
Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#5501
Posted 2011. October 10. - 14:44


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5502
Posted 2011. October 10. - 12:49

milyen márkájú a szerszám?
pont olyan, ami a képen van, csak nincs benne az a "tengely"
talán icetools
#5503
Posted 2011. October 10. - 12:47

Olyan szerszám kell, aminek a közepébõl kiáll egy tüske.
Ha ilyen van és mégis, akkor olyat végy, ami átmenõ furatos, rárak kazettára, 5-ös menetes szár átdug rajta, két alátéttel, két anyával kicsit meghúz, és kiteker...
bár szerintem az nem anya lesz, inkább porvédõ. Azt meg kicsit lehet beljebb kocogtatni.
tavaly azért nem ilyet vettem, mert az asszony bringáján menetes tengely van, de ez most eszembe sem jutott
Ezt a rászorításos dolgot kipróbálom, ha nem válik be, akkor veszek egy olyat, amit mutattál.
köszi
#5504
Posted 2011. October 10. - 12:01

Olyan szerszám kell, aminek a közepébõl kiáll egy tüske.Olyankor mit lehet csinálni, ha a fogaskoszorú (shimano, kazettás) leszedõ szerszáma nem megy be rendesen a zárógyûrû alá, mert a kontraanya olyan nagy, hogy ezt akadályozza?
Így csak kb. 1 mm kpaszkodik, ami persze könnyen ki is ugrik, így tönkre megy a szerszám is szép lassan, és a leszedéssel-felrakással is szívok.
Ha ilyen van és mégis, akkor olyat végy, ami átmenõ furatos, rárak kazettára, 5-ös menetes szár átdug rajta, két alátéttel, két anyával kicsit meghúz, és kiteker...
bár szerintem az nem anya lesz, inkább porvédõ. Azt meg kicsit lehet beljebb kocogtatni.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#5505
Posted 2011. October 10. - 11:58

milyen márkájú a szerszám?Olyankor mit lehet csinálni, ha a fogaskoszorú (shimano, kazettás) leszedõ szerszáma nem megy be rendesen a zárógyûrû alá, mert a kontraanya olyan nagy, hogy ezt akadályozza?
Így csak kb. 1 mm kpaszkodik, ami persze könnyen ki is ugrik, így tönkre megy a szerszám is szép lassan, és a leszedéssel-felrakással is szívok.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5506
Posted 2011. October 09. - 20:21

Az enyém is könnyen kijön, de ha a gyorsszárral befogatom szépen lejön!
ok, akkor majd ezt kipróbálom
köszi
#5507
Posted 2011. October 09. - 20:02

#5508
Posted 2011. October 09. - 20:00

Így csak kb. 1 mm kpaszkodik, ami persze könnyen ki is ugrik, így tönkre megy a szerszám is szép lassan, és a leszedéssel-felrakással is szívok.
#5509
Posted 2011. October 08. - 12:38

Talán én írtam, jóval pontosabban ld. French Bicycles. Onnan tudom biztosan, hogy modernizáltam 1980 elõtti és körüli francia bicikliket, és többször elõjött a probléma. Az alkatrészeket a (francia) bicikliklubban ugyan ingyen keresgélhettem, de meglepõdtem, amikor nem voltak csereszabatosak, ekkor olvastam egy kis Sheldon Brown-t és fölvilágosultam.
Igen, más a menet az agyon!
Idézek a fentibõl: Freewheel threads 1.370/1.375 x 24 TPI (angol) 34.7 mm x 1mm (1.366" x 25.4TPI) (francia). Ma már - racsninál - egyeduralkodó az angol.
A Maillard (nagyon jó márka) esetében mintha mindkettõvel (angol ill. fr.) találkoztam volna, tolómérõ segít eldönteni - tapasztalatom szerint könnyebb az emelkedést mint az átmérõt mérni ill. ebbõl választani.
Köszi, idõközben haverom is megtalálta nekem a Sheldon Brown oldalán az ide vonatkozó részt (én nem beszélni jól angol), hát reménykedem hogy az én agyam az angol szabványos, mert nem nagyon lenne kedvem 2 vadi új kereket fûzetni jövõre. Jelenleg rendes outi-ként funkcionál a gép, de nagy rá az esély hogy a hátsó kerék így ebben az állapotában nem bírja a súlyomat, szar a felni, vagy a racsni által okozott asszimmetrikusság miatt. Mindig visszalazulnak a küllõk, de ez már keréképítés téma.
Az elsõ kerék viszont tökéletes úgy ahogy van, csak én utálom az összehányt dolgokat, szóval ha hátra új felni új agy (flip flop és szegecselt felni) akkor elõre is menne annak a párja.
De ha mázlim van akkor angol szabványos a maillard agyam, középre hézagolom, kap egy SS racsnit meg egy szegecselt felnit és kész és akkor legalább használható a gép, mert így elég gáz hogy 10-20km-enként húzhatom meg a küllõanyákat.
#5510
Posted 2011. October 08. - 00:21

Talán én írtam, jóval pontosabban ld. French Bicycles. Onnan tudom biztosan, hogy modernizáltam 1980 elõtti és körüli francia bicikliket, és többször elõjött a probléma. Az alkatrészeket a (francia) bicikliklubban ugyan ingyen keresgélhettem, de meglepõdtem, amikor nem voltak csereszabatosak, ekkor olvastam egy kis Sheldon Brown-t és fölvilágosultam.Pár napja talán az outis topicban olvastam egy olyat, hogy van az ún. "francia menetes" középcsapágy és mondták hogy hátsó fogaskeréksorból is volt francia szabványos. Na most a kérdés az az, hogy van nekem a maillard 700as sorozatú hátsó agyam, és azon egy maillard 6 sebességes racsni. Ott mit jelent az, hogy "francia szabvány"? Más a menet az agyon?
Igen, más a menet az agyon!
Idézek a fentibõl: Freewheel threads 1.370/1.375 x 24 TPI (angol) 34.7 mm x 1mm (1.366" x 25.4TPI) (francia). Ma már - racsninál - egyeduralkodó az angol.
A Maillard (nagyon jó márka) esetében mintha mindkettõvel (angol ill. fr.) találkoztam volna, tolómérõ segít eldönteni - tapasztalatom szerint könnyebb az emelkedést mint az átmérõt mérni ill. ebbõl választani.
#5511
Posted 2011. October 07. - 21:09

#5512
Posted 2011. October 03. - 17:09


A 38-ast sem tudom,h elfér-e és nem vok biztos benne,h elég lenne-e. Nem tud valaki kölcsönadni próbára?

Vagy marad,hogy 24/32/40-es tányérok mennek fel. Vagy 26/32/40. Kaptam most kölcsön egy 24-es és egy 26-os kistányért,szóval azt tudom próbálgatni.
#5513
Posted 2011. October 02. - 20:37

#5514
Posted 2011. October 02. - 20:22

Sziasztok!
Shimano 105-ös FH-5700-as hátsó agy kompatibilis minden shimano kazettával? 7, 8, 9-el?
7-eshez alátét kell, de amúgy igen.
#5515
Posted 2011. October 02. - 20:19

Shimano 105-ös FH-5700-as hátsó agy kompatibilis minden shimano kazettával? 7, 8, 9-el?
#5516
Posted 2011. October 02. - 17:52

RAUH-Welt
B E G R I F F
#5517
Posted 2011. October 01. - 10:55

A BB90 az a pressfit-es shimano nem?
Ezt magyarázza el nekem valaki hogy mûködik ez a pressfites dolog.
Kell venni egy ilyen középcsapágyat, belenyomni a vázba, és utána úgyanúgy bele tudom rakni pl. az integrált lx kart mint a mostani menetesbe? Van valahol leírás elõnyökrõl hátrányokról?
#5518
Posted 2011. September 27. - 12:12

igaz ritkán mosom, meg láncot se cserélek túl sûrûn

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5519
Posted 2011. September 27. - 11:53

azért a sarat semmiképp nem nevezném ideális perselyanyagnak a csapok alatt, így érdemes kimosni.
városi koszon nincs kb.
én a sarat is vízzel mosnám
#5520
Posted 2011. September 27. - 11:46

városi koszon nincs kb.