Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#9521
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

mitlehet tenni azzal a hajtómûvel-monoblokkal ami recseg ha jelen esetben jobb lábbal kicsit jobban odalépek(egyéb esetben teljesen zajmentes). Én arra tippelek hogy húzni kéne mert talán igazodott a vázhoz vagy lazult, de ha kukás a dolog akkor neki sem állok:D...


Pedált, monoblokkot kivenni, meneteit zsírral, berágódásgátlóval megkenni, visszatenni.

#9522
bacsesz

bacsesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 532 posts
mitlehet tenni azzal a hajtómûvel-monoblokkal ami recseg ha jelen esetben jobb lábbal kicsit jobban odalépek(egyéb esetben teljesen zajmentes). Én arra tippelek hogy húzni kéne mert talán igazodott a vázhoz vagy lazult, de ha kukás a dolog akkor neki sem állok:D...

#9523
rasotamas

rasotamas

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Sziasztok!

2 kérdésem lenne. Lehet agyváltót 3 sebességes elsõ váltóval együtt használni? És ha nincs váltókar az agyváltóhoz akkor bármilyen normál váltó is jó? Mert 4 sebességes nexushoz manapság nem kapni váltókart. Akkor csak frikciós jöhet szóba, vagy be lehet állítani pl az elsõ 4 fokozatra? A választ elõre is köszönöm!

#9524
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Üdv Mindenkinek!

Tudom, hogy off, de mégis megkérdezném:

Ha 8-as láncot használok a 9-es hajtõmûvön, akkor nincs gond az elsõ váltóval?

8-as elsõváltók (acera, alivio) 42-es nagytányérral kompatibilisek.
A 9-es elsõváltók (deore +) 44-esek, viszont azok elvileg a vékonyabb 9-es lánchoz vannak tervezve.
Össze lehet hozni *JÓL MÛKÖDÕ* 8+9-es rendszert?


Miért off? Erröl (is) szól a topik, nem?
22-32-42-es hajtómûhöz tervezett elsõ váltó elvileg nem ajánlott 22-32-44-eshez, gyakorlatilag meg mûködik és kész.
Failure is always an option.

#9525
Chromo

Chromo

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts

Korábban többen is írták, hogy 9-es hajtómû használható 8-as rendszerrel. Én is megerõsítem, FC-M571-est (LX) használtam 8-as Alivio cuccokkal együtt, szépen mûködött. A 7-es rendszer lánca ugyanolyan méretü, tehát azzal is jónak kell lennie.


Üdv Mindenkinek!

Tudom, hogy off, de mégis megkérdezném:

Ha 8-as láncot használok a 9-es hajtõmûvön, akkor nincs gond az elsõ váltóval?

8-as elsõváltók (acera, alivio) 42-es nagytányérral kompatibilisek.
A 9-es elsõváltók (deore +) 44-esek, viszont azok elvileg a vékonyabb 9-es lánchoz vannak tervezve.
Össze lehet hozni *JÓL MÛKÖDÕ* 8+9-es rendszert?

#9526
DonMatteo

DonMatteo

    vendég

  • fórumtag
  • 162 posts

Üdv!

Nos, kicseréltem barátnõm bringájában a kereket az én "régi" kerekemre. Az õ váltója 7 sebességes, én meg 8 sebességes fogaskeréksoros kereket tettem bele, de ahogy írtátok, elvileg ez nem gond. Gyakorlatilag beállítottam az alsó ütközését a váltónak, meg a felsõt is a 7. fogaskeréknél és összevissza vált. Felfelé még úgy, ahogy mûködik, de van, hogy bizonyos pozícióról nem vált le, másikról meg kettõt is... ezen lehet segíteni váltóállítással (Acera) vagy marad a racsni csere?


Én évekig ilyen összeállítást használtam és semmi gond nem volt vele, szerintem egyszerûen csak össze kell "szoktatni" a láncot a fogsorral.
Én úgy tudom hogy a 7 és 8 sebességes rendszereknél nincs különbség a lánckerekek távolságában vagy a lánc szélességében.

#9527
Big30

Big30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 posts
Azért vált össze vissza a váltó hátul , mivel a 8as és a 7es fogaskeréksornál van egy kis eltérés a fogaskerék, hézagolók között./pontosan nem tudom melyiknél/
Ha jól emlékszem a hézagolók között 0,2 mm különbség van ami elegendõ ahhoz, hogy pontatlan legyen a váltás.
A legegyszerûbb megoldás az amit RedEagle írt!

Én 8as karokkal, 7es rotorral 8as fogaskoszorúval /felsõt leszedve/ használom, és igy tökéletes.

Ugy gondoltam nálad is mûködni fog a dolog, de ma utánajártam és sajna nem.Bocsesz








Üdv!

