Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#7521
Posted 2010. December 12. - 16:41

RAUH-Welt
B E G R I F F
#7522
Posted 2010. December 12. - 16:32

szegény slx-em mindjárt elszégyelli magát. feszes és baromi pontos.
lehet ott hibáztam, hogy én magamnak állítom be és nem bízom szervizekre.
#7523
Posted 2010. December 12. - 16:26

#7524
Posted 2010. December 12. - 16:24

A váltókar elgyengült rugójában biztos vagy? Nem lehet, hogy csak a kopott lánc, sor, görgõ vagy esetleg a lötyögõs váltó okozza az érzést?
A 9-es rendszer olcsóbban üzemeltethetõ. Jelenleg kapsz hozzá középkategóriás alkatrészeket féláron, vagy ha ragaszkodsz az xt körüli színthez, akkor meg a jövõben várhatóan olcsóbb lesz, mint jelenleg, és mint a 10-es.
Ha ennyi mindent cserélnél és valami újodnságra vágysz, esetleg gondolkodj el a 11 sebességes alfine-onNekem a láncváltóssal sincs sok bajom (7-es redszer), de eddig csupa jót hallottam róla.
stellaz: Köszi szépen a választ! A váltókarban adta meg magát a rugó sajnos,mert eltört a "beakasztásnál" ,és a edzett rugót én hajtottam meg annyira hogy még váltson,de siralmas a váltás vele. Ha egyszerre több fokozatot szeretnék váltani,akkor jön az ideg,mert annyit már nem enged a rugó,s kiugrik a helyérõl. Ez a néha nem váltás ekkor történik,s akkor hátul az alsó fokozaton kell hazajönnöm...

Az xt körüli szinthez viszont ragaszkodnék,habár a srammal is szemezek,de ott csak 9est találtam.
revoke: haver a napokban vett egy slx.et,de õ szenved a váltással kicsit,mert azt mondja hogy elég pontatlan,és sokszor darál mikor felfelé vált. Egy bringaboltban állították be neki a váltót (pontatlanul) erre visszavitte,majd megint beállították,s azt mondták neki,hogy ennél többet ne is várjon tõle,mert ez nem xtr hogy annyira pontos és gyors legyen a váltás. Kipróbáltam,s tényleg nem a legpontosabb,s van úgy hogy a váltókart még kicsit a poziciótól még tovább kell nyomni,hogy felváltson. A bowden elég feszes,így azzal nem lehet gond.
Ez csak egy vélemény,de itt biztos van olyan,aki ebben sokkal tapasztaltabb,s olyan aki hosszabb ideig használt xt és slx.et is.
#7525
Posted 2010. December 12. - 16:19

#7526
Posted 2010. December 12. - 16:15


#7527
Posted 2010. December 12. - 15:35

#7528
Posted 2010. December 12. - 15:18

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#7529
Posted 2010. December 12. - 15:15

Szerintetek bringaboltban lehet találni olyan hézagológyûrût ami egy Shimano HTII-s középcsapágy összerakásához szükségeltetik?Sajnos az enyémeket nem találom meg,illetve a háromból egy darab van meg,és kellene az a kettõ az eltérõ középrész szélesség miatt.
Reális esélyem van találni,vagy pedig menjek egybõl esztergályoshoz az adatokkal?
#7530
Posted 2010. December 12. - 10:42

#7531
Posted 2010. December 12. - 10:22

#7532
Posted 2010. December 12. - 09:35

Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat! Nekem a 9es áttétel jó volt,pont ideális volt a terep illetve túratekeréseknél számomra. Városi közlekedésnél persze nem volt kihasználva mind a 9 fogaskerék,ott csak az alsókat használtam. Váltókaromban a rugó már nem úgy húz,ahogy kell,s néha már nem is akar váltani.
A 10es rendszert nem azért venném,mert én akkora nagy versenyzõ vagyok,hanem mert muszáj új sort,láncot,váltást vennem az elhasználódó alkatrészeim miatt. Most eléggé lentvannak az árak,csomó akció van,s most kapok egy kis "pulykapénzt",s ebbõl szeretném megvalósítani a vásárlást.
Több helyen körbenéztem,s hol ez s hol az az olcsóbb. Így ezekbõl válogatva jött ki az hogy egy 9es rendszer kb 10%-al olcsóbb csak mint a 10es.
Szóval a 9es rendszer nekem nagyon bevált,s szerintetek nincs értelme bevállalnom a 10est? :confused:
A váltókar elgyengült rugójában biztos vagy? Nem lehet, hogy csak a kopott lánc, sor, görgõ vagy esetleg a lötyögõs váltó okozza az érzést?
A 9-es rendszer olcsóbban üzemeltethetõ. Jelenleg kapsz hozzá középkategóriás alkatrészeket féláron, vagy ha ragaszkodsz az xt körüli színthez, akkor meg a jövõben várhatóan olcsóbb lesz, mint jelenleg, és mint a 10-es.
Ha ennyi mindent cserélnél és valami újodnságra vágysz, esetleg gondolkodj el a 11 sebességes alfine-on

