Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#981
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

 

Így sajnos visszakerül egyenlőre az RD-9000-es a csinos dobozába és ott várja, amíg összejön a fékváltókar és a 11-es sor.

 

 

egyelőre.. nemár



#982
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 posts

Ha jól tudom, a bowdenhúzás mértéke váltásonként és a váltó mozdulása is eltér. De itt elég jól összefoglalják: http://blog.artscycl...-compatibility/

Köszi, igen hasznos link. Ez is alátámasztja a feltevésemet, miszerint nem kompatibilis lefelé sem a 11-es Dura-Ace váltó a 10-es rendszerekkel. Ezen a linken is az látható, amit gondoltam, mást a "shift ratio" vagyis a mechanika áttétele. Csupán néhány tized mm az eltérés, egy bowdenhúzásnál, de 10 fokozatnál ez már millimétereket jelent a két szélén.

Így sajnos visszakerül egyenlőre az RD-9000-es a csinos dobozába és ott várja, amíg összejön a fékváltókar és a 11-es sor.

 

Köszönöm mégegyszer a segítséget.



#983
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

No meg elvileg a 3x11-es rendszerből csak úgy a középső tányér a lánccal nem lesz jó mert elvileg le kellene dobja a láncot néha. Narrow/wide lánc és tányér kell, nekem legalább is az van az 1x11 XT-hez. Vagy ez is csak marketing amit jól besz@pt@m? :) (nem gondolom egyébként)

gondolom nem hulyesegbol talalnak ki dolgokat :) ezert erdekelne a kulonbseg. A tizes rendszernel pl meg nem volt a lancfeszto lock, igy tekeres kozben nem hiszem, hogy szamit, de valtas kozben lehet erzekenyebb lenne. Sajna a tanyercsere az asszimetrikus karok miatt veszett fejsze nyele.

Edited by arn, 2017. June 01. - 00:14.


#984
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 posts

Köszönöm a megerősítést. Akkor nincs más mint az, hogy addig visszarakom a 10-es Ultegra váltót hátra, amíg be nem tudok szerezni 11-es DA kazettát, és fékváltókart. A DA hajtómű és az első váltó marad, azok rendesen működnek.

Jól gondolom, hogy az a baj, hogy ugyanakkora bowdenhúzásra nem ugyanannyit mozdul a kanál a 10-es Ultegránál, mint a 11-es DA-nál?


Ha jól tudom, a bowdenhúzás mértéke váltásonként és a váltó mozdulása is eltér. De itt elég jól összefoglalják: http://blog.artscycl...-compatibility/

#985
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,571 posts

azota talaltam egy robbantott abrat... a 1-2x hajtokarja ugyanaz, de a 3x mas. a kozepso tanyer a kulsohoz van rogzitve, igy a rogzitesen all vagy bukik a dolog.

No meg elvileg a 3x11-es rendszerből csak úgy a középső tányér a lánccal nem lesz jó mert elvileg le kellene dobja a láncot néha. Narrow/wide lánc és tányér kell, nekem legalább is az van az 1x11 XT-hez. Vagy ez is csak marketing amit jól besz@pt@m? :) (nem gondolom egyébként) 



#986
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 posts
Köszönöm a megerősítést. Akkor nincs más mint az, hogy addig visszarakom a 10-es Ultegra váltót hátra, amíg be nem tudok szerezni 11-es DA kazettát, és fékváltókart. A DA hajtómű és az első váltó marad, azok rendesen működnek.

Jól gondolom, hogy az a baj, hogy ugyanakkora bowdenhúzásra nem ugyanannyit mozdul a kanál a 10-es Ultegránál, mint a 11-es DA-nál?

#987
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 posts
A 11-es bowdenhúzása már nem kompatibilis a 10-essel. Kivéve az új Tiagrát, az egy 11-es bowdenhúzással működő 10-es rendszer. Szóval nem te vagy a béna, sajnos a 10-es Ultegra és a 11-es DA nem működnek együtt.

Edited by P3000, 2017. May 31. - 21:48.


#988
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 posts
Sziasztok,

Az lehetséges, hogy a Dura-Ace RD-9000-es hátsó váltó nem kompatibilis egy 10-es Ultegra rendszerrel?

A történet annyi, hogy anyagi megfontolásból fokozatosan szeretnék átállni a 10-es Ultegráról a 11-es Dura-Ace 9000-re. A hajtóművet és az első váltót már lecseréltem, ma a hátsó váltó volt soron. Úgy gondoltam, hogy a 10-es Ultegra fékváltókarral, a 10-es sorral simán működik a 11-es Dura váltó, lévén a kanál útját a fékváltókar határozza meg, amennyi bowdent húz, annyit mozdul. A végállásokat be is tudtam állítani a 10-es sorhoz, de valami nem kerek. 2 órán át szenvedtem vele, de nem sikerült rendesen beállítani. Ha alul leváltott, akkor fent nem lépett fel az utolsó lánckerékre, vagy fordítva. A köztes fokozatoknál sem volt egyenletes.

