Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#11721
Írta 2009. január 03. - 15:14
RAUH-Welt
B E G R I F F
#11722
Írta 2009. január 03. - 12:58
...Nem tudom, ennél a konstrukciónál is van-e szerepe a bal csésze helyzetének a csapágy kotyogásának beállításában.
Ezt én sem, de majd jól megvizsgálom, és ha kell utánajárok.
Lehetséges, hogy a vázban a menet is alumíniumból van, vagy mindinhol acél betétes?
Köszi szépen a javaslatot, akkor nagyon körültekintõ, és óvatos leszek.
#11723
Írta 2009. január 03. - 12:44
Sziasztok!
Shimano BB-M950 típusú szétszedhetõ középrészem van.
Azt a tanácsot kaptam, hogy - a kónuszos agyakhoz hasonlóan - ezt is évente tisztítsam ki, zsírozzam be, stb. Nektek mi errõl a véleményetek?
Attól tartok, hogy az évenkénti kiszedéstõl szétmegy a menet a vázamban.
Mit javasoltok?
Köszi!
Azt javaslom, hogy a vázban a menetet is tisztítsd meg, és zsírozd be vékonyan. Valamint a csészékhez csak akkor nyúlj szerszámmal, ha már kézzel akadálytalanul be tudod õket tekerni pár fordulatot. Sosem fogod tökretenni a vázban a menetet, hacsak nem erõltetsz bele egy csészét félrekapatva.
Mert amúgy a csapágyakat természetesen érdemes megtisztítani és újrakenni, ha már egyszer lehetõség van rá...
Esetleg a jobb oldali csészét hagyhatod a helyén, és "megujjazva" tisztítod, kened. (Nem tudom, ennél a konstrukciónál is van-e szerepe a bal csésze helyzetének a csapágy kotyogásának beállításában.)
#11724
Írta 2009. január 03. - 11:02
Shimano BB-M950 típusú szétszedhetõ középrészem van.
Azt a tanácsot kaptam, hogy - a kónuszos agyakhoz hasonlóan - ezt is évente tisztítsam ki, zsírozzam be, stb. Nektek mi errõl a véleményetek?
Attól tartok, hogy az évenkénti kiszedéstõl szétmegy a menet a vázamban.
Mit javasoltok?
Köszi!
#11725
Írta 2009. január 02. - 22:31
Már nem kapható, de volt akkora barom a földön aki ennyiért vett láncot?
#11726
Írta 2009. január 01. - 13:42
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#11727
Írta 2008. december 31. - 16:39
#11728
Írta 2008. december 31. - 15:57
Volt hasonló problémám. Kattanó hang hol elõjött, hol nem, mint a mesében. Majd miután folyamatosan elkezdte a következõt tettem.
Kihajtottam a pedált a karból; ronggyal megtöröltem a menetet a karban és a pedálon is, hogy tiszta legyen; minimál zsír a pedálra (elég a menet elejére körbe); visszahajt a karba; teszt; örül. Szerintem mielõtt nekiesel a pedálnak ezt próbáld meg, hátha.
#11729
Írta 2008. december 31. - 13:16
#11730
Írta 2008. december 31. - 00:24
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#11731
Írta 2008. december 31. - 00:15
#11732
Írta 2008. december 30. - 23:48
(a lánctányérok alíg kopottak, így még nagyon messze van a cserétõl)
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#11733
Írta 2008. december 30. - 23:30
38-as tényér rendszereint vagy sok vagy kevés, de általában sose jó, a 48-as terepgumival pedig szinte kizárólag csak lejtõn használható
#11734
Írta 2008. december 30. - 23:17
~180 cm magas vagyok.
Igen, annyira erõs vagyok.
És CC-re, túrára használnám, montiban.
Akkor szerintem maradok a bevált 175-ös hajtókar hossznál, 22-32-44 fogszámokkal.
Nem is tudtam, hogy a másikat már trekkingnek hívják.
Köszi szépen a segítséget, hamar eldõlt a kérdés.
Izomtéridõninja-geológus!
#11735
Írta 2008. december 30. - 23:12
off vége
Zoomstag, télleg, ennyire erõs vagy, hogy trekking áttétel kell?
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#11736
Írta 2008. december 30. - 23:10
nekem olyan kérdésem volna,
hogyha 170 mm-es hajtókart veszek, az mennyiben másabb a 175-östõl?
azon kívül, hogy fél centi...érzésre másabb? vagy vannak más különbségek is?
ha 170-est veszek: 26-36-48 a fogszám.
ha 175-öst: 22-32-44 (nekem mindig ilyenem volt, ehhez vagyok szokva).
Szóval van-e lényeges különbség (a fogszámokon kívül)?
Köszi.
elõször találd ki, hogy trekking, vagy monti hajtómûvet szeretnél
ha ezt kitaláltad, találd ki, hogy milyen magas vagy.(hajtókar hossznál ez is mérvadó, de a pörgetés, illetve erõkar kérdés is beleszól a hosszba)
És azt, hogy mire is szeretnéd használni.
ha ez is megvan, akkor tudni is fogod, melyiket kéne venned
És ha nem írod le, más sem fog tudni segíteni ebben
#11737
Írta 2008. december 30. - 23:09
Lenne egy kérdésem.
Zúzós merevfarúba kellene hajtás. (Polar-X '05)
Integrált Deore, avagy
Bike Positive Jump, Spyral, Altrix (mindhárom ugyanaz, különbözõ árban) ISIS-es kéttányéros RR-es hajtókar, Spyral ISIS-es monoblokkal?
Keret az adott, tehát 15000.- , több nem.
deore
(nekem lesz, ha látják, hogy nem egysebi, használhatom)
wtf??
nekem olyan kérdésem volna,
hogyha 170 mm-es hajtókart veszek, az mennyiben másabb a 175-östõl?
azon kívül, hogy fél centi...érzésre másabb? vagy vannak más különbségek is?
ha 170-est veszek: 26-36-48 a fogszám.
ha 175-öst: 22-32-44 (nekem mindig ilyenem volt, ehhez vagyok szokva).
Szóval van-e lényeges különbség (a fogszámokon kívül)?
Köszi.
van. rövidebb karral ugyanazt az áttételt nehezebb megtekerni. viszont elvileg könnyebb pörgetni magasabb fordulatszámon.
ha a 175mm-es az adott lánckerék-kombinációval már bevált, akkor nincs értelme változtatni.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#11738
Írta 2008. december 30. - 23:06
nekem olyan kérdésem volna,
hogyha 170 mm-es hajtókart veszek, az mennyiben másabb a 175-östõl?
azon kívül, hogy fél centi...érzésre másabb? vagy vannak más különbségek is?
ha 170-est veszek: 26-36-48 a fogszám.
ha 175-öst: 22-32-44 (nekem mindig ilyenem volt, ehhez vagyok szokva).
Szóval van-e lényeges különbség (a fogszámokon kívül)?
Köszi.
Nagy különbség, nem véletlenül van 172,5 méretben is.
#11739
Írta 2008. december 30. - 22:56
#11740
Írta 2008. december 30. - 22:49

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






