Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#5201
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts
Sziasztok!
Szerintetek létezik 10-es Sram lánchoz többször használható patentszem?

thx.

Ridley Noah Fast 


#5202
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Lehet,h'elírtam:a 980-as az 9-es,a 990-es pedig a 10-es?!Mert akkor a 9-es felõl érdeklõdök...


990-es szintén 9-sebességes és másfélszer annyiba kerül többnyire, mint a 980. Hogy a kettõ közt mi a különbség azon kívül, hogy a 990-esnél az alu bak többféle színbõl lehet (és egyben van az egész), az meg passz. A PG 980-ról találtam valami olyasmit egyébként, hogy 2010-rõl 2011-re változtattak rajta valamelyest (továbbra is 9-sebességes). Ami még eszembe jutott, hogy emlékeim szerint a 980-nál a záróanya acél, 990-nél alu.
A 10-esek a PG-1050 és a PG-1070.

#5203
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,273 posts
nekem olyan 8k van a piros közepû sram sorban, nem cserélgetek láncot (pc89R) még nem ugrál.
de nem hiszem hogy megérné xt helyett
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#5204
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

Valóban olcsóbb az XT!1000km-enként cserélek láncot,de még így is volt,h'nekem is ugrott a leginkább használt fogaskerekeken 2-300km megtételéig.Testbike-on írt tapasztalatoknak mennyire lehet vajon hinni,mert ott írták rövid élettartamúnak...
Elégedett vagyok az XT-vel,csak gondoltam Sramról is megkérdezek másokat...
Lehet,h'elírtam:a 980-as az 9-es,a 990-es pedig a 10-es?!Mert akkor a 9-es felõl érdeklõdök...

...most kezdek SRAM-ot hajtani, ha lesz tapasztalatom szólok! :-)))

Ridley Noah Fast 


#5205
Louis

Louis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 posts
Valóban olcsóbb az XT!1000km-enként cserélek láncot,de még így is volt,h'nekem is ugrott a leginkább használt fogaskerekeken 2-300km megtételéig.Testbike-on írt tapasztalatoknak mennyire lehet vajon hinni,mert ott írták rövid élettartamúnak...
Elégedett vagyok az XT-vel,csak gondoltam Sramról is megkérdezek másokat...
Lehet,h'elírtam:a 980-as az 9-es,a 990-es pedig a 10-es?!Mert akkor a 9-es felõl érdeklõdök...
Magellan-os

#5206
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
PG-990-t nem használtam, PG-980-nal meg nem voltam maradéktalanul elégedett. 0.75 nyúlás körül cserélt elsõ láncnál a legfrekventáltabb 2 fogaskeréken 150-200 km-en át ugrott az új, második lánc, ami ráadásul szintén SRAM volt. Shimanonál nem tapasztaltam ilyet - igaz, 1 SRAM mellett összesen 3 Shimano-t vásítottam el, szóval a mintavételi gyakoriság miatt az általam szolgáltatott vélemény nem reprezentatív. ;-)
Nem mellékesen szempont lehet, hogy a 9-es XT-t szerintem jóval olcsóbban lehet kapni, mint a PG-990-et.

#5207
Louis

Louis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 posts
Üdvüzlet!
Fogaskeréksort akarok venni.11-34-es xt használtam eddig,most gondolkodom Sram PG 990-esen.
Kérdés:tartósabb lehet-e a Sram,mert nehezebbnek nehezebb 11-34-ben,mint a Shimano?
Nyomjátok a véleményket,tapasztalatokat!
Magellan-os

#5208
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts
Igazából én azt vettem észre, hogy az egész blokk-kivevõsdi rákfenéje az az ormótlan kulcsfej rögzítése. A nem kellõ rögzítés nem tesz jót sem a középnek, sem a kulcsfejnek, nem beszélve arról hogy roppant balesetveszélyes mûvelet. Egy barátom a traumatológiáig küzdötte el magát, szóval csak óvatosan! :-) Ha az sikerült és befekszik rendesen akkor lehet keresni valami ormótlan nagy erõkarral rendelkezõ alkalmatosságot amivel szóra lehet bírni.

#5209
dirobi

dirobi

    vendég

  • fórumtag
  • 139 posts
Én is jártam úgy, hogy nagyon durván összerohadt a mono és a váz. Ráment egy fél napom mire egy hatalmas erõkarral megtoldva, ki tudtam szedni a monoblokkot. Pedig szervizbe rakták be és ehhez képest egy gramm zsír nem volt benne. Azóta, ha új bicaj vásárlásánál, legelsõ dolgom, hogy szétkapom darabjaira és korrektül összerakom újra.

Féktisztítóval természetesen csak a monoblokk körüli külsõ részt tisztítom, rettenetesen koszos, zsíros kívülrõl valamitõl és nem akarom, hogy a nagy erõkifejtés közepette kicsússzon, leforduljon a szerszám és tönkre menjen a csapágy külsõ részén a rovátkázott rész. Egyébként egyetértek, ha nem húzták túl, akkor valószínûleg nem zsírozták meg, mikor beszerelték, és jól összeforrt az egész. Ha valamit, ezt nem szeretem a Meridákban. Félmilliós bicajon a bowdenek körül sehol nincs a vázon matrica, ahol kidörzsölõdhet a váz, nincs láncvillavédõ, és ki tudja, talán itt-ott a zsír is hiányzik?!? :-/



Oh, ügyes trükk! :-)



#5210
dirobi

dirobi

    vendég

  • fórumtag
  • 139 posts
Nézd meg milyen lánc van rajta, mert nekem a shimano láncra nem ment rá az SRAM patentszem mert a shimi lánc leheletnyivel szélesebb volt. A KMC patentszem viszont jó volt hozzá.

