Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#5041
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

Így más a helyzet, de én akkor sem költenék el ennyi pénzt arra, hogy legyen egy edzõbringám. A felébõl már kapsz ugyanilyