Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#1221
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts

 Én 500km-enként cserélek, 5-6 láncot használok vetésforgóban. A régi 8as időben jóval 20ezer km fölött mentem egy rendszerrel - 50-50% város-terep. De az egy xtr racsni volt, elképesztő keménységű acélból.

 

 

5-6 lánc?? Megéri a macerát?  



#1222
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

:D

 

besétáltam a helyi bringaboltba, megemlítettem, hogy kéne 26-os c9 lánckerék távtartóval. Kaptam egy bontott lánckeréksoros zacsit, bogarászni, találtam is, láncot alig látott 26-ost (debrecenben csoda??)

 

Szóval már ez pipa.

 

Elvileg egy 14-es sorkezdő lánckereket is kapok majd, igaz, az c10, szóval egy 0.4mm-es távtartóra szükség lesz, de utóbbi formalitás.

 

azért 14-26-tal már egy-egy emelkedőnek is nekivághatok bátran hétvégénként.



#1223
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Sziasztok!

 

Ne haragudjatok, hogy nem olvastam utána a fórumon belül, és már valaki feltette ezt a kérdést, vagy akár többen is. A láncokkal kapcsolatban lenne egy általános kérdésem, mivel még sosem mentem annyi km-t kerékpárral, hogy tapasztalatot tudjak gyűjteni.

Kérdésem, hogy mikor és miért érdemes a láncot cserélni? Azt olvastam, hogy a lánc cseréjével hosszabb fogaskeréksor/ lánctányér élettartam érhető el. Ha időben cseréljük a láncot (persze függ a felhasználás módjától, hogy mikor), akkor egy fogaskeréksor 3 láncot is kibírhat. Ha kopott a hátsor sor, akkor az új lánc ugrani fog rajta.

Az utóbbihoz volt szerencsém, és ha rajta hagytam volna a régi láncot, akkor minden ment volna tovább. Semmi baja nem volt a hajtásnak. Nem ugrott a lánc, nem volt zörgős a váltás

Így nem értem miért kell láncot cserélni, miért nem érdemes egy lánccal a fogaskerek teljes elkopásáig hajtani, aztán együtt cserélni, ha már ugrik a lánc

Elméleti példaként, lehetséges az, hogy egy lánccal a sor elmegy mondjuk 4000 km-t, amikor elkezd ugrani, harom lánccal pedig 6-7000 km-t, és utána kezdődnek a problémák?

Nincsenek reális adataim, mert még nem tudtam ennyit menni bringával. A jelenlegivel eddig 1600 km-t mentem.

Köszi!

Ha több láncot használsz és cserélgeted őket rendszeresen, akkor elvileg az egész rendszer (tányérok/lánc/fogsor) egyenletesen fog kopni és több km-t tudsz menni a bringával.

Nálad a baj az volt, hogy a régi láncod túl sokat ment, megnyúlt és elkoptatta az egész rendszert. Erre rárakva egy új lánc működésképtelen lesz. Ha előbb lecserélted volna a láncot, az új lánccal is simán ment volna tovább.

Sajnos az 1600km megint kicsit soknak hangzik, 3-500 km-enként szokták cserélni a láncokat de ez egyéni szokás dolga is lehet. Én 500km-enként cserélek, 5-6 láncot használok vetésforgóban. A régi 8as időben jóval 20ezer km fölött mentem egy rendszerrel - 50-50% város-terep. De az egy xtr racsni volt, elképesztő keménységű acélból.

De haver Deore fogsorból és 3-4 láncból is simán kihoz jóval 10ezer km fölötti teljesítményt.

Milyen fogsorod van, hány sebesség, milyen hajtóműved, láncod ? Mire használod a bringát ? (város/terep ?)


  • munbike likes this
Marci

#1224
mrkoli

mrkoli

    vendég

  • fórumtag
  • 82 posts

az érdekelne, hogy első váltó nélkül tudnám -e használni a bringámat. első lánctányér 32, hátsó fogaskoszorú 11-34, rövid slx hátsó váltó? tudom -e majd használni az összes fogaskereket?



#1225
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

Sziasztok!

 

Új Novatec D142SBT hátsó agy, szűk 400 km van benne. Valószínűleg sikerült elmerülnöm vele. Nem 100%, de nagyon esélyes, hogy elmerült, mikor egy patakon keltem át.

Furcsa hangja volt, elvittem szervizbe, szétszedtek, átzsírozták, de a szabadonfutót nem szedték szét.

 

Most ilyen hangja van (nem hallatszik tisztán, de a videó végén kivehető azért egy furcsa, recsegő hang):

 

 

 

Szerintem ez nem üzemszerű hang. Szabadonfutó okozza v. valami más?

Mi a probléma megoldása? Szétszedni, zsírozni v. csere?

