Kis benzin, vagy valami hasonló anyag, rossz fogkefe. Kicsit átkeféled, megmozgatod a patentszemet. A szétszedésnél jól jöhet még egy vékony, kúpos hegyû fogó, mert azzal könnyebben és nagyobb erõvel tudod összenyomni (feltételezve, hogy SRAM-ról van szó).nekem se lehet szétszedni a patentszemet.rohadtul össze van már ragadva.egyébként ilyen esetre milyen megoldás van?fújtam rá plusz lánckenõ spay-t,de nem használt....
Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#10161
Posted 2009. October 02. - 16:57

#10162
Posted 2009. October 02. - 16:57

nekem se lehet szétszedni a patentszemet.rohadtul össze van már ragadva.egyébként ilyen esetre milyen megoldás van?fújtam rá plusz lánckenõ spay-t,de nem használt....
Keféld meg!

#10163
Posted 2009. October 02. - 16:53

#10164
Posted 2009. October 02. - 14:26

Gyengék vagytok az a baj.
Nálam alig lehet szétszedni a patentszemet a nagy erõ hatására amit hajtás közben kap.
Taníts mester!:beer:
VV:
ha akkor lett volna nálam patentszem akkor valószínû azzal raktam volna össze megint a láncot,de mivel nem volt,maradt a hagyományos megoldás.
#10165
Posted 2009. October 02. - 14:19

Nos, ennek is kb. annyi értelme van, mint annak, hogy akkor nem használ SRAM patentszemet az, aki ezt most itt felemlegette. De ha neki az kell a lelki békéjéhez, hát tegye!
#10166
Posted 2009. October 02. - 14:12


A sebesség mindent megold.
#10167
Posted 2009. October 02. - 14:09

Erre csak annyit mondok, hogy nekem is esett le már SRAM patentszem, törtem el Connex patentszemet, és mindezek ellenére mindkét márkáét továbbra is használom, mivel a futásteljesítményük mellett ez a két hiba abszolút elenyészõ.
Nekem is csak egyszer jött elõ a hiba, de épp elég, ha egyszer nem lesz akkora mázlim, mint most volt a pereccel. Ha pár másodperccel korábban történik, akkor nem 20-al helyezem magam kényelembe az aszfalton, hanem 50-el rongyolok bele a parkoló autókba. Szóval ezentúl mellõzöm a patentszemet, hogy továbbra is ugyanolyan lelki nyugalommal eresszem a bringát.
#10168
Posted 2009. October 02. - 13:52

#10169
Posted 2009. October 02. - 13:43

#10170
Posted 2009. October 02. - 13:32

Szóval nemrég egész egyszerûen kiesett a Sram patentszem a Deore láncomból hegyrõl lefelé, jó minõségû aszfalton. A láncot egy kedves úriember hozta vissza, még mielõtt felálltam volna a földrõl...
A patentszemet nem találtam meg, szóval nem tudok nyilatkozni, hogy esetleg anyaghiba lehetett-e, vagy tényleg csak kiesett, mindenesetre emlékeim szerint azt a szemet bõ 1000 km óta használtam. Természetesen megfelelõ 9 sebességes patentszem, és minden egyéb mintaszerûen karbantartva.
Úgyhogy ezentúl részemrõl patentszem csak vésztartalék, láncbontás után összerakás pedig Shimano Reinforced connecting pinnel.
Tényleg, tudja valaki, hogy miért nincs Shimano patentszem, mikor pl. KMC igen, aki a Shimano láncokat gyártja?
#10171
Posted 2009. September 30. - 15:44

bár a matuzmaster-nek írtam mail és azt mondták nekik még van pár darab...lehet megpróbálom azt...
#10172
Posted 2009. September 30. - 15:19

#10173
Posted 2009. September 30. - 14:40

valaki tud ajánlani egy olyan agyat aminek az ára nem veri a csillagos eget és kompatibilitis a Campa 9s fogsorral.....
#10174
Posted 2009. September 30. - 12:50

RAUH-Welt
B E G R I F F
#10175
Posted 2009. September 30. - 12:49

#10176
Posted 2009. September 30. - 12:23

A következõ kérdésem lenne. Van egy országúti bicom Campagnolo 8s kazettával és Campagnolo agyakkal. Rá tudom e rakni a 9s Campa fogaskoszorút? a váltó tudja a 9 sebességet (Campagnolo Xenon 9s)......de olvastam valahol h a 8s Campa fogaskoszorúhoz használt kerékagy más szabvány mint a 9s Campahoz kell.
Amennyiben nem kompatibilitis a kettõ. hol tudnék 8s fogaskoszorút venni a ami Campa kompatibilis (pl. Miche)??
#10177
Posted 2009. September 30. - 11:56

Magyarázza már meg valaki, hogy miért kopik kevésbé hosszirányban a lánc ha a külsõ szemek nikkelezettek?! A láncanyagát vegyük ugyanolyannak mind2 esetben. Nagyobb összeget tennék rá, hogy a 951es és a 971es lánc szemeinek az anyaga megegyezik...
A fullnikkelnek van értelme, csak annyival az sem tud többet. Volt PC-69-es láncom is, az totál nikkelezett, de annyival nem bírt többet hogy megérje az árát.
Teljesen igazad van, semmit nem számít. A láncnyúlást sokan úgy képzelik el, mintha a lánc valami gumi lenne és idõvel szó szerint megnyúlik. Nekem egyébként volt egyszer egy hollowpin-es sram láncom és esküszöm, hogy egy-két hét alatt teljesen használhatlan lett. A drágább nem feltétlenül tartósabb.
#10178
Posted 2009. September 30. - 11:44

A fullnikkelnek van értelme, csak annyival az sem tud többet. Volt PC-69-es láncom is, az totál nikkelezett, de annyival nem bírt többet hogy megérje az árát.
Dantekoma, merre tekersz te, hogy SAV van az úton?

#10179
Posted 2009. September 30. - 11:16

mert te vagy a csáknorrisz:)Szerintem mindez a bringázási stílusodon is múlik. Hiába mondja valaki, hogy 1000enként cseréli, megnézném mondjuk a láncát egy Szilvás hosszútáv után, ahol a lánc önmagában kap több századmiliméter kopást. Az olcsó láncokat is szívesen kölcsönkérném egy februári edzésre, s majd meglátjátok, milyen állapotban adom vissza. Igen, múlik rajta. Nekem is az edzõn ócsó-SRAM volt, de miután 200 km alatt megette a sav az úton, inkább ráálltam nikkelezett Connexre. Ez persze nem olcsó, de legalább nem havonta cserélem. Ez olyan, mint az XT sor, sokaknak beválik - nekem elgörbül. Csak az 5karos a jó, a 4 kart kiállva elcsavarom, s 8as lesz benne.
sram 971 egyébként megéri a felületkezelés miatt azt a plusz 1500at
#10180
Posted 2009. September 30. - 10:43


GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
