Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#11861
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 posts
Van ez a két szerszám:
1
2
Ez a kettõ elég a hátsó fogaskeréksor kerékagyról történõ lefejtésére?
A kónuszkulcs az mi a túróra való? Azt írják kerékagyhoz, de ha az elõbbi kettõ elég a fogaskerekek levevésére, akkor ez mire jó?
Amúgy tisztára olyan mint a pedálkulcs. Ja, pedálkulcs helyett lehet használni pedál-leszedésre egy sima villáskulcsot? (befér oda?)

Ja meg még1:
Régebben minden gond nélkül leszedtem a hajtómûvemet egy hajtókar lehúzó segítségével, de most nemtom mi lelte, teljesen összegyógyult a hajtómû fogaskerék oldalán a középcsapággyal. Annyira, hogy a hajtókar lehúzóval addig erõlködtem, míg a lehúzó sikeresen kiszakította a hajtómûbõl a lehúzómenetet, és most már nem lehet megfogni sem a lehúzóval, mert nincs már benne menet. :(
Próbáltam, hogy a lánckerekek között átbújtattam egy jó erõs láncot, és ilyen régi Zsigulis lehúzóval és a lánccal próbáltam leszedni, de csak eldeformáltam a monoblokk végét, a lánc pedig több ponton is elszakadt. De a hajtómû meg se moccan!
Van valami 5letetek, h mivel/hogyan tudnám leválasztani a középcsapágyról ezt a nyüves Truvativot?

#11862
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 posts

lyukkor:

Feltöltött kép

a kor atmeroje amin a felfogatasi lyukak vannak. van ra vagy 10000 szabvany.

a shimano lanchoz jaro patentszem egyszer hasznalatos. lancbontoval kell beletenni, majd a veget letorni, aztan kesz. amikor leveszed a lancot. akkor kinyomod belole a szemet. aztan beteszel helyette egy vadi ujat.

vagy veszel Sram powerlink-et, es az kezzel szerszam nelkul barhol barmikor barmennyiszer nyithato-csukhato.

Aham. Köszi az infokat!
Jól hangzik ez a powerlink, de azaz érzésem, h a simano 1x használatosa stabilabban fogja össze a láncot :) + shimano váltók shimano lánccal mennek a legjobban ugytom, szal asszem maradok a Dura-ace-nél.
Vadi új shimano patentszemet hol lehet szerezni külön? Sehol se látok árlistákban...

#11863
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
lyukkor:

Feltöltött kép

a kor atmeroje amin a felfogatasi lyukak vannak. van ra vagy 10000 szabvany.

a shimano lanchoz jaro patentszem egyszer hasznalatos. lancbontoval kell beletenni, majd a veget letorni, aztan kesz. amikor leveszed a lancot. akkor kinyomod belole a szemet. aztan beteszel helyette egy vadi ujat.

vagy veszel Sram powerlink-et, es az kezzel szerszam nelkul barhol barmikor barmennyiszer nyithato-csukhato.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11864
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 posts

és a lyukkörnek semmi köze a középcsapágyhoz. ellenben a lánctányérokhoz elég sok;)

Hehe:), akkor már fejezd is be. Pontosan mit is jelöl akkor?
(én aszittem ez a monoblokk kerületét jelenti vagy valami hasonlót:D)

Ja, még egy hülye kérdés: A Shimano XTR/Durace CN-7701 lánchoz akinek volt már szerencséje, az elmondaná, hogy a patentszem ami van hozzá az mennyire nehezen a helyére rakható meg levehetõ?
Szal Pld megtehetem, h láncmosáshoz seperc alatt lekapom a láncot, majd vissza?
ITT ugyanis ha jól veszem ki, egy spéci szerszámmal lehet csak rányomni a patentszemet, és akkor lehet, h nem lehet utána már csak úgy leszedni.
Amúgy mi lehet az a spéci szerszám? (láncbontó??)

#11865
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts
és a lyukkörnek semmi köze a középcsapágyhoz. ellenben a lánctányérokhoz elég sok;)

#11866
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 posts
Huh, jaj de jó, megnyugodtam.
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a hasznos hozzászólásokat!

#11867
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Power Pro Components BB-7420 BCI 37x24T 68

ez alapján 68-as a középcsapágy szélesség, simá meni fog a fentebb vázolt módon (gyûrûkre figyelni)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#11868
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
biztosan passzolni fog.

segedlet a 3 gyuru elhelyezesehez [bal felso abra]
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11869
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
Jó lesz, csak be kell rakni mind a 3 távtartó gyûrût, balra egyet, jobbra kettõt a csapágycsésze alá.

#11870
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 posts
Üdv!

A bicómon teljes meghajtást akarok cserélni, és szeretném elkerülni az össze nem illõ cuccok problémáját.

Adott egy Mongoose Wing Elite bicó, benne egy Truvativ X-Flow (42T) hajtómûvel, és egy középcsapággyal, amire ez van írva: Power Pro Components BB-7420 BCI 37x24T 68
Namost a hajtómût középcsapágyastul erre szeretném cserélni: Shimano Deore XT '08 (FC-M770) 22-32-44

Honnan tudjam, hogy az XT integrált középcsapágya passzolni fog-e a vázamba??
Mert nem minden középcsapágy átmérõje és hossza egyforma.
Az XT adatlapján az van, hogy Lyukkör: 104/64mm.

