ez megér ennyit?
https://ebike.hu/ter...tos-lanctanyer/
valaki próbálta már?
így ni.
Kicsit erős így kijelenteni,hogy ne keverje senki a 2001 előtti és utáni alkatrészeket, mert nem lesz jó, de ez kivételes eset: Itt a felhasználó tisztában volt vele, hogy nem fog campagnolo sorral mukodni a felállása, ezért shimanora távtartózta a sort.
Egyébként láttam már 10s váltókar-2001 előtti hátsó váltó felállást campag-ra hézagolt soron. Középen el-el fut, de pár váltás után erősen zajos-csörög, alul-felül meg már hezitál-több fordulatot gondolkozik, mire hajlandó váltani, s utána is van,hogy fel-le ugrik a szomszédos lánckerekeken.
NEM működik a 2001 előtti váltó-10s váltókar-10s campag sor. Vagy shimano sort veszel, vagy áthézagolod 3.95-re (3.98..) a lánckerék-távolságot.
Extra javaslat: 11s lánc. A mostani xt láncom 5.88mm széles, a 11s shimano-kmc láncok 5.66mm szélesek. Mivel nekem a 3.95 úgy jött ki, hogy 1.75-ös lánckerék. 2.2-es távtartó, így igazából úgy is mondhatnám: 11s- távtartózás van (a campag 11s távtartók 2.25mm szélesek.. )
10s lánc majdnem beleér a szomszéd lánckerék oldalába, 11s-el több hely van. Mindkettővel hibátlanul működik amúgy, de a 11s kicsivel toleránsabb, s megkockáztatom, tovább marad csendes. (bár még csak pár hétvége van a rendszerben, hibátlanul, de 11s lánccal szerintem 6-7ezer km után sem kell majd hozzányúlni a spannolóhoz)
natív 10s rendszerben úgy cirka 2-3ezer km után kell kicsit utántekerni a finomállítónak amúgy.
off: 11.11-én vettem 11s láncot, amit 12én kifizettem, 14én postáztak. 21-én meghozta a postás.
Még 09.29én vettem 10s láncot, amit 09.30án postáztak. 11.15-én! lett kiadva belföldi feldolgozásra, és még mindig nem hozták ki.
mindkét láncot aliról rendeltem amúgy.. mindkettőn ugyanaz a nemzetközi ajánlott leveles szolgáltatás van, de az egyik ideért tkp. 1.5 hét alatt,a másik meg.. Majdjön!
Edited by Vejne, 2017. November 26. - 10:26.
Próbálok kiigazodni ezen a BOOST "szabványon". A láncvonal, a 3mm-es OFFSET a 148mm-es hátsó agy miatt tiszta és érthető, nincs vele gondom.
A kérdés az, hogy jól sejtem, a cserélhető spiderrel rendelkező hajtókarok azok mind normál és BOOST vázzal kompatibilisek és elég csak a spidert (vagy a Direct Mount lánctányért) cserélni normálról BOOST-ra, vagy BOOST-ról normálra és tökéletesen használható mindkét rendszerrel?
Egy ilyenem van: https://www.sram.com...e9pzyx3uc4keqam
...Ez a SRAM GX 1400-as BOOST van nekem is, csak Direct Mount 1x-es Narrow-Wide lánctányérral. No ezt szeretném normál vázzal használni, persze 40-50 EUR-t nem dobnék ki az ablakon Direct Mount tányérra, inkább kérdezek előtte.
Edited by zscs, 2017. November 21. - 14:59.
szep db... a mai montis malomkerekekhez kepest jateknak tunik
a 14-23 nagyon tetszik, de ezekből van sokféle
https://www.merlincy...ette-51003.html
sajnos nekem ez a felállás (10s campag váltókar, pre-2001 campag váltó) nem kezeli a 10s campag sort, csak a sram-shimanot. De a 14-23 kissé overkill, ennyire érzékeny én sem vagyok.
majd egyszer!
ennyike
9s sor 2.2mm-es távtartókkal és 10s kezdő lánckerékkel, pre-2001 hátsó váltó, 10s váltókar
ez így működik, ha totál el van állítva. Ettől sokkal gyorsabb-jobb, ha a b-tension csavart kitekerem teljesen. (megtettem, de már nem készült videó, lényegesen jobb lett)
A lánc egyébként erősen kuka állapotú, körülbelül a méh-telep és kihajítandó közt van állapotra, de legalább elkövettem a böszmeséget, amiről papolok, hogy tilos-nem szabad.
XT-HG95 lánc amúgy, 9s veloce campagnolo sor 2.2-es távtartókkal és 10s veloce kezdőfogassal (plusz egy extra 26t a végére bontott sorból)
A legjobb: shimano rendszerbe beillesztve pontosan így működne, mert végig shim10 a hézagolása.
Láncból egyébként 11s-t érdemes ezekhez a 3.95-re hézagolt sorokhoz venni, mert a 10s belső lapjai szemre már nagyon közel van a szomszédos lánckerék oldalához.
Még egy gyors sztori, most hátulról előre jövök, a meghajtáshoz-tányérokhoz:
campag mirage ut hajtókarom van, amiről érdemes tudni (plusz a csentaur fc9-ce kódjelűekről és velocse ut-ről, meg az alap gittelt fosadék fulcrum torq-r-ről) hogy a sztenderd 3.55mm vastag tányér helyett vékony 2.6mm-es bililemez tányér való rá, így sajnos, nem kompatibilis chorus-record-normális kovácsolt tányérokkal, vagy ta-stronglight fajjtákkal sem.
Megoldás? ki kell flexelni a hajtókar csillagból (5. csavar a kar mögött) kb. fél mm-t. Flex elő, aztán szóljon, kicsit le a fülből. Tökéletes, így már nem ér hozzá a nagytányér a kistányérhoz.
Más: a képen látszik, hogy a váltókonzolom lekerült. Ezt szintén a vidéki fénykard vitte le, mert tavaly-idén több alkalommal elferdült-elkonyult a konzol, s valami nagyon puha anyagból volt (tkp. terhelés alatt tilos volt váltani, de külső végállásban már egy feszes bowden is el tudta ferdíteni..)
Egy krex fantázianevű konzol-adapter került föl, ezzel tökéletes a felállás. Főleg, hogy akinek volt régi konzolos acélváza, az tudja: lehetetlen ezekkel normálisan belőni az átdobót sokszor, mert a konzol íve tökéletesen sehogy sem illeszkedik az átdobó ívével, s amint meghúzod a csavart, egyből ferdén áll be az előzőleg szépen párhuzamosított átdobó)
probléma megoldva! így bármilyen átdobót fogad a váz, és bármilyen tányért a hajtókar.
csak egy kis fűrészelés..
a srácot, aki a kar flexelését, konzol flexelését végezte, muszáj leszek "megtartani". A villanyakam is ő hegesztette, meg pár éve a ferde papucsom is ő húzta helyre. Most még egy cipőt fog átalakítani másféle stopliszabványúra. fúróval!
Kit gyűlölök szívemből? Aki nem gondolkozik, hanem cserél. Az buta, unalmas és megvetendő fogyasztói magatartás.
Hogy kell egy 9s 2001 előtti campag rendszert olcsón 10-re alakítani? Pofonegyszerű:
-fent volt a keréken egy tökéletes állapotú 9s sor, amit nem szívesen cseréltem volna, de 11ezer ft-ért tudtam régi fajta 10s váltókart venni, aminek a balosa még 12 klikkes, a jobbosa egyben váltja a sort, a régi javítható fajta.
-fent volt hátul egy chorus 8s hátsó váltó, azaz 2001-előtti geometriájú, 1.44-1.43 actuation ratioval.
-számított sor: 4.05-ra lenne hézagolva ideálisan. (2.8*1.44) Mivel tudom, hogy a 10s campag váltókar-2001 előtti campag váltó tökéletesen teszi a dolgát 10s sram-shimano soron, de kehes-cicceg-csörög 10s campag-val (nem mozog eleget, hogy lefedje a 4.15-ös távot) így úgy gondoltam, a 4-hez legközelebb kell hézagolni a sort.
-9s campag sor 4.55mm, ehhez jön 1.75mm-es lánckerék, a 10s-ekkel azonos profillal. A 10s miche sorok hézagolói 2.25mm-esek. Azaz ezzel kijönne 4.05-re a hézagolás. Már csak egy kukázott 10s miche sor hézagolói (boltban ingyen vágták hozzám..), egy 10s kezdő lánckerék kell (extra sorzáró lánckerék volt itthon, még tavaly mentettem meg a szervizben egy kukás sorból, azaz lbs ezt is ingyen adta)
végigpakolva a sort 13t kezdő 10s lánckerékkel (imre zsoltitól egy ezresér vettem) a hézagolókkal 4.0-ra mértem a lánckerék távolságot, záróanyát jól összehúzva meg még zömül picit.
végeredmény? a 9s sorból 1000 ft ráfordításból lesz 10s, végig megfelelő metszésű profilú lánckerekekkel, végig 4.0-ra hézagolva, ami pont működni fog a 10s váltókar-2001 előtti hátsó váltóval.
mi lett volna a másik megoldás? sor-lánc-váltó-váltókar cseréje egyben. Így meg elég volt a váltókart és a láncot (amit amúgy is cseréltem volna, mert már 0.5-öt elérte).
13-14-15-16-17-18-19-21-23-26
szerettem volna 20t lánckereket, de sajnos, az csak a 11s 14-26-ban és 10s 14-23-ban van, azok meg kicsit nem elérhetőek számomra egyelőre. Majd később. szerintem ezzel a sorral jó barátok leszünk a 48-39 tányérokkal elol.
képen így néz ki:
NB: ezt csak 9s campag sorral tudod megcsinálni, mert itt minden lánckerék egyforma vastag, egyforma profilú, és pont megfelelő vastagságú. Amire szükség van: 9s lánckeréksor, 10s kezdő lánckerék, miche 10s hézagolók. (a miche lánckerék vastag nagyon, emiatt vékonyabb hézagolói vannak, pont így adja ki a 4.05-ös távot)
így a 10s projekt kb. a váltókar árából kijött. Tökéletes a borda-alignment, tökéletesen szünchrónban minden. És kreatív-olcsó.
tudom, venni új váltót-váltókart-sort-láncot egyszerűbb. Csak az nem 12ezer ft összköltségből hozható össze..
Edited by Vejne, 2017. October 08. - 07:51.
tipikusan hasznalva...
http://www.gear-calc...,40,46&UF2=2328
kb olyan 20kmh korul lehet, amikor az elso tanyeron valtok. ez alapjan:
* 2x11 rendszernel van 8+6 (14) fokozatom 518%os atfogasra (37%/fokozat)
* 1x11nel 7+4 (11) 418%ra (38%/fokozat)
az eaglenel ez:
* 7+5 (12) 500%ra (41.6%/fokozat)
gyk az eagle inkabb csak azt az egy elveszett fokozatot adja vissza a tekerosebb vegen.
az ovallal nekem az az eddigi tapasztalatom, hogy az elso ot perc furcsasaga utan sokat nem ereztem azokbol a pozitiv dolgokbol, amit altalaban irnak. porgetni epp olyan, mint a masikat, nem tunt fel, hogy kevesbe faradnek, vagy, hogy gyorsabban haladnek ugyanott. egy elonyet latom, hogy az "eppenhogykitekerem" kaptatokon valoban kisimitja a nyomatekcsucsokat, kevesbe kell ugyelni arra, hogy elkapar, vagy sem - de persze ez is olyan dolog, amit kontrollalni lehet. normal helyzetben meglepodnek, ha barmit ki lehetne merni az elonyokbol.
ha utemesen, izombol teker az ember, ra lehet erezni a csucspontokra - de nalam ilyen ritkan van, szeretek inkabb lazan tekerni, es beosztani az energiat.
a sunrace 11-46nal epp ott van vege a sornak, mint ahol az elozonel volt a 11-42nel (2x11), de azert erezni, hogy nagyobbak az ugrasok, pl ha hosszu a felfele menet, a 2x rendszernel konnyebb volt megtalalni az eppen optimalisat, itt volt, hogy ugy ereztem, hogy van tulsagosan porgetek (100+), vagy faraszto. persze ez is szokas kerdese a 35kmh feletti tekeres talan egyket helyen ha hianyzott, a finomabb, jol eltalalt fokozatok asszem nekem fontosabbak, mint a minel nagyobb atfogas.
Edited by arn, 2017. September 25. - 10:05.
ennél nem tudom, nézhet-e ki bénábban egy amúgy működő első váltás. szóval ha belegondolok, a lánckerék ívéhez passzoló kalitka eleve mindig is csak a nagytányérnál volt érvényes, nem biztos, hogy olyan szigorúan kell venni. ideiglenes felhasználásra meg aztán végképp. de amúgy tökéletesen megértem, miért kezdett annyira terjedni az 1x11, miután a 29-esek már el vannak terjedve. (nálam van vagy 3mm a bowden és a gumi között, de a sár is ide potyog, stb)
gyakorlati tapasztalatom van vele, amugy mert irtam volna? az atdobokat ugy alakitjak ki, hogy az a tanyerok emelorampaihoz passzoljanak. van persze nemi turese, de nem fog ugy mukodni. eleve a 11es rendszernek 10 fog csak a kapacitasa (28-38, 26-36, etc), es az is meg van szabva, hogy mekkora tanyer melle lehet tenni. de ez mind le van irva a dokumentacioban.
