Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#5201
Írta 2012. január 20. - 23:33

Szerintetek létezik 10-es Sram lánchoz többször használható patentszem?
thx.
Ridley Noah Fast
#5202
Írta 2012. január 17. - 15:33

Lehet,h'elírtam:a 980-as az 9-es,a 990-es pedig a 10-es?!Mert akkor a 9-es felõl érdeklõdök...
990-es szintén 9-sebességes és másfélszer annyiba kerül többnyire, mint a 980. Hogy a kettõ közt mi a különbség azon kívül, hogy a 990-esnél az alu bak többféle színbõl lehet (és egyben van az egész), az meg passz. A PG 980-ról találtam valami olyasmit egyébként, hogy 2010-rõl 2011-re változtattak rajta valamelyest (továbbra is 9-sebességes). Ami még eszembe jutott, hogy emlékeim szerint a 980-nál a záróanya acél, 990-nél alu.
A 10-esek a PG-1050 és a PG-1070.
#5203
Írta 2012. január 17. - 15:06

de nem hiszem hogy megérné xt helyett
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5204
Írta 2012. január 17. - 14:07

...most kezdek SRAM-ot hajtani, ha lesz tapasztalatom szólok! :-)))Valóban olcsóbb az XT!1000km-enként cserélek láncot,de még így is volt,h'nekem is ugrott a leginkább használt fogaskerekeken 2-300km megtételéig.Testbike-on írt tapasztalatoknak mennyire lehet vajon hinni,mert ott írták rövid élettartamúnak...
Elégedett vagyok az XT-vel,csak gondoltam Sramról is megkérdezek másokat...
Lehet,h'elírtam:a 980-as az 9-es,a 990-es pedig a 10-es?!Mert akkor a 9-es felõl érdeklõdök...
Ridley Noah Fast
#5205
Írta 2012. január 17. - 11:53

Elégedett vagyok az XT-vel,csak gondoltam Sramról is megkérdezek másokat...
Lehet,h'elírtam:a 980-as az 9-es,a 990-es pedig a 10-es?!Mert akkor a 9-es felõl érdeklõdök...
#5206
Írta 2012. január 17. - 10:03

Nem mellékesen szempont lehet, hogy a 9-es XT-t szerintem jóval olcsóbban lehet kapni, mint a PG-990-et.
#5207
Írta 2012. január 17. - 09:43

Fogaskeréksort akarok venni.11-34-es xt használtam eddig,most gondolkodom Sram PG 990-esen.
Kérdés:tartósabb lehet-e a Sram,mert nehezebbnek nehezebb 11-34-ben,mint a Shimano?
Nyomjátok a véleményket,tapasztalatokat!
#5208
Írta 2012. január 15. - 13:42

#5209
Írta 2012. január 15. - 10:22

Féktisztítóval természetesen csak a monoblokk körüli külsõ részt tisztítom, rettenetesen koszos, zsíros kívülrõl valamitõl és nem akarom, hogy a nagy erõkifejtés közepette kicsússzon, leforduljon a szerszám és tönkre menjen a csapágy külsõ részén a rovátkázott rész. Egyébként egyetértek, ha nem húzták túl, akkor valószínûleg nem zsírozták meg, mikor beszerelték, és jól összeforrt az egész. Ha valamit, ezt nem szeretem a Meridákban. Félmilliós bicajon a bowdenek körül sehol nincs a vázon matrica, ahol kidörzsölõdhet a váz, nincs láncvillavédõ, és ki tudja, talán itt-ott a zsír is hiányzik?!? :-/
Oh, ügyes trükk! :-)
#5210
Írta 2012. január 15. - 10:15

Köszi!!!, Akkor szétszedem a nejem Merida-ját, ezidáig nem mertem, beláthatatlan következményei lettek volna ha nem bírom összerakni. :-)))
#5211
Írta 2012. január 15. - 10:14

