Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#11101
Írta 2009. április 27. - 19:24

#11102
Írta 2009. április 27. - 19:13

Vagy csak az én tiszteletemre csinálja ezt velem??
Olyan nincs, hogy pont én fogok ki egy ilyet...
Amúgy nyitott vagyok ötletekre, mit próbáljak ki...
#11103
Írta 2009. április 27. - 19:09

kár, hogy a többezer elégedett xt kar tulaj nem olvassa.
#11104
Írta 2009. április 27. - 19:05

Már megint recseg-ropog!
Nagyon elegem van már belõle!
Úgy néz ki, h mégis csak a TestBike-on íróknak volt igazuk, hogy az XT hajtómû egy nagy FOS, recseg-ropog állandóan!
Hiába szetdtem szét tegnapelõtt és takarítottam ki teljesen(és zsíroztam be leírás szerint), eddig bírta, két napig tudott kussolni!
(Pedig sem esõbe, sem sárban nem mentem vele, csak szárazon)
#11105
Írta 2009. április 26. - 13:01

kb akkor érzel különbséget ha csak egy dolgot változtatsz egyszerre. pl.: csak hajtókart cserélsz és minden marad a régiben, vagy csak kereket cserélsz és minden marad a régiben, és így tovább. amúgy az integrált hajtókarok tényleg betonmerevek tudnak lenni.
Lehet érezni a hajtókart magát, mondjuk egy combos felfelén. Nemhiába mondják, hogy "váltóba taposás"

#11106
Írta 2009. április 26. - 12:19

lancot fogkoszorut akkor kell cserelni ha mar nem birod beloni a fokozatokat. ha meg mukodik szepen a valtas akkor nincsen szetkopva.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#11107
Írta 2009. április 26. - 11:24

Lenne egy kis gondom a hajtással...
Az egész úgy kezdõdött hogy egy szép(?) napon azt vettem észre nagyon laza a hajtókarom csavarja. Meghúztam de egyre gyorsabban kezdett kilazulni. Mára (kb 3-4nap alatt) eljutottam oda hogy ha meg van húzva a csavar akkor is lötyög a hajtókarom nem is kicsit. (RPM hajtás,1 tányér, ISIS, 170mm)
Csere lenne gondolom a megoldás kulcsa. Ti milyen hajtókart ajánlanátok (4x-ra, ~15k-ig)?
Esetleg megelõzés céljából mire ügyeljek majd az új jövevénynél?
ps.: Lánc csere is más esedékes mert van benne kb 2ezer km. Ajánlott a fogaskoszorú cseréje is az egyenletes kopás végett?:chin:
Elõre is köszi!
Üdv!
#11108
Írta 2009. április 25. - 19:25

Hajtókar leszed, csészék kiteker. A tengelyrõl és a vázból a dzsuvát ronggyal kitöröl, csészékrõl szintén. Ezután a meneteket és a tengelyt zsírozod (nem kell sok).
A meneteknél jobb a grafitos (vagy mi) zsír, az kevésbé hajlamos berohadni.
Noh, köszi mindenkinek a tippeket, ma szétszedtem, kitakarítottam. Volt még benne zsír bõven, dzsuva viszont nem sok, egész picit volt koszos itt-ott.
A két csészét meg a vázat kivéve vízzel(+Ultra Derm) mostam mindent zsírtalanra. A csészéket meg a vázat budipapírral törölgettem meg, viszont a csészéken a menetekben maradt némi kosz, amit nem bírtam kiszedni.
A Motorex Bike Grease 2000 nevû zsírral zsíroztam.
Most megint hangtalan a hajtómû, kíváncsi vagyok meddig marad így.
#11109
Írta 2009. április 25. - 15:13

#11110
Írta 2009. április 25. - 11:02

en nem is tudom hogy lehet erezni a hajtokart kulon, mikor ez a rugalmassag egy csomo tenyezo egyutt.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#11111
Írta 2009. április 25. - 09:32

2mm-t az integralt XT-m is hajlik
Számit az, ha a váz is hajlik legalább annyit?
#11112
Írta 2009. április 25. - 01:20

eveken at deore-tol XTR-ig bezarolag kismillio kulonbozo octalinkes hajtokar volt. az mind sz.r? csak mert par vilagkupat azert megnyertek veluk. [98ota octalink az XTR pl]
Én egyetlenegy darab szócskával sem mondtam, hogy szar! Nekem is évekig szolgált tökéletesen, nagyon szerettem, de attól még hajlik (mint állat

Ezt meg holnap lemérem valahogy, 760-assal, és az újjal is2mm-t az integralt XT-m is hajlik


Ride everywhere.
.
#11113
Írta 2009. április 24. - 21:08

Üdv!
Régebben olvastam itt egy cikket (hátsó) váltó beállításáról, a rajta található két csavar segítségével, de most nem találom, és elfelejtettem, melyik csavar mit is csinál pontosan, és szükségem lenne rá. Ha vki segítene nekem azt megköszönném!
Minden jót!
http://bikemag.hu/te...ltok-beallitasa
#11114
Írta 2009. április 24. - 20:57

Kicsit szanaszét van nyúlva a láncom, szétkopott az összes lánckerekem is, szóval kopmlett sor, lánc, hajtómû csere lesz. (7-es rendszer)
Amit én kinéztem az az integrált deore hajtómú, sram SRAM CS7 PG-730 fogaskeréksor, és amin vacilálok az a lánc, elvileg a sram pc 830-ast ajánlják hozzá, de nem tudom, hogy megérné-e a drágább pc 870-es, vagy shimao hg70-es láncot megvennem. A váltás deore lx, stx, deore.
Esetleg ennél az összeállítánál lenne jobb is hasonló áron?
#11115
Írta 2009. április 24. - 19:42

#11116
Írta 2009. április 24. - 06:44

#11117
Írta 2009. április 24. - 00:16

A belehajtás meg: (figyelem!!)
Az octalinkes hajtókar hajlik! Mint az állat! Erõs hajtásnál két mm-ert simán hajlik a váz felé, tehát ha 121-es monót veszel akkor is necces, hogy nem koppan fel a vázra a kar mint most! (Ezt értettem belehajtásnak!!)
..
eveken at deore-tol XTR-ig bezarolag kismillio kulonbozo octalinkes hajtokar volt. az mind sz.r? csak mert par vilagkupat azert megnyertek veluk. [98ota octalink az XTR pl]
RAUH-Welt
B E G R I F F
#11118
Írta 2009. április 23. - 16:38

Nem kimondottan kenõanyag téma volt, hanem középcsapágy. A sráccal próbáltuk megértetni, hogy ha olajat tesz a csapágyra az nem igazán jó.
Pontosabban, ha olajat tesz a menetre a váz és a monoblokkház felfekvõfelületén az nem lesz jó.
Abszolút a témába vágott..
Olvasni egyrészt tudok (szoktam is), másrészt nem kell kommentálni.
#11119
Írta 2009. április 23. - 16:34

De a lényeg amibõl indult és ami a lényeg lett volna, hogy kenõanyagot (ezekszerint zsírt) kell jutatni a csapágyakhoz és a menetekhez is.
Thx a javítást. ;_)
#11120
Írta 2009. április 23. - 16:33

Abszolút a témába vágott..
Ride everywhere.
.