Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#6521
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

nekem azért nem tûnik rendesnek a teszt, mert singlespeed-ként tesztelték õket.
betették egy ketrecbe, hajtották X nm-rel, félóránként spricceltek rá olajat, homokot meg vizet (eltérésekkel) és lehajtottak igy vele 650 km-t.
azért nem tökéletes a teszt, mert ha váltasz, akkor ugye terheled a csapokat máshogy is. fõleg aki nem tudja használni a váltót rendesen, az teszi tönkre a láncokat rendesen.
szóval ez nem igazán jó teszt, csodálom is, hogy messzemenõ következtetéseket vonnak le belõle....


Mondjuk az tényleg igaz, hogy a HG-53 a legjobb vétel a 9-es láncok közül.

mondjuk nekem azt megmagyarázhatnátok hogy egy keskenyebb 10-es lánc amiben ergó kevesebb az anyag az hogy a bánatban nyúlik kevésbé mint egy vastagabb anyagú lánc ugyanakkora terheléstõl?

Jobb anyagminõség.

OK, ez igaz lehet, de ugye nincs is akkora méretbeli különbség a két lánc között, mint a példámban.

Persze.


A sebesség mindent megold.

 


#6522
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Szerintem nem így van, mert ugyanakkora erõ nagyobb felületen oszlik szét.


OK, ez igaz lehet, de ugye nincs is akkora méretbeli különbség a két lánc között, mint a példámban.

#6523
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ezek szerint a láncnyúlást te is úgy képzeled, mintha gumiból lenne a lánc és maga az anyag nyúlna meg. A görgõk kopnak el, ettõl lesz hosszabb a lánc. Ha az egyik 5 mm széles, akkor az alatt 5 mm szélességben koptat a bekerülõ szennyezõdés, ha a másik 10 mm, akkor az alatt meg 10 mm a kosz, tehát igazából tök mindegy, hogy milyen széles, mert ugyanannyi az egységnyi területre jutó koptató hatás.


Szerintem nem így van, mert ugyanakkora erõ nagyobb felületen oszlik szét.


A sebesség mindent megold.

 


#6524
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

mondjuk nekem azt megmagyarázhatnátok hogy egy keskenyebb 10-es lánc amiben ergó kevesebb az anyag az hogy a bánatban nyúlik kevésbé mint egy vastagabb anyagú lánc ugyanakkora terheléstõl?


Ezek szerint a láncnyúlást te is úgy képzeled, mintha gumiból lenne a lánc és maga az anyag nyúlna meg. A görgõk kopnak el, ettõl lesz hosszabb a lánc. Ha az egyik 5 mm széles, akkor az alatt 5 mm szélességben koptat a bekerülõ szennyezõdés, ha a másik 10 mm, akkor az alatt meg 10 mm a kosz, tehát igazából tök mindegy, hogy milyen széles, mert ugyanannyi az egységnyi területre jutó koptató hatás.

#6525
Iceshark

Iceshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.036 hozzászólás
mondjuk nekem azt megmagyarázhatnátok hogy egy keskenyebb 10-es lánc amiben ergó kevesebb az anyag az hogy a bánatban nyúlik kevésbé mint egy vastagabb anyagú lánc ugyanakkora terheléstõl?

"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"

hegyi kecske ; zõdcség ; városi vadász

a bringaszállító


#6526
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Hogyan tesztelték ezeket a láncokat?

nekem azért nem tûnik rendesnek a teszt, mert singlespeed-ként tesztelték õket.
betették egy ketrecbe, hajtották X nm-rel, félóránként spricceltek rá olajat, homokot meg vizet (eltérésekkel) és lehajtottak igy vele 650 km-t.
azért nem tökéletes a teszt, mert ha váltasz, akkor ugye terheled a csapokat máshogy is. fõleg aki nem tudja használni a váltót rendesen, az teszi tönkre a láncokat rendesen.
szóval ez nem igazán jó teszt, csodálom is, hogy messzemenõ következtetéseket vonnak le belõle....

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6527
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Nem biztos, hogy igazad van. A 48-14 kombináció simább futást, hatékonyabb hajtást eredményezne.


