Még mindig használatos technika, hogy 2 láncot váltogatunk adott km után?
Vagy pedig amíg bírja, addig használjuk a láncot és fogsort?
Sram 1*11-es rendszer van a mostani bicajomon, szeretném a lehető legjobban karbantartani.
Mit javasoltok?
Én még sohasem hallottam erről a praktikáról. Ennek mi értelme lenne? Ha pihentetjük, akkor tovább él? Nem kekeckedni akarok, csak tényleg érdekelne hogy mi lenne az előnye. Mert az sem kizárt, hogy van valami haszna, csak én nem látom.
Én rendszeresen mosom, kenem, mérem a láncaimat. Ha már a 0.75-ös köröm beleesik a szemek közé, akkor hivatalosan is lánccsere. Ha már az 1.0 is beesik, onnantól a lánckerék is cserés lehet, ha sokáig így ment. Én már akkor is cserélem a láncot, ha a 0.75-nél már észlelhető némi nyúlás.
A 11-es láncok értelemszerűen nem bírják addig, mint a 9-10 sebességesek. És ez alól saját tapasztalatom szerint a Dura-Ace / XTR láncok sem kivételek. A montim 9-es full XT-s, de nem akar láncot cserélni hosszú évek óta. A 10-es országútim sokkal jobban eszi a láncot, pedig Dura-Ace van rajta. Most állok át 11-re, fel vagyok készülve a gyakoribb cserére.
Méregetni kell, akkor nagy gond nem lehet.