Nos, kicseréltem barátnõm bringájában a kereket az én "régi" kerekemre. Az õ váltója 7 sebességes, én meg 8 sebességes fogaskeréksoros kereket tettem bele, de ahogy írtátok, elvileg ez nem gond. Gyakorlatilag beállítottam az alsó ütközését a váltónak, meg a felsõt is a 7. fogaskeréknél és összevissza vált. Felfelé még úgy, ahogy mûködik, de van, hogy bizonyos pozícióról nem vált le, másikról meg kettõt is... ezen lehet segíteni váltóállítással (Acera) vagy marad a racsni csere?



#9528
RedEagle

RedEagle

    vendég

  • fórumtag
  • 151 posts

Üdv!

Nos, kicseréltem barátnõm bringájában a kereket az én "régi" kerekemre. Az õ váltója 7 sebességes, én meg 8 sebességes fogaskeréksoros kereket tettem bele, de ahogy írtátok, elvileg ez nem gond. Gyakorlatilag beállítottam az alsó ütközését a váltónak, meg a felsõt is a 7. fogaskeréknél és összevissza vált. Felfelé még úgy, ahogy mûködik, de van, hogy bizonyos pozícióról nem vált le, másikról meg kettõt is... ezen lehet segíteni váltóállítással (Acera) vagy marad a racsni csere?


Ez így biztos nem fog menni, vagy nem lesz tökéletes. Fel kell rakni a hetes sort a mostani kerékre + egy távtartót és akkor jó lesz. A 7-es sor keskenyebb a 8-9 sor egyforma széles. Ha megnézed a hátsó agyakat mondjuk egy webáruházban, akkor látni fogod, hogy a 8s és 9s sorokat ugyanarra a szabadonfutó testre fel lehet tenni. A hetest csak hézagolóval.
Olyan hegyre mentem, aminek nem volt teteje csak vége. Úgy hívták szél.

#9529
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Üdv!

Nos, kicseréltem barátnõm bringájában a kereket az én "régi" kerekemre. Az õ váltója 7 sebességes, én meg 8 sebességes fogaskeréksoros kereket tettem bele, de ahogy írtátok, elvileg ez nem gond. Gyakorlatilag beállítottam az alsó ütközését a váltónak, meg a felsõt is a 7. fogaskeréknél és összevissza vált. Felfelé még úgy, ahogy mûködik, de van, hogy bizonyos pozícióról nem vált le, másikról meg kettõt is... ezen lehet segíteni váltóállítással (Acera) vagy marad a racsni csere?


Szerintem ha a 7-essel jól mûködött, akkor így is jónak kellene lennie, csak be kell állítani jól (Sheldonbrown bácsi megmondja hogyan), bár én még nem próbáltam ilyen összeállítást.
Lehet hogy a 8-as soron kisebb az elsõ 7 lánckerék, mint a 7-esen a nekik megfelelõ, ezért a váltót közelebb kell engedni a lánckerekekhez a "B tension" csavar kitekerésével.
Failure is always an option.

#9530
Dark Archon

Dark Archon

    vendég

  • fórumtag
  • 78 posts
Üdv!

Nos, kicseréltem barátnõm bringájában a kereket az én "régi" kerekemre. Az õ váltója 7 sebességes, én meg 8 sebességes fogaskeréksoros kereket tettem bele, de ahogy írtátok, elvileg ez nem gond. Gyakorlatilag beállítottam az alsó ütközését a váltónak, meg a felsõt is a 7. fogaskeréknél és összevissza vált. Felfelé még úgy, ahogy mûködik, de van, hogy bizonyos pozícióról nem vált le, másikról meg kettõt is... ezen lehet segíteni váltóállítással (Acera) vagy marad a racsni csere?
Dark Archon

#9531
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Szerintem 121-esre (ez alapján), de a legbiztosabb, ha kiveszed az 1. bringábol, megméred (vagy megnézed mi van ráírva) és veszel egy ugyanolyant, csak 68-asat.
A 2. bringábol az 1. bringába átrakni az integhráltat egyszerübb, csak ki kell dobni oldalanként 1-1 távtartót.

....ja még annyit hogy remélem nem "E-type" (nem a vázhoz, hanem a monoblokk alá rögzített) elsõváltó egyik sem , mert az kicsit bekavar...


hasonlo kovetkeztetesre jutottam en is :) a specializednel ott vmi trukkosebb rogzites van, de ugy emlexem ugyanugy a vazhoz rogzitett, nem neztem meg meg (par napos).

koszi a segitseget :)

#9532
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

igen, meg akarom cserelni a ket hajtomuvet:
1. bringa: m521 hajtomu, es25 octalink monoblokk, alulhuzos lxes elsovalto, 73as
2. bringa: m532? hajtomu, integralt csapagy, felulhuzos lxes elsovalto, 68as

a kerdes: milyen es25re van szuksegem a 2. bringahoz :)


Szerintem 121-esre (ez alapján), de a legbiztosabb, ha kiveszed az 1. bringábol, megméred (vagy megnézed mi van ráírva) és veszel egy ugyanolyant, csak 68-asat.
A 2. bringábol az 1. bringába átrakni az integhráltat egyszerübb, csak ki kell dobni oldalanként 1-1 távtartót.

....ja még annyit hogy remélem nem "E-type" (nem a vázhoz, hanem a monoblokk alá rögzített) elsõváltó egyik sem , mert az kicsit bekavar...
Failure is always an option.

#9533
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Mit is akarsz pontosan csinálni? Van két bringa, az egyikben integrált, a másikban octalinkes hajtás, és ki akarod cserélni? Melyik 68-as és melyik 73-as?


igen, meg akarom cserelni a ket hajtomuvet:
1. bringa: m521 hajtomu, es25 octalink monoblokk, alulhuzos lxes elsovalto, 73as
2. bringa: m532? hajtomu, integralt csapagy, felulhuzos lxes elsovalto, 68as

a kerdes: milyen es25re van szuksegem a 2. bringahoz :)

#9534
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

az ajanlott lancvonalat csak az elso valto hatarozza meg?
azt hittem egyszerubb lesz megcserelni a ket hajtomuvet :) baromi sokmindenre kell figyelni.

megneztem par doksit: egyiken alul a masikon felulhuzos lx az elso valto. mindegyik 50es... a ket bringa kozott igy csak annyi difi van, hogy mas a csapagyhaz szelessege. ez alapjan, akkor pontosan ugyanakkora tengelyhosszusagu monoblokk kell mindkettohoz?


Mit is akarsz pontosan csinálni? Van két bringa, az egyikben integrált, a másikban octalinkes hajtás, és ki akarod cserélni? Melyik 68-as és melyik 73-as?
Failure is always an option.

#9535
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
az ajanlott lancvonalat csak az elso valto hatarozza meg?
azt hittem egyszerubb lesz megcserelni a ket hajtomuvet :) baromi sokmindenre kell figyelni.

megneztem par doksit: egyiken alul a masikon felulhuzos lx az elso valto. mindegyik 50es... a ket bringa kozott igy csak annyi difi van, hogy mas a csapagyhaz szelessege. ez alapjan, akkor pontosan ugyanakkora tengelyhosszusagu monoblokk kell mindkettohoz?

#9536
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Szia! Köszi a gyors segítséget! :)
Ez a tipus nincsen benne csak hasonlóak, azoknál a 68-as csapágyházhoz 113-ast-, míg a 73-ashoz 118-ast ajánl.
Szerintem akkor nekem is a 113-as kell (68-as "vagyok"). A neten olvastam pár helyen hogy rövid volt hozzá a 113-as, de azok szerintem a 118-as helyett akarták a 73-as csapágyházba beleszuszakolni. Úgy nem is csoda hogy rövid lett :)


A cél hogy ideális legyen a láncvonal, úgy tud az elsõ váltó jól dolgozni, és úgy lesz legkevésbé keresztben a lánc szélsõséges pozíciókban.
Nézd meg milyen az elsõ váltódhoz ajánlott láncvonal (47,5 vagy 50mm), vagy azt is megnézheted hogy az eredeti hajtómûved/monoblokkod milyen láncvonalat ad.

Ha 47,5 akkor 113-as kell, ha 50, akkor 118-as.

68-as vagy 73-as váz ebböl a szempontbol nem számít.

Itt egy jó kis táblázat.

...persze ez az elmélet de ettöl még a megfelelõ monoblokkal is beleérhet vmi a vázba, ha olyan. :(
Failure is always an option.

#9537
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Anno nekem is azt mondták jó lesz a 113-as a Deore HT (I.) hajtómûhöz. Hát nem lett jó. A legkisebb lánckerék beleért a láncvillába/monoblokkházba.
Szóval esztergáltattam egy 2,5-3,0 milis alu alátétet. Késõbb vettem másik mono-t is.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#9538
DonMatteo

DonMatteo

    vendég

  • fórumtag
  • 162 posts

link: http://konstantin.sh...tor-shimano.pdf


Szia! Köszi a gyors segítséget! :)
Ez a tipus nincsen benne csak hasonlóak, azoknál a 68-as csapágyházhoz 113-ast-, míg a 73-ashoz 118-ast ajánl.
Szerintem akkor nekem is a 113-as kell (68-as "vagyok"). A neten olvastam pár helyen hogy rövid volt hozzá a 113-as, de azok szerintem a 118-as helyett akarták a 73-as csapágyházba beleszuszakolni. Úgy nem is csoda hogy rövid lett :)

#9539
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
link: http://konstantin.sh...tor-shimano.pdf

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#9540
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Valaki nemrég linkelt be egy táblázatot, vagy egy weboldalt. Na azon ott van minden. Olvass kicsit vissza.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers