Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#8781
Írta 2010. június 11. - 13:55

Bevittem egy szervízbe a bringát, kiderült hogy a lánc marhára meg van nyúlva, úgyhogy lánc csere meg hátsó lánkeréksor csere lesz rajta.
Köszi a segítséget
#8782
Írta 2010. június 08. - 22:36

köszi a tippeket, már csak azt kérdezném, hogy lehet ellenõrizni a láncvonalat, továbbá, hgy tudom megállapítani hosszú-e a lánc, avagy gyenge-e a rugó?
Azt megnéztem, hogy elsõ lánckerék, hátsó lánckerék llegkisebb poziciónál meghúztam elõl a láncot, és eltudtam egy kicsit húzni de az max 5-6 mm lehetett.
Köszi mégegyszer elõre is.
116 szem a láncban 11-32 sorral közepes váltókanállal. Nekem elõl nagytányér hátul nagytányérnál már vízszintesben van majdnem a váltókanál, én így állítottam be a lánchosszomat ha két szemmel több volt benne nekem is lerázta a láncot, így tökéletes és kibírja egy véletlen nagytányér-nagytányér váltást.
#8783
Írta 2010. június 08. - 22:04

Azt megnéztem, hogy elsõ lánckerék, hátsó lánckerék llegkisebb poziciónál meghúztam elõl a láncot, és eltudtam egy kicsit húzni de az max 5-6 mm lehetett.
Köszi mégegyszer elõre is.
#8784
Írta 2010. június 08. - 21:17

Üdv fórumozók!
A napokban vettem egy használt Cannondale MTB-t Deore LX cuccokkal.
Bár már biztos többször leírtátok, és el is olvastam vagy 30 oldalt a fórumból de meg tudná mondani vki, vagy belinkelni, hogy miért van az, hogy erõs hegymenetben vagy villamos síneken áthajtva ledobja a biciklim a láncot az elsõ lánckeréknél?
Kezd idegesíteni a dolog, most a biciklim sz..r vagy csak beállítási probléma.
Köszi és Üdv
A láncvonalat nem árt ellenõrizni, nem-ferde-e nagyon. Az elsõ átdobóval nemigen lehet gond ha nem ér hozzá a lánchoz.
#8785
Írta 2010. június 08. - 20:34

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#8786
Írta 2010. június 08. - 19:39

A napokban vettem egy használt Cannondale MTB-t Deore LX cuccokkal.
Bár már biztos többször leírtátok, és el is olvastam vagy 30 oldalt a fórumból de meg tudná mondani vki, vagy belinkelni, hogy miért van az, hogy erõs hegymenetben vagy villamos síneken áthajtva ledobja a biciklim a láncot az elsõ lánckeréknél?
Kezd idegesíteni a dolog, most a biciklim sz..r vagy csak beállítási probléma.
Köszi és Üdv
#8787
Írta 2010. június 08. - 12:31

#8788
Írta 2010. június 07. - 16:06

Sziasztok!
Véletlenül valaki nem tudja nekem megmondani, hogy a 2007 Magellan Draco-ban mekkora a középcsapágy tengely hossza? 113mm? A csapágyház tuti 68mm.
Köszi.
A középcsapágy tengelyének hossza a hajtómûtõl függ, nem a váztól.
#8789
Írta 2010. június 07. - 14:55

Aszimmentrikus a tengely, és eltérõek a csészék is.
A tengely keresztmetszete a hajtástól a nem hajtási oldalig ugyanakkora, majd ott, ahol a tengely "csatlakozik" a nem hajtásoldali csapágycsészébe, kisebb lesz az átmérõje, csakúgy, mint ahogy a csésze lyukátmérõje is.
Így; bekerül mindkét oldalra a csapágy, majd a hajtásoldalról bemegy az egész cucc, ütközésig. Aztán felkerül a baloldali hajtókar. Nem ismerem annyira a Shimano hajtómûveket, de ha ott végig ugyanakkora a keresztmetszet, akkor talán amiatt vannak ott a baloldalon azok a kis csavarok, hogy rögzítve legyen az az oldal is. Persze lehet, hogy nem így van, de azok alapján amit írtál, ez a helyzet.
Akkor elnézést kérek és kéretik nem figyelembe venni az általam eddig leírtakat.
#8790
Írta 2010. június 07. - 14:35

A tengely keresztmetszete a hajtástól a nem hajtási oldalig ugyanakkora, majd ott, ahol a tengely "csatlakozik" a nem hajtásoldali csapágycsészébe, kisebb lesz az átmérõje, csakúgy, mint ahogy a csésze lyukátmérõje is.
Így; bekerül mindkét oldalra a csapágy, majd a hajtásoldalról bemegy az egész cucc, ütközésig. Aztán felkerül a baloldali hajtókar. Nem ismerem annyira a Shimano hajtómûveket, de ha ott végig ugyanakkora a keresztmetszet, akkor talán amiatt vannak ott a baloldalon azok a kis csavarok, hogy rögzítve legyen az az oldal is. Persze lehet, hogy nem így van, de azok alapján amit írtál, ez a helyzet.
#8791
Írta 2010. június 07. - 14:24

Ha össze van rakva az egész, akkor nem tud mozogni (jobbra-balra) a hajtómû, mert:
bal oldalról jobbra nem engedi mozdulni a nem hajtás oldali hajtókar
jobb oldalról nem tud balra mozdulni, mert a tengelyt nem "engedi" tovább a nem hajtásoldali csapágycsésze (ez ugye kisebb keresztmetszetû, és a tengely is itt szûkül össze)
Hát most már nem igazán értem a dolgot. Azt tisztázzuk, hogy én Shimanoból indulok ki, de ha a csapágy kisebb keresztmetszetû volna, mint a tengely és megfogja azt, akkor már a hajtásoldaliban is megakadna.
#8792
Írta 2010. június 07. - 14:15

Véletlenül valaki nem tudja nekem megmondani, hogy a 2007 Magellan Draco-ban mekkora a középcsapágy tengely hossza? 113mm? A csapágyház tuti 68mm.
Köszi.
#8793
Írta 2010. június 07. - 13:57

bal oldalról jobbra nem engedi mozdulni a nem hajtás oldali hajtókar
jobb oldalról nem tud balra mozdulni, mert a tengelyt nem "engedi" tovább a nem hajtásoldali csapágycsésze (ez ugye kisebb keresztmetszetû, és a tengely is itt szûkül össze)
#8794
Írta 2010. június 07. - 13:45

@Bloke Ne tudd meg mit kapott szegény hajtómû az elsõ körben...
@Kobike Köszönöm!
Most már csak az a kérdésem volna, hogy a Shimano monoblokkokhoz való célszerzám jó lesz-e nekem?
De gondolj már bele, hiába teszel be hézagolót, a probléma nem oldódik meg. Ha most kevés volna a hézagoló, akkor ide-oda kéne mozognia a hajtómûnek. Ha most elakad valahol, akkor a hézagolóval is akadni fog.
#8795
Írta 2010. június 07. - 13:38


@Kobike Köszönöm!
Most már csak az a kérdésem volna, hogy a Shimano monoblokkokhoz való célszerzám jó lesz-e nekem?
#8796
Írta 2010. június 07. - 13:16

No, a tengely nincs elgörbülve, viszont továbbra sem tudom összerakni a cuccot.
Esetleg ha bedobok még egy hézagolót, mûködhet a dolog? Mivel úgy tûnik, hogy a csapágyház közepétõl mérve a nem hajtás oldali kar 2 milliméterrel szélesebb, így logikusnak tûnik, hogy a hajtás oldalon, ahol ráadásul van 2mm hézag, kell még egy karika. Ellenben nem értem, hogy eddig ez hogy nem volt probléma (nem én raktam össze a hajtómûvet és sajnos kevés idõm volt használni, nem is figyeltem rá eddig).
Persze ettõl még írhattam totális badarságot, és tényleg csak én vagyok béna. :-(
A legalapvetõbb lépést megpróbáltad már? Ha ráütsz a hajtómûre, nem megy beljebb?
#8797
Írta 2010. június 07. - 12:45

#8798
Írta 2010. június 07. - 12:43

#8799
Írta 2010. június 07. - 12:34

No, a tengely nincs elgörbülve, viszont továbbra sem tudom összerakni a cuccot.
Esetleg ha bedobok még egy hézagolót, mûködhet a dolog? Mivel úgy tûnik, hogy a csapágyház közepétõl mérve a nem hajtás oldali kar 2 milliméterrel szélesebb, így logikusnak tûnik, hogy a hajtás oldalon, ahol ráadásul van 2mm hézag, kell még egy karika. Ellenben nem értem, hogy eddig ez hogy nem volt probléma (nem én raktam össze a hajtómûvet és sajnos kevés idõm volt használni, nem is figyeltem rá eddig).
Persze ettõl még írhattam totális badarságot, és tényleg csak én vagyok béna. :-(
Truva hajtásokat nem ismerem, de általában az integrált tengelyesekhez 3db 2,5mm-es távtartó kell ha 68mm-es a váz és nem "e-type" (monoblokkhoz felfogatott) az elsõváltó. 1 balra 2 jobbra.
#8800
Írta 2010. június 07. - 11:53

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]