
Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#7721
Posted 2010. November 21. - 14:02


#7722
Posted 2010. November 21. - 12:33

.
Amúgy az "olcsóbb" 35-40e.ig árban levõ race face hajtómûvekrõl mi a véleményetek?
tán annyi elõnye van hogy a tányérok picit tovább bírják. váltásteljesítményük viszont nem olyan jó. én még mindig slx-et vennék. (bár öszintén a deore-t is csak azért fogom lecserélni, mert nem tetszik)
race face-bõl meg atlast, de az + irreálisan drága.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7723
Posted 2010. November 21. - 12:11

Elsõ körben XT-re gondoltam (csak ne lenne ennyire drága,még így akciósan is...),hogy azt kellene venni,mert a váltókarok,fékkarok,elsõ váltó is az (hátul XTR) és így ideális lenne hozzá. Aztán jött az LX verzió,mert hogy igaz pár grammal nehezebb,s hasonlóan merev is,viszont olcsóbb. Majd jött az SLX, és azt eléggé is dícsértétek,így az is bejött a képbe,mert árban még mindig az XT alatt van. Nézegettem Race Face illetve FSA hajtómûveket is,de ott is a drágák a jobbak.
Nos,nekem nem "villogni" kell a cucc,nem vagyok grammániás,én csak egy erõs hajtást szeretnék összehozni,amit nem áll szándékomban cserélgetni 1-2-3 évenként. Nem véletlenül tartott ki a 99es LX hajtómûvem is idáig. Csak már elkopott a lánc,a sor,és a hajtómû fogaskerekei sem a legjobbak már. Igaz a legtöbbet használt középsõ tányér egy race face,õ még "viszonylag" bírná,de õt már nem az új sorral és lánccal szeretném összekoptatni.
Szóval nem is annyira egyszerû mint gondoltam,megtalálni az ideális hajtást.
Amúgy az "olcsóbb" 35-40e.ig árban levõ race face hajtómûvekrõl mi a véleményetek?
#7724
Posted 2010. November 21. - 11:21

#7725
Posted 2010. November 21. - 10:58

Messze a legerõsebbKöszönöm,de a magasságommal nincs baj,180cm vagyok amúgy.Eddig is 175ös hajtókarokat használtam.
Más! Shimanonak van a Hone (FC-M600) nevû szettje,pontosabban a szett hajtókarja. Nekem külsõre nagyon tetszik...
Errõl mit lehet tudni? Mennyire erõs,és merev, illetve mennyire tartós? Azt hallottam hogy a Hone hajtókarnál a csapágyazással volt/vannak gondok? Szintben ez a hajtómû hol található? (XT SLX LX közö
Köszi a segítséget!
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#7726
Posted 2010. November 21. - 03:58

Más! Shimanonak van a Hone (FC-M600) nevû szettje,pontosabban a szett hajtókarja. Nekem külsõre nagyon tetszik...
Errõl mit lehet tudni? Mennyire erõs,és merev, illetve mennyire tartós? Azt hallottam hogy a Hone hajtókarnál a csapágyazással volt/vannak gondok? Szintben ez a hajtómû hol található? (XT SLX LX között)
Köszi a segítséget!
#7727
Posted 2010. November 20. - 23:16

Hány centi vagy? Ha szerencsétlen a biológiai alkatod, a túl hosszú hajtókarral pár szezon alatt le tudod nullázni a térdizületedet, úgyhogy érdemes inkább kétszer gondolkodni mint ortopédushoz járni azon parázva hogy kell-e mûteni.Köszi a segítséget! Nekem igazán túrázni kellene,erdõkbe és dombok között,így maradok a 175ös hossznál...
#7728
Posted 2010. November 20. - 21:51

Köszi a segítséged... Amúgy ezt olvastad valahol? Ha igen,akkor megkérdezhetem hogy hol?
Viszont így visszatérve az elsõ hszemre,most már tényleg nemtudom hogy melyiket válasszam... :-)
LX? XT? SLX? Huh...
Igen, olvastam (de látom is a szememmel a különbséget). A legkézenfekvõbb helyen található meg az információ, a shimano honlapon, Product. SLX vagy ha az XT jobban tetszik akkor azt, és mindenképpen az mtb változatot.
A sebesség mindent megold.
#7729
Posted 2010. November 20. - 21:48

az a legszebb

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7730
Posted 2010. November 20. - 21:46

Viszont így visszatérve az elsõ hszemre,most már tényleg nemtudom hogy melyiket válasszam... :-)
LX? XT? SLX? Huh...
#7731
Posted 2010. November 20. - 21:15

