Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#6641
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
11-25os sor meg elmegy vele szerintem. lehet 27 is. majd a tudosok megmondjak. de a 42es tanyert is lehet kisebbre cserelni. 5 x 130-as gondolom, azokbol van akar 38 is.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6642
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 posts
Egy kis segítségre lenne szükségem:
Adott egy 8as rendszerû országúti, rövidkanalas 105, 11-22 sor, és egy 52-42 hajtókar, mit kellene ebbõl lecserélnem ahhoz, hogy fel tudjak tekerni egy 10%os emelkedõre ésszerû áttétellel. Minél olcsóbb megoldások érdekelnének. Bízom benne, hogy valaki mond valami okosat :)

#6643
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts

Édesapámé volt és kellemes emlékek fûzõdnek hozzá ezért igyekszem korhû és márkahû maradni. A 43-53 is ékes és szintén xb3, vékony lánc van rajta nem a vastag. Ma nekiláttam, egyenlõre csak szétszedtem és felpróbáltam, hogy egyáltalán a hajtómû tengely elég hosszú-e hozzá, valamint feltettem a láncot is elõl az 53asra hátul pedig a 17esre és éppen jó.
Õszintén szólva nem igénylem a túl sok sebességet, szerintem 2*4 elég lesz.


Ja, akkor nem szóltam.
(Akkor te tulajdonképpen a Szputnyikból csinálsz Turisztot.)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#6644
CSEKONICS

CSEKONICS

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 376 posts
Akkor nem lehet elb......ni a rendelést.A hajtókarhosszt csak azért írtam,hogy arra is figyelni kell,de tudom,hogy nem függ a váztól.
Köszi a választ.
Akár azt gondolod,hogy képes vagy valamire,akár azt,hogy nem,mindenképp igazad van!

#6645
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
integralt tengelyes jo lesz 73 es 68hoz is. 68nal tobb tavtarto kell. hajtokarhossz nem vaz fuggo
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6646
CSEKONICS

CSEKONICS

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 376 posts
Azt szeretném kérdezni,hogyha veszek egy bringát,és le szeretném cserélni a hajtómûvet (Shimano M 552,10 sebess. SLX-re) akkor mire kell figyelnem megvételnél,hogy tuti jó legyen a bringába.A hajtókar hosszon,és a fogszámon kívül.Ezeknél az integrált hajtómûveknél kell még figyelni a Csapágyház szélességre?
Akár azt gondolod,hogy képes vagy valamire,akár azt,hogy nem,mindenképp igazad van!

#6647
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

Hi!
Lenne egy kérdésem: '06-os Kona Scrap-bõl tudok singlespeedet csinálni? Ha igen hogyan?


kell hozzá egy váltófülre szerelhetõ (lehetõleg egy görgõs) láncfeszítõ (mivel nem csúszópapucsos), a kiválasztott áttételhez passzoló kazettás fogaskerék, hézagoló gyûrûk az agyra.
láncvonalat belövöd, láncot méretre szabod.

#6648
richierash

richierash

    vendég

  • fórumtag
  • 29 posts

Nekem volt gyárilag 2*4 sebességes orosz "turiszt" bringám, de emlékeim szerint eléggé elcseszett méretekkel rendelkezett. A lánca mintha ugyanolyan széles lett volna, mint a kontrás parasztbringáké. Nem biztos, hogy kompatibilis a modernebb rendszerekkel a lánckerekek távolságát illetõen. A jelenlegi lánchosszod pedig valszeg nem lesz elég ahhoz, hogy 46-os helyett az 53-as tányért is használd hátul mindegyikkel, ha a legkisebben körbeér egyáltalán.
A meglévõ hajtómû meg ékes rögzítésû, a 43 -53-as milyen?

Tekintve, hogy az orosz csoda csapágyai és felnijei amúgy is gyengék, szerintem inkább próbálj régi országúti (túra) bringából bontott kerekeket szerezni, modernebb hajtás-és váltásrendszerrel (2*5 vagy 2*6).


Édesapámé volt és kellemes emlékek fûzõdnek hozzá ezért igyekszem korhû és márkahû maradni. A 43-53 is ékes és szintén xb3, vékony lánc van rajta nem a vastag. Ma nekiláttam, egyenlõre csak szétszedtem és felpróbáltam, hogy egyáltalán a hajtómû tengely elég hosszú-e hozzá, valamint feltettem a láncot is elõl az 53asra hátul pedig a 17esre és éppen jó.
Õszintén szólva nem igénylem a túl sok sebességet, szerintem 2*4 elég lesz.

#6649
zbence

zbence

    vendég

  • fórumtag
  • 40 posts
Hi!
Lenne egy kérdésem: '06-os Kona Scrap-bõl tudok singlespeedet csinálni? Ha igen hogyan?

#6650
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts

van egy 4 sebességes régi orosz utim és így látatlanba szerintetek ha felrakok egy 2 lánctányéros hajtómûvet akkor ahhoz jó lesz még a mostani láncom? eddig elöl egy 46os volt és most cserélném egy 43-53as hajtómûre. elõre is köszi!


Nekem volt gyárilag 2*4 sebességes orosz "turiszt" bringám, de emlékeim szerint eléggé elcseszett méretekkel rendelkezett. A lánca mintha ugyanolyan széles lett volna, mint a kontrás parasztbringáké. Nem biztos, hogy kompatibilis a modernebb rendszerekkel a lánckerekek távolságát illetõen. A jelenlegi lánchosszod pedig valszeg nem lesz elég ahhoz, hogy 46-os helyett az 53-as tányért is használd hátul mindegyikkel, ha a legkisebben körbeér egyáltalán.
A meglévõ hajtómû meg ékes rögzítésû, a 43 -53-as milyen?

