Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#721
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Értem, köszi. A GX Eagle 12s lánc nem olyan vészes 25EUR (bike-discount.de-n), de az XX1 és X01 az már tényleg nagyon húzós árban

Ha egyszer lesz 12-es rendszerem, majd megpróbálom az olcsó és a drága láncokat egyaránt, hogy lássam, mennyi a különbség. Simán lehet, jó az olcsóbb verzió.

 

Az általam eddig olvasott tesztek jókat írnak az Eagle 12-es láncokról. A friss német Mountainbike Magazinban (02/2018) a 3287 km-t futott XX1 Eagle lánca mindössze 0.5-ig nyúlt. Sőt, a fekete X01 Eagle lánc is 0.5-ig nyúlt csak - 3946 km alatt! (GX-ről ebben a tesztben nincs infó.)

Összehasonlításképp: a cikk megemlíti, az XTR hajtáslánc ugyanennyi km alatt 2 láncot "evett meg".



#722
TZoli

TZoli

    fórumtag

  • fórumtag
  • 133 posts

A 11-es XD-s 1195-ből az egyik 10k km után még szépen fut a vadi új lánccal (tartalék). Van egy újabb is, 6k km, semmi baja. A németek tesztjei szerint az Eagle-ből az aranyszínű Ti-nitrites verzió nagyon sokáig bírja, itt van mellettem a friss tartós teszt cikkje. A GX nem bírja ennyire jól ahogy nézem a többi tesztet. A kulcs azért itt is az lehet, hogy időben cseréli-e az ember a láncot - ami a 12-es rendszernél sajnos már nem olcsó...

 

Értem, köszi. A GX Eagle 12s lánc nem olyan vészes 25EUR (bike-discount.de-n), de az XX1 és X01 az már tényleg nagyon húzós árban



#723
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Sziasztok!!

 

1kis segítséget szeretnék kérni. Milyen menetesek a pedálok? Nem bírom megmozdítani egyiket sem, egyik irányba sem. :-( 

 

THX!!!

 

baloldali balos

jobboldali jobbos


  • simon23 likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#724
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

Sziasztok!!

 

1kis segítséget szeretnék kérni. Milyen menetesek a pedálok? Nem bírom megmozdítani egyiket sem, egyik irányba sem. :-( 

 

THX!!!


Ridley Noah Fast 


#725
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A 11-es XD-s 1195-ből az egyik 10k km után még szépen fut a vadi új lánccal (tartalék). Van egy újabb is, 6k km, semmi baja. A németek tesztjei szerint az Eagle-ből az aranyszínű Ti-nitrites verzió nagyon sokáig bírja, itt van mellettem a friss tartós teszt cikkje. A GX nem bírja ennyire jól ahogy nézem a többi tesztet. A kulcs azért itt is az lehet, hogy időben cseréli-e az ember a láncot - ami a 12-es rendszernél sajnos már nem olcsó...


  • TZoli likes this

#726
TZoli

TZoli

    fórumtag

  • fórumtag
  • 133 posts

Bringacseréről lenne szó, nem átalakítanék.  Azon variálok hogy Sram 1X12 vagy Shimano 2X11 rendszerrel legyen, de a 2X szimpatikusabb nekem egyenlőre.



#727
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Sram GX Eagle (10-50) fogaskoszorú és maga ez a 1x12 hajtás mennyire tartós, ha az ember odafigyel a lánc nyúlására? Meg ugye eléggé "keresztbe" megy a lánc. ( kb.5ezer km-t megyek egy évben montival)
Variálok ha esetleg cserélni kell ezt a sort az 170 EUR, ha maradok a Shimano-nál 2x11, ahhoz 70 EUR, nagyon nem mindegy.

Az xD sram sorokhoz kazettatestet is kell cserelned, vagy ha csak azt nem lehet, akkor az agyat, de akkor mar lehet erdmesebb az egesz kereket. DT agyakhoz az xD kazetta 60-70 euro kurul van. Masik lehetoseg a 12-es Sunrace sor: www.bike-discount.de/en/buy/sunrace-mz90-12-speed-cassette-11-50-673901

A 12-esre valtas ezzel sem lesz lenyegesen olcsobb, mert a legolcsobb Sram GX Eagle hatsovalto is 105 euro. A tobbi alkatresz mar nem annyira veszes: a GX lanc 25 euro, a GX valtokar meg 30 euro. Vagy megvarnam a 12-es Shimano cuccokat, de gondolom elsonek csak XTR-bol lenne, s 2-4 ev mulva az XT-bol, SLX-bol. a Shimano eddigi "fejlesztesei" mindig valahogy igy szivarogtak le...

