Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#10101
Posted 2009. October 26. - 19:31

A sebesség mindent megold.
#10102
Posted 2009. October 26. - 19:17

Sziasztok a segítségeteket szeretném kérni.
A hajtásommal van valami de nem tudom mi lehet az. Nem hajt semmit egyik napról a másikra. Azelõtt is voltak kihagyásai néhány mp.re de nem volt vészes.
Most olyan ha elõre tekerem mint ha reesett volna a láncom. A racsnival van valami? (single speed) vagy a hajtókar csapággyal? Ha valakivel elõfordult már ez, vagy lenne egy jó ötlete KÉRE ÍRJON!!!! elõre is kösszi:)
Tehát hiába tekerem a bringát, mintha leesett volna lácom....nem hajt csak zörög meg ilyesmi....a bringa 4 hónapos..egy umf...minõségi hajtással ezért nem értemm...ötleteket lécci!!!! és ha lehet szerelési tanácsokat:)
hat oregfiu a hajtassal nem lehet problema az csak van.forog a kis csapagyain es ennyi mak recseghet.racsni lesz bajos valoszinuleg kihagynak a kalapacsok vagy a lanc ugrik meg a fogakon.
#10103
Posted 2009. October 26. - 18:14

A hajtásommal van valami de nem tudom mi lehet az. Nem hajt semmit egyik napról a másikra. Azelõtt is voltak kihagyásai néhány mp.re de nem volt vészes.
Most olyan ha elõre tekerem mint ha reesett volna a láncom. A racsnival van valami? (single speed) vagy a hajtókar csapággyal? Ha valakivel elõfordult már ez, vagy lenne egy jó ötlete KÉRE ÍRJON!!!! elõre is kösszi:)
Tehát hiába tekerem a bringát, mintha leesett volna lácom....nem hajt csak zörög meg ilyesmi....a bringa 4 hónapos..egy umf...minõségi hajtással ezért nem értemm...ötleteket lécci!!!! és ha lehet szerelési tanácsokat:)
#10104
Posted 2009. October 26. - 10:53

ha találsz elérhetõ áron 38as tányért szólj nekem is!(nekem nem sikerült)
köszi!
Hali!
Én ezt találtam:
http://ebike.hu/term...r-4karos/14648/
Olcsó és mivel acél, tovább is tart.
#10105
Posted 2009. October 26. - 09:13

köszi!
#10106
Posted 2009. October 26. - 02:28

Ööö... Most beugrott valami. Talán a 24-34-42-es 97es alivio hajtómûvel mintha gondjai lettek volna. A kalitka belsõ lemezének ívétõl függ, hogy elbírja-e. Vegyél inkább egy 38ast, 38×11-es áttétel meglehetõsen sok helyre elég, nekem busz mögött is jó, 50es tempó simán megy vele, a nagytányért meg felejtsd el...
Köszi
Akkor lehet, hogy 38-as tányér lesz nekem is a nyerõ.
7-es sornál jelenleg 32-11; 32-13 -at használom a legsûrûbben, mert 50 mm-es láncvonal mellett itt áll leginkább egyenesben a lánc. Ezek 2,46 és 2,9-es áttételnek felnek meg. Viszont a 2,46 sokszor kevés, sikon a 2,9 meg sok, lejtõsebb úton viszont kevés, ráadásul a 11-es fogaskerék hamar lereszelõdik. 38-as tányérral ez a gond megoldódna, mert a
viszonylag egyenes láncvonal tartományban lenne 38-11 (3,4), 38-13(2,9) és 38-15 (2,53) ami minden szempontból jobb és tartósabb lenne.
44-es tányérral csak a 44-11, 44-13-at lenne értelme használni a láncvonal miatt, de az nekem nagyon sok, szinte sosem kell ilyen kemény áttétel.
#10107
Posted 2009. October 25. - 21:04

#10108
Posted 2009. October 25. - 20:18

Köszi szépen.
Egyébként hogy tetted be középre a nagyot? Én a napokban próbálgattam ezt a régi stx-rc hajtómûvemen, de oda mintha nem passzolt volna, elég rendesen elálltak a fülek, nem feküdtek fel. Igaz, ezt látva nem is próbltam becsavarozni.
Most látom, hogy az elsõ váltóknál meg van adva, hogy a középsõ és a nagytányér között mekkora az elõírt minimális különbség, és az újabbaknál ez 12 fog.
Az stx esetén ez nem okozhat gondot (36-44)?
Ööö... Most beugrott valami. Talán a 24-34-42-es 97es alivio hajtómûvel mintha gondjai lettek volna. A kalitka belsõ lemezének ívétõl függ, hogy elbírja-e. Vegyél inkább egy 38ast, 38×11-es áttétel meglehetõsen sok helyre elég, nekem busz mögött is jó, 50es tempó simán megy vele, a nagytányért meg felejtsd el.
Nagytányért ha középre akarod betenni, akkor néha bizony reszelni kell, márkától és típustól függõen. Ha lehet, inkább a tányért reszeld, mint a hajtókart.

