Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#561
Procolus

Procolus

    fórumtag

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
  • LocationSzombathely

Ma reggel csináltam hajtás tisztítást.

Folyamatosan napi szinten használom a bringár,hóba fagyba csak igen ritkán nagy esőbe nem.

Ez a lánc tavaly tél után lett felrakva mert a másik hasonló használat mellett el rozsdásodott .( erről írtam is ebben a topicban..)

Az új lánc weldtite tf2-vel volt kezelve ,elötte brigeciol d3-al tisztítva .

Sajnos úgy tűnik így is egy két helyen és a görgőkön maradandó rozsda lett.

A hajtás közben nem tapasztalható semmi károsodás ugyan olyan simán csendesen fut a lánc még mínuszokba is.

A lánc tisztítás tél előtt kb 2 havonta télen 2 hetente történt.

Szerintem ott hibáztam ,hogy télen sűrűbben kellett volna karbantartani a láncot.Majd jövő télen sűrűbben megpróbálom .

Napi szinten nincs rá időm.

 

485DSCN0474.jpg

 

990DSCN0475.jpg

 

640DSCN0476.jpg



#562
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás
Azért ezt választottam, mert
-jó ötletnek tűnt
-volt pirosban :D

Nekem szimpibb ez a rögzítés,majd vagy beválik,vagy nem. zsírt kapott minden, viszont ha a szokásos műanyag bepréselős csésze ennyire passzentos,akkor ezt biztosan könnyebb szerelni, kis küzdéssel kézzel betekertem, de kell hozzá a szerszám a meghúzáshoz. Természetesen a HT2-höz való kulcs nem jó a nagyobb átmérő miatt..nem próbáltam,de ezt olvastam ki az álmoskönyvből.

#563
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

hát akkor.... :D

 

 

costanza-answering-machine.gif


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#564
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 hozzászólás

Talán azért jobb ez a menetes megoldás, mert a 2 perem feltámaszkodik a váz csapágyházának 2 oldalán, és mivel középen a menet összefelé húzza a 2 félcsészét, ezért nem izeg-mozog oldal irányban a terhelés határása. Ez szerintem pozitív dolog, mivel nekem már sikerült PF30-as csapágyházból kitaposni a bepréselt csészéket (a csésze pereme 0,8-1mm-re eltávolodott a csapágyház szélétől).

Viszont nagyon kíváncsi vagyok, hogy ez a fajta menetes középrész mennyire fog recsegni... mivel menetes, ezért gondolom, olyan a csésze illesztése a csapágyházban, hogy nincs átfedés (az átfedés 0,01-0,12mm között van a préselős csészék esetében), mert ha átfedés lenne a csapágycsészék átmérője, és a csapágyház átmérője között, nem igazán lehetne összetekerni őket a felfekvő felületek súrlódása miatt. Így viszont a felfekvő felületek között 1-2 század mm-es játék lehet, ahová ha bármilyen szennyezőzés bekerül, annak hangja lesz... 



#565
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Tegnap bejött a középcsapágy is, korrekt darabnak tűnik, majd a használtat megmutatja a többit. 

Eltartott egy darabig, mire kimazsoláztam, hogy melyiket merjem megvenni, de szépen passzol minden egymásba. 

Ja, és a láncvonalat is jónak mértem, szóval ahhoz a hajtóműhöz tényleg olyan tányér kell. (GX Eagle kar, BB30, 6mm offset, 49mm láncvonal - jó, inkább 50-nek mértem, de a szerszám még nem ért ide, hogy rendesen összehúzzam- és PF30 46mm-es ház. Na ehhez a BB386 jelű középcsapágy kellett, az simán összetekeredik 73 mm-re is.)

ztto.jpg

Nem teljesen látom át, hogy miért jobb ez a menetes megoldás, mint a sima bepréselős? 


  • Papszi kedveli ezt

#566
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Tegnap bejött a középcsapágy is, korrekt darabnak tűnik, majd a használtat megmutatja a többit. 

Eltartott egy darabig, mire kimazsoláztam, hogy melyiket merjem megvenni, de szépen passzol minden egymásba. 

Ja, és a láncvonalat is jónak mértem, szóval ahhoz a hajtóműhöz tényleg olyan tányér kell. (GX Eagle kar, BB30, 6mm offset, 49mm láncvonal - jó, inkább 50-nek mértem, de a szerszám még nem ért ide, hogy rendesen összehúzzam- és PF30 46mm-es ház. Na ehhez a BB386 jelű középcsapágy kellett, az simán összetekeredik 73 mm-re is.)

ztto.jpg



#567
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás
Ma megérkezett a BB30-as kar, meg a hozzá figyelmetlenül kiválasztott 28-as, 6mm offszetű acél tányér. A vidám rész: a gyári 32-es tányér is 6mm eltolású. Még a végén olcsó is kesz,meg jó is.. de azért várjuk ki a végét. A középrészem még valahol utazik, valszeg heteket, mert menetes kivitelű PF30 honnan máshonnan érkezne, mint Kínából.

#568
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Ezek megvoltak, de köszi.

Nekem az kellett volna, hogy valahol valaki leírja, hogy a BB30-as karok 0 mm offsetes tányért használnak. Ezt csak közvetetten találtam meg..

így kicsit bukik az eredeti ötlet, de csak az olcsóság része, mert végül lesz 28-as pizzaszeletelőm, csak drágábban..  A Superstarcomponentsnél 19-re ígérik a saját alu csillag+acél fogsor kombójukból az ilyen kicsi fogszámúakat, ezt azóta találtam.

A vége persze úgyis az lesz, hogy ha egyszer váltok 12 sebességre, akkor már nem fogok ilyen kicsiket keresni. akkor mehet vissza a gyári :)

 

Az egész dologban egyébként nem értek pár dolgot, az egyik az, hogy miért ilyen kicsi a választék 30T alattiakból. 30-ast szinte mindenhez találok. Leragadtak a kínaiak a 104-es lyukkörnél? Pedig 30T-től kb mindenre van. De az offset a legtöbbször meg sincs említve, ezt azért ne várjuk :P

De már a 96-os, 94-es lyukkörök is engednék a 30-as alatti kerekeket (nem számoltam utána) , mégsem látok választékot.

Én csak arra tudok gondolni, hogy a kínaiak bután követik a trendeket, nem akarnak problémát megoldani. régen 30T volt a legkisebb, hát biztos nem kell más.

Értem, hogy a 28-at már lefedhetné a kistányér (ha lenne), és kevés olyan majom van, mint én, de akkor is.

 

Ez a BB30 meg jó ötletnek tűnt..

 

mondjuk aki mindenféle nevesincs gyártók marketingcéllal  "fejlesztett" "szabványaival" kezd foglalkozni, meg is érdemli, hogy szenvedjen. :D :P

 

ezek nem segítenek?

14. oldal:

https://www.sram.com..._manual_eeu.pdf

 

 

https://www.sram.com..._components.pdf



#569
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

Amikor már azt hittem, minden sínen van, feltűnt, hogy valami mégsincs rendben. A Sram direct mountnál tényleg más a lánckerekek offsetje GXP és BB30 tengely esetén? Kicsit összekavarja a dolgokat, hogy sok helyen szerintem egyszerűen nem frissítették az infókat, ezért amikor azt írják valamiről, hogy nem kompatibilis a BB30-cal, akkor azt is fenntarrtással kezelem, meg amikor azt írják hogy kompatibilis, azt is.

Végül megrendeltem azt a GX Eagle hajtókart, meg vele egy acél 28-as karikát, okosan 6mm-es offsettel, mert normál láncvonal kellene. Még nem értek ide, szóval nem tudom, hogy egyáltalán valós-e a probléma, mert azt aztán végképp nem találom, hogy a gyárilag rajta lévő 32-es tányér mekkora offsettel jön. De találtam már infót rövid és hosszú tengelyes BB30-ról, meg 0, 3, és 6mm-es eltolású lánckerekek léteznek. De van, ahol ki sem térnek a GXP és BB30 különbségre, sőt, még az offset sincs megemlítve (na onnan aztán f*sza lehet vásárolni) , van ahol viszont táblázatban látom, hogy milyen párosítás milyen láncvonalat eredményez. Csak még nem tudom, hosszú, vagy rövid tengelyes a cucc.. pedig tényleg ideális lett volna 13 euróért 28 fogú lánctányért venni, ami ráadásul acél, tehát valószínűleg ritkábban kellett volna cserélnem, mint középcsapágyat..