Természetesen lehetséges, hogy én vagyok a béna, ez lenne a jó hír, mert akkor csak be lehetne állítani, de szerintem itt más a gond. A beállítás folyamatát nem írnám le, a Shimano gyári útmutatója alapján jártam el, mint eddig mindig. A bringáimat magam építettem, soha nem volt gondom. Az Ultegrát is simán belőttem az állványon úgy, hogy utána nem kellett hozzányúlni több ezer km után sem. Nem arcoskodom, csak azért írtam le, hogy nem vagyok tök hülye a témához, de most padlót fogtam.

Többen állították, hogy lefelé kompatibilis a Dura-Ace is, de szerintem mégsem. Arra jutottam, hogy az Ultegra RD-6700 és a Dura-Ace RD-9000 mechanikájának az erőkarja nem azonos, vagyis azonos bowdenútra nem ugyanannyit mozdul a kanál. Nincs nagy eltérés, de arra elég, hogy ne bírja pontosan lekövetni a 10-es sor osztását.

Van valakinek tapasztalata ebben a témában? Valami megerősítést várnék, mielőtt visszaraknám hátulra az Ultegrát.

#989
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

azota talaltam egy robbantott abrat... a 1-2x hajtokarja ugyanaz, de a 3x mas. a kozepso tanyer a kulsohoz van rogzitve, igy a rogzitesen all vagy bukik a dolog.



#990
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

gondolkodom a 3x11 - 1x11 rendszerre valo konvertalasan :) kozepen 30as tanyer van... persze a rampak miatt nem olyan szep, mint egy direkt erre tervezett db, de minden mas szempontbol megfelelo lehet?

 

erdemes igy kovertalni? a lancvonal gyanitom meg a klasszik 50mm.

cserelnem a 11-40et 11-46ra... probalgattam, tobbnyire eleg a 11-40 is, de nem art ha van egy kis tartalek (ill a 32es tanyer optimalisabb lenne).


Edited by arn, 2017. May 30. - 13:18.


#991
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Az igazi istenkirályság szerintem akármelyik HT2 csapágy csésze és ebből http://www.endurofor....com/id227.html a mezei  22USD-s.

 

A "click for more info" link alatt: "WHY BALL SIZE MATTERS" :D



#992
madsnail

madsnail

    újonc

  • fórumtag
  • 9 posts

 

amúgy miért vettél olyan csapágyat, Madsnail? angol 111-es campag iso-bb-k 5-6k körül szoktak lenni, mirage-velocse vonalon... amúgy 111-es kell Neked a dupla, 115-ös a tripla láncvonalhoz..

 

Hello!

 

Közben kitekertem a blokkot, roszul emlékeztem, 115-öst vettem. Azért, mert tripla hajtóművem van. Szóval elvileg jónak kellene lenni, de nagyon asszimmetrikus, a jobb oldala sokkal kintebb van. Amikor vásároltam akkor nem találtam eredeti campa középrészt, vagy csak horror áron. Most sikerült vadásznom egy újszerű Veloce-t kedvező áron, úgyhogy ez lesz a megoldás. Sajnos ezt be kell tudni tanulópénznek. Persze elképzelhető hogy más (94' utánniak esetleg) hajtóművekhez ez a megfelelő.



#993
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

A durace-xtr-nek más a tömitése. sokkal tartósabbak mint az alattuk lévők.

Az igazi istenkirályság szerintem akármelyik HT2 csapágy csésze és ebből http://www.endurofor....com/id227.html a mezei  22USD-s. Egyszerűen zseniálisan egyszerű a tömitése a csapágy és a zárógyürű közé zsírt kensz és én montin ezt 2-3 havonta levetem a záró tömitést a koszos zsírt kitöröltem és kentem rá ujjat. Mehettem akármekkora dzsúvában sohasem ázott be olyan 7000-8000km lehetett benne mikor eladtam a bringával de úgyanúgy futott mint újkorában ha valaki rendel ilyet akkor azért érdemes tartalék zárótömítést venni hozzá mert a szélén a silicon olyan 5000 után elkezdet szakadni. Mondjuk ez nem igazán befolyásolta a tömítést.


  • simon23 likes this
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#994
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://www.ebay.com/...aQAAOSwY3BZJVef

 

http://www.ebay.com/...sd=272654057426

 

oké, tehát, a dura ace 10 grammal nehezebb, kétszer annyiba kerül, és szemre alig tér el.

 

miben tud többet? tartósabb? jobb csapágyazás? Mennyire tartósak ezek a ht2 külső csészés csapágyak? Olyan, mint az ultra torque? (az kb. 30ezret elmegy a gyárijával) A csere itt is megoldható 1500-1600 ft-ból szimpla csapágycserével, vagy csészével együtt cserélendő?

