Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#5261
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

1) többféle sor létezik (kétbetûs megnevezésük van fogszám kiosztás szerint, mint pl "AE" de a 11-es általában ugyanaz - amig mondjuk 8-as rendszerekrõl beszélünk.
2) tudtommal ilyet nem lehet. az utolsó nem csak "oda van téve" hanem ugye össze van csavarozva, szóval hosszabb csavar is kellene pölö. nem éri meg. add el és vegyél egy nyolcasat inkább.



a bevonat.



Köszi Rob!

#5262
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Köszi a figyelmeztetést! Azért egyszer én is kipróbálom, ha már van ez a sprém, de oda fogok figyelni. Nálad országútin bírt 60-at, vagy montin, mint ahogy 'arn' is írta?


Én is ki próbáltam a TF2-es lánc spray-t. Szerintem nyugodt szívvel 20 km lehet vele elmenni, utána el tûnik! Kipróbáltam, hogy ki fújok belõle egy acél lemezre, onnan is elpárolgott, nem sok kenõ anyag maradt utána, szinte semmi. Van egy majdnem teli falakon, ha valakinek kell, szívesen oda adom. Nekem motorex dry van. Arra használom ami rá van írva, száraz út jó idõ stb. Nekem nagyon be jött. 80-100 km után újra kenem, de ez nem azt jelenti, hogy semmi sincs akkor már rajta, azt soha nem vártam meg. Nagyon könnyen tisztítható a lánc, kazetta, görgõk. Elég egy ecset és rongy. Egyébként szerintem is az a lényege a gyakori lánc ápolásnak, hogy a drága sort és lánc tányérokat kíméljük, azoknak az élettartamát ki toljuk. A lánc csere elkerülhetetlen és az a legolcsóbb az egész történetben.

#5263
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

A lánc súlya és a tartósság egymással ellentétes szempontok, a motornál sokkal erõsebb/vastagabb láncot használnak, így sokkal többet bír. Amikor a bicón lévõ lánc elkopik (az 1%-os láncnyúlás mérõ beleesik), akkor a láncon lévõ "gyûrût" (roller) lehet valamennyit (talán 1-2 mm-t) minden irányba mozgatni is nem csak forgatni. Tehát szemmel láthatólag hiányzik anyag belõle.... Ez nem csak üzletpolitika. Az, hogy így még mennyit bírna ki ill. mennyire koptatja a fogaskoszorút, azt nem tudom, de inkább nem szeretnek a semmi közepén egy szakadt láncot...


azert is erdemes lancot cserelni, mert megeszi a fogaskerekeket, es egy fogaskoszoru meg egypar hajtomutanyer nem annyiba kerul mint egy lanc :) de csokken a valtasi teljesitmeny is.

#5264
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Heló!

Egy Shimano kazettás fogsor legkisebb fogaskerekét ki lehet cserélni más típusúra? Nyilván szintén bordázottra akarom cserélni, hogy ne lazuljon le a menet, de a HG sorozat bármely tagja kompatibilis a többivel, vagy nem? Mikre kell figyelni?

Másik kérdés, hogy egy 7-es fogsorból lehet-e 8-ast csinálni? A legnagyobb fog mellé tennék egy még nagyobbat. Ez megoldható? Mondjuk egy másik kazetta legnagyobb lánckerekével? Most nincs elöttem semmilyen kazetta, így nem tudom megnézni, hogy mi módon szedhetõ szét.

Köszi!

1) többféle sor létezik (kétbetûs megnevezésük van fogszám kiosztás szerint, mint pl "AE" de a 11-es általában ugyanaz - amig mondjuk 8-as rendszerekrõl beszélünk.
2) tudtommal ilyet nem lehet. az utolsó nem csak "oda van téve" hanem ugye össze van csavarozva, szóval hosszabb csavar is kellene pölö. nem éri meg. add el és vegyél egy nyolcasat inkább.

Sziasztok!

HG-53 és HG-73 között mi a különbség?


a bevonat.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#5265
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás

Szerintem ez az egész lánckérdés csak üzlet!!!!
Én motoroztam enduróval meg utcán is,a terepmotorozásnál mostam aztán lekezeltem nagyon sokáig bírta a lánc pedig volt méteres sárba és vízbe is.
Szóval szerintem ez az üzletrõl szol az egész. Ti mit vesztek észre a láncon 1500 km után? mert én semmit nem vettem észre.....És nem is vehettek észre mert semmi baja.
5-10 évvel ezelõtt vásárolt drága márkás bicikliken sok-sok km után is van még gyári lánc. Szóval hogy is van ez???????