Ha most kene valtanom, akkor 1x11-re cserelnek, ahogy szamoltam pont eleg lenne ennek is tartomanya, s nem kene masik kazettatest es olcsobb a fogsor es a hatsovalto.

Edited by blash, 2018. January 07. - 12:10.


#728
TZoli

TZoli

    fórumtag

  • fórumtag
  • 133 posts

Sziasztok!

 

Sram GX Eagle (10-50) fogaskoszorú és maga ez a 1X12 hajtás mennyire tartós ha az ember odafigyel a lánc nyúlására? Meg ugye eléggé "keresztbe" megy a lánc.. ( kb.5ezer km-t megyek egy évben montival)

Variálok ha esetleg cserélni kell ezt a sort az 170EUR, ha maradok a Shimano-nál 2x11, ahhoz 70EUR, nagyon nem mindegy..


Edited by TZoli, 2018. January 06. - 20:01.


#729
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

egy kis elmélet:

https://en.wikipedia...on_(mechanical)

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#730
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Imho erre nyomsz licitet:

 

https://www.ebay.com...QEAAOSw8axaHrA2

 

bár az 50t nem tetszik. Nincs 13-34-es sor esetleg? 50-11 és 50-12 gravel felhasználásra alkalmatlan.

 

14-gyel is indulhatna, ha már 50 van fent elol, többet nyersz azzal, hogy kényelmesebb áttételt választhatsz (kisebb ugrások) mint a nagy "immobiliser" fokozattal kónuszon.



#731
hypermotard

hypermotard

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Igen, Claris szett van a bringán, octalinkes hajtással és konzolos az első váltó. Akkor a legjobb választás talán egy 50/39/30 tripla hajtás 3x9 rendszerben 36-os fogaskoszorúval hátul és MTB váltóval. Fékváltókarból is találtam 3x9 Sorát. Csak azt nem értem, hogy működnek a Dawes ilyen bringái mert azokon trekking hajtás van.

#732
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

egyébként ezt az 50-11-et nem értem

mire jó az gravelfelhasználásban? Itt sem gondolkozott, aki összeállította a gyári specifikációt..

 

Biztos, hogy oktalinkes a gyári specifikáció? Claris? 

én amivel megpróbálkoznék: akár régi dx-xt kart venni, és a két középső tányért használnám. oké, négyszöges, de, ha nem konzolos az átdobód, le tudod annyira ereszteni. 28-38 meg elol bőven jó lesz



#733
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

trekking nem lesz jó szerintem

gebhardtnak van 28-as  tányérja olyan lukkörrel


hogy az átdobó szeretni fogja é az passz


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#734
hypermotard

hypermotard

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts

megoldás a szub-kompakt, aka. "még kompaktabb" kiosztású hajtány, 30-44 vagy 30-46 első tányérokkal.

 

Vagy a koreai DOval készít 110-es körre 30-as! kistányért, amit távtartózva tudsz feltenni

 

https://www.ebay.com...5.c100011.m1850

 

Illetve a paraszt-trükk a régi tripla 52-42-30-cal: két középső tányér használ, külső levesz, gatyaszárvédővel pótol.

 

más: a 2018-as modellévre a potenza hajtások is ultratorque tengelyesek.. Pedig a potenza power torque az alapbetegséget már kezelte (leszedő-önlehúzó-csavar)

A jelenlegi hajtóművem octalinkes. És ha ráteszek egy trekking octalinkes hajtóművet, a láncvonalat pedig másik hosszúságú monoblokkal állítom be? Vagy más a lánckerék kiosztása ennek, vagy az első váltóm nem kezelné a 28-as tányért elöl jól?



#735
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

megoldás a szub-kompakt, aka. "még kompaktabb" kiosztású hajtány, 30-44 vagy 30-46 első tányérokkal.