Olyan túl sokat a Sram oldala sem segített, de az a tippem, hogy a GX Eagle kar 0 eltolásos tányért alkalmaz, és akkor olyat kell vennem rá. Vagy kilóg a sorból, és akkor a másik kettő féle is szóba jön.

 

mondjuk aki mindenféle nevesincs gyártók marketingcéllal  "fejlesztett" "szabványaival" kezd foglalkozni, meg is érdemli, hogy szenvedjen. :D :P

 

ezek nem segítenek?

14. oldal:

https://www.sram.com..._manual_eeu.pdf

 

 

https://www.sram.com..._components.pdf


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#570
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Amikor már azt hittem, minden sínen van, feltűnt, hogy valami mégsincs rendben. A Sram direct mountnál tényleg más a lánckerekek offsetje GXP és BB30 tengely esetén? Kicsit összekavarja a dolgokat, hogy sok helyen szerintem egyszerűen nem frissítették az infókat, ezért amikor azt írják valamiről, hogy nem kompatibilis a BB30-cal, akkor azt is fenntarrtással kezelem, meg amikor azt írják hogy kompatibilis, azt is.

Végül megrendeltem azt a GX Eagle hajtókart, meg vele egy acél 28-as karikát, okosan 6mm-es offsettel, mert normál láncvonal kellene. Még nem értek ide, szóval nem tudom, hogy egyáltalán valós-e a probléma, mert azt aztán végképp nem találom, hogy a gyárilag rajta lévő 32-es tányér mekkora offsettel jön. De találtam már infót rövid és hosszú tengelyes BB30-ról, meg 0, 3, és 6mm-es eltolású lánckerekek léteznek. De van, ahol ki sem térnek a GXP és BB30 különbségre, sőt, még az offset sincs megemlítve (na onnan aztán f*sza lehet vásárolni) , van ahol viszont táblázatban látom, hogy milyen párosítás milyen láncvonalat eredményez. Csak még nem tudom, hosszú, vagy rövid tengelyes a cucc.. pedig tényleg ideális lett volna 13 euróért 28 fogú lánctányért venni, ami ráadásul acél, tehát valószínűleg ritkábban kellett volna cserélnem, mint középcsapágyat..

Olyan túl sokat a Sram oldala sem segített, de az a tippem, hogy a GX Eagle kar 0 eltolásos tányért alkalmaz, és akkor olyat kell vennem rá. Vagy kilóg a sorból, és akkor a másik kettő féle is szóba jön.

 



#571
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Igaz, hogy nem mindegyikből van DUB és nem DUB is, de ennyire nem láttam egyértelmű összefüggést, még ha a DUB-osak tényleg drágábbak is.

Viszont átértékeltem egy kicsit a dolgot magamban, miután ma megmértem a HT-II-es LX karom Q-faktorát: 178 mm.. a négyszöges a másik biciklin az etalon 168-as. inkább még körüljárom ezt a témát váz melletti elférés szempontjából is.



#572
FRIZ 22

FRIZ 22

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 264 hozzászólás

Vélhetőleg megszabadulnak a nem DUB rendszerű karoktól..??



#573
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Itt mi a trükk? miért sokkal olcsóbb a GX eagle (12 sebességes) kar, mint a többi hasonló, pl. akár 11 sebességes Sram? https://www.bike24.c...menu=1000,2,88;

Leszámítva, hogy 172mm-es a Q faktora, az a +4 mm fogalmam sincs, hogy sok-e, végülis hol van még egy fatbike-étól... https://r2-bike.com/...inring-32-teeth

(máshol nem ellenőriztem az adatot)



#574
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

oops...