A lánc súlya és a tartósság egymással ellentétes szempontok, a motornál sokkal erõsebb/vastagabb láncot használnak, így sokkal többet bír. Amikor a bicón lévõ lánc elkopik (az 1%-os láncnyúlás mérõ beleesik), akkor a láncon lévõ "gyûrût" (roller) lehet valamennyit (talán 1-2 mm-t) minden irányba mozgatni is nem csak forgatni. Tehát szemmel láthatólag hiányzik anyag belõle.... Ez nem csak üzletpolitika. Az, hogy így még mennyit bírna ki ill. mennyire koptatja a fogaskoszorút, azt nem tudom, de inkább nem szeretnek a semmi közepén egy szakadt láncot...

#5266
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás

Nálam teflon spay, törlés, majd utána az olaj a megszokott.


Ja értem, akkor ezek szerint inkább a tisztítás részére használod. De mondjuk nyilván a törléskor nem jön le minden belõle, szóval akkor végülis a teflon spré és az olaj együttesen mûködik a láncon. Lehet majd én is így csinálom, köszi a kis "trükköt". :)

#5267
Fábián Imre

Fábián Imre

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás

Köszi a figyelmeztetést! Azért egyszer én is kipróbálom, ha már van ez a sprém, de oda fogok figyelni. Nálad országútin bírt 60-at, vagy montin, mint ahogy 'arn' is írta?

Szia!
Országútin .
Akkor láttam igazán hasznát, ha megfeledkeztem a nálam bevált lánc karbantartásról, -200 km után törlés, olajozás (, Rohloff olaj nálam ennyit bír száraz idõben)-ilyenkor indulás elõtt befújtam vele a láncot.
Nálam teflon spay, törlés, majd utána az olaj a megszokott. A teflon helyett WD 40-t is szoktam használni.

#5268
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás

Szia!
Én próbáltam a teflonos sprayt (TF2 Aerosol ) , de a tapasztalat azt mutatta, hogy max. 60 km-t bírt ki, utána hallhatóan szárazon futott a lánc.

Üdv


Köszi a figyelmeztetést! Azért egyszer én is kipróbálom, ha már van ez a sprém, de oda fogok figyelni. Nálad országútin bírt 60-at, vagy montin, mint ahogy 'arn' is írta?

#5269
Fábián Imre

Fábián Imre

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás

Mindig tiszta a láncom, mint írtam általában minden tekerés után végigtörlöm ronggyal és újrakenem. Max. egy kicsit poros tekerés után, de soha nem mocskos. Mindenesetre majd úgy is megmérem, ha legközelebb leszedem a bringáról és kiáztatom Brigéciolban, kíváncsi vagyok lesz-e eltérés, de nem hinném.

Amit a karbantartásról írtál, én is nagyjából így csinálom. (A második verzió szerint - a bringára visszarakva olajozom, nem beáztatva.)
Most ki fogom próbálni ezt a teflonos sprét, kíváncsi vagyok más lesz-e valami (az isteni szagon kívül :D ), mint olajjal. Mondjuk a sprét láncra nem ajánlják itt, de majd megpróbálom úgy fújni közelrõl, hogy csak oda menjen ahova kell, meg persze rongyot tartva a lánc mögé. Elég hihetõnek tûnik ez a reklámduma amit a teflonos bevonatról írnak.


Szia!
Én próbáltam a teflonos sprayt (TF2 Aerosol ) , de a tapasztalat azt mutatta, hogy max. 60 km-t bírt ki, utána hallhatóan szárazon futott a lánc.

Üdv

#5270
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Erre (is) céloztam a kérdésemmel, örülök hogy nem én mondtam ki. Természetesen nem nevesítek, és remélem nem így történt és alaptalan a gyanú. Csak furcsa volt az egész, fõleg, hogy nem adták vissza a láncot, meg a sort is le akarta az eladó (vagy nemtomki - ezt a fickót ritkán látom a boltban) cseréltetni, és a szerelõ mondta, hogy nem kell.