Palladium: Ezzel a módszerrel nem csökkenthetõ a Q-faktor, ha belegondolsz, csak a lánctányérokból hagysz el egyet, így nincs nagytányéron keresztbeváltás, minden más változatlan.
#10109
Posted 2009. October 25. - 19:52

Simán elbírja. Nekem a 24-38-at gond nélkül viszi a Sram X-Gen és akkor már nagytányér sem kell.
Volt olyan próbálkozásom, hogy 22es kistányér és középre betettem a 44es nagyot. A régi topswinges stx ha terhelés alatt nem is, de amúgy felpakolta.
Ezzel a megoldással le lehet csökkenteni a hajómû széllességét? Azért kérdezem, mert a feleségem bringáján található hajtómû túlságosan széles a számára.
Bár nekem is tetszik a két tárcsás megoldás, szívesen kipróbálnám.
#10110
Posted 2009. October 25. - 19:16

Az edzõgépre lesz, arra meg simán jó a deore. De ha 20e
alatt adod az xt-t akkor megveszem.
hááát alatta nem, de nem egész a duplájáért vihetõ(35e)

#10111
Posted 2009. October 25. - 18:36

Az edzõgépre lesz, arra meg simán jó a deore. De ha 20eVan egy Xt-m eladó, ha kicsit jobbat akarsz...

A sebesség mindent megold.
#10112
Posted 2009. October 25. - 08:55

Simán elbírja. Nekem a 24-38-at gond nélkül viszi a Sram X-Gen és akkor már nagytányér sem kell.
Volt olyan próbálkozásom, hogy 22es kistányér és középre betettem a 44es nagyot. A régi topswinges stx ha terhelés alatt nem is, de amúgy felpakolta.
Köszi szépen.
Egyébként hogy tetted be középre a nagyot? Én a napokban próbálgattam ezt a régi stx-rc hajtómûvemen, de oda mintha nem passzolt volna, elég rendesen elálltak a fülek, nem feküdtek fel. Igaz, ezt látva nem is próbltam becsavarozni.
Simán elbírja. Nekem a 24-38-at gond nélkül viszi a Sram X-Gen és akkor már nagytányér sem kell.
Volt olyan próbálkozásom, hogy 22es kistányér és középre betettem a 44es nagyot. A régi topswinges stx ha terhelés alatt nem is, de amúgy felpakolta.
Most látom, hogy az elsõ váltóknál meg van adva, hogy a középsõ és a nagytányér között mekkora az elõírt minimális különbség, és az újabbaknál ez 12 fog.
Az stx esetén ez nem okozhat gondot (36-44)?
#10113
Posted 2009. October 25. - 08:44

Jelenleg 22-32-44 felállású hajtómûvem van, régi stx váltóval.
Elbírná a rendszer ha a 32-es tányért 36-osra cserélném?
Simán elbírja. Nekem a 24-38-at gond nélkül viszi a Sram X-Gen és akkor már nagytányér sem kell.
Volt olyan próbálkozásom, hogy 22es kistányér és középre betettem a 44es nagyot. A régi topswinges stx ha terhelés alatt nem is, de amúgy felpakolta.
#10114
Posted 2009. October 25. - 08:13

Elbírná a rendszer ha a 32-es tányért 36-osra cserélném?
#10115
Posted 2009. October 23. - 10:12

NincsMRP-nek van hazai forgalmazója? Egy ilyenre fáj a fogam: http://www.mrpbike.c...product&item=1x
#10116
Posted 2009. October 23. - 09:46

#10117
Posted 2009. October 23. - 09:02

Köszi.
Gondolom az volt a tesztben, hogy szép, erõs és amire kitalálták tökéletes.
Tulajdonképpen mitõl lehetne rossz?
(Mondjuk az integrált hajtómûvek 50 mm-es láncvonala miatt alig lehet használni a nagytányért, mert csak az alsó két fokozaton nem áll totál kersztben a lánc. Mindez megfejelve a teljesen értelmetlen 44-es lánctányérral)
#10118
Posted 2009. October 22. - 23:15

Köszi.
Gondolom az volt a tesztben, hogy szép, erõs és amire kitalálták tökéletes.
Van egy Xt-m eladó, ha kicsit jobbat akarsz...
#10119
Posted 2009. October 22. - 22:51

Köszi.nem üreges
volt teszt mind a 2 újságban de csak használat nem méregetõs
de kérdezd Thommey-t hátha szétszedte és lemérte...
friteknél nem emléxem de majd átpörgetem az útóbbi 3-4 lapszámot
Gondolom az volt a tesztben, hogy szép, erõs és amire kitalálták tökéletes.

A sebesség mindent megold.
#10120
Posted 2009. October 22. - 22:36

nem üregesSzerintem (meg a shimano honlap szerint
) sem üreges. Én nem igazán látok a kar formájában különbséget, bár egyiket sem néztem meg jobban élõben.
volt teszt mind a 2 újságban de csak használat nem méregetõs
de kérdezd Thommey-t hátha szétszedte és lemérte...

friteknél nem emléxem de majd átpörgetem az útóbbi 3-4 lapszámot
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való