Nagyobb lánckeréknél az egyik oldalon ott van a simább futás / kisebb ellenállás, a másik oldalin meg a több fogon gördülés / nagyobb ellenállás. Mindemellet a nagyobb tömeg.
A gyakorlatban én ugyanazt a bringát használtam 48/16-al és 42/14-el, ami ugyanazt az áttételt adja, és csodák csodájára pont ugyanolyan könnyü is volt hajtani :)

42/11 kontra 48/14 nehogy már kérdéses legyen...
Failure is always an option.

#6528
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás

Szerintem 42-11gyel 3.8181-et fordul a hátsó kerék egy pedálfordulatra, 48-14-gyel viszont csak 3.4xx valamennyit. Mivel könnyebb? Amúgyis a kérdés az volt, hogy mivel gyorsabb. :)


Nem biztos, hogy igazad van. A 48-14 kombináció simább futást, hatékonyabb hajtást eredményezne.


[grammhuszár]Ne haragudjatok, elfelejtettem, hogy az irónia nem mûködik az interneten keresztül. [/grammhuszár]

#6529
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Egyértelmû, hogy a 42-11 kombinációval. Könnyebb.


Nem biztos, hogy igazad van. A 48-14 kombináció simább futást, hatékonyabb hajtást eredményezne.

#6530
Darts

Darts

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 579 hozzászólás

Ez valami becsapós kérdés? :) Vagy segítsünk két számot elosztani egymással?


Nem csak kíváncsi voltam,hogy figyeltek-e!:)

#6531
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Feltöltött kép

Uploaded with ImageShack.us
Történt az eset hogy a raceface hajtómûvem bal oldali csapágya beállt mint a cövek. Na most szépen rá van írva, hogy "ne szedd szép" (paraszt)! ;)
jaj-jaj mit tegyek, nézzük meg mennyi az annyi...12e Ft, hogy miiiii? bazz...aztán néztem símanót mert elvileg kompatibilis kéne hogy legyen, azt már adnak rendeset olyan 6-8e FT-ért, jó jó alakul a dolog. Ja a ne szedd szét onnan indult, hogy havernak az XT szétbontása után az SKF boltban nem tudtak adni csapágyat mert valami elbaszott méret nem egyszerû beszerezni/nem is olcsó/méret sem teljesen jó stb. nem tudom megijedtem elsõ körben.
De csak szétszedem megnézni, ha nem mûködik a dolog úgy is komplett újat kell venni...láss csodát a Raceface szabvány csapágyat használ így kemény 1800FT-ból kapott két amcsi csapágyat amivel tökéletesen mûködik! Örülés van! Ha valaki hasonló cipõben járna essen neki nyugodtan! ;)


Én még kiszedném a csapágy porvédõjét, és egy éjszakára megáztatnám WD 40-ben. Ha megindul, és kap egy kis zsírt, még egy 1000-esre jó lehet. Ingyen.

#6532
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás

Egyértelmû, hogy a 42-11 kombinációval. Könnyebb.


Szerintem 42-11gyel 3.8181-et fordul a hátsó kerék egy pedálfordulatra, 48-14-gyel viszont csak 3.4xx valamennyit. Mivel könnyebb? Amúgyis a kérdés az volt, hogy mivel gyorsabb. :)

#6533
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás

Szerintetek a 42-11-el vagy a 48-14-el leszek gyorsabb,ha ugyan úgy pörgetek?


Egyértelmû, hogy a 42-11 kombinációval. Könnyebb.

#6534
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás

Feltöltött kép

Uploaded with ImageShack.us
Történt az eset hogy a raceface hajtómûvem bal oldali csapágya beállt mint a cövek. Na most szépen rá van írva, hogy "ne szedd szép" (paraszt)! ;)
jaj-jaj mit tegyek, nézzük meg mennyi az annyi...12e Ft, hogy miiiii? bazz...aztán néztem símanót mert elvileg kompatibilis kéne hogy legyen, azt már adnak rendeset olyan 6-8e FT-ért, jó jó alakul a dolog. Ja a ne szedd szét onnan indult, hogy havernak az XT szétbontása után az SKF boltban nem tudtak adni csapágyat mert valami elbaszott méret nem egyszerû beszerezni/nem is olcsó/méret sem teljesen jó stb. nem tudom megijedtem elsõ körben.
De csak szétszedem megnézni, ha nem mûködik a dolog úgy is komplett újat kell venni...láss csodát a Raceface szabvány csapágyat használ így kemény 1800FT-ból kapott két amcsi csapágyat amivel tökéletesen mûködik! Örülés van! Ha valaki hasonló cipõben járna essen neki nyugodtan! ;)