Egyébként ha jól látom fõleg montisok vannak itt. Nagyrészt jó idõben használt országútira biztos kicsit más kenõanyag a megfelelõ. Én eddig valami 1200ft-os wet láncolajat használtam (asszem et, csak olcsóbban vettem máshol: Motorex Wet Lube lánc olaj (100ml) (Karbantartás | Ápolás | Olaj) | RideBike / Kerékpárüzlet és szervíz ) de mivel többen írták itt, hogy elégedettek a teflonos sprével, elõkerestem a sufniból a régrõl meglévõ sprémet ( TF2 Aerosol Spray with Teflon® (400ml) | Weldtite ) és lehet elkezdem most azt használni, kipróbálom. A szagát mindenesetre szeretem :)
Valaki használ ilyet?


montin tul hamar lekopik. 20-40km.

#5271
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.381 hozzászólás
a brigéciol vízalapú? 1x mostam vlmi vízbázisú zsírtalanítóval a láncot,de soha többet. nekem nagyon nem jött be. csak vízzel jött le.

#5272
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás

a láncnyúlás méréshez: nem mind1.h tiszta láncot méricskél az ember,v 1 nagyon koszosat. mocskosan lehet,h még jónak mutatja a mérõ,de ha kimosod,akkor már u.az a mérõ már azt mutatja,h kuka a lánc.


Mindig tiszta a láncom, mint írtam általában minden tekerés után végigtörlöm ronggyal és újrakenem. Max. egy kicsit poros tekerés után, de soha nem mocskos. Mindenesetre majd úgy is megmérem, ha legközelebb leszedem a bringáról és kiáztatom Brigéciolban, kíváncsi vagyok lesz-e eltérés, de nem hinném.

Amit a karbantartásról írtál, én is nagyjából így csinálom. (A második verzió szerint - a bringára visszarakva olajozom, nem beáztatva.)
Most ki fogom próbálni ezt a teflonos sprét, kíváncsi vagyok más lesz-e valami (az isteni szagon kívül :D ), mint olajjal. Mondjuk a sprét láncra nem ajánlják itt, de majd megpróbálom úgy fújni közelrõl, hogy csak oda menjen ahova kell, meg persze rongyot tartva a lánc mögé. Elég hihetõnek tûnik ez a reklámduma amit a teflonos bevonatról írnak.

#5273
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.381 hozzászólás

Erre (is) céloztam a kérdésemmel, örülök hogy nem én mondtam ki. Természetesen nem nevesítek, és remélem nem így történt és alaptalan a gyanú. Csak furcsa volt az egész, fõleg, hogy nem adták vissza a láncot, meg a sort is le akarta az eladó (vagy nemtomki - ezt a fickót ritkán látom a boltban) cseréltetni, és a szerelõ mondta, hogy nem kell.

Egyébként ha jól látom fõleg montisok vannak itt. Nagyrészt jó idõben használt országútira biztos kicsit más kenõanyag a megfelelõ. Én eddig valami 1200ft-os wet láncolajat használtam (asszem et, csak olcsóbban vettem máshol: Motorex Wet Lube lánc olaj (100ml) (Karbantartás | Ápolás | Olaj) | RideBike / Kerékpárüzlet és szervíz ) de mivel többen írták itt, hogy elégedettek a teflonos sprével, elõkerestem a sufniból a régrõl meglévõ sprémet ( TF2 Aerosol Spray with Teflon® (400ml) | Weldtite ) és lehet elkezdem most azt használni, kipróbálom. A szagát mindenesetre szeretem :)
Valaki használ ilyet?


országutizok én is. én úgy szoktam a láncot karbantartani,h kb havonta leszedem,kimosom benzinben,v vlmi más zsíroldóban. utána megolajozom,vlmi 1xûbb olajjal. mosni úgy szoktam,h 1 nagyobb szájú mûanyag üdítõs flakonba teszem a láncot + a benyát,lezárom,és elkezdem rázni,mint tom cruise :) nem kell hozzá sok,2dl elég is. kiszedem a láncot,letörlöm,kirázom belõle a cuccot. ha van lehetõség,akkor még 1x megcsinálom u.ezt tiszta benzinnel. sztem ezzel elég jól kijön belõle minden. ezután +szárítom,hagyom,h elpárologjon amivel kezeltem. most jön a kenés. ha van bõven olajam (régen volt,m olyan helyen dolgoztam ahol volt bõven),akkor befõttes üvegbe rakom a láncot,és az olajat. így tuti be kerül a kenõanyag mindenhova. leginkább ezért használtam olcsóbb olajakat. a másik lehetõség,h visszarakom a bringára a száraz láncot,és ott csepegtetek rá mûszerolajat.
a láncnyúlás méréshez: nem mind1.h tiszta láncot méricskél az ember,v 1 nagyon koszosat. mocskosan lehet,h még jónak mutatja a mérõ,de ha kimosod,akkor már u.az a mérõ már azt mutatja,h kuka a lánc.
természetesen amikor kimosom a láncot,akkor a lánctányérokat,a sort,és a váltógörgõket is letakarítom.

szóval én a többszöri mosásra,és az olcsó olajra szavazok. mtb-n ez nem biztos,h jár6ó út. ott ezt a manõvert sztem hetente lehetne csinálni.