 

#játszomabutát

 

amúgy miért vettél olyan csapágyat, Madsnail? angol 111-es campag iso-bb-k 5-6k körül szoktak lenni, mirage-velocse vonalon... amúgy 111-es kell Neked a dupla, 115-ös a tripla láncvonalhoz..


Edited by Vejne, 2017. May 26. - 06:11.


#995
madsnail

madsnail

    újonc

  • fórumtag
  • 9 posts

Sziasztok!

 

Kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy Campa Mirage 8 sebis (Exa drive) szettem és a középcsapággyal szenvedek most egy ideje. Angol menetes vázam van de sajnos nincs eredeti Campa angol monoblokkom hozzá, így mást használok. Eddíg egy Miche 107mm-es monoblokkot használtam, aminek nincs pereme, így valamennyire lehet tologatni a középcsapágyat a vázban. A problémám az, hogy a bal oldali hajtókar sokkal közelebb van a láncvillához mint a bal (nagyságrendileg mondjuk bal oldalon 1 centi, a jobb oldalon 2 centi  hézag van a láncvilla és a kar között). Hiába tologattam, nem tudok ekkora különbséget kiküszöbölni. A neten vadászgattam méreteket, hogy ehhez a hajtóműhöz milyen középcsapi kellene. Vagy 111mm vagy 115mm találtam hozzá, igazából nem tudom az enyémhez pontosan melyik passzolna, erre már nem találtam infót. Gondoltam egy középutat választok és így rendeltem egy 113mm-es Origin8 Campás, angol menetes középcsapit, olyat mint ez csak 113-as: http://www.ebay.com/...t0AAOSwNSxU3NEg

Betekertem szépen a csapit, feltettem rá a karokat, meghúztam, és sajnos azt kell tapasztalnom hogy a helyzet változatlan, sőt roszabb, mivel a jobb oldal már annyival kintebb van mint a bal, hogy az első váltó már ki se ér odáig... Ránézve a monoblokkra látszik is egyébként (mint a monok többségén általában), hogy a jobb oldala hoszabb mint a bal. Fényképeket illetve rajzokat nézve az eredeti Campa szimmetrikusnak tűnik. A kérdés az, hogy ebben az esetben az összes utángyártott akármilyen monoblokk használhatatlan ezekhez a 8-as renszerekhez és csak az eredeti használható? Kicsit nehezen tudom ezt elhinni, kicsit tanácstalan vagyok. Mivel angol menetes, a monot nem lehet fordítva betenni. Ha esetleg valakinek van valami építő jellegű 5lete szívesen venném.

 

Köszönettel, Gábor



#996
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

nem értem a kérdést

 

247 korrekt visszajelzés az elmúlt 1 évben, 22 az elmúlt 1 hónapban, 115 az elmúlt fél évben.

 

ilyen megbízhatatlan link figurának tunik, én meg nem kockáztatnám.

 

Köszi a hasznos tanácsot.

 

sisqo, ok rendelem is ma.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#997
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

Na és rendel mostanában valaki német oldalról?
Ha igen, beszállnék. Természetesen előre utalással.
 
Ha nem, akkor ebayről olcsóbb: ettől a bolgár eladótól rendelt már valaki?


Én onnan rendeltem, korrekt, gyorsan megérkezett.

#998
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Na és rendel mostanában valaki német oldalról?

Ha igen, beszállnék. Természetesen előre utalással.

 

Ha nem, akkor ebayről olcsóbb: ettől a bolgár eladótól rendelt már valaki?

nem értem a kérdést

 

247 korrekt visszajelzés az elmúlt 1 évben, 22 az elmúlt 1 hónapban, 115 az elmúlt fél évben.

 

ilyen megbízhatatlan link figurának tunik, én meg nem kockáztatnám.



#999
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

A squirtnek baromira nagy előnye hogy nem kell hozzá fazék soha nem szoktam tisztitani max a lelkem megnyugtatása véget talán havonta át törlöm ronggyal, de ha közben mosva volt a bringa akkor azt sem (monti ). Nekem 1.5 évre elég a 120ml? es flakon ezért nekem nagyon megér 3000-4000ft-ot hogy abszolult nem kell vele szórakozni.

Meggyőztetek  :) .

Holnap rendelek a bolgár eladótól.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1000
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

A squirtnek baromira nagy előnye hogy nem kell hozzá fazék soha nem szoktam tisztitani max a lelkem megnyugtatása véget talán havonta át törlöm ronggyal, de ha közben mosva volt a bringa akkor azt sem (monti ). Nekem 1.5 évre elég a 120ml? es flakon ezért nekem nagyon megér 3000-4000ft-ot hogy abszolult nem kell vele szórakozni.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!