Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#9201
hdcsaba87

hdcsaba87

    vendég

  • fórumtag
  • 42 posts
Shimano Deore(CS-HG50/9) (Hajt


Ebbõl indultam ki.

#9202
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
A Deore sor súlya 400gr környékén mozog.
Ezen mit kell ennyit vergõdni...?


#9203
hdcsaba87

hdcsaba87

    vendég

  • fórumtag
  • 42 posts
Lyukak igen vannak rajta, de típusszámot sehol se találok.

A srác XT zárógyûrût adott, így azon se tudom megnézni. :(

#9204
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Szövegértés 1-es.:) LX-rõl beszéltem. Egyébként a zárógyûrûn (ha nem kopott le) rajta van a típusjelölés (LX - CS-HG70).


#9205
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,275 posts

Most akkor egy deoret vehettem? Mert ez felháborító.

Vagy az LX re írtad, hogy ennyi a súlya?


emlékeim szerint az lx sor lánckerekie ki vannak lyukasztgatva a deoré nincsenek

meg kell legyen rajta tipusszám...

edit : legalábbis régebben
újabban ezek szerint már a deore is. k
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#9206
hdcsaba87

hdcsaba87

    vendég

  • fórumtag
  • 42 posts

Annak bizony annyi a súlya, és a két legkisebb külön darab.


Most akkor egy deoret vehettem? Mert ez felháborító.

Vagy az LX re írtad, hogy ennyi a súlya?

#9207
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

Sziasztok kaptam meg egy használt shimano LX fogsort.
A súlya 360g ami a deore súlyával egyezik meg. Lehetséges, hogy átvertek?


A 11 és 12 es fog külön darabokba van, az nem probléma?

Üdv, Csaba


Annak bizony annyi a súlya, és a két legkisebb külön darab.


#9208
hdcsaba87

hdcsaba87

    vendég

  • fórumtag
  • 42 posts
Sziasztok kaptam meg egy használt shimano LX fogsort.
A súlya 360g ami a deore súlyával egyezik meg. Lehetséges, hogy átvertek?


A 11 és 12 es fog külön darabokba van, az nem probléma?

Üdv, Csaba

#9209
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Szerintem egy láncszem meg lehet szorulva, tekerd visszafelé a hajtókart ahol ugrik a lánc olajozd be, majd mindkét kezeddel próbáld mozgatni/finoman feszegetni kizárólag kézzel/ fel le majd kicsit oldalirányban. Addig kell vele játszani amíg már nem szorul.


És

"Hasonlóra gondolnék én is, de hozzátenném, hogy nagy az esélye, hogy láncbontó is kell majd a mûvelethez, ha esetleg a csap nem került megfelelõen a helyére a legutolsó szerelésnél."


Köszi a válaszokat

#9210
Ðave

Ðave

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,011 posts

mi is a probléma a shimano külsõ csapágyas monoblokkjaival, ha csapágyat akarok benn cserélni?
a boltban kapható csapágy szélesebb? - nem emlékszem már pontosan


ott passz, de a truvativban valami spec csapágy van, tehát cserélhetetlen :S

Még annyit, hogy ha valakinek fontos, ma is kapni vadonatúj francia középrészt is. Axix a gyártó, négyszöges, 103-107-110-113-116-119-122-125-131 mm-es tengelyekkel, 220 gramm; BSC, francia vagy olasz. 70 euró.
Titántengelyekkel 103-107-110-113-116-119-122 méretben, 145 gramm; így 105 euró.
Ezeket Fro-ban és Az Egyesült Királyságban is forgalmazzák.
Számomra azért érdekes, mert néha nagyszerû vázakat találok, régebbi francia középrésszel, ezek modernizálásához kellhet. (Eddig ugyan még a helyi bicikliklubban mindig találtam jó csészéket sõt középtengelyeket is a vázaimhoz.)
Kb. 1980-85 közt álltak át a francia gyártók a brit (BSC, BSA) szabványra.
Budapesti emlék: a Városmajor utcai biciklimûhelyben találtam kb. két éve francia jobbos csészét (az a kritikus).


Gyõrben van egy francia menetes ultegra középcsapágy, még golyós tengelyes kivitel, viszont vadi új... ha valakit érdekel....

#9211
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

mi is a probléma a shimano külsõ csapágyas monoblokkjaival, ha csapágyat akarok benn cserélni?
a boltban kapható csapágy szélesebb? - nem emlékszem már pontosan

Kala nemrég kérdezte ugyanezt.

Már többen cseréltünk, köztük én is. Lepattintod a mûanyag központosítót, aztán kiütöd vagy kihúzod a csapágyat és beleraksz egy másikat. Annyi a probléma vele, hogy speciális a csapágy és ha veszel bele egy normál 2RS csapágyat akkor kb 1mm-vel megnõ oldalanként a q-faktor és a központosítón is reszelgetni kell hogy jó legyen. A legjobb megoldás szerintem az ha veszel egy új középcsapágyat, az SM-BB51 listaára 4000ft, olcsóbb mintha vennél 2 új jófajta csapágyat.


Egyébként nem olyan egyszerû kiszedni a csapágyat, mint az agyakból, kell hozzá egy kicsit ügyeskedni.


A sebesség mindent megold.

 


#9212
lacix86

lacix86

    vendég

  • fórumtag
  • 28 posts

ha 70-es, akkor olasz menet, ha 68 vagy 73 akkor jó eséllyel angol menet


Amúgy van 70-estõl eltérõ olasz menetes? én még csak 70-est láttam, de lõjetek le, ha nem így van (tudatlanság az élet megrontója :D)

#9213
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

mi is a probléma a shimano külsõ csapágyas monoblokkjaival, ha csapágyat akarok benn cserélni?
a boltban kapható csapágy szélesebb? - nem emlékszem már pontosan


Az XT-ben ez van:Sunhill 6805-RD A396.

#9214
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
mi is a probléma a shimano külsõ csapágyas monoblokkjaival, ha csapágyat akarok benn cserélni?
a boltban kapható csapágy szélesebb? - nem emlékszem már pontosan

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#9215
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

ok, kösz, értem!:)
sejtettem, hogy így mûködik a dolog, csak féltem, hogy ennek is más a középcsapágy szabványa mint anno a peugeotnak...
szóval köszönöm szépen a válaszokat!:)


Még annyit, hogy ha valakinek fontos, ma is kapni vadonatúj francia középrészt is. Axix a gyártó, négyszöges, 103-107-110-113-116-119-122-125-131 mm-es tengelyekkel, 220 gramm; BSC, francia vagy olasz. 70 euró.
Titántengelyekkel 103-107-110-113-116-119-122 méretben, 145 gramm; így 105 euró.
Ezeket Fro-ban és Az Egyesült Királyságban is forgalmazzák.
Számomra azért érdekes, mert néha nagyszerû vázakat találok, régebbi francia középrésszel, ezek modernizálásához kellhet. (Eddig ugyan még a helyi bicikliklubban mindig találtam jó csészéket sõt középtengelyeket is a vázaimhoz.)
Kb. 1980-85 közt álltak át a francia gyártók a brit (BSC, BSA) szabványra.
Budapesti emlék: a Városmajor utcai biciklimûhelyben találtam kb. két éve francia jobbos csészét (az a kritikus).

#9216
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
ha 70-es, akkor olasz menet, ha 68 vagy 73 akkor jó eséllyel angol menet

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#9217
P.rider

P.rider

    vendég

  • fórumtag
  • 191 posts
ok, kösz, értem!:)
sejtettem, hogy így mûködik a dolog, csak féltem, hogy ennek is más a középcsapágy szabványa mint anno a peugeotnak...
szóval köszönöm szépen a válaszokat!:)



#9218
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

tehát ha logikusan átgondolom, akkor a shimano országuti hajtásai angol menetesek a campagnoloé pedig olaszo menetesek, nemde?


Nem. Mindkét gyártónak vannak olasz és angol menetes középrészei egy-egy típuson belül is;)

A fejlesztés a linkelt kerékpárnál úgy kivitelezhetõ, hogy régi középrész kiszerel, váz középcsapágyház szélesség megmér, majd a régi középrésszel és a szélesség adattal a fejben elballagás a kedvenc kerékpárboltba, és megfelelõ új típus kiválasztása:)


#9219
P.rider

P.rider

    vendég

  • fórumtag
  • 191 posts
tehát ha logikusan átgondolom, akkor a shimano országuti hajtásai angol menetesek a campagnoloé pedig olaszo menetesek, nemde?



#9220
Ðave

Ðave

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,011 posts
3 fél szabvány van: legelterjedtebb az angol, aztán az olasz, és a francia! ebben jó eséllyel angol menetes középcsapágy való(esetleg olasz)