Szerintetek jó lesz az XT (középcsapágya) a vázamba?

Mindenképp ezt a hajtómûvet szeretném, ha nem passzol, mik a lehetõségeim, hogy oldható meg? (vázcsere nélkül)

#11871
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
Mennyire normális dolog az, hogy az integrált tengelyes hajtómûvem (Truvativ Stylo) középcsapágyának külsõ porzáró gyûrûje lejár? Nagy gáz lenne ha egy alapos zsírtalanítás után körberagasztanám a peremen?

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#11872
pytsur2

pytsur2

    vendég

  • fórumtag
  • 44 posts
Köszönöm a tanácsokat!

A két tányéros megoldás az arany középút, azt hiszem, végül azt választom majd.

#11873
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts
Szerintem, ha valaha komolyan gondolod a terepen bringázást, felejtsd el az isoflow-t.
Inkább vegyél egy 2 tányér + rockring felállású hajtómûvet, 22-32 vagy inkább 24-36 fogszámmal. (Pl.: http://ebike.hu/term...-howitzer/5012/ ) Az még mindig elég széles áttétel-tartományt ad, nem vész kárba az elsõ váltód (láncleesés ellen úgyis kéne valami), és zúzhatsz vele bátran.
Megfelelõ közipcsapággyal persze jóval többe kerül, mint az Isoflow, de ráérsz gyûjteni rá, amíg a mostanit szét nem koptatod.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#11874
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Mûködik az egy tányér elõl, csak használj elsõ váltót vagy láncterelõt, hogy ne essen le a lánc.


A sebesség mindent megold.

 


#11875
pytsur2

pytsur2

    vendég

  • fórumtag
  • 44 posts
Nagyon köszönöm!

A monoblokk rendben van, azt hiszem azok kompatibilisek.

Akkor még megfontolom a dolgot.

#11876
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
vannak akik hisznek az ilyen 1x8, 1x9 rendszerekben, en nem. le fog esni a lanc ha terepen mesz, plusz neha jol johet az a par extra fokozat. en is [meg szerintem sokan masok is] az esetek nagy reszeben a kozepso tanyert hasznalom, de azert elfer ott a kicsi meg a nagy is. a kicsi azert mert van olyan domb amire anelkul nem tudok felmenni, a nagy meg leginkabb az aszfaltos reszekre, meg hogy ne folyton a kozepso kopjon.


ennek ellenere megvalosithato a dolog, arra figyelj oda, hogy ugyanolyan [profilu, hosszusagu] monoblokkal legyen kompatibilis az uj hajtomu mint a jelenlegi, kulonben azt is cserelni kell.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11877
pytsur2

pytsur2

    vendég

  • fórumtag
  • 44 posts
Sziasztok!

Mivel versenyezni nem akarok, és még most ismerkedem a bicajozással, ezért vettem egy alap-alap bringát.
A terep, amin használom, fõleg erdõ, de van néhány km, ahol a jelekbõl arra következtetek, hogy versenyeket is szoktak rendezni. (Nem Magyarországon vagyok, hanem kicsit nyugatabbra, ahol franciául beszélnek, szóval kérdezni sem tudok a helyi erõktõl.)
3 hónapja használom a bicajt, és úgy érzem, ideje kicsit változtatni az alap setup-on.

Tehát: adott egy 22-32-42-es elsõ tányér, amibõl az esetek 90%-ban csak a 32-eset használom. Igazából 8 sebességbõl (11-32) megoldom a tekerést. Tudom, barbár dolog keresztbe váltani, de mint említettem, alap a járgány, így belefér itt-ott egy kis kopás, késõbb majd veszek olyat, amire vigyázok. Arra gondoltam, hogy mivel elég gyenge a lánctányér (is, mint minden más a bicajon), és amúgy sem használom ki, ezért elõre szeretnék egy egytányéros (bocs, ha valakit megbántok a hozzánemértõ megfogalmazással!) 38 fogas truvativ isoflow single speed-et. Persze fogalmam sincs, hogy kompatibilisek lennének-e egymással... Mindezt megfejelni egy x.5-ös hátsó váltóval. Mivel még a váltó is a boltban vár, ezért itt is van/lenne lehetõség közép-, vagy hosszúkanalasat venni.

Nos, mivel az isoflow-ra a keresõ kidobott egy marék oldalt a fórumok között, és bár lelkesen olvasok, de azt hiszem mindnek sosem érnék a végére ezért kérdezem, hogy szerintetek megoldható-e az általam vázolt formában a meghajtás, vagy felejtõs a dolog?

Ha már ezerszer el lett magyarázva ez a dolog akkor bocs! Nekem egy link, ahol utánanézhetek is sokat segítene! (a goggle-be vázolni a problémám kicsit körülményes lenne... ( :

#11878
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Triálra kell, amíg nincsen pénzem Tri-Gon hajtókarra. :)

És mivel egysebi, gyártás? :S

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#11879
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

22-esnél kisebb tányér kapható kistányérnak? Tehát az a fajta, amelyiket a hajtókar belsõ feléhez fogatom oda.

régen (10 éve?) volt 19-es ritchey, de már az is a megvalósíthatóság határát súrolja. egyszerûbb 11-34-es sort venni.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#11880
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
22-esnél kisebb tányér kapható kistányérnak? Tehát az a fajta, amelyiket a hajtókar belsõ feléhez fogatom oda.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960