Nem kérdőjelezem meg a tapasztalatodat. Csak nyilván olcsóbb előbb próbálkozni egy 2x10 vagy 2x11-es első váltóval mint kukázni az egész rendszert és ful 2x11-et venni. Amúgy egy webshop oldalán ezt találtam a 2x10-es SLX első váltóhoz: Teljes kapacitás: 14T, Nagy és kistányér közti min eltérés: 10T. Azt hiszem ezzel teszek majd egy próbát.
Az addig rendben van. De azért szoktak működni a vegyes rendszerek is. Jó lenne ha vkinek lenne gyakorlati tapasztalata.
gyakorlati tapasztalatom van vele, amugy mert irtam volna? az atdobokat ugy alakitjak ki, hogy az a tanyerok emelorampaihoz passzoljanak. van persze nemi turese, de nem fog ugy mukodni. eleve a 11es rendszernek 10 fog csak a kapacitasa (28-38, 26-36, etc), es az is meg van szabva, hogy mekkora tanyer melle lehet tenni. de ez mind le van irva a dokumentacioban.
ilyenem nincs, de elb*szott vegyes rendszerem van, az használható, csak figyelni kell, ne váltsak túl felül. 44-es kerékhez való a váltó, de csak 32-es és 22-es van fent, lejjebb már nem tudom tenni a váltót, mert beleérne a láncvillába, így felül tök sok hely van, és bekorlátozni sem tudom kellőképpen a csavarral. Fordítva lehet hogy gázabb (kicsi kerékhez való váltókalitka, nagytányérral), de feltételezem, hogy nem 3 tányérral akar valaki kéttányéros váltót használni.
Nekem is eddig ilyen vegyes rendszerem volt. A 3x9-ből lett 2x9 de minden alkatrész maradt. Az első váltót nekem is jobb lett volna lejjebb tenni de nem lehetett(alsó bilincses). Teljesen használható volt. Most teszek egy próbát akkor egy 2x11-es első váltóval mivel side-swinges első váltó úgy sincs 3x9-es. Majd beszámolok a tapasztalatokról.
Az addig rendben van. De azért szoktak működni a vegyes rendszerek is. Jó lenne ha vkinek lenne gyakorlati tapasztalata.
ilyenem nincs, de elb*szott vegyes rendszerem van, az használható, csak figyelni kell, ne váltsak túl felül. 44-es kerékhez való a váltó, de csak 32-es és 22-es van fent, lejjebb már nem tudom tenni a váltót, mert beleérne a láncvillába, így felül tök sok hely van, és bekorlátozni sem tudom kellőképpen a csavarral. Fordítva lehet hogy gázabb (kicsi kerékhez való váltókalitka, nagytányérral), de feltételezem, hogy nem 3 tányérral akar valaki kéttányéros váltót használni.
Nem, az atdobok mindig adott tanyerokhoz keszulnek.
Az addig rendben van. De azért szoktak működni a vegyes rendszerek is. Jó lenne ha vkinek lenne gyakorlati tapasztalata.
Sziasztok!
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy a 9-es rendszerű 2008-as XT hajtásommal, 9es láncommal, váltásommal (M770-es hajtókar, stb...) működőképes lenne egy új 2x11-es XT első váltóval? Az új vázamon szeretném használni a régi alkatrészeimet, csak az új vázhoz már direct mount-os side-swinges első váltó kellene és abból akkor már 2x11-est vennék. A hajtóművet már korábban "kéttányérosítottam"(44 le 32 helyett 36-os).
Előre is köszi.
Sziasztok!
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy a 9-es rendszerű 2008-as XT hajtásommal, 9es láncommal, váltásommal (M770-es hajtókar, stb...) működőképes lenne egy új 2x11-es XT első váltóval? Az új vázamon szeretném használni a régi alkatrészeimet, csak az új vázhoz már direct mount-os side-swinges első váltó kellene és abból akkor már 2x11-est vennék. A hajtóművet már korábban "kéttányérosítottam"(44 le 32 helyett 36-os).
Előre is köszi.
Edited by boti, 2017. September 19. - 15:38.
Ha már nagy ugrás a végén: a Shimano Megarange ismerős valakinek?
Hát persze. Szerettem! Ezzel a falon is felmész, ha jó gumid van! Ez volt a marketing szöveg, legalábbis nekem ezzel adták el .
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti