Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#5881
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ezeknek nem pont a térdizület kimélése a célja?


Miért lenne az a célja?


A sebesség mindent megold.

 


#5882
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

Hát még a térdem hogy nézne ki, ha ilyet kellene tekernem :)


Ezeknek nem pont a térdizület kimélése a célja? Vagy azért találták ki, de rájöttek hogy arra alkalmatlan másért viszont jó?
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#5883
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Hát még a térdem hogy nézne ki, ha ilyet kellene tekernem :)

Hogy néz ki ez a lánctányér? :D
A Biopace ehhez képest kerek...



#5884
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Pontosan. Millar is ilyen konfigban nyomta Giron a Dolomitokban, hátsó MTB váltó + sor:
Giro tech: Millar goes all MTB | road.cc | The website for pedal powered people: Road cycling, commuting, leisure cycling and racing. Voted the UK's number 1 cycling website at the 2010 BikeBiz awards.


Hogy néz ki ez a lánctányér? :D
A Biopace ehhez képest kerek...
Failure is always an option.

#5885
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Pontosan. Millar is ilyen konfigban nyomta Giron a Dolomitokban, hátsó MTB váltó + sor:
Giro tech: Millar goes all MTB | road.cc | The website for pedal powered people: Road cycling, commuting, leisure cycling and racing. Voted the UK's number 1 cycling website at the 2010 BikeBiz awards.

A 11-36 megoldható. Profi versenyzõk is használják a kemény hegyeken. Kell hozzá egy váltó (esetleg váltókar, ha olyan váltót veszel), ami tudja a 36ot kezelni és ennyi. Össze lehet hozni.
110-es lyukkörrel nem lehet 34-esnél kisebb tányért gyártani.


Ez pedig Berci verziója ugyanerre: 11-32, apex mtb váltóval:
Giro tech: Contador goes Apex | road.cc | The website for pedal powered people: Road cycling, commuting, leisure cycling and racing. Voted the UK's number 1 cycling website at the 2010 BikeBiz awards.

#5886
bvr

bvr

    vendég

  • fórumtag
  • 19 posts

A 11-36 megoldható. Profi versenyzõk is használják a kemény hegyeken. Kell hozzá egy váltó (esetleg váltókar, ha olyan váltót veszel), ami tudja a 36ot kezelni és ennyi. Össze lehet hozni.

Köszi, ez jó hír Nekem! :)
Ha összeáll a bringa, majd beszámolok!

#5887
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
A 11-36 megoldható. Profi versenyzõk is használják a kemény hegyeken. Kell hozzá egy váltó (esetleg váltókar, ha olyan váltót veszel), ami tudja a 36ot kezelni és ennyi. Össze lehet hozni.
110-es lyukkörrel nem lehet 34-esnél kisebb tányért gyártani.


A sebesség mindent megold.

 


#5888
bvr

bvr

    vendég

  • fórumtag
  • 19 posts
Sziasztok!

Hát értem, hogy akkor ez így reálisan nem fog mûködni...
Az is igaz, hogy ekkora átépítés már ésszerûtlen, csak pont valami ilyesmi váz lenne az, ami számomra ideális lenne, viszont országúti hajtásláncban meg nincs olyan ami nekem kell... hát itt szakad a part...

Hát ezek szerint az a balsejtelmem is beigazolódott, hogy egy ilyen országúti jellegû vázra nem lehet megfelelõképpen MTB-s szettet adaptálni (amit a láncvonalról írtatok)

Nos, a meglévõ MTB-men a lánckerék-sor 26-36-46, és a kazetta 28-ig megy fel, és ha pl. a Normafára tekerek fel, ott egyes szakaszokon kell is nekem a 26/28-as áttétel (0,93)
Én is azt néztem, hogy a legkisebb FSA országúti kistányér az 34-es, nem tudom más gyártónak van-e még kisebb ami kompatibilis (bár gondolom MJani általánosságban értette, hogy 34-es a legkisebb)
Mondjuk _ha_ lehetne ezzel kompatibilis kazettát találni, ami felmegy 34 netán 36-ig, az már tök jó kompromisszum lenne. Utánajárok, hogy létezik-e ilyen (sajnos ahogy MJanit olvasom, erre kevés az esély)
És akkor kell persze egy új hátsó váltó is.

