Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#1021
Posted 2017. May 01. - 14:26
#1022
Posted 2017. May 01. - 14:20
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1023
Posted 2017. May 01. - 13:55
off:
az ismeretlen eredetű neuropáthiák durván harmadáért-feléért gluténfehérjék felelősek, márpedig, a neuropáthiák fele ismeretlen-nem megmagyarázott hátterű. Többféle mechanizmus állhat a hátterében, általában axonális károsodás miatti deficiteket észlelnek, de a jelenlevő antitestek közül néhány a velőshüvelyt is károsíthatja.
Nem sokszor kerül elő a hangvilla (tuning fork) és kis átmérőjű fonál, hogy a beteg vibrációérzékelését, finomtapintás érzékelését teszteljék, de nem lennék meglepve, ha a sok "nem tudom megmondani a különbséget" egyénnél lenne károsodás a finomabb ingerek érzékelésében
főleg, amennyi gabonaalapút fogyasztunk felelőtlenül (péktermékek, lisztből készült dógok, tészták, mittomén)
on.
egyébként ténylegesen jobb a keskenyebb, a városin van vagy másfél méter hosszú tengelyes középrész, nem esik jól az a széles lábfejtartás.
széles alapú terpeszt rengeteget használtam guggolásoknál, elemelésnél, szakításnál, de a kerékpár nem súlyzó-rúd-tárcsa.
most egy családtag bringájára szereztem 13-26-os sort a 11-32 helyett (alföldre!), nagyon kíváncsi leszek, hány nap múlva fog panaszkodni.. De ezeken a szabolcsi utakon nem látom értelmét az óriásugrásos soroknak sem.
egyébként a supersix példának azért örülök, mert nekem még szerzett problémákat: akárhányszor ráülök, jó. nem kell állítgatni-tekergetni semmin, minden klapposan a helyén van, kényelmes, minél rosszabb az út, annál jobbna kijön az előnye. És azóta egyszerűen nem jó a coral, akárhogy akármit gányoltatok rajta, összevetve a susival, kényelmetlen. Hiába a ceruzavékony acélváz, agyonhúzott vékonyküllős alacsony felnis kerékszett, alacsony guminyomás. Nem adja azt a kényelmet és kézreállóságot.
Én kocagecihobbista vagyok, nekem a komfort fontos. így nem vennék alu vagy acélvázat már országútra.
#1024
Posted 2017. April 26. - 23:33
110-130-ast hol láttál?
https://www.ncbi.nlm...pubmed/11417428 (Jim Martin, 2001, 120 mm-ig tesztelt, gondolom itt kezdődött az egész)
http://biketestrevie...om/cranklength/
"Drew Peterson improved his placing in the Everst Challenge (28,000 ft of climbing) from 26th to 9th after changing his crank length from 180 to 110!"
"Courtney Ogden was able to improve his aerodynamic position when moving from 172.5mm cranks to 115 mm cranks."
Edited by Tekergek, 2017. April 26. - 23:33.
#1026
Posted 2017. April 26. - 05:53
kinek mi. Nekem a hajtókarleütés-polír csak utcai cipőben játszik, patentnél a stopli nem enged, hiába van teljesen kihelyezve
de stopli nélkül egyből bentebb csúszik a lábfejem
#1027
Posted 2017. April 26. - 00:11
Biztosan jobb a keskeny Q faktor, senki nem mondta hogy hülyeség. De az integrált hajtóművek óta miért nem fontos ez a hajtóműgyártóknak ? A négyszöges rendszer lényegesen kisebb q-faktort ad(ott).
A lerúgott hajtókar a cipőbe csavart stopli rossz szöge miatt is van sokszor. Szerintem sokan beállítják egyszer és nem foglalkoznak vele többet de néhány fokkal kijjebb kéne fordítani, akkor nem érne bele a cipő.
Sznobságnak hangzik de én sem vennék már alu v acél vázat, nekem nagyon bejött a karbon. Volt titán vázam is 5 évig de azt sem sírom vissza.
Gondolom feláldozták a merevség oltárán a négyszögesek kisebb Q faktorát.
Nincs ebben semmi sznobság szerintem, ami jó(ha jól van elkészítve), az jó.
#1028
Posted 2017. April 25. - 21:48
Biztosan jobb a keskeny Q faktor, senki nem mondta hogy hülyeség. De az integrált hajtóművek óta miért nem fontos ez a hajtóműgyártóknak ? A négyszöges rendszer lényegesen kisebb q-faktort ad(ott).
A lerúgott hajtókar a cipőbe csavart stopli rossz szöge miatt is van sokszor. Szerintem sokan beállítják egyszer és nem foglalkoznak vele többet de néhány fokkal kijjebb kéne fordítani, akkor nem érne bele a cipő.
Sznobságnak hangzik de én sem vennék már alu v acél vázat, nekem nagyon bejött a karbon. Volt titán vázam is 5 évig de azt sem sírom vissza.
#1029
Posted 2017. April 25. - 08:22
off:
az ismeretlen eredetű neuropáthiák durván harmadáért-feléért gluténfehérjék felelősek, márpedig, a neuropáthiák fele ismeretlen-nem megmagyarázott hátterű. Többféle mechanizmus állhat a hátterében, általában axonális károsodás miatti deficiteket észlelnek, de a jelenlevő antitestek közül néhány a velőshüvelyt is károsíthatja.
Nem sokszor kerül elő a hangvilla (tuning fork) és kis átmérőjű fonál, hogy a beteg vibrációérzékelését, finomtapintás érzékelését teszteljék, de nem lennék meglepve, ha a sok "nem tudom megmondani a különbséget" egyénnél lenne károsodás a finomabb ingerek érzékelésében
főleg, amennyi gabonaalapút fogyasztunk felelőtlenül (péktermékek, lisztből készült dógok, tészták, mittomén)
on.
egyébként ténylegesen jobb a keskenyebb, a városin van vagy másfél méter hosszú tengelyes középrész, nem esik jól az a széles lábfejtartás.
széles alapú terpeszt rengeteget használtam guggolásoknál, elemelésnél, szakításnál, de a kerékpár nem súlyzó-rúd-tárcsa.
most egy családtag bringájára szereztem 13-26-os sort a 11-32 helyett (alföldre!), nagyon kíváncsi leszek, hány nap múlva fog panaszkodni.. De ezeken a szabolcsi utakon nem látom értelmét az óriásugrásos soroknak sem.
egyébként a supersix példának azért örülök, mert nekem még szerzett problémákat: akárhányszor ráülök, jó. nem kell állítgatni-tekergetni semmin, minden klapposan a helyén van, kényelmes, minél rosszabb az út, annál jobbna kijön az előnye. És azóta egyszerűen nem jó a coral, akárhogy akármit gányoltatok rajta, összevetve a susival, kényelmetlen. Hiába a ceruzavékony acélváz, agyonhúzott vékonyküllős alacsony felnis kerékszett, alacsony guminyomás. Nem adja azt a kényelmet és kézreállóságot.
Én kocagecihobbista vagyok, nekem a komfort fontos. így nem vennék alu vagy acélvázat már országútra.
Edited by Vejne, 2017. April 25. - 08:22.
#1030
Posted 2017. April 25. - 08:05
Márpedig engem zavar a széles q-faktor, nem is kicsit. Trekkingen ülve állandó probléma, hogy vagy a sarkam beleakad a hajtókarcsillag közepébe (mert nem figyelsz oda, és a fránya megtalálja a számára kényelmes helyzetet, csak ott már interferál a karral..) vagy lerúgom a láncvillát többször, meg állandóan fáj a térdem tőle, és egyszerűen kellemetlen nyomásérzettel jár.
utálom, gyűlölöm, szétvág.
szóval fontos a keskeny hajtókar-kialakítás, szerintem.
ezek a kényelmedet-közérzetedet befolyásolják, ellenben egy váltógörgővel, vagy könnyebb váltóval, vagy drágább középcsapággyal..
amúgy, ha annyira butaság a keskeny q-faktor, akkor miért van tele a világ lerúgott-lepolírozott-lecsiszolt ht2-es és más integrált karokkal?
Ilyen az ha van egy Supersix-ed, utána már érzed a Q-faktort!
Extrém példának is mondhatjuk, de próbáltam egy fatbike-ot, na az olyan fürdős kurva érzés volt.
- Vejne likes this
#1031
Posted 2017. April 25. - 06:10
Márpedig engem zavar a széles q-faktor, nem is kicsit. Trekkingen ülve állandó probléma, hogy vagy a sarkam beleakad a hajtókarcsillag közepébe (mert nem figyelsz oda, és a fránya megtalálja a számára kényelmes helyzetet, csak ott már interferál a karral..) vagy lerúgom a láncvillát többször, meg állandóan fáj a térdem tőle, és egyszerűen kellemetlen nyomásérzettel jár.
utálom, gyűlölöm, szétvág.
szóval fontos a keskeny hajtókar-kialakítás, szerintem.
ezek a kényelmedet-közérzetedet befolyásolják, ellenben egy váltógörgővel, vagy könnyebb váltóval, vagy drágább középcsapággyal..
amúgy, ha annyira butaság a keskeny q-faktor, akkor miért van tele a világ lerúgott-lepolírozott-lecsiszolt ht2-es és más integrált karokkal?