Féktisztítóval természetesen csak a monoblokk körüli külsõ részt tisztítom, rettenetesen koszos, zsíros kívülrõl valamitõl és nem akarom, hogy a nagy erõkifejtés közepette kicsússzon, leforduljon a szerszám és tönkre menjen a csapágy külsõ részén a rovátkázott rész. Egyébként egyetértek, ha nem húzták túl, akkor valószínûleg nem zsírozták meg, mikor beszerelték, és jól összeforrt az egész. Ha valamit, ezt nem szeretem a Meridákban. Félmilliós bicajon a bowdenek körül sehol nincs a vázon matrica, ahol kidörzsölõdhet a váz, nincs láncvillavédõ, és ki tudja, talán itt-ott a zsír is hiányzik?!? :-/ A váz egy négyéves fully váz, a monoblokk megkocáztatom, soha nem volt kiszerelve. (Hajtókar igen, rendszeresen tisztíttattam, újrazsíroztattam szervizben, aztán egy ideje már én magam csinálom ezt.)Ne féktisztítóval csináld, mert az be megy a monoba és kioldja a csapágyból a zsírt és kuka. Kicsi csavarhúzó pl. A lényeg, hogy ne tudjon kifordulni a szerszám. Nem a nyomaték miatt nem jön ki, hanem mert nem zsírozták meg....
Ittegy két trükk: Park Tool Co. » ParkTool Blog » Cartridge Bearing Type Bottom Bracket Service
Szia!
Én is jártam így, feltettem a kulcsot és a tengelyre raktam nagy alátéteket (sajnos csinálni kellett)úgy, hogy a tengelyen túl nyúljon egy pár millit, így a hajtókarrögzítõ csavarral rászorítottam a monoblokk-kiszedõ kulcsot és egy b@...szott nagy csõkulccsal megfogtam, nemes egyszerûséggel lábbal lenyomtam. Azóta azt a két nagy alátétet õrzöm mint valami kincset. :-)
Oh, ügyes trükk! :-)
#5212
Írta 2012. január 15. - 10:10

#5213
Írta 2012. január 15. - 09:57

Létezik.
Hajtás | Lánc | Patentszem | Kerékpár Webshop
Sziasztok!
Nyolcas láncot lehet bontani, létezik hozzá patentszem??
thx: Joe
#5214
Írta 2012. január 15. - 09:52

Nyolcas láncot lehet bontani, létezik hozzá patentszem??
thx: Joe
#5215
Írta 2012. január 15. - 09:06

Igen, az irány tiszta, rajta van a monoblokkon. :-) Megpucolom kívülrõl rendesen féktisztító spray-vel és nekiesek holnap ismét! ;-)
Szia!
Én is jártam így, feltettem a kulcsot és a tengelyre raktam nagy alátéteket (sajnos csinálni kellett)úgy, hogy a tengelyen túl nyúljon egy pár millit, így a hajtókarrögzítõ csavarral rászorítottam a monoblokk-kiszedõ kulcsot és egy b@...szott nagy csõkulccsal megfogtam, nemes egyszerûséggel lábbal lenyomtam. Azóta azt a két nagy alátétet õrzöm mint valami kincset. :-)
#5216
Írta 2012. január 14. - 22:44

Igen, az irány tiszta, rajta van a monoblokkon. :-) Megpucolom kívülrõl rendesen féktisztító spray-vel és nekiesek holnap ismét! ;-)
Ne féktisztítóval csináld, mert az be megy a monoba és kioldja a csapágyból a zsírt és kuka. Kicsi csavarhúzó pl. A lényeg, hogy ne tudjon kifordulni a szerszám. Nem a nyomaték miatt nem jön ki, hanem mert nem zsírozták meg....
Ittegy két trükk: Park Tool Co. » ParkTool Blog » Cartridge Bearing Type Bottom Bracket Service
#5217
Írta 2012. január 14. - 22:03

#5218
Írta 2012. január 14. - 22:01

Eladásra szétbontottam a jelenlegi bicajom, és a középcsapágyat egyszerûen nem bírom normál erõvel kiszedni a vázból, annyira meghúzták a szervizben legutóbb. Durván megtépni pedig nem igazán akarom. (Bosszant, mert ez nem az a 40Nm...) :-/ Van valamilyen trükk, amivel könnyebben megindítható, vagy muszáj a nyers erõ?
A hajtás oldal bal menetes, tehát befelé kell tekerni és akkor jön ki. De ha tudtad akkor, bocsánat. Ki kell pucolni rendesen a monot, hogy a szerszám rendesen be feküdjön, bringa földön, a legjobb egy t-szár, és buta pofa, nagy erõ.....

#5219
Írta 2012. január 14. - 21:15

#5220
Írta 2012. január 14. - 00:53

+1000forintot (HG40 vs. HG50)szerintem megér a króm, még ha a sor nem is felületkezelt.
?