Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#10281
Írta 2009. augusztus 29. - 12:17

köszönöm a felhomályosítást.
#10282
Írta 2009. augusztus 28. - 23:03

Városi montin életképes lehet az elöl 1 nagytányér (esetleg 48T) / hátul 9 sebesség oúti sorral?
Szerintem városban elõre fölösleges 3 tányér, viszont az SS is túlzás. A kilences cuccok megvannak elfekvõben.
A láncvonallal úgy variálnék, hogy négyszöges középrészbõl a lehetõ legrövidebb tengelyest raknám be.
Mûködik a dolog, nekem az aszfaltra összedobott montimon van elõl egy szem 44es tányér a középtányér helyére feltéve, hátul pedig 12-23as oúti sor, a kékesre fel is elég volt. Ami gond lehet, hogy a nagytányér középre téve beleérhet a vázba ha túl rövid a középtengely és/vagy vastag a láncvilla. Másik gond elõl a láncleesés, nekem 90%-ban kifelé esik le a lánc.
#10283
Írta 2009. augusztus 28. - 22:08

hát mert van egy db csap, ami nem olyan, mint a többi, ergo ott kell bontani, összerakni.
Hát nem ergo.
Itt kezdõdtek a bajok. Egy szem van ahol NEM szabad szétszedni és ez az...
http://techdocs.shim...69830656350.pdf
4. pöttynél írja az ábra alatt.
Máshol kell megbontani, majd egy újabb spéci összekötõ csappal egyesíteni. Amit kinyomtál azzal én nem ajánlanám.
#10284
Írta 2009. augusztus 28. - 21:36

Azt az oldalát a láncnak ahonnan betoltad a csapot ráfekteted egy pl. kalapácsra ami a földön fekszik, majd a csap a fölsõ vége közepére meg egy pontozó-és kalapács segítségével ráütsz egyet. Így zömül ez a vége is és nem fog leugrani róla a lánc palástja. Tudom barkács megoldás de a szükség nagy úr.
A sram patentszem meg mûködik mind nyolcas mind a kilences rendszernél.
hát mert van egy db csap, ami nem olyan, mint a többi, ergo ott kell bontani, összerakni. én meg visszaraktam ugyanazzal, csak ugye kicsit megnyomta a lapot, de megállt benne nem volt gond, még meg is erõltettem direkt. aztán most meg úgy gondolta h elég. mindegy kap egy patentszemet.
http://picasaweb.google.com/Bigtibike
#10285
Írta 2009. augusztus 28. - 21:24

#10286
Írta 2009. augusztus 28. - 21:21

#10287
Írta 2009. augusztus 28. - 21:14

#10288
Írta 2009. augusztus 28. - 20:39

#10289
Írta 2009. augusztus 28. - 20:30

ugye a sram patentszem jó shimano lánchoz is? most a bontható szemnél a csapnál szétpergett nekem gondoltam rakok bele ilyen patentszemet.
szerk: jah igen 9s és LX láncra.
Nem értem. Eredetileg hogyan akartad csinálni? Shimano láncból a csapot kitolva nem ajánlatos visszatenni, mert a feje deformálódik jobban vagy kevésbé, de mindenképpen, másképp ki sem jönne.
#10290
Írta 2009. augusztus 28. - 20:19

#10291
Írta 2009. augusztus 28. - 20:16

szerk: jah igen 9s és LX láncra.
#10292
Írta 2009. augusztus 28. - 18:48

Mekkora méretû (mm, ") golyók kellenek a sima csészés-tengelyes-golyós középcsapágyba?
Esetleg az agyakba és a kormánycsapágyba való golyók méreteiben is tudnátok segíteni?
Mondj pontos típust, mert eltérnek.
#10293
Írta 2009. augusztus 27. - 20:36

Egy kis segítséget szeretnék kérni:a fiamnak a GT bmx-be háromrészes hajtókart szerelnék be de nincs hozzá semmilyen leírásom.Kaptam egy marék távtartot,alátétet, arra már rájöttem hogy mindenbõl kettõ van-mivel két vázmérethez jó.Nagyjából a belsõ távtartó csövet már összeraktam de a külsõ részen vagyok gondban.Egyébként altrix ajtókar.
Tudtok valami leírást esetleg rajzot küldeni?
#10294
Írta 2009. augusztus 26. - 21:02

Szerintem városban elõre fölösleges 3 tányér, viszont az SS is túlzás. A kilences cuccok megvannak elfekvõben.
A láncvonallal úgy variálnék, hogy négyszöges középrészbõl a lehetõ legrövidebb tengelyest raknám be.
#10295
Írta 2009. augusztus 26. - 17:34

A másik kettõ szerintem változó, márkától függ.
Szétszeded, megméred vagy beviszed a boltba mintának :-(
Mekkora méretû (mm, ") golyók kellenek a sima csészés-tengelyes-golyós középcsapágyba?
Esetleg az agyakba és a kormánycsapágyba való golyók méreteiben is tudnátok segíteni?
http://picasaweb.google.com/Bigtibike
#10296
Írta 2009. augusztus 26. - 17:08

h0o2a7j6: bemész, és kérsz egy biciklisboltban oda való csapágyakat.
A környéken éppen nincs bringabolt, csapágybolt viszont igen, ezért kellettek volna a méretek...
#10297
Írta 2009. augusztus 26. - 13:21


Köszönöm a mindenkinek a tippeket!
#10298
Írta 2009. augusztus 26. - 08:56

Sziasztok!
A következõ kérdésem lenne:jelenleg egy régebbi acélvázas montit használok amely 15 kg,és a hajtómû 48-38-28,hátul 14-28 fogaskerekes 7 sebességgel...
Elöl a nagy,hátul a két kicsi fogaskereket használom,így 25-30 km-t megteszek óránként...
Hogyan tudnék még gyorsabb lenni?
Ez csak edzés kérdése, az edzõmontimon 48-11-es rendszer van (nagytányér-kónusz) és stabil 40+ tempót megyek vele aszfalton.
Rajtam nagyon sokat segített egy pedálfordulat-mérõ...ugyanis én is legendásan nagy fokozatokban mentem mindig, de ez már a múlt.

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#10299
Írta 2009. augusztus 26. - 00:38

h0o2a7j6: bemész, és kérsz egy biciklisboltban oda való csapágyakat.
#10300
Írta 2009. augusztus 25. - 18:14

Esetleg az agyakba és a kormánycsapágyba való golyók méreteiben is tudnátok segíteni?