#7533
Posted 2010. December 12. - 02:44


Szeretném megkérdezni a hozzáértõktõl és a tapasztaltaktól,hogy a shimano slx és xt között váltásteljesítményben,gyorsaságban van e valami különbség? Azt hallani,hogy az slxnek a hátsóváltóban a rugóelõfeszítése erõsebb,mint az xt-é.Ez valós megállapítás lehet?
Azt már itt olvastam hogy hajtómûben az slx erõsebb,mint az xt,így az lesz.Csak a váltásban nem tudok dönteni.
#7534
Posted 2010. December 12. - 01:22

de mellesleg úgy rémlik tavaly volt 9-es bõl is 11-36 (a 29-esnek dedikálva)
Hg61-bõl van 12-36, másra nem emlékszem, de ettõl még lehet.
29esre elmegy, mert ott már ez a pár deka plusz nem számít.
A sebesség mindent megold.
#7535
Posted 2010. December 12. - 01:03

Aminek semmi értelme, mert a 11-34 szélesebb áttételtartományt ad, mint a 12-36, elég elöl csökkenteni a lánckerék méretét.
de mellesleg úgy rémlik tavaly volt 9-es bõl is 11-36 (a 29-esnek dedikálva)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7536
Posted 2010. December 12. - 01:01

Köszönöm a válaszokat! Nekem a 9es áttétel jó volt,pont ideális volt a terep illetve túratekeréseknél számomra. Városi közlekedésnél persze nem volt kihasználva mind a 9 fogaskerék,ott csak az alsókat használtam. Váltókaromban a rugó már nem úgy húz,ahogy kell,s néha már nem is akar váltani.
A 10es rendszert nem azért venném,mert én akkora nagy versenyzõ vagyok,hanem mert muszáj új sort,láncot,váltást vennem az elhasználódó alkatrészeim miatt. Most eléggé lentvannak az árak,csomó akció van,s most kapok egy kis "pulykapénzt",s ebbõl szeretném megvalósítani a vásárlást.
Több helyen körbenéztem,s hol ez s hol az az olcsóbb. Így ezekbõl válogatva jött ki az hogy egy 9es rendszer kb 10%-al olcsóbb csak mint a 10es.
Szóval a 9es rendszer nekem nagyon bevált,s szerintetek nincs értelme bevállalnom a 10est? :confused:
#7537
Posted 2010. December 11. - 23:49

Mindennap bringával járok melóba én is, normál domborzati viszonyok között (egy 1999 es LX-XT szettel szerelt caprine aluvázra épített bringával) négyszögtengelyes hajtómûvel (amiben több mint 60000 Km van) a sor pedig a városba/síkon/országúton szerintem a legjobban használható HG 50 (11-25).
Mindennapi használatra melóba járásra stb szerintem nem a legtartósabb a MOSTANI 9- es vagy 10 es XT szett ( a régiekkel semmi baj). Nekem mondjuk mázlim van mert fent tudok tartani egy másik bringát is 9 es XTR/XT szettel.
A váltókarok milyen fajtájúak és mitõl nem pontosak? Hátsóváltóból egy régi RD-M 750 esem is van na azt nem lehet annyit használni, hogy tönkre menjen a RD-M770 est lehet.Mondjuk ha belevágsz kíváncsian várom a tapasztalatokat. Éljen a fogyasztói társadalom.
Tönkre tud az rdm750 is menni..... Most cseréltem 8000 km után.
#7538
Posted 2010. December 11. - 23:21

, sot, mar arra is van megoldas, hogy hatul a legnagyobb lanctanyer 36-os legyen, csak akkor a legkisebb 11-est elhagyjuk.
Aminek semmi értelme, mert a 11-34 szélesebb áttételtartományt ad, mint a 12-36, elég elöl csökkenteni a lánckerék méretét.
A sebesség mindent megold.
#7539
Posted 2010. December 11. - 23:12

Mindennapi használatra melóba járásra stb szerintem nem a legtartósabb a MOSTANI 9- es vagy 10 es XT szett ( a régiekkel semmi baj). Nekem mondjuk mázlim van mert fent tudok tartani egy másik bringát is 9 es XTR/XT szettel.

A váltókarok milyen fajtájúak és mitõl nem pontosak? Hátsóváltóból egy régi RD-M 750 esem is van na azt nem lehet annyit használni, hogy tönkre menjen a RD-M770 est lehet.


#7540
Posted 2010. December 11. - 22:48

Elegge szamhaboru szaga van a dolognak, ugyanugy, mint anno az orszagutiknal. Ezert valoszinu lassan valaki elojon majd a 2x11-el, ami valamiert megint nagyon forradalmi lesz. Uj lesz, dragabb lesz, de megis jol el lehet majd adni.
Mondom ezt ugy, hogy ugyan nem probaltam meg 10-es rendszert, de tapasztalt montisokkal beszelgetve (van koztuk versenyzo is) nem sokan lattak szukseget. A kettanyeros dolog megoldhato 9-es sorral is, sot, mar arra is van megoldas, hogy hatul a legnagyobb lanctanyer 36-os legyen, csak akkor a legkisebb 11-est elhagyjuk.