Köszi!!!, Akkor szétszedem a nejem Merida-ját, ezidáig nem mertem, beláthatatlan következményei lettek volna ha nem bírom összerakni. :-)))



#5211
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ne féktisztítóval csináld, mert az be megy a monoba és kioldja a csapágyból a zsírt és kuka. Kicsi csavarhúzó pl. A lényeg, hogy ne tudjon kifordulni a szerszám. Nem a nyomaték miatt nem jön ki, hanem mert nem zsírozták meg....
Ittegy két trükk: Park Tool Co. » ParkTool Blog » Cartridge Bearing Type Bottom Bracket Service

Féktisztítóval természetesen csak a monoblokk körüli külsõ részt tisztítom, rettenetesen koszos, zsíros kívülrõl valamitõl és nem akarom, hogy a nagy erõkifejtés közepette kicsússzon, leforduljon a szerszám és tönkre menjen a csapágy külsõ részén a rovátkázott rész. Egyébként egyetértek, ha nem húzták túl, akkor valószínûleg nem zsírozták meg, mikor beszerelték, és jól összeforrt az egész. Ha valamit, ezt nem szeretem a Meridákban. Félmilliós bicajon a bowdenek körül sehol nincs a vázon matrica, ahol kidörzsölõdhet a váz, nincs láncvillavédõ, és ki tudja, talán itt-ott a zsír is hiányzik?!? :-/ A váz egy négyéves fully váz, a monoblokk megkocáztatom, soha nem volt kiszerelve. (Hajtókar igen, rendszeresen tisztíttattam, újrazsíroztattam szervizben, aztán egy ideje már én magam csinálom ezt.)

Szia!
Én is jártam így, feltettem a kulcsot és a tengelyre raktam nagy alátéteket (sajnos csinálni kellett)úgy, hogy a tengelyen túl nyúljon egy pár millit, így a hajtókarrögzítõ csavarral rászorítottam a monoblokk-kiszedõ kulcsot és egy b@...szott nagy csõkulccsal megfogtam, nemes egyszerûséggel lábbal lenyomtam. Azóta azt a két nagy alátétet õrzöm mint valami kincset. :-)


Oh, ügyes trükk! :-)

#5212
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts
Köszi!!!, Akkor szétszedem a nejem Merida-ját, ezidáig nem mertem, beláthatatlan következményei lettek volna ha nem bírom összerakni. :-)))

#5213
dirobi

dirobi

    vendég

  • fórumtag
  • 139 posts
Szia!

Létezik.
Hajtás | Lánc | Patentszem | Kerékpár Webshop

Sziasztok!

Nyolcas láncot lehet bontani, létezik hozzá patentszem??

thx: Joe



#5214
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts
Sziasztok!

Nyolcas láncot lehet bontani, létezik hozzá patentszem??

thx: Joe

#5215
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

Igen, az irány tiszta, rajta van a monoblokkon. :-) Megpucolom kívülrõl rendesen féktisztító spray-vel és nekiesek holnap ismét! ;-)


Szia!
Én is jártam így, feltettem a kulcsot és a tengelyre raktam nagy alátéteket (sajnos csinálni kellett)úgy, hogy a tengelyen túl nyúljon egy pár millit, így a hajtókarrögzítõ csavarral rászorítottam a monoblokk-kiszedõ kulcsot és egy b@...szott nagy csõkulccsal megfogtam, nemes egyszerûséggel lábbal lenyomtam. Azóta azt a két nagy alátétet õrzöm mint valami kincset. :-)

#5216
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Igen, az irány tiszta, rajta van a monoblokkon. :-) Megpucolom kívülrõl rendesen féktisztító spray-vel és nekiesek holnap ismét! ;-)


Ne féktisztítóval csináld, mert az be megy a monoba és kioldja a csapágyból a zsírt és kuka. Kicsi csavarhúzó pl. A lényeg, hogy ne tudjon kifordulni a szerszám. Nem a nyomaték miatt nem jön ki, hanem mert nem zsírozták meg....
Ittegy két trükk: Park Tool Co. » ParkTool Blog » Cartridge Bearing Type Bottom Bracket Service

#5217
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Igen, az irány tiszta, rajta van a monoblokkon. :-) Megpucolom kívülrõl rendesen féktisztító spray-vel és nekiesek holnap ismét! ;-)

#5218
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Eladásra szétbontottam a jelenlegi bicajom, és a középcsapágyat egyszerûen nem bírom normál erõvel kiszedni a vázból, annyira meghúzták a szervizben legutóbb. Durván megtépni pedig nem igazán akarom. (Bosszant, mert ez nem az a 40Nm...) :-/ Van valamilyen trükk, amivel könnyebben megindítható, vagy muszáj a nyers erõ?


A hajtás oldal bal menetes, tehát befelé kell tekerni és akkor jön ki. De ha tudtad akkor, bocsánat. Ki kell pucolni rendesen a monot, hogy a szerszám rendesen be feküdjön, bringa földön, a legjobb egy t-szár, és buta pofa, nagy erõ.....:)

#5219
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Eladásra szétbontottam a jelenlegi bicajom, és a középcsapágyat egyszerûen nem bírom normál erõvel kiszedni a vázból, annyira meghúzták a szervizben legutóbb. Durván megtépni pedig nem igazán akarom. (Bosszant, mert ez nem az a 40Nm...) :-/ Van valamilyen trükk, amivel könnyebben megindítható, vagy muszáj a nyers erõ?

#5220
h0o2a7j6

h0o2a7j6

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 posts
HG40 és HG50 lánc közt csak a krómozott görgõ a különbség utóbbi javára?
+1000forintot (HG40 vs. HG50)szerintem megér a króm, még ha a sor nem is felületkezelt.
?