#1032
Posted 2017. April 25. - 01:09
Régen sokat tekertünk egy boltban dolgozó sráccal. Akkoriban az volt a kedvenc mondásunk, hogy "A Q-faktor azóta zavarja az embereket, mióta olvastak róla egy cikket a Bikemag-on"
Egy ideig 122mm-es tengelyű középcsapival jártam a karhoz passzoló 110mm helyett. Kb semmit nem éreztem.
Azonkívül nálam is volt kölcsönbringa, amin csak szereléskor derült ki, hogy az egyik kar 1 cm-el hosszabb, mint a másik. Nem volt érezhető, bár azt csak városban használtam.
Amúgy meg a kedvenc példám, hogy a négyszögtengely után jött az integrált hajtóművek korszaka. Hurrá !! Micsoda csoda volt de pont néztem, hogy mennyivel nagyobb a q-faktora, mint a négyszöges hajtókaroknak. Ja, bocs ! Ezután már nem volt ez annyira fontos.
De persze elfogadom, hogy vannak szuper érzékeny személyek és azt is megérzik ha ráfingik a bringájukra egy muslinca vagy 0,2 wattal nagyobb a gördülési ellenállása az egyik guminak. Na, ezek között nagyobb számmal vannak olyanok, akik állandóan a netet bújják és minden faszságot szentírásnak vesznek - ahelyett, hogy kicsit többet tekernének.
Nem reprezentatív a felmérésem de haveri körben a "mindent karbonból, cseréljük titánra a csavart, jujj erről a gumiról olvastam hogy jobban gördül" arcok sokkal inkább a bringájuktól várják a megváltást, mint maguktól. Sokkal ügyetlenebb, kényeskedők bringások, mint a másik véglet, akik kb leszarják a bringájuk, egyszer vettek egy gépet és nem nagyon foglalkozik vele, kb minden gumival hihetetlenül jól megy,...stb. stílusú arcok.
De tisztelet a kivételnek és kinek nem inge ne vegye magára !
klasszikusokat idézve meg :
"titáncsavar----én is vettem amíg azt gondoltam számít "
Edited by Bikertigger, 2017. April 25. - 01:12.
- marton and zeezoltano like this
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1033
Posted 2017. April 24. - 23:14
kinek mi. más meg észreveszi, ha 2mm-rel eltolod a stopliját, vagy 145.5 helyett 148mm q-faktorú hajtókart adsz alá...
Régen sokat tekertünk egy boltban dolgozó sráccal. Akkoriban az volt a kedvenc mondásunk, hogy "A Q-faktor azóta zavarja az embereket, mióta olvastak róla egy cikket a Bikemag-on"
Egy ideig 122mm-es tengelyű középcsapival jártam a karhoz passzoló 110mm helyett. Kb semmit nem éreztem.
Azonkívül nálam is volt kölcsönbringa, amin csak szereléskor derült ki, hogy az egyik kar 1 cm-el hosszabb, mint a másik. Nem volt érezhető, bár azt csak városban használtam.
Amúgy meg a kedvenc példám, hogy a négyszögtengely után jött az integrált hajtóművek korszaka. Hurrá !! Micsoda csoda volt de pont néztem, hogy mennyivel nagyobb a q-faktora, mint a négyszöges hajtókaroknak. Ja, bocs ! Ezután már nem volt ez annyira fontos.
De persze elfogadom, hogy vannak szuper érzékeny személyek és azt is megérzik ha ráfingik a bringájukra egy muslinca vagy 0,2 wattal nagyobb a gördülési ellenállása az egyik guminak. Na, ezek között nagyobb számmal vannak olyanok, akik állandóan a netet bújják és minden faszságot szentírásnak vesznek - ahelyett, hogy kicsit többet tekernének.
Nem reprezentatív a felmérésem de haveri körben a "mindent karbonból, cseréljük titánra a csavart, jujj erről a gumiról olvastam hogy jobban gördül" arcok sokkal inkább a bringájuktól várják a megváltást, mint maguktól. Sokkal ügyetlenebb, kényeskedők bringások, mint a másik véglet, akik kb leszarják a bringájuk, egyszer vettek egy gépet és nem nagyon foglalkozik vele, kb minden gumival hihetetlenül jól megy,...stb. stílusú arcok.
De tisztelet a kivételnek és kinek nem inge ne vegye magára !
Edited by marton, 2017. April 24. - 23:21.
#1034
Posted 2017. April 24. - 12:34
Az "össznyomaték" lehet ugyanaz eltérő hosszúságú hajtókarral a sor/tányér kombináció függvényében, vagyis el lehet érni ugyanazt az erőátvitelt. Ebből a szempontból csak akkor van értelme változtatni ha nem találsz pont olyan fogszám kombinációt ami neked pont kihozza a kedvenc áttételt a kedvenc fordulatszámodnál és egy kis variációval a hajtókar hosszában ezt pont eléred, de ahhoz meg nem elég nagy a különbség hogy sokat számítson.
Viszont rövidebb hajtókar megváltoztatja a geometriát is, mert feljebb kell tolnod a nyerget, ami miatt akár a stucnin is kell változtatni, feljebb kerül a súlypontod stb.
A rövidebb karral kissebb az esélye hogy nekimész valaminek de az XC-nél nem számít annyira mint mondjuk DH-nál. Vannak akik (outin/triatlonhoz) esküsznek a "nagyon rövid" 110-130 mm-es hajtókarra, biztos van annak is valami fiziológiai rációja (főleg alacsonyabb magasságnál), lehet hogy ott is játszik a változó geo (aeróbb lehet a pozició a magasabb nyereggel ha a kormány marad).
Azon kívűl egyéni, próbáld ki melyik tetszik jobban.
110-130-ast hol láttál?
A sebesség mindent megold.
#1035
Posted 2017. April 24. - 12:34
kinek mi. más meg észreveszi, ha 2mm-rel eltolod a stopliját, vagy 145.5 helyett 148mm q-faktorú hajtókart adsz alá...
Ez biztosan így van, nálam a nyereg az ilyen kritikus pont (magasság, dőlés, milyen nyereg, stb.).
#1036
Posted 2017. April 24. - 12:05
kinek mi. más meg észreveszi, ha 2mm-rel eltolod a stopliját, vagy 145.5 helyett 148mm q-faktorú hajtókart adsz alá...
#1037
Posted 2017. April 24. - 10:06
Öt évig használtam felemás hatókart (balos 170, jobbos 175) akkor vettem észre, amikor az egészet cseréltem.
- zeezoltano and Vejne like this
#1038
Posted 2017. April 24. - 02:06
Az "össznyomaték" lehet ugyanaz eltérő hosszúságú hajtókarral a sor/tányér kombináció függvényében, vagyis el lehet érni ugyanazt az erőátvitelt. Ebből a szempontból csak akkor van értelme változtatni ha nem találsz pont olyan fogszám kombinációt ami neked pont kihozza a kedvenc áttételt a kedvenc fordulatszámodnál és egy kis variációval a hajtókar hosszában ezt pont eléred, de ahhoz meg nem elég nagy a különbség hogy sokat számítson.
Viszont rövidebb hajtókar megváltoztatja a geometriát is, mert feljebb kell tolnod a nyerget, ami miatt akár a stucnin is kell változtatni, feljebb kerül a súlypontod stb.
A rövidebb karral kissebb az esélye hogy nekimész valaminek de az XC-nél nem számít annyira mint mondjuk DH-nál. Vannak akik (outin/triatlonhoz) esküsznek a "nagyon rövid" 110-130 mm-es hajtókarra, biztos van annak is valami fiziológiai rációja (főleg alacsonyabb magasságnál), lehet hogy ott is játszik a változó geo (aeróbb lehet a pozició a magasabb nyereggel ha a kormány marad).
Azon kívűl egyéni, próbáld ki melyik tetszik jobban.
#1039
Posted 2017. April 22. - 23:17
Én meg azt olvastam, hogy magasabbaknak hosszabb szárú nadrágra van szükségük.
Nem értem poénkodásod okát, hiszen a lábhossz méretet a nyereg magasságával állítod be, nem a hajtókar hosszúsága módosítja. Szóval ha nekem hosszabb is a lábam nem a hajtókar hosszt kell növelni. A nyomaték leadásának mértékét érthető hogy befolyásolja.
#1040
Posted 2017. April 21. - 20:25
olvastam, hogy úgy kell megválasztani, hogy magasabbaknak inkább hosszú hajtókar kell, alacsonyabbaknak mehet a rövidebb,
Én meg azt olvastam, hogy magasabbaknak hosszabb szárú nadrágra van szükségük.