Tekintve, hogy az orosz csoda csapágyai és felnijei amúgy is gyengék, szerintem inkább próbálj régi országúti (túra) bringából bontott kerekeket szerezni, modernebb hajtás-és váltásrendszerrel (2*5 vagy 2*6).
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#6651
Xml11

Xml11

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
Akkor megnyugodtam. :)
Köszönöm a gyors választ.

#6652
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

Sziasztok!

Ma cseréltek a kerékpáromon monoblokkot.
Itthon vettem észre, hogy a cserélt rész ilyen:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Abszolút nem értek a bringákhoz, de emlékszem, hogy a gyári állapotában nem volt ilyen "csupasz", hanem egy ezüst színû lapos akármi volt még rátekerve, aminek a peremében négyzet alakú bemélyedések voltak, gondolom a leszedõ szerszám számára.

A kérdésem az lenne, hogy ezt lehagyták róla és menjek vissza reklamálni, vagy ez az új monoblokk ilyen?
Laikusként úgy látom, hogy így minden nedvesség könnyen bejut oda.


Szia!

Ezelõtt valószínûleg középcsapágyad volt, ott az egyik oldalon az általad említett 'lap' található, de ez egy monoblokk, ennek így kell kinéznie. Belül -elméletileg- megfelelõ tömítettséggel rendelkezik, nem jut be a nedvesség.

#6653
Xml11

Xml11

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
Sziasztok!

Ma cseréltek a kerékpáromon monoblokkot.
Itthon vettem észre, hogy a cserélt rész ilyen:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Abszolút nem értek a bringákhoz, de emlékszem, hogy a gyári állapotában nem volt ilyen "csupasz", hanem egy ezüst színû lapos akármi volt még rátekerve, aminek a peremében négyzet alakú bemélyedések voltak, gondolom a leszedõ szerszám számára.

A kérdésem az lenne, hogy ezt lehagyták róla és menjek vissza reklamálni, vagy ez az új monoblokk ilyen?
Laikusként úgy látom, hogy így minden nedvesség könnyen bejut oda.

#6654
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

A motorokra való láncspray szerintem túlzás, próbáltam, de nagyon ragacsos, nehezebben vált és tiszta dzsuva tõle minden.
A TF2-nek van nedves idõre való verziója (Wet), az is ragacsos, de nem annyira. Én még azt is higítani szoktam a TF2 száraz idõre ajálnottjával, így be lehet állítani a megfelelõ sürüséget.


Szia!

Köszi a választ! Nekem a spray formátumú weldite tf2 van. Ehhez képest a tubusos Dry milyen?

#6655
richierash

richierash

    vendég

  • fórumtag
  • 29 posts
van egy 4 sebességes régi orosz utim és így látatlanba szerintetek ha felrakok egy 2 lánctányéros hajtómûvet akkor ahhoz jó lesz még a mostani láncom? eddig elöl egy 46os volt és most cserélném egy 43-53as hajtómûre. elõre is köszi!

#6656
Gevox

Gevox

    vendég

  • fórumtag
  • 64 posts
Sziasztok!
Vadonatúj (kb 100km.t futott) Sram szettet használok,a hajtómûvön kívûl (ami XT) minden Sram,azaz 9es PG980 fogaskoszorú,PC991 lánc,X.9 váltás + X.9 váltókarok. Olyan kérdésem lenne,hogy miért találom zajosnak az egészet?
A gyári zsírt már letakarítottam a láncról,már be van olajozva,s mégis menet közben elég zajos a hajtás,szinte minden fokozatban. Az elsõ átdobónál nem ér bele sehova a lánc,hátul is úgy látom,hogy szépen fut a váltó is és a sor is,és mégis fémesen csörögve s viszonylag hangosan lehet hallani a hajtást. Ez mitõl lehet?
Elõtte shimano hg50 fogaskoszorúm volt,és egy Sram PC951 lánc. Ott ha beolajoztam,szinte alig volt hangja,és ott is X.9 váltóim voltak. Lehet ez a shimano fogaskoszorú miatt volt halk? Köszi a válaszokat.

#6657
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 posts

minden a tervezésnek megfelelõ
ha nem ferde a vázad:D


ezekszerint igy normal, koszi

#6658
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Sziasztok!

Tud valaki olyan láncolajat ami a felvitel után olyan ragacsos, zsírszerû? A vadi új shimano lánc is ilyen ragacsos volt. A TF2 eléggé híg, kb 80-100 km-t bír ki és utána eléggé zajos lesz a lánc...


motorra való láncolajok (folyékony zsír)

én is ilyet használok (HAFA, de ilyet nem kapni itthon), szerintem elég jó


A motorokra való láncspray szerintem túlzás, próbáltam, de nagyon ragacsos, nehezebben vált és tiszta dzsuva tõle minden.
A TF2-nek van nedves idõre való verziója (Wet), az is ragacsos, de nem annyira. Én még azt is higítani szoktam a TF2 száraz idõre ajálnottjával, így be lehet állítani a megfelelõ sürüséget.
Failure is always an option.

#6659
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

erre senki semmit? lancvonal magusok?


Ja. :)


A sebesség mindent megold.

 


#6660
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
minden a tervezésnek megfelelõ
ha nem ferde a vázad:D

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/