A szervizben azért nem szedték szét, mert macerás, aprólékos munka és nem fizetném meg. Nem tudom mennyi lett volna, de ez a hang zavar és nem szeretném, ha tönkre menne az új agy.


Edited by ultio, 2016. August 07. - 20:42.

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1226
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts


Sziasztok!

 

Ne haragudjatok, hogy nem olvastam utána a fórumon belül, és már valaki feltette ezt a kérdést, vagy akár többen is. A láncokkal kapcsolatban lenne egy általános kérdésem, mivel még sosem mentem annyi km-t kerékpárral, hogy tapasztalatot tudjak gyűjteni.

Kérdésem, hogy mikor és miért érdemes a láncot cserélni? Azt olvastam, hogy a lánc cseréjével hosszabb fogaskeréksor/ lánctányér élettartam érhető el. Ha időben cseréljük a láncot (persze függ a felhasználás módjától, hogy mikor), akkor egy fogaskeréksor 3 láncot is kibírhat. Ha kopott a hátsor sor, akkor az új lánc ugrani fog rajta.

Az utóbbihoz volt szerencsém, és ha rajta hagytam volna a régi láncot, akkor minden ment volna tovább. Semmi baja nem volt a hajtásnak. Nem ugrott a lánc, nem volt zörgős a váltás

Így nem értem miért kell láncot cserélni, miért nem érdemes egy lánccal a fogaskerek teljes elkopásáig hajtani, aztán együtt cserélni, ha már ugrik a lánc

Elméleti példaként, lehetséges az, hogy egy lánccal a sor elmegy mondjuk 4000 km-t, amikor elkezd ugrani, harom lánccal pedig 6-7000 km-t, és utána kezdődnek a problémák?

Nincsenek reális adataim, mert még nem tudtam ennyit menni bringával. A jelenlegivel eddig 1600 km-t mentem.

Köszi!

én fülre szoktam. ha zakatol, az már rossz.

 

campag így ajánlja:

 

187659478N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.p
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
 
egyébként változó, mennyit bírnak. Pc-850-et pl. 6ezer km használattal sem tudtam "amortizálni", a hg40-esek kb. 4ezreket bírtak, a c10 velocse meg 6ezrest.
 
mostani hg93 meg köszöni, jól van.

  • munbike likes this

#1227
munbike

munbike

    újonc

  • fórumtag
  • 17 posts
  • LocationMünchen

Sziasztok!

 

Ne haragudjatok, hogy nem olvastam utána a fórumon belül, és már valaki feltette ezt a kérdést, vagy akár többen is. A láncokkal kapcsolatban lenne egy általános kérdésem, mivel még sosem mentem annyi km-t kerékpárral, hogy tapasztalatot tudjak gyűjteni.

Kérdésem, hogy mikor és miért érdemes a láncot cserélni? Azt olvastam, hogy a lánc cseréjével hosszabb fogaskeréksor/ lánctányér élettartam érhető el. Ha időben cseréljük a láncot (persze függ a felhasználás módjától, hogy mikor), akkor egy fogaskeréksor 3 láncot is kibírhat. Ha kopott a hátsor sor, akkor az új lánc ugrani fog rajta.

Az utóbbihoz volt szerencsém, és ha rajta hagytam volna a régi láncot, akkor minden ment volna tovább. Semmi baja nem volt a hajtásnak. Nem ugrott a lánc, nem volt zörgős a váltás

Így nem értem miért kell láncot cserélni, miért nem érdemes egy lánccal a fogaskerek teljes elkopásáig hajtani, aztán együtt cserélni, ha már ugrik a lánc

Elméleti példaként, lehetséges az, hogy egy lánccal a sor elmegy mondjuk 4000 km-t, amikor elkezd ugrani, harom lánccal pedig 6-7000 km-t, és utána kezdődnek a problémák?

Nincsenek reális adataim, mert még nem tudtam ennyit menni bringával. A jelenlegivel eddig 1600 km-t mentem.

Köszi!

 



#1228
Castiel088

Castiel088

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
Köszönöm szépen sikerrel jartam.

#1229
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

Egy kis segìtségre lenne szükségem. Az első villát hogyan tudnám leszerelni egy kerékpárról?

Mivel semmi konkrétumot nem írtál, így első körben böngészd a youtube felhozatalát: link

Nagy vonalakban aheadnél stucni leszed, villa kihúz, menetes csapágynál stucni leszed, csapágy leteker, villa kihúz. Eszközigény az adott rendszertől függ. Ha nem tudod, akkor csinálj sok képet, hogy be tudjuk azonosítani.

Amúgy van topikja, gyere át oda: Otthoni szerelés, szerszámok



#1230
Castiel088

Castiel088

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
Egy kis segìtségre lenne szükségem. Az első villát hogyan tudnám leszerelni egy kerékpárról?

