Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#12521
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.160 hozzászólás
cj inkább a b.nõdet kezelgetnéd, mintsem ilyeneket írogatsz. :)
's ha a vevõd olvas fórumot? :D

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#12522
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Azzal kezdem, hogy bocsánat a hosszú hsz-ért...
Maggiból nem akart kijönni a monoblokk.
A csésze ugye mûanyag, aki beletette zsírt nem tett bele, ez mindkettõ alap. Na de az is, hogy nem a normál csésze, hanem a régebbi, amin kevesebb a barázda. Na ugye a csésze jó puha, szerszám rögtön elnyalja, akkor gondolkozzunk.
Elkezdtem egy éles lapos csavarhúzóval leütni szépen a peremét, majd a tengelyhez közeli rész is. Aztán belefe is, amíg menetet nem csináltam el. Mivel elég durva hangokat adott a monoblokk, gondoltam kezdjük el ütni. Ki is jött, a háza el volt törve. Ezt egy nagykalapáccsal hajtottam végre.
Aztán ugye ottvolt az egyik oldalon sértetlen csésze, másik oldalt a roncsolt.
Mivel ideges voltam, este volt, fáradt voltam, gondoltam, hogy hülyeségbõl adjunk egy kis hõkezelést a csészének... :D
Tárcsatisztítót ráfújtam, gyújtó, oszt hagy égjen. Persze, amíg a festéket nem zavarja meg.
Aztán megint elkezdtem roncsolni, és egy helyen be tudtam nyomni a csavarhúzó élét. Na nyomkodtam belefe, de nem ment. Megint hõkezelés, megint nyomkodás, nem jött. Következõre bement, kipattintottam.
Örültem a fejemnek, hogy jaj dik, de üdes vadok. :D
Na, elég volt a mókából, oxigénpalackot kinyitottam, rámelegítettem egy picit, benyúltam, kijött. :)
Ezt csak úgy leírtam, hátha valakinek ötletadó, mert én is kicsit kétségbe estem, mert ugye holnap viszem eladni a biciklit.
Másnem, belém tudnak páran kötni, hogy valami akkorsejóóó...

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#12523
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Kissé értelemzavaró kicsit ez a szóhasználat. Kormánycsapágyaknál az a hagyományos ahol a csapágy a fejcsövön kívül van, (fél)integrált az ahol benne. Hajtásnál meg pont fordítva...

#12524
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
igen csak annyival egészíteném ki Bálintot, hogy van amikor a bal karra van integrálva a tengely...a többi kb ugyanaz a lényeget leirta..

#12525
CrazyShadow

CrazyShadow

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás
Köszi,most már értem a tengely van integrálva!!!:lol1:

#12526
DéBé

DéBé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.716 hozzászólás

Sorry legények,elárulja nekem valaki,hogy mi a külömbség az ISIS meg az az integrált cucc között?Mire kell itt figyelni?:wallbange


isis: elöször becsavarod a csapágyat a monoblokkházba és annak a két végére jön a két hajtókar, itt lelazulás, hajtókar kikopás meg ilyenek lehetnek a bajok.
integrált: becsavarsz két külsõ csapágyat a monoblokkházba, azát a jobboldali karra van integrálva a tengely azt átdugod a két külsõ csapágyon és a másig végére ráfogatod a baloldali kart. ez szvsz merevebb, egyszerübb, kevesebb a baj vele, sokkal könnyebb

#12527
CrazyShadow

CrazyShadow

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás
Sorry legények,elárulja nekem valaki,hogy mi a külömbség az ISIS meg az az integrált cucc között?Mire kell itt figyelni?:wallbange

#12528
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
nekem az új láncnak -pc971- két kemény terepes edzés (5-6 óra, kb 55-60 km össz.) kellett, meg négy öt kemény, terhelõs mászás/sprint, hogy összekopjon a 600 kilcsis xt sor+ ~ 1000 kilcsis lx tányér kombóval.

#12529
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Nekem aszfalton 200-250 kellett. Bár az nem ilyen szintû meghajtás volt. :)
McGywer irj már rám MSN-en ha fentvagy!
Bbocsi a féloffért.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#12530
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Adott egy 2008-as xt hajtómû + lx lánc + deore sor, mindegyik kb 30-40 km-t ment. Kicsit ropog némelyik sebességen. Körülbelül mennyi megtett km kell, hogy összekopjanak?


Intenzitás függõ is a dolog, tavaly nekem Salzkammergut elõtt lett cserélve a komplett hajtás, verseny végére be is kopott. Ha nem csak aszfalton gurulsz hanem terepen is terheled a pedált, akkor 100km alatt általában összekopik és elkussol a rendszer. :)

#12531
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Adott egy 2008-as xt hajtómû + lx lánc + deore sor, mindegyik kb 30-40 km-t ment. Kicsit ropog némelyik sebességen. Körülbelül mennyi megtett km kell, hogy összekopjanak?
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#12532
SINTESI´93

SINTESI´93

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Ja XT-is jó árba van,Lx is és kiküszöbölték a tengelybemarós hibályát.
www.sintesibikes.com

#12533
cimarcimar

cimarcimar

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Tényleg olcsók most az lx-ek, xt-k, hone-ok. Üreges kar+integr.tengely=megéri!

