De.
Még a testem is Michelint idéz.Ennyire bringa.
Az is lehet,hogy nem tudok rendesen biciklizni.
Mindig meglep,hogy van ,aki 7-10 e km-t teker a láncaiba.
Haverom 9-es hg53-as (deore) láncában 5000 km körül van és a 0,75 nem esik bele, de õ csak jó idõben használta.
Én mentem vele esõben, hóban, sárban napi használatban, és a 7-es hg70-esben (lx) már több mint 7200 km van, 6100-nál még a 0,75 nem esett bele. (már igen, csak mivel minden cserélve lesz, ezért végelgyengülésig lesz használva).
Sem én, sem a srác nem mossa zsíroldóval, csak törlés és kenés.
De volt itt, aki írta, hogy alivo rendszert 16000 km-ig használt, és sosem nézte, hogy nyúlt vagy, sem, csak mikor ugrott lecserélte.
Melyiknek? Hatalmas különbségek vannak agyváltó és agyváltó között!
![]()
További hátrányok;
- kevésbé hatékony hajtás, mint a láncváltós rendszer
- kerékcsere nehézkesebb
-az olcsóbbakat nem ajánlják offroad használatra, gondolom, kevésbé bírják
Nem konkrét típusra gondoltam, de ha már így kérdezed, akkor mondjuk a 8-as nexus, és a 8-as alfine között nagy a különbség?
Az, hogy kevésbé hatékony az mit jelent a valóságban? Ez nagyon érezhetõ, vagy annyira nem számít, hogy ellensúlyozza az elõnyeit?