#5274
bedia01

bedia01

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás
:-)

#5275
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
szerintem tegyél ide egy linket a testbikehoz, felesleges bekopizni a hozzászólásokat

#5276
bedia01

bedia01

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás
Shimano CN-7701
több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül,
Álom vele a váltás xt-hajtással+váltással használom,nálam nem rozsdásodik-nem szakadt el a Shimano CN-7701,SRAM patentszemmel 9s-el használom,hangtalanul teszi a dolgát nálam-nyúlást nem tapasztaltam eddig,patentszem végett könnyen szerelhetõ!
több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül
Erõs ez a Shimano lánc, bírja a taposást rendesen, pedig már 5000km-nél tartok vele, és XC stílusban nyúzom.
Halk, nem rozsdásodik, ha rendes a gazdája (lejjebb kitárek rá).
Sram 9s patentszemmel tökéletesen kompatibilis, és pontosan vált a a Shimano
több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül
Sokat kibír, jól vált shimano sorokkal. Halkan fut. Erõs lánc, nehezen szakad. Nem korrodál. Ez a majdnem tökéletes lánc.
több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül
Nem nyúlik
Nem szakad
Tartós
Zajtalan
Pontos váltás
Több mint két éve használom teljes megelégedéssel. Sosem hagyott cserben, még akkor sem amikor teljes kenés nélkül kellett letekernem vele kb 60 kilométert egy jó kis sarazás és fürdés után. Nyúlás nem kimutatható pedig van már benne pár kilomléter. XTR hajókarral, XTR fogaskoszorúval, és XTR hátsó váltóval használom. Számomra tökéletes.

#5277
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek
Kb 4000Km-enként ledobom a láncot, de ez attól is függ mennyit megyek sárba mert az nagyon kikezdi. Idén KMC x9-et használtam és még elég szépen muzsikál (3000Km)
Viszont érdemes beszerezni egy lánc kopás mérõt amivel le tudod ellenõrizni hogy meddig is használható. Én a lánc cseréjével inkább a h.mûvet és a sort szeretném óvni.

#5278
bedia01

bedia01

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás
Shimano CN-5600 2011 lánc vélemény
4000-8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
105-ös szettel használom, és semmi probléma nincs a váltásnál vele.

4000 km-nél járok és a láncnyúlás mérõ még messze van attól, hogy beessen, pedig nem csak országúton, esõben volt szerencsém kipróbálni, hanem porban, sárban is, mivel egy cyclocross gépen használom. Ilyen igénybevételek mellett semmi nyoma sincs rozsdásodásnak.

Zaja pedig nincs. Talán ha leszálunk a bringáról és a fülünket a lánchoz tartjuk akkor hallani némi sercegést a portól még tisztítás után is.

A dobozban van útmutató és a felrakáshoz szükséges tüske is. Elõször megijedtem, hogy külön meg kell venni azt is.
Ha rendesen karban van tartva akkor bírja sokáig, de ez el is várható ennyi pénzért.

#5279
bedia01

bedia01

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás
Szerintem ez az egész lánckérdés csak üzlet!!!!
Én motoroztam enduróval meg utcán is,a terepmotorozásnál mostam aztán lekezeltem nagyon sokáig bírta a lánc pedig volt méteres sárba és vízbe is.
Szóval szerintem ez az üzletrõl szol az egész. Ti mit vesztek észre a láncon 1500 km után? mert én semmit nem vettem észre.....És nem is vehettek észre mert semmi baja.
5-10 évvel ezelõtt vásárolt drága márkás bicikliken sok-sok km után is van még gyári lánc. Szóval hogy is van ez???????

#5280
bedia01

bedia01

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás
Jól van akkor így fogom csinálni!
Te leszoktad szedni és elmosni?
Mert mondjuk én annak nem látom értelmét,szerintem simán egy meleg vizes nagy nyomású mosás, jó kenés és kész.