit éveken keresztül rosszul (amit a váltó nem torolt meg) vagy a szervízben nem tudják, hogy eszik-e vagy isszák a MTB-t?
Azt hol tudom megnézni, hogy a 12-36-os sorhoz milyen váltót ajánl a Shimano? Gondolom ha van 12-36os 9-es sor, akkor van hozzá váltójuk is...
Edited by j4ni, 2016. July 13. - 20:44.
nem kell állvány...bár kétségtelen azon a legjobb...megteszi egy erősebb gatya madzag, kötél, villany vezeték darab, bármi ami elbírja a bringát...a nyereg orránál fogva fellógatod a lakásba és lehet is szerelni...nagyon fontos, hogy rendben legyen a váltó bowdenezése, sokkal többet számít mint sokan azt gondolnák...legyen paralell a váltó tartó füled a hátsó kerékkel...ezek után lehet váltókat állítani...nem egy komoly dolog...hátsó nagyon egyszerű...elsővel többet lehet szívni...de az sem bonyolult...shimano oldalán, parktool oldalán és rengeteg más oldalon képekkel le van vezetve a dolog
Kimész egy sík útra, és állítgasd ott. Egyedül a határoló csavarok, amiket álló helyben kell beállítanod, meg hogy jó helyen legyen a váltó, az előfeszítést lehet menet közben, ha mindkét váltókarodon ott van az állítócsavar, én úgy szoktam ha éppen nem tetszik.
váltót lehet nyereggel-kormánnyal lefele fordított bicajon is értelmesen beállítani? Nekem nincs állványom...
Van linked a többihez is? Elsősorban a váltóbeállításra gondolok...
Előre is köszi!
J.
Az első váltó helyes beállítása
A hátsó váltó helyes beállítása
Edited by ultio, 2016. July 13. - 10:53.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
Teljesen normális viselkedés, főleg Shimano hátsó agynál tapasztalható. De a többi is csinál ilyet.
Akkor megnyugodtam. Köszönöm a választ!
Sziasztok!
Lenne egy nagyon amatőr kérdésem,előre elnézést kérek.
Szóval, ma észrevettem,hogy a hátsó fogaskoszorúnak van egy pici kotyogása ha kézzel megmozgatom(nem forgásirányba,hanem oldalirányba). Ez normális,vagy meg kell csak valamit húzni,ill. nagyobb-e a baj? A válaszokat előre köszönöm.
Teljesen normális viselkedés, főleg Shimano hátsó agynál tapasztalható. De a többi is csinál ilyet.