Haveromnak is elhalt a csapágy a shimano XT-ben, és ahogy mondod nem kapni odavalót, csak nagyon hasonlót. 800/db, és kicsit bele kellett esztergálni a csészébe. Már két hajtómûnél is megcsinálták és mindegyik bírja, nem szakad szét a csésze.

#6535
Iceshark

Iceshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.036 hozzászólás
Feltöltött kép

Uploaded with ImageShack.us
Történt az eset hogy a raceface hajtómûvem bal oldali csapágya beállt mint a cövek. Na most szépen rá van írva, hogy "ne szedd szép" (paraszt)! ;)
jaj-jaj mit tegyek, nézzük meg mennyi az annyi...12e Ft, hogy miiiii? bazz...aztán néztem símanót mert elvileg kompatibilis kéne hogy legyen, azt már adnak rendeset olyan 6-8e FT-ért, jó jó alakul a dolog. Ja a ne szedd szét onnan indult, hogy havernak az XT szétbontása után az SKF boltban nem tudtak adni csapágyat mert valami elbaszott méret nem egyszerû beszerezni/nem is olcsó/méret sem teljesen jó stb. nem tudom megijedtem elsõ körben.
De csak szétszedem megnézni, ha nem mûködik a dolog úgy is komplett újat kell venni...láss csodát a Raceface szabvány csapágyat használ így kemény 1800FT-ból kapott két amcsi csapágyat amivel tökéletesen mûködik! Örülés van! Ha valaki hasonló cipõben járna essen neki nyugodtan! ;)

"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"

hegyi kecske ; zõdcség ; városi vadász

a bringaszállító


#6536
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Tudnád linkelni? Mert az elõzõ kép linkje, csak magára a képre mutat.


bocs álmos voltam az ste. de +oldottátok :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6537
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Szerintetek a 42-11-el vagy a 48-14-el leszek gyorsabb,ha ugyan úgy pörgetek?


Ez valami becsapós kérdés? :) Vagy segítsünk két számot elosztani egymással?


A sebesség mindent megold.

 


#6538
Darts

Darts

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 579 hozzászólás
Szerintetek a 42-11-el vagy a 48-14-el leszek gyorsabb,ha ugyan úgy pörgetek?

#6539
madsnail

madsnail

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Sziasztok!

Na lassan megoldódni látszik a fogaskoszorú problémám. Mint pár oldallal korábban említettem a 8as Campa rendszerhez 7-es Shimano racsnit óhajtok használni, de a most kaphatók 14-28 kiosztásúak, nem voltam biztos benne hogy a legnagyobb tányért tudja kezelni a váltó, de sok-sok keresgélés után arra jutottam hogy tudja. Na már csak 1 dilemmám lenne. 2 eset lehetséges. Itt az bikemakk apróban van egy DuraAce 7-es racsni, 13-24 kiosztással. Na ez nekem teljesen megfelelne, használt, az ára tûrhetõ, biztosan jó minõségû, még jódarabig használható. Viszont régi darab, a mostani racsnik, viszont már váltást könnyítõ mart rézsutakkal rendelkeznek, amivel talán gyorsabb, könyebb a váltás, és újonnan olcsóbb lenne mint a használt régi DuraAce. Ebben kérném véleményetek, hogy szerintetek melyik lenne jobb választás továbbá nem-e tudja valaki hogy a Shimano HG37-es vagy a TZ21-es racsni közül melyik a jobb? Elõre is köszi.

#6540
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
csaltam :o

Tig pont pár napja linkelte be az albumot a "na ez meg én vagyok" topikba... :D

de amúgy ránézve a linkre ott van a végén a lánckottabl.jpg, rákeresve picasa-n kidobja az albumot.