Ilyen kell Neked: ecobike.hu/szerszamok/shimano_tl_fc21_lanckerek_anya_kormos_kulcs
meg egy kis zsír a menetre.
Miert kene zsir a menetre?
Ilyen kell Neked: ecobike.hu/szerszamok/shimano_tl_fc21_lanckerek_anya_kormos_kulcs
meg egy kis zsír a menetre.
BB30-pf30 adapter csapágycsésze zsírzásához mit ajánlanátok? Sima litiumos zsírral kentem eddig, de kb. 2 alkalom után már recseg, legszívesebben lecserélném a vázat pressfitesre, de adok még neki esélyt. Van ahol carbon zsírt ajánlanak, máshol shimano anti-seize, tudom a legjobb megoldás egy praxis csapágy beszerzése lenne, de gondolom itthon nem kapható, vagy ha van valakinek tapasztalata vele, vagy eladó, akkor mindenképp érdekel. Gondolkoztam a BSA adapteren is, de csak 42 mm-t találtam, nekem 46x73 mm
kimy módosította - 2018. szeptember 30. - 11:11
nekem montin és országúton is 10 sebis ultegra lánc teljesít, sok sok km óta. montin 1x10, bírja.
10-es láncból mit érdemes venni? hajlok a hg54 felé, de akár a sunrace cn10a-t is kipróbálnám, ha nem nagyon sz@r.... javaslat?
(hg95 van, de annyira nem vagyok lenyűgözve, két szezont bírt, ami az én km adagjaimat és azt figyelembevéve, hogy tavasz óta inkább az egysebit tekertem, elég kevéske... a unit láncán meg is látszik a használat, fél év után cserélnem kellett azt is... )
auh. az a baj, hogy nekem az xt(95 és 93 is..) egy nagyon tartós-jó láncnak bizonyult, sőt, még a "sajt" DA7901 is. Így a saját használatú láncokat semmiképp' sem ajánlom, mert elvileg ezekkel "csak a baj van" (bár én nem így tapasztaltam)
Elvileg a HG54 jó lehet, úgy tippelem, tiagra-ekvivalens, azok meg sokat bírnak igénytelen használat mellett. És óccsó
Vejne, köszi a tippet, de inkább maradnék a 10-es vonalon, lehetőleg a minél_olcsóbban_elfogadható_megoldás variációnál. több okból is.
egyrészt, a chorus árából veszek 3 db hg54-et.
másrészt ezt írja az általad linkelt cikk:
"What we have noticed are several things,
(1) chain life is not so much of a function of lube unless you use wax which greatly decreases chain life, therefore, any high quality lube will work even Mobil 1 engine oil,
(2) chain life depends on riding environment,
(3) chain life depends on how clean you keep your chain,
(4) chain life depends on how much chain deflection and how often you ride with extreme chain deflection,
(5) chain life depends on how many watts you are putting through it – this is probably the factor which impacts chain life the most."
nos, nálam kb így néz ki a képlet:
1. olajozok, de a lehető "legbunkóbb" módon: sokszor különösebb tisztítás nélkül "rálocsolok".
2. riding environtment: errefelé mindenhol van homok. mindenhol.
3. höhöhö... (időnként azért takarítok is, persze. a legviccesebb, hogy minden várakozás ellenére nincs a láncon olajsár.)
4. 1x10...
5. a wattok száma nem valami sok, cserébe inkább taposok, mint pörgetek, ráadásul szorgosan gyakorolom az egykerekezést, ami alapból egy "rúgással" indul....
szóval olcsó kell.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
10-es rendszerrel ajánlott 11-es láncot használni?
Teljes mértékben.
http://biketestrevie...10-speed-group/
a chorus11s már bizonyított, a potenza11-s-ről meg csak hallottam "mendemondákat", hogy tartósságban semmivel sem rosszabb, sőt..
Vejne módosította - 2018. szeptember 25. - 05:42
11s chorust vagy potenzat .11s lánc jobb lehet. Tartósabb, csendesebb, toleransabb
10-es rendszerrel ajánlott 11-es láncot használni?
10-es láncból mit érdemes venni? hajlok a hg54 felé, de akár a sunrace cn10a-t is kipróbálnám, ha nem nagyon sz@r.... javaslat?
(hg95 van, de annyira nem vagyok lenyűgözve, két szezont bírt, ami az én km adagjaimat és azt figyelembevéve, hogy tavasz óta inkább az egysebit tekertem, elég kevéske... a unit láncán meg is látszik a használat, fél év után cserélnem kellett azt is... )
10-es láncból mit érdemes venni? hajlok a hg54 felé, de akár a sunrace cn10a-t is kipróbálnám, ha nem nagyon sz@r.... javaslat?
(hg95 van, de annyira nem vagyok lenyűgözve, két szezont bírt, ami az én km adagjaimat és azt figyelembevéve, hogy tavasz óta inkább az egysebit tekertem, elég kevéske... a unit láncán meg is látszik a használat, fél év után cserélnem kellett azt is... )
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Sziasztok!3 lánctányéros hajtóműről levettem a nagytányért, mert amúgy sem bírom meghajtani.Vettem megfelelő rövid alu lánctányér rögzítő csavarokat.De nem tudom meghúzni, mert az anya része folyton elforog a lánctányérban.Ellentartani sem tudok neki semmivel, mert olyan szerencsétlen kialakítású.Tipp? Esetleg acél csavar kellene?
Ilyen kell Neked: https://www.ecobike....ya_kormos_kulcs
meg egy kis zsír a menetre.
Mars módosította - 2018. szeptember 17. - 14:11
Sziasztok!
SRAM-os kérdés:
11-es hajtóműre (pl. GX-1000) tehetek-e 12-es GX láncot? Vagyis azt tudom, hogy a külső szélessége kisebb a 12es láncnak, de csak a külső lemezek vastagával variáltak, vagy a belső szélessége (is) kisebb, mert akkor ugye nem lesz jó a 11-es tányérra?
Hat ez a osszeragasztani a lanckereket es hajtomuvet, de me'g varni egy napot a szaradasra... Szoval megint jo sok elonye lett ennek a direct mount lanctanyerrogzitesnek :DD Amugy hasznalhatnanak nagy szilardsagu csavarrogzitot is, ugyanugy megfogna,ha megszaradt...
Fixing 1X Chainring Noise - Tech Tuesday #114 Park Tool
Az ezerves Csepel Camping-nek milyen meretu a kozepcsapagyhaza? Ugye BSA? Bele lehet tenni valami negyszoges monoblokkot?
Simán csak zsír kell oda.
blash módosította - 2018. szeptember 06. - 04:29
kimy módosította - 2018. augusztus 31. - 09:50
SRAM-os kérdés:
néznék új sort, 10s. 12-27 lenne pöpec, bár a sramból 12-28 is tökéletes (a 16t a varázsszó)
A PG-1050 és PG-1070 közt alig van különbség most árban. Tartósság-futásteljesítmény-minőség-tisztántarthatóságban hogy viszonyulnak egymáshoz?
Ez már végképp hülyeség, de megszokhattátok, és meg kell kérdeznem: mi az esélye annak, hogy egy XD agyas/soros 11sebis kereket bepattintok egy Shimano 11s helyére, és nem kell állítanom a (Sram GX) váltót? Egy Fulcrum iparis és Shimano kónuszos cserélne ugye helyet, valahogy úgy érzem, két kónuszos vagy két iparis esetén is necces lenne, tehát nem tudom, ez a méret, ami a gyorszár (ja, igen, az van benne) felfekvési felület és a lánckerekek között van, mennyire egyforma. De közben az is világos, hogy túl nagy játéktér sincs itt, hiszen el kell férniük a dolgoknak, nem lehet millimétereket pazarolni.
Nos?
Unalmas leszek, de ismét ezt citálom:
tudom, országút =/= egyéb felhasználási területek, és, ez a 132.60 kicsit "túlzásnak" tűnhet (nagyjából 0.45-0.5%-nek felel meg, vagy durván a "0.75 félig már belemegy" állapotnak). De úgy vettem észre, hogy ezen túl már kifejezetten zajos és sokszor hezitálós a lánc.
Ehhez csak egy tolómérő kell..
Vejne módosította - 2018. augusztus 03. - 08:48
Láncnyúlásmérővel az 1% azt jelentené, hogy 100 szemnél egy szemnyit nyúlt a lánc gondolom. Belemegy már a 0,75%-os, levettem, felakasztottam egymás mellé a használtat és az újjat és kb 2-3mm az eltérés a 100-ik szemnél. Mik a vélemények? Lehet, hogy rossz szerszámot vettem?
ezen sosem gondolkodtam, de rákerestem a témára: https://www.bikerada...xplained-46015/
“Roller movement can dramatically affect readings," he says. "Some tools that can’t differentiate between pin wear and roller movement can lead to brand-new chains reading as worn.