 

Vagy a koreai DOval készít 110-es körre 30-as! kistányért, amit távtartózva tudsz feltenni

 

https://www.ebay.com...5.c100011.m1850

 

Illetve a paraszt-trükk a régi tripla 52-42-30-cal: két középső tányér használ, külső levesz, gatyaszárvédővel pótol.

 

más: a 2018-as modellévre a potenza hajtások is ultratorque tengelyesek.. Pedig a potenza power torque az alapbetegséget már kezelte (leszedő-önlehúzó-csavar)


Edited by Vejne, 2017. December 09. - 07:36.


#736
hypermotard

hypermotard

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts

Nem oldható meg a trekking hajtás, de egy tripla országúti igen, amin akár a kistányért még kisebbre cserélheted.

Igen, az a B terv, hogy veszek egy 50/39/30 tripla hajtóművet. De ha itt kisebbre cserélem a kicsi kereket akkor több mint 20 lesz a fogszám különbség elöl, és az elő váltók kapacitása ennyi szokott lenni. Vagy rosszul tudom? Hátulra raknék egy 12-36-os , 9 sebességes fogaskoszorút és MTB hosszú kanalas váltót. Ennek így elméletileg működnie kellene, csak egy 28-as első lánckerékkel nem tudom, hogy működne az első váltó.



#737
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

Vásároltam egy Speci gravel bike-t a meglévő cross mellé azzal a szándékkal, hogy jövőre ezzel csinálom a csomagos túrákat. Nagyon jók az első benyomásaim, hihetetlen jól irányítható és gyors a 28"-os crosshoz képest is. 

Viszont az áttételezését kevésnek érzem egy Alpok túrához csomagokkal. Ezen most 43-50 és 11-32(2x8) van, a másik bringámon 26-36-48 és 11-36(3x10). az idei évben is volt több olyan szakasz, ahol megrakva, csomagokkal is éppen elég volt a legkönnyebb áttétel, ide biztos, hogy sok lenne a gravel.

A kérdésem az lenne, hogy megoldható-e egy integrált trekking hajtás(26-36-48) beépítése az országúti bringámba úgy, hogy a láncvonal ne változzon? Láttam külföldi fórumokon hasonló megoldásokat, de nem tudom, hogy a gyakorlatban működne-e. A fékváltókarokat mindenképpen cserélném 2x10 v. 3x10-re. Jelenleg egy 29" Fulcrum kerékszett van a bringában 35-ös gumikkal, mert a gyári kerekben lévő agyakat cserélni kellene. 

Nem oldható meg a trekking hajtás, de egy tripla országúti igen, amin akár a kistányért még kisebbre cserélheted.


  • hypermotard likes this


A sebesség mindent megold.

 


#738
hypermotard

hypermotard

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts

Sziasztok!

Vásároltam egy Speci gravel bike-t a meglévő cross mellé azzal a szándékkal, hogy jövőre ezzel csinálom a csomagos túrákat. Nagyon jók az első benyomásaim, hihetetlen jól irányítható és gyors a 28"-os crosshoz képest is. 

Viszont az áttételezését kevésnek érzem egy Alpok túrához csomagokkal. Ezen most 43-50 és 11-32(2x8) van, a másik bringámon 26-36-48 és 11-36(3x10). az idei évben is volt több olyan szakasz, ahol megrakva, csomagokkal is éppen elég volt a legkönnyebb áttétel, ide biztos, hogy sok lenne a gravel.

A kérdésem az lenne, hogy megoldható-e egy integrált trekking hajtás(26-36-48) beépítése az országúti bringámba úgy, hogy a láncvonal ne változzon? Láttam külföldi fórumokon hasonló megoldásokat, de nem tudom, hogy a gyakorlatban működne-e. A fékváltókarokat mindenképpen cserélném 2x10 v. 3x10-re. Jelenleg egy 29" Fulcrum kerékszett van a bringában 35-ös gumikkal, mert a gyári kerekben lévő agyakat cserélni kellene. 

 



#739
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

túl sok még nem fogyott , nincs még róla visszajelzés.l

furatkiosztásra figyelj.

köszi! a lyukkört nem is néztem hirtelen.  :wacko:


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#740
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

ez megér ennyit?

https://ebike.hu/ter...tos-lanctanyer/

 

valaki próbálta már?

túl sok még nem fogyott , nincs még róla visszajelzés.l

furatkiosztásra figyelj.


  • Kisherceg likes this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való