Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#7961
Posted 2010. October 15. - 11:54

Tudna valaki bõvebb felvilágosítást nyújtani az Aerozin országuti kerámia csapágyas hajtómûvekrõl?(Menettapsztalat,minõség,hátrányok,e lõnyök stb.)
Köszönet: Carbonrider
#7962
Posted 2010. October 15. - 09:08

ok, kösz
Akkor nem vacakolok vele, megy amíg szét nem hullik. Remélem a telet még kibírja
Azért ha szétkapod, kimosod Brigéciolal majd valami erõs vízsugárral kicsapatod, megszárítod és újra kened még lehet a kattogás is megszûnik!

#7963
Posted 2010. October 14. - 23:29

#7964
Posted 2010. October 14. - 20:59

Én simán kicseréltem benne a csapágyat, amikor már zsírozni kell már régen rossz nálam +2 hónap ha szétszeded a tömítõ-záró mûanyagnál vigyáz mert könnyen reped és akkor nagyon könnyen bejut a trutyi.
ok, kösz
Akkor nem vacakolok vele, megy amíg szét nem hullik. Remélem a telet még kibírja

#7965
Posted 2010. October 14. - 20:54

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#7966
Posted 2010. October 14. - 20:44

Szevasztok!
mi a különbség a 6-os és a 7-es fogsorra való láncok között, a szélessége? (pl. KMC Z30 vagy KMC Z50)
de pl. a shimano láncra (HG-50), vagy a SRAM PC-830-ra azt írják, hogy 6-7-8 fokozatúra is jó. Most akkor mi az igazság? Egyforma a lánc szélesség 8 fokozatig?
6 fokozatú oútira (UG, kazettás) melyiket vennétek? elég rá a 6-os? (tudom, hülye kérdés)
7 és 8 az tuti ugyanaz, csak a fogaskoszorú szélesebb a nyolcas esetén. 7-eshez még a 8-as váltókar is jó. A 9-es már keskenyebb.
Egyébként tekeréskor ütemesen recseg valami a bicón (nem nyereg, nem nyeregcsõ, nem a pedál), akkor is ha finoman, terhelés nélkül tekerek akár elõre, akár hátra. Integrált deorém van.
Ha a középcsapágyam recseg, akkor ezt a fajtát lehet zsírozni, meg érdemes egyáltalán? Vagy hajtsam amíg lehet, aztán venni egy újat?
Picit több, mint 11 000 km van benne
#7967
Posted 2010. October 14. - 17:57

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7968
Posted 2010. October 14. - 11:13

mi a különbség a 6-os és a 7-es fogsorra való láncok között, a szélessége? (pl. KMC Z30 vagy KMC Z50)
de pl. a shimano láncra (HG-50), vagy a SRAM PC-830-ra azt írják, hogy 6-7-8 fokozatúra is jó. Most akkor mi az igazság? Egyforma a lánc szélesség 8 fokozatig?
6 fokozatú oútira (UG, kazettás) melyiket vennétek? elég rá a 6-os? (tudom, hülye kérdés)
#7969
Posted 2010. October 14. - 06:28

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#7970
Posted 2010. October 13. - 23:18

Én csak a Shimanoban bízom.
Nem esik le a bal kar,nem ázik be a csapágy,merev.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#7971
Posted 2010. October 13. - 23:13

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7972
Posted 2010. October 13. - 23:01

#7973
Posted 2010. October 13. - 22:55

Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek megérné-e lecserélni egy sh xt fc-m770 hajtómûvet erre:
Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: FSA K-Force xc mega exo tripla
Elvileg könnyebb 80g-al, de van olyan merev is?70kg vagyok.
#7974
Posted 2010. October 13. - 09:07

ha elkezded alátétezni, akkor rövid lesz a csavar, ami összefogja.
Kivéve, ha aftermarket, hosszabb csavarral dolgozol, több gyártó árul 6-8-10 mm-es csavarszetteket, a gyári csavar például, a RF tányérra, nekem is túl rövid volt.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#7975
Posted 2010. October 13. - 08:42

az elsõ kérdésre a válasz: nemSziasztok!
Bocsánat a túl sok kérdésért, de mindig feljön valami amire nem gondolok. 9-es fogaskoszorú esetén váltásteljesítményt befolyásolja az, hogy az áttételi arány az 11-32 vagy 11-34-ig? Melyiken kell kevesebbet "esnie" lefelé váltás esetén? Köszönöm szépen!
a második kérdést nem lehet értelmezni.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7976
Posted 2010. October 12. - 19:40

Bocsánat a túl sok kérdésért, de mindig feljön valami amire nem gondolok. 9-es fogaskoszorú esetén váltásteljesítményt befolyásolja az, hogy az áttételi arány az 11-32 vagy 11-34-ig? Melyiken kell kevesebbet "esnie" lefelé váltás esetén? Köszönöm szépen!
#7977
Posted 2010. October 12. - 15:02

#7978
Posted 2010. October 11. - 17:09

A Shimano pl. még önmagával sem kompatibilis állítólag (ld. 7900/6700 - 7800/6600/5700 break)...
#7979
Posted 2010. October 08. - 07:43

Én a hajtókarból reszeltem volna le azt a kis pöcköt, ami nem engedi felrakni a 770-es középtányért. Hogy csináltad pontosan, a kompozit részbõl szettél ki anyagot?
Ha szerencséd van még jó lesz a csavar, 1mm-nél nem hiszem, hogy több alátét kéne. De lehet kapni hosszabb csavart is ha ez nem elég hosszú.
Igen, a kompozit részbõl reszeltem és elég jól felfekszik a hajtókar pöckeire.. Akkor még alátétezek egy kicsit...
http://laciklon.fotoalbum.hu/index
#7980
Posted 2010. October 07. - 21:08

M582-es hajtómû M770-es középsõ tányérral.
Sziasztok.
A fenti kombót állítottam össze úgy, hogy a lánckerék belsõ pozitív ívét átalakítottam, hogy felmenjen a hajtómûre, de..
A váltás minõsége nem az igazi. 22-rõl 32-re nehezen vált fel, mintha nagy lenne a kettõ közötti távolság. Viszont 32-rõl 44-re meg túl hamar.
Életképes ötlet a hajtómû és a középsõ tányér közé alátéteket tenni hogy így a kicsi és nagy tányér között középre kerüljön a lánckerék?
Hmmm. És mi a megoldás? Mit javasolsz? Ezek szerint nem kompatibilis a rendszer?
Én a hajtókarból reszeltem volna le azt a kis pöcköt, ami nem engedi felrakni a 770-es középtányért. Hogy csináltad pontosan, a kompozit részbõl szettél ki anyagot?
Ha szerencséd van még jó lesz a csavar, 1mm-nél nem hiszem, hogy több alátét kéne. De lehet kapni hosszabb csavart is ha ez nem elég hosszú.
A sebesség mindent megold.