Köszi a segítséget! Nekem igazán túrázni kellene,erdõkbe és dombok között,így maradok a 175ös hossznál...
Ebben valaki tudna segíteni? -->
" -- Nos,egyre jobban foglalkoztat a dolog,hajtómû terén. Próbáltam rákeresni az SLX FC-M660 MTB ill. Trekking hajtómûkre,de csak képeket találtam róla,"értelmesebb" leírást a különbségeikrõl sajnos nem. S a képeken is látszik az,hogy a középsõ legtöbbet használt fogaskerék a montis verziónál fekete színû,könnyített (kifúrt) míg a trekking verziónál ez a f.kerék ezüst színû,s nincsenek kifúrva a fogaskerék fogai. Így ebbõl gondolnám,hogy az talán nem is annyira strapabíró lehet, mint az amúgy is annyira "beharangozott" SLX középsõ tányérja: "A kompozit középsõ lánctányér kétszeres
élettartamot, jobb váltást és csendesebb hajtást kínál." -- " Most akkor lehet különbség vagy sem?
Az mtb (32es) acél+kompozit, a trekking (36os) alu.
A sebesség mindent megold.
#7732
Posted 2010. November 20. - 20:50

Ebben valaki tudna segíteni? -->
" -- Nos,egyre jobban foglalkoztat a dolog,hajtómû terén. Próbáltam rákeresni az SLX FC-M660 MTB ill. Trekking hajtómûkre,de csak képeket találtam róla,"értelmesebb" leírást a különbségeikrõl sajnos nem. S a képeken is látszik az,hogy a középsõ legtöbbet használt fogaskerék a montis verziónál fekete színû,könnyített (kifúrt) míg a trekking verziónál ez a f.kerék ezüst színû,s nincsenek kifúrva a fogaskerék fogai. Így ebbõl gondolnám,hogy az talán nem is annyira strapabíró lehet, mint az amúgy is annyira "beharangozott" SLX középsõ tányérja: "A kompozit középsõ lánctányér kétszeres
élettartamot, jobb váltást és csendesebb hajtást kínál." -- " Most akkor lehet különbség vagy sem?
#7733
Posted 2010. November 20. - 20:10

Kéne forgalmi engedély a biciklire is... Vagy legalábbis törvényi szabályozás hogy ne lehessen ilyesmit "bicikli" címszóval eladni...
Esetleg olyan szigorításokkal, mint a "reggeli italnál", amit ugye nem lehet a tejhez hasonló dobozban árulni... Szóval ha "biciklinek látszó tárgyat" akarna valaki eladni mondjuk "gyermekjáték" megjelöléssel, akkor valamilyen jól látható módon megkülönböztethezõvé kéne tenni a valódi kerékpároktól...
#7734
Posted 2010. November 20. - 20:05

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#7735
Posted 2010. November 20. - 19:51

Van az "iparnak" egy olyan szegmense, ahol kb. ennyivel dolgoznak... (ld. 15 ezres teszkós gépek...) XD
ja de az ott nem kerékpáripar
hanem ipari hulladék elõállítás

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7736
Posted 2010. November 20. - 19:38

Van az "iparnak" egy olyan szegmense, ahol kb. ennyivel dolgoznak... (ld. 15 ezres teszkós gépek...) XDvicces lenne ha 3mm tûréshatárral dolgoznának a kerékpáriparban
:D:D
#7737
Posted 2010. November 20. - 19:18


Gimmy te meg olvass Sheldon Brown-t angolul, vagy yasec.hu-n a fordított cikkeit.
szerk. ó, beelõztek a linkkel.
#7738
Posted 2010. November 20. - 19:16

Az OLASZ az meg 70mm-es, de gondolom az a 73mm -es... ?
Az olasznak teljesen más menete van, tehát nem.
Javaslom olvasgass itt, nagyon sok hasznos infót találsz. Meg bringázz többet és akkor magadtól is rájössz egy-két dologra (pl. hogy mikor könnyebb hajtani...)

#7739
Posted 2010. November 20. - 18:59

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#7740
Posted 2010. November 20. - 18:32

Az hogy kisebbre cserélem az elsõ lánckereket, azzal könnyebb lesz a hajtás az kizárt. !
Szerintem félre értetted a kérdést, azaz az abban szereplõ jelenlegi lánckerekem az a 28-38-48-as és ezt, ha cserélném 26-36-48-as lánckerék osztásúra, abban az esetben biztos, hogy nehezebb a hajtás... !
Csak mennyivel lenne nehezebb, ez volt a kérdésem.
Ha viszont csak elírtad, akkor semmi gond, mert így akkor értem a válaszodat, ugyan is akkor ezekszerint a 26-36-os lánckeréken lessz ez a álltalad írt "5-7%" plusz terhelés, hát az gáz, mert akkor így nem jöhet szóba a dolog...
Minden esetre köszi a választ.
Ezt gondold végig még egyszer, mert úgy van ahogy írom.
Azt állítod, hogy minél nagyobb elõl a lánckerék annál kisebb az áttétel. Ez azt jelenti, hogy elöl a 28ason van a láncod lejtõn és a 48ason az emelkedõn.
A sebesség mindent megold.