Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#12461
Posted 2008. July 02. - 20:14

#12462
Posted 2008. July 02. - 20:02

#12463
Posted 2008. July 02. - 15:50

Ha a Deore láncomba berakok egy SRAM patentszemet, az nem fogja (hátrányosan) befolyásolni a váltásminõséget?
üdv
J4ni
kulcsszó a csaptávolság... az meg ugye szabvány
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#12464
Posted 2008. July 02. - 15:46

üdv
J4ni
#12465
Posted 2008. July 02. - 15:34

Ezt úgy értettem, hogy a középsõ tányérral ne használd.
#12466
Posted 2008. July 02. - 15:30

Sok sikert !
Az agyváltón is kell láncot cserélni ! Haveromnak Rohloff van, azért az agyváltón is kopnak a dolgok.
#12467
Posted 2008. July 02. - 15:24

...javaslom, hogy az alsó és felsõ 2, esetleg 3 fogaskeréken ne használd...
Inkább ne is válts

A sebesség mindent megold.
#12468
Posted 2008. July 02. - 15:20

#12469
Posted 2008. July 02. - 15:06

Ha eddig már van a hajtásláncban (lánc, fogaskoszorú, hajtómû ) sok ezer km lánccserék nélkül, akkor már tárgytalan a dolog.
Új rendszernél csináld azt, hogy veszel 3-4 láncot és 5-600 km-enként lecseréled a láncot. Utána kezdõdik elölröl a láncok forgatása. Igy giga sok km-t elmehetsz. Az én rendszeremben most 26ezer km van. Láncnyúlást soha nem mértem, mert a lánc naggyából 1enletesen kopik.
A középsõ tányér kopik a leggyorsabban, javaslom, hogy az alsó és felsõ 2, esetleg 3 fogaskeréken ne használd, mert akkor már eléggé keresztben fut rajta a lánc és ez is nagyon koptatja a lánckereket.
A lánc szétszedése nem 1 nagy mutatvány. Veszel 1 szerszámot, kérsz a boltban 1 ócska láncot és gyakorlod egy kicsit. A Sram patentszem tényleg tutti dolog, én is azt használok.
Ha 1szer kétszer rosszul váltasz, attól nem lesz semmi baja a rendszernek. Mindenkivel elõfordul.
Remélem segítettem !
#12470
Posted 2008. July 02. - 14:50

láncnyulásmérõ: nem kell leszedni a méréshez, ilyen kell neked:

~1000 forint
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#12471
Posted 2008. July 02. - 14:40

tegnap volt egy masszív keresztbeváltásom (pofáztam és rossz irányba
váltottam elöl)
eredmény: elöl legnagyobb lánckerák, hátul a második legnagyobb fogaskerék...
azzal a lendülettel kapszkodtam még 5 m-t mire rájöttem, hogy valami nincs rendben...
Remélem az ilyesmi nem teszi egybõl tönkre a láncot
Tehát a láncot hetente ellenõrizni kéne?
Nekem egyelõre csupán egy láncom van, meg lehet mérni a láncnyúlást
fentlevõ láncal is? Mennyibe kerül egy láncnyúlásmérés szervízben?
A shimano láncokat (ha minden igaz, nekem Deore van) nehéz szétszedni,
én házilag valszeg meg sem tudnám csinálni...
üdv
J4ni
#12472
Posted 2008. July 02. - 14:30

és sajnos a lánckerekek hozzákopnak igy ha veszel egy új láncot aminek ugye kisebb a csaptávolsága nem fog a fogárokba beleülni igy terhelésnél elemelkedik és elugrik.
3db lánc a tuti de csinálhatod azt is, hogy redszeresen (hetente) ellenõrzöd a láncnyulást
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#12473
Posted 2008. July 02. - 14:27

Elfelejtettem írni, de ezek wszerint mindegy, hogy Cross Country a
felhasználási mód.
Ezek szerint a kinyúló lánc teszi tönkre a hajtást, vagyis a lánctányért illetve
a fogaskoszorút?
A nyúlást pedig az okozza, ha hátul a legkissebb fogaskereken van a lánc?
Minek kell 3 lánc? Miért nem elég pl 2?
üdv
J4ni
tökéletes, középsõn a két szélsõt nem eröltetném
de sokmindentõl függ, egy saras bringázás le tudja nullázni a láncodat.
Vegyél 3 láncot és 500km enként cserélgesd
Ha a 3 közül egy is nyulás jeleit mutatja( bicajboltban van kaliber) azonnal mindhármat ujra cserélni
igy akár 20ezret is mehet egy sor.
#12474
Posted 2008. July 02. - 14:19

de sokmindentõl függ, egy saras bringázás le tudja nullázni a láncodat.
Vegyél 3 láncot és 500km enként cserélgesd
Ha a 3 közül egy is nyulás jeleit mutatja( bicajboltban van kaliber) azonnal mindhármat ujra cserélni
igy akár 20ezret is mehet egy sor.
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#12475
Posted 2008. July 02. - 14:15

Shimano Deore elsõ és XT hátsó váltóm van hosszú kanállal, 44 es legnagyobb lánctányérral illetve 32-es legnagyobb fogaskerékkel.
(Tehát full standard 3x9 Sebességes Shimano cucc)
A kérdésem az lenne, hogy az egyes lánctányéroknál mi a tapasztalat, meddig szabad fel/le kapcsolni a racsnin?
Én eddig úgy használtam, hogy
-a legkissebb lánctányérral csak a 4 legnagyobb fogaskereket használtam (felsõ négy)
-A középsõ lánctányérral mind a 9 fogaskereket használom
a legnagyobb lánctányérral pedig csak a 4 legkissebb fogaskereket használom.
Mi a tapsztalatotok hogyan kell csinálni, hogy hosszú életû legyen a hajtás?
üdv
J4ni
#12476
Posted 2008. July 02. - 14:01

#12477
Posted 2008. July 02. - 13:59

Nadrágszárvédõ.Van értelme az elsõ fogakoszorun a mûanyag védõnek, ami a legnagyobb kereken van? Legeszívesebben leszedném...
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#12478
Posted 2008. July 02. - 13:45

#12479
Posted 2008. July 02. - 12:35

#12480
Posted 2008. July 02. - 10:32