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#575
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

Nem teljesen a témába vág, de a hajtókaron mi az a lánctányér felfogatás? A rendes lánctányércsavar miért nem volt jó? 

 

Szerintem egyébként, ha van rá időd és érkezésed, akkor szedd szét, mert lehet, hogy menthető, ellenben kb. 4-5eft az új, úgyhogy nem biztos, hogy megéri. Ha elkopott a csapágy benne, vagy a tengely, akkor pucolás után lehet hogy kattogni nem, de kotyogni fog. 

Azokat ideiglenesen tettem bele, hogy kizárjam, hogy a lánctányér csavar kattog. Mert ezeket jól meg mertem húzni. Régebben volt már, hogy túlhúztam azt és szépen eltört.  Mert azok is hasonlóan tudnak kattogni.  Szóval majd visszateszem az eredeti csavarokat.

 

Oké, akkor megpróbálom orvosolni a dolgot. Egy próbát megér. :-)


deviantRider módosította - 2018. november 08. - 16:53


#576
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Ez szerintetek is monoblokk kuka? (sima bb-es25, octalinkes, 4 éves)

 

https://youtu.be/EVaEH77ADnY

 

 

Előtte már kiszedtem, a vázban a menetet megtisztítottam, bekentem, aztán most talán picivel hangosabb mint volt. Bár ez nem biztos. Sajnos csak 2-3 hét múlva tudok édemben hozzányulni, azaz cserélni.

 

Már 1-2 hónapja jelenség ez, csak kezdetben ritkább volt, meg halkabb is. Erős terhelésnél van ez a kattanás jelen.

Nem teljesen a témába vág, de a hajtókaron mi az a lánctányér felfogatás? A rendes lánctányércsavar miért nem volt jó? 

 

Szerintem egyébként, ha van rá időd és érkezésed, akkor szedd szét, mert lehet, hogy menthető, ellenben kb. 4-5eft az új, úgyhogy nem biztos, hogy megéri. Ha elkopott a csapágy benne, vagy a tengely, akkor pucolás után lehet hogy kattogni nem, de kotyogni fog. 



#577
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

Megprobalhatod szetszedni, valamelyik shimano kozepcsapagyat szet lehet, nem biztos, hogy epp azt is, de a bb-ty30-at szet lehet:

youtube.com/watch?v=lar7mIMmTRE

 

Köszi. Ennek tudatában rákerestem az én típusomra és egy orosz egyén szétszedte azt is. 

 

Picit "bonyolultabb", mint a fentebbit, de szét lehet ezt is. Már csak az a kérdés, foglalkozzak-e vele, vagy vegyek újat.



#578
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Ez szerintetek is monoblokk kuka? (sima bb-es25, octalinkes, 4 éves)
 
https://youtu.be/EVaEH77ADnY
 
 
Előtte már kiszedtem, a vázban a menetet megtisztítottam, bekentem, aztán most talán picivel hangosabb mint volt. Bár ez nem biztos. Sajnos csak 2-3 hét múlva tudok édemben hozzányulni, azaz cserélni.
 
Már 1-2 hónapja jelenség ez, csak kezdetben ritkább volt, meg halkabb is. Erős terhelésnél van ez a kattanás jelen.


Megprobalhatod szetszedni, valamelyik shimano kozepcsapagyat szet lehet, nem biztos, hogy epp azt is, de a bb-ty30-at szet lehet:



#579
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

Ez szerintetek is monoblokk kuka? (sima bb-es25, octalinkes, 4 éves)

 

https://youtu.be/EVaEH77ADnY

 

 

Előtte már kiszedtem, a vázban a menetet megtisztítottam, bekentem, aztán most talán picivel hangosabb mint volt. Bár ez nem biztos. Sajnos csak 2-3 hét múlva tudok édemben hozzányulni, azaz cserélni.

 

Már 1-2 hónapja jelenség ez, csak kezdetben ritkább volt, meg halkabb is. Erős terhelésnél van ez a kattanás jelen.



#580
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://bikerumor.co...te-1x12-groups/