#12534
DéBé

DéBé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.716 hozzászólás

Én is csak dicsérni tudom a truva-t,mert embertelen dolgogat csináltam vele,és eddig élt!
Nem jött be a festékes dolog,továbbra is mozog(ugy 0,5 mm-t,nem sok de idegesít)
Vennék Shimano-t,de nem akarom komplett cserélni,csak a karokat!A Shimano meg azt hiszem nem kompatibilis a truva-l!
De tudja valaki milyent karokat tudnék rászerelni ami passzol rá,és aránylag erõs?


Szerintem add el az egészet, nemkell majd sokat hozzátenni és megvan egy Hone/lx és sokkal könnyebb+merevebb lesz

#12535
CrazyShadow

CrazyShadow

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás

Nem nagyon tudom elképzelni, hogy a hajtókar elnyalná a monoblokk tengelyét, de biztos ti tudtok valamit amit én nem. Olyat már láttam, hogy valaki a szemét B+ vagy Acor monoblokkal használta a truva kart és szétnyalódott, de az nyilván a tengely pontatlan megmunkálásából adódott. Nem akarom védeni a truvát, de nekem spec egy isis-es sem ment tönkre még rövid pályafutásom alatt. Az viszont tény, hogy a bashguard-hoz nem lehet olyan csavart kapni ami átérné :( Ja Shimanot kell venni és minden megoldódik!


Én is csak dicsérni tudom a truva-t,mert embertelen dolgogat csináltam vele,és eddig élt!
Nem jött be a festékes dolog,továbbra is mozog(ugy 0,5 mm-t,nem sok de idegesít)
Vennék Shimano-t,de nem akarom komplett cserélni,csak a karokat!A Shimano meg azt hiszem nem kompatibilis a truva-l!
De tudja valaki milyent karokat tudnék rászerelni ami passzol rá,és aránylag erõs?

#12536
schnellthomas

schnellthomas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.671 hozzászólás
Hogyan lehet egy menetes fogsort szétszedni fogaskerekenként?
Van egy régi,jó állapotú menetes, 1 foganként csökkenõ sorom,7es.és szétszedném, hogy egy 9es sor gyûrûit tegyem át rá.
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)

#12537
_Brezo_

_Brezo_

    vendég

  • fórumtag
  • 221 hozzászólás
Hát igen, ha normálisabb középrész, akkor valszeg az jó lesz, mert mégis crmo, a hajtókar meg csak alu. Amúgy ha sor kerül rá én is valszeg a shimanot próbálom ki. Truvativban csak a holzfeller hajtókarok jók, de azok tényleg sokat bírnak. Most husseflet howitzerem van, amiben már elsz@ródott a hajtókarlehúzónak a menete, mert nem volt eléggé betekerve,
míg az elõzõ holzfelleremben elég volt 2-3 menet,hogy fogja és már tépni lehetett lefele a hajtókart. Itt látszik mekkora a különbség az anyag erõsségében!

Amúgy nemtudom, de sztem nem lehet. vagy nagyon neház kicserélni a boxguide2 görgõ csapágyát, mert préselt. Valahogyan meg kéne oldanom, de nem tudom, hogy hogyan.
Gördülõ eszköz: HARDY1 TEAM '07
Wanted: HARDY1 '06

#12538
cimarcimar

cimarcimar

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Nem nagyon tudom elképzelni, hogy a hajtókar elnyalná a monoblokk tengelyét, de biztos ti tudtok valamit amit én nem. Olyat már láttam, hogy valaki a szemét B+ vagy Acor monoblokkal használta a truva kart és szétnyalódott, de az nyilván a tengely pontatlan megmunkálásából adódott. Nem akarom védeni a truvát, de nekem spec egy isis-es sem ment tönkre még rövid pályafutásom alatt. Az viszont tény, hogy a bashguard-hoz nem lehet olyan csavart kapni ami átérné :( Ja Shimanot kell venni és minden megoldódik!

#12539
CrazyShadow

CrazyShadow

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás
Jók még a tengely végei(élei),ha meghúzom mint az állat,nem mozog!Tegnap kihajtottam a csavart,megmostam benzinben,megfestékeztem és visszahajtottam!Talán most nem fog meglazulni!
Ja és vannak valami hatókák amik kompatibilisek,a truva tengellyel?Mondjuk Race Face vagy valami komoly...:confused:
A másik bicajombam XT Hollowtech 2-es van,vele semmi gond már 3 éve:)

#12540
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás

Üdv! Lenne egy truvativ box guide2 láncterelõm, aminek iparis a görgõlye. Namost ez iszonyat sz@r. Alapba is nehezen forgott iparis lévén, de kapott egy kis esõt-sarat és nagyon szorul, akadozva pörög, hogy a lánctól nem is forog, csak csúszik a gumi kerékben a lánc.

Másnak mi a tapasztalata ezzel és mit lehetne tenni ellen?
Ezelõtt volt sima perselyesem, az ilyen szempontból sokkal jobb volt, minig beolajoztam picit és siklott, mintha ott sem lett volna.


ha megoldható akkor csapágyat kioperál, csapágyboltba bekocog és kér frankón tömített fajtát.