#1231
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts


Tudtommal csak a lelazulást kockáztatod, ha kihagyod a recézett lánckereket a végéről. Próbáld utólag beleütni abba, amivel le akarod zárni a sort.

elfelejtettem hozzátenni: a lánckerék külső oldalát kicsit megdolgoztam volna&menetrögzítővel megkentem volna.

 

Azért volna, mert sajnos, nem lehetséges a sor utolagos modositasa.

 

13932248_1045046668919289_761146314_o_ww
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
 
ugye a 13-23-as sorban a 23-as lánckerék egy "c" jelzésű, míg, a 26-os lánckerék, ami kapható, az "a" jelzésű. Máshova esne a váltáskönnyítés, s, az a sor tetején nem egy muris dolog.
 
szerk: kb. 3200 km van most a sorban-láncban, szóval, kb. szűz a rendszer. ha esetleg a lánc elkopna (mondjuk durván most lehet az élettartama harmadánál) akkor lehet gondolkozni esetleg variáláson.
 
addig jó ez.
 
moketuba nem írok, mert, akkor előjön Froton, és biztosítani fog róla, hogy működne :D

Edited by Vejne, 2016. August 04. - 18:09.


#1232
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

Tehát az erőátvitelben nem játszik szerepet? Ennyire rosszul megy a shimanónak?? 

Nem megy rosszul. Annyira rafkós munkavállalókat alkalmaznak, akik ilyen trükkök sorozatával millió dollárokat spórolnak a cégnek nagy tételben.

A lánckerék-kazettatest bordás kapcsolata viszi át a nyomatékot, nem a szegecs.



#1233
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 posts

lehet ekézni, hogy milyen nyomorék vagyok a serdülőlány áttétellel.


Nekem is bejön a 9-es 14-25, a 14/15/23/25-ben így sem lehet 20 km-nél több az 5000-ből.

#1234
tiano

tiano

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts

Ez ilyen...azért van benne középen a szegecs, hogy ne hulljon szét. Azért kettő, mert egyel elforogna. Egyébként a google-ba beütve csak ilyeneket dob ki. Ezzel spórol kb 15 Ft a Shimano soronként

 

Tehát az erőátvitelben nem játszik szerepet? Ennyire rosszul megy a shimanónak?? 


  • Vejne likes this

#1235
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

más:

 

kötelező sorkezdő lánckerékkel kezdeni egy lánckeréksort, avagy, lehet sorközivel is?


Tudtommal csak a lelazulást kockáztatod, ha kihagyod a recézett lánckereket a végéről. Próbáld utólag beleütni abba, amivel le akarod zárni a sort.



#1236
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

más:

 

kötelező sorkezdő lánckerékkel kezdeni egy lánckeréksort, avagy, lehet sorközivel is?

 

ugye év elején buta módon (14-26-ot ajánlottak, én ragaszkodtam a 13t-vel indításhoz) vettem egy 13-23-as sort, azonban, nagyon nincs kihasználva. Tkp. 51-16-os áttételt 44-45-ig kényelmesen el tudok pörgetni, hátszélben meg akár a 14-est is tudom használni, de, arra szökőévente van szükség. 

 

A 13t akkor lát láncot, mikor bringázás végén ledobom kónuszra.

 

Megoldható-e, hogy egy sorvégi 26-os betoldásával 14-26-ra alakítódjon a sor, v mindenképp kellene 14-es sorkezdő is a feladathoz?

 

Köszönet a válaszokért. :)

 

lehet ekézni, hogy milyen nyomorék vagyok a serdülőlány áttétellel.



#1237
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Ez ilyen...azért van benne középen a szegecs, hogy ne hulljon szét. Azért kettő, mert egyel elforogna. Egyébként a google-ba beütve csak ilyeneket dob ki. Ezzel spórol kb 15 Ft a Shimano soronként


Edited by verti, 2016. August 04. - 10:17.

  • Vejne likes this

#1238
tiano

tiano

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts

Sziasztok!
 
Tegnap érkezett dobozos CS-HG200-7 -es soromból hiányzik egy szegecs!? Szerintetek? Okoz bajt? Visszaküldjem? 

 

384063622201608033283_www.kepfeltoltes.h

324423648201608033282_www.kepfeltoltes.h



#1239
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts

Ez eléggé jó lenne, ha működne rendesen. GXP-ből alig van kínálat.


  • Vejne likes this

#1240
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

egy rendkívül bonyolult problémát hivatott megoldani, nevesen:

 

hollowtechII középrész rengeteg van olcsón, és mindenhol kapható szinte, mindenféle középcsapágyházhoz. Cserébe nem igazán kompatibilis a gxp-sram hajtások tengelyével.

 

Nem is bonyolult a probléma megoldása:

 

http://www.ebay.com/...=STRK:MEBIDX:IT

 

kíváncsi vagyok, van-e bárki, aki ilyet használ. :)