Persze van még egy olyan opcióm is, hogy minden nap EPO-t reggelizek, és akkor nem gond ha 34/25-ben kell felmennem mindenhová... :)

#5889
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

en akkor inkabb azt csinalnam hogy a tanyerokat csere amilyen kicsire lehet a meglevo hajtomuvon, plusz hatul a sor helyett 11-36os SLX. es akkor csak egy uj hatso valto kell. ra kell keresni hogy 110es lyukkorrel milyen tanyerokat lehet kapni. annak nem sok ertelme van hogy veszel egy biciklit es aztan hajtomu, lanc, sor, valtok, valtokarok komplett csereje. akkor az a bringa nem megfelelo es kesz.


Az outi lánc nem biztos, hogy jó lesz az slx soron, elméletileg nem kompatibilis vele. 110-eshez a 34-es a legkisebb lánckerék.


A sebesség mindent megold.

 


#5890
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
en akkor inkabb azt csinalnam hogy a tanyerokat csere amilyen kicsire lehet a meglevo hajtomuvon, plusz hatul a sor helyett 11-36os SLX. es akkor csak egy uj hatso valto kell. ra kell keresni hogy 110es lyukkorrel milyen tanyerokat lehet kapni. annak nem sok ertelme van hogy veszel egy biciklit es aztan hajtomu, lanc, sor, valtok, valtokarok komplett csereje. akkor az a bringa nem megfelelo es kesz.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5891
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Ebben az esetben kellenek az új váltókarok. Komplett szettként sram x7 x9 x0 xx, ami mûködõképes, van 42-28-as hajtómû és 11-32-es sor. Shimanoból csak xtr van, ami nem fér bele a keretbe.
De.
1. A boltosok úgy szokták ezt a beszámítós dolgot csinálni, hogy nagyker áron beszámítja kisker áron építi be.
2. Soha nem lesz tökéletes ez a rendszer amíg erre a vázra teszed, ebben 130mm-es agy van, csak outi alkatrészekkel lesz jó láncvonalad. (mondjuk a sram hajtómûveket egy kicsivel beljebb lehet hézagolni)

A high5 cikkhez. Az egzotikus hajtómûvek általában nem túl mûködõképesek. :)


A sebesség mindent megold.

 


#5892
bvr

bvr

    vendég

  • fórumtag
  • 19 posts
Köszönöm a válaszokat!

Pontosítanám a kérdésemet: nem "hekkelni" szeretnék, hanem a teljes meglévõ országúti hajtásláncot kicseréltetni egy teljes 2x10-es MTB-re. Azt valóban kihagytam a post-ból, hogy ehhez az elsõ-hátsó váltókat is cserélni kell, de így talán érthetõbb, hogy ezzel kapcsolatban kérdeztem, hogy amennyiben a váltókat cserélem, akkor ehhez a váltókarokat is cserélnem kell-e.

Most akkor már belinkelem, de amikor elõször teszteket kerestem ilyen rendszerre, akkor ezt az oldalt találtam:
High5, a legjobb tpllkkiegszt! - 2 tnyros cscs MTB hajtmvek sszehasonltsa

Az valóban problémásnak tûnik, hogy elfogadható árú dupla-MTB hajtómûvet találjak. Nem tudom mennyire reális árakat találtam, de a Meridán lévõ FSA kb. 50-60 ezer, ehhez képest 2-tányéros MTB hajtómûvekbõl valóban nincs nagy választék és a többségnek jó húzós az ára, azért találtam néhányat 100 ezer alatt is.

Ha már a váltók szóba kerültek, a T5-ön lévõ elsõ/hátsó Shimano R773 34.9 / Shimano Ultegra-GS - nek mi minõségben/árban nagyjából megfelelõ MTB-s párja?

(javítom a linket is, mert a fórumhozzászólásból másolva a link maga lemaradt)

SPEEDER T5 - Fitness Bike - Merida Bikes International

Üdv,

V

#5893
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
A 44-29 hazai kínálatból nem hozható össze (mondjuk külföldrõl sem tudok kapásból mondani normális ilyen hajtómûvet). Aztán mindenképpen rá kell fizetned, mert nem olyan olcsó egy ilyen átalakítás.
Kellenek új váltók, új hajtómû, új sor, új lánc, aztán valahogy meg kell oldani a váltókar hátsóváltó kompatibilitási problémát (valószínû, hogy egy 9-es monti váltó kell neked).
A hajtómû a nehéz ügy, monti hajtómûvet csak átépíteni lehet olyanra, ami mûködik ezzel a rendszerrel (pl 42-28), de az mind olyan lesz, hogy a nagytányér a középsõ helyén lesz. Vagy át lehet alakítani egy tripa outi hajtómûvet (technikailag ez a legjobb és legegyszerûbb megoldás), de ennél is a nagytányér helyén nem lesz semmi.
A sor és a lánc is gondot okozhat, mivel ha a hajtómûvön nem montis shimano lánckerekek vannak akkor nem fog shimano monti lánccal és a sorral mûködni (a shimano szerint), más lánccal mondjuk lehet. Ezt a problémát egy sram sorral lehet áthidalni.

hajtokart lehet cserelni montis duplara gond nelkul a vaz kompatibilis lesz. mas kerdes hogy nem tudom mekkora valasztek van elerheto aru 2tanyeros mtb hajtomuvekbol otthon.

valtokart csak akkor kell cserelni ha hatul 9-es sorra valtasz. az elso valtokar mindenkepp jo lesz.

a CS-5700 az Shimano 105, azzal egy szinten montis kinalatban az SLX szeria van, szal a hasonlo minoseget kepviselo sor a CS-HG81-10. ebbol van 11-34.


A montis dupla hajtómûvek láncvonala nagyobb, mint az országútiké, végig ferdén fog futni a lánc, ráadásul új elsõváltó is kell hozzá, nemcsak hátsó.


A sebesség mindent megold.

 


#5894
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
hajtokart lehet cserelni montis duplara gond nelkul a vaz kompatibilis lesz. mas kerdes hogy nem tudom mekkora valasztek van elerheto aru 2tanyeros mtb hajtomuvekbol otthon. 785-os XT, SRAM X7, X9, FSA

valtokart csak akkor kell cserelni ha hatul 9-es sorra valtasz. az elso valtokar mindenkepp jo lesz.

a CS-5700 az Shimano 105, azzal egy szinten montis kinalatban az SLX szeria van, szal a hasonlo minoseget kepviselo sor a CS-HG81-10. ebbol van 11-34.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5895
bvr

bvr

    vendég

  • fórumtag
  • 19 posts
Sziasztok!

Mivel szinte mindig úton tekerek, egy jó ideje már nézegetem a Merida Speeder T5-öt:

SPEEDER T5 - Fitness Bike - Merida Bikes International

Viszont ez az országúti áttételezés (elöl 50-34, hátul 11-25) számomra kihasználhatatlanul soknak tûnik, mert nem repesztek 50-60-nal mint a Tour sík szakaszain, ellenben elég sokat tekerek emelkedõkön és hát nem vagyok épp egy kategória az országúti hegyimenõkkel sem, viszont a 2x10 nagyon szimpatikus (kevesebb átfedés a fokozatokban, és az elsõ váltót jóval kevesebbet kellene használni) Sokáig nem volt ötletem, aztán ahogy olvastam itt a bikemag-on az egyik 29"er MTB tesztjét, láttam hogy ott is 2x10 van, viszont MTB áttételezéssel, úgyhogy kicsit rákerestem a témára. Találtam is olyan cikket, ami jól összefoglalja táblázatosan a szokásos áttételeket és arányokat, amibõl azt szûrtem le, hogy nekem valami olyasmi kellene, hogy elöl 44-29, hátul pedig felmegy a kazetta 34-ig, így ha az emelkedõn kell, akár 0,85-ös áttétel is elérhetõ.

Elvi szinten beszéltem már olyan üzlettel, ahol vállanák, hogy úgy tudom megvenni a Speedert, hogy átalakítják a bringát és az új alkatrészek árába beszámítják majd a gyárilag rajta lévõket. Viszont nem ismerem túl jól az alkatrészeket, ezért hozzátok fordulnék javaslatokért. A szempontjaim a következõek lennének (a fontosabbaktól indulva)

- minõségben feleljen meg a teljes bringának

- árát tekintve nagyjából feleljen meg a meglévõ FSA Gossamer 50-34 MegaExo lánckeréknek és a Shimano CS-5700 11-25 kazettának.

- ami ugyan kevésbé fontos, de mivel ez egy szép bringa (legalábbis nekem tetszik... ) , én ha lehet szeretném megõrizni a lánckerekek filigránságát. Pl. a Middleburn-nek találtam hasonló karakterû lánckerekeit (a nagykerék lehet fekete, a belsõ pedig fényes, további kis optikai tuning (persze a cikkben írták is, hogy a 3 pontos rögzítéssel romlik az erõátvitel merevsége - nincs összehasonlítási alapom, nem tudom ez mennyit számít egy sima "élmény-biciklizésnél" és nem versenykörülmények között) Na mindegy is, ez csak amolyan bónusz-szempont.

Ha a 2x10 helyett a fenti szempontok figyelembevételével elõnyösebb lenne a 2x9 (mert mittudomén jóval kedvezõbb árú, nagyobb a választék, stb), akkor errõl persze meggyõzhetõ vagyok.

Még két kérdés:

- remélem nem hülyeség egyáltalán a kérdésem... Azaz a váz képes fogadni MTB-s hajtómûveket is (ilyen szinten sosem fogallkoztam még alkatrészekkel, nem tudom milyenek a szabványok és eltérések)

- a specifikációban szereplõ váltókarokat is cseréni kell ilyenkor, vagy azok az újjal is el fognak boldogulni?

Elõre is köszönöm a konkrét típus-javaslatokat,

üdv,

V

#5896
labidani

labidani

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,124 posts
Országútira vennék hajtómûvet.
A bringa campával lesz szerelve, de mivel úgy vagyok vele, hogy shimanoval is elfut, és mivel még vennem kell sok mindent, így ha olcsóbb és jobb a shimano akkor marad az. Most 2 lehetõségem van. Integrált Tiagra, vagy 4szöges Record. Az integrált azért csak sokkal merevebb, de a Record meg azért csak 1 Record. Ugyan annyi lenne mindkettõ, 15. Nem vagyok egy szikár hegyimenõ alkat, és szeretem taposni, de más azt mondta, hogy a 4szöges Campáját se hajtotta még bele az elsõ váltóba.

#5897
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Úgylátszik ma nagyon rossz napon van, hogy még a topikot is elnézem a kérdésemnek, sorry!

#5898
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Hátsó, 6 csavaros XT agyhoz (azthiszem FH-M756, készült más típusban is 6 csavaros?) mekkora kónuszkulcs kell? Szerk.: robbantott ábrát nézve ezt benézhettem, a két végén csak záróanya van és a gumiharang alatt van a kónusz? Akkor 15-ös kell gondolom, olyanom meg van..

Másik kérdés: ilyen hubon tudok állítani kónuszt ha megvan a két kónuszkulcsom (23, 24) vagy még kell az a speciális szerszám is hozzá?

#5899
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
specialis bicikllis szerszamokat meglepo modon bicikli boltban. csavarhuzot meg villaskulcsot meg szerszam vagy barkacsboltban.

:facepalm:
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5900
mhorpheus

mhorpheus

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts
Üdv!

Rendes bicikli szerelõ készletet hol lehet beszerezni?
Eldöntöttem h elkezdem reparálgatni, de semmi eszközöm nincs.