Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#7441
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Nekünk azért volt könnyû a döntés, mert volt gyárilag így szerelt gép is, így nem maradt fölös alkatrész, meg nem kellett szerelni sem.

#7442
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Arra gondoltam, hogy mondjuk egy 3 sebességes.....


köszi szépen

mondjuk én is csak el-el játszom a gondolattal, de ha jól belegondolok az árából elég sokat tekerhetek a meglévõ hetes rendszerrel, tavaly kellett volna elgondolkoznom rajta, mert akkor elég sok minden egyszerre ment tönkre a bringán (hajtómû, monoblok, váltógörgõ, lánc, fogsor, váltókarok, bovdenezés), és egybõl vehettem volna agyváltóhoz való cuccokat

asszony bringájára kéne még istenigazából agyváltó, mert azt szerintem jobban kezelné, ha esetleg menthetetlenül elfárad valami a hátsó kerékben, akkor már talán agyváltót fûzetek be neki

#7443
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

Nem konkrét típusra gondoltam, de ha már így kérdezed, akkor mondjuk a 8-as nexus, és a 8-as alfine között nagy a különbség?

Az, hogy kevésbé hatékony az mit jelent a valóságban? Ez nagyon érezhetõ, vagy annyira nem számít, hogy ellensúlyozza az elõnyeit?


Arra gondoltam, hogy mondjuk egy 3 sebességes Nexus árban és tudásban is kicsit eltér egy Rohlofftól vagy Nuvincitõl. Az elsõ kérdésedre a megfelelõ topikban lesz csak válasz, mivel én sem értek hozzájuk, és csak 2 olcsóbb aggyal volt dolgom eddig :)
A hatékonyságot arra értettem, hogy nagyobb az ellenállásuk, ezt a Nexusnál érezni rendesen. De Zed használt Rohloffot, ha jól emlékszem, õ is azt mondta, hogy még annál is jelentkezik.
Hogy megéri-e, azt csak te tudhatod. A párom bringájába biztos, hogy ez a legjobb választás, mert csak síkon használja, egyszerû, olcsó, nem kell sok fokozat, karbantartásmentes, szép, megfér a láncburkolattal :)
Én is gondolkoztam rajta, hogy ilyen legyen a városimon, de én rendszerint loholok vele, meg hegyre mászok, ezekhez elõnyösebb a láncváltás talán.

#7444
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Gyors kérdés. Volna egy x7es hátsó váltó, deore lx hollowtech 2 kar, sram pc68 lánc. Jelenleg Sram pg 830 koszorúval mûködik, de a fogkiosztás miatt cserélni kéne. Szerintetek Shimano cs hg50 sorral szépen mûködne?


Simán. Miért ne?

#7445
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás
Gyors kérdés. Volna egy x7es hátsó váltó, deore lx hollowtech 2 kar, sram pc68 lánc. Jelenleg Sram pg 830 koszorúval mûködik, de a fogkiosztás miatt cserélni kéne. Szerintetek Shimano cs hg50 sorral szépen mûködne?

#7446
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.517 hozzászólás
Egy nagyobbacska kerékpárgyártó cég idei meetingjérõl a fõnököm úgy tért haza, hogy azt tapasztalta az xx szettnél, hogy a 2. legnagyobb lánckeréken futva a lánc finoman beleért a legnagyobba. Na már most, ez a része ugyebár egy darabban van az xx sornak, így nem hézagoló, vagy ilyesmi volt a baj. A vicc az egészben az, hogy ha állítottak a váltáson, nem ért bele természetesen, viszont a többinél felfelé váltáskor lassan, darabosan mûködött. a fõ tech arc csak annyit mondott, hogy biztosan be kell kopnia.... Mégis, minek?

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#7447
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Hamár kompatibilitás: Az új, 10es Sram mtb hátsóváltók ugyanúgy mûködnek a 9es Sram váltókarokkal, mint a 9esek?
Másik kérdés, a 10es Sram oúti fékváltókarok mûködnek Sram montis váltókkal?

#7448
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

azért valjuk be õszintén, hogy te sem nagyon hiszel abban, hogy nagyon erõltették volna a kompatibilitást

nem tudom megmondani, és ha rákérdeznék, akkor se mondanák el :)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7449
Revoke

Revoke

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás
Hát ez nagyon jó. :( Azt hiszem a tervezett 9es xt és 10es slx közül,választom a jó öreg 9es xt-t. (igaz még mindig nem tudom,hogy tényleg annyival jobb egy xt mint amennyivel olcsóbb az slx.)
Azzal keveseknek volt gondja (xt) ,s ha késõbb "sérül" esetleg valamelyik alkatrész,könnyebben és olcsóbban fogom megkapni,mint a 10-est.

#7450
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

szerk: nemszóltam.


azért valjuk be õszintén, hogy te sem nagyon hiszel abban, hogy nagyon erõltették volna a kompatibilitást

szerk: még az elõzõ hozzászólásodra reagltam, amit töröltél

#7451
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
szerk: nemszóltam.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7452
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

most tényleg nem kompatibilis.
nem kicsit, hanem nagyon. a 10-es monti szettek csak önmagukkal kompatibilisek, az egyenes kormányos 10-es dura ace váltókar SEM mûködik a 10-es SLX-el pölö. (vagy bármelyik 10-es montis szettel)

balf@$zok! hülyeség, hogy így csinálják! nem jó ötlet - a mi részünkrõl.
pont mostanában, amikor minden az integrációról és az egységesítésrõl szól... épp elég verzió volt már eddig is...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#7453
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
gondolom rájöttek, hogy a sok parasztnak volt pofája a 8-as rendszerhez való váltót a 9-eshez is használni, ahelyett, hogy jó fogyasztó módjára vett volna mindenbõl egy zsír újat ha kell, ha nem

még egy ilyen baklövést nem követnek el, az már akkor látszik

persze lehet, hogy tényleg mûszaki szempontok alapján változtattak, de ennek tartom az esélyét a legkissebbnek

#7454
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
kell egy olcsón? :D

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#7455
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Mondjuk próbaképpen szívesen hajtanék egy ilyen szettet 1-2 maraton/túra erejéig, de ha váltanék a jelenlegi 3x9-rõl, akkor egyértelmûen a Hammerschmidt lenne az "áldozat" inkább.

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#7456
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Naná, hogy ezt írják :) Nem fogják leírni sehol se, hogy elég hátsó sort és váltókart venned a 10-es rendszerhez. Nekik ez nem lenne biznisz. Õk szettben gondolkodnak, gondolkodj te is szettben, vedd meg a komplett váltást, hajtást ;)

most tényleg nem kompatibilis.
nem kicsit, hanem nagyon. a 10-es monti szettek csak önmagukkal kompatibilisek, az egyenes kormányos 10-es dura ace váltókar SEM mûködik a 10-es SLX-el pölö. (vagy bármelyik 10-es montis szettel)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7457
Revoke

Revoke

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás

nem jó a 9-es váltó a 10-es soron, mert magának a váltónak az áttétele más. a paralelogramma áttétele és a bowden bekötések áttétele is változott, 1:1-rõl 1:0,89-re vagy valami hasonlóra, épp mult pénteken magyarázta nekem a Varesz.


Huh ez király. :( Pedig már kezdtem örülni neki,hogy esetleg egy sima 9es váltó jó lesz majd a 10es sorhoz.
S akkor a 9es hajtómû és a 9es elsõ váltó sem jó egy 10es váltásnál?

#7458
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Naná, hogy ezt írják :) Nem fogják leírni sehol se, hogy elég hátsó sort és váltókart venned a 10-es rendszerhez. Nekik ez nem lenne biznisz. Õk szettben gondolkodnak, gondolkodj te is szettben, vedd meg a komplett váltást, hajtást ;)


Ez egyértelmû. De a bikeradar kihangsúlyozza, hogy nem kompatibilis ez a rendszer se az eddigi mtb se a 10es országúti rendszerekkel, az már jelent valamit. Közben pedig le van írva hogy a 10es mtb szettek egymással kompatibilisek.


A sebesség mindent megold.

 


#7459
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás

szerk.: Közben keresgéltem és mindenhol azt írják, hogy az új rendszer nem lesz kompatibilis semmivel csak magával.
Azért lehet ki fogom próbálni egyszer vegyesen. :)


Naná, hogy ezt írják :) Nem fogják leírni sehol se, hogy elég hátsó sort és váltókart venned a 10-es rendszerhez. Nekik ez nem lenne biznisz. Õk szettben gondolkodnak, gondolkodj te is szettben, vedd meg a komplett váltást, hajtást ;)

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#7460
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

az más, az a kar mozdulás-bowdenhúzás-váltómozgás
én a paralelogramma mozgásáról beszélek, ami a kartól független érték.


Csak annyira nem kompatibilis, mint az országúti váltók a monti váltókkal? :)
Mert nehezen tudom elhinni, hogy változtattak volna az oldalmozgási arányon és mindent újraszámolnak ehhez. Persze lehet hogy mégis megcsinálták, mert a váltókarhoz nem akartak nyúlni és így csak beletettek egy plusz fogat, amihez a hátsóváltón kellett változtatni.

szerk.: Közben keresgéltem és mindenhol azt írják, hogy az új rendszer nem lesz kompatibilis semmivel csak magával.
Azért lehet ki fogom próbálni egyszer vegyesen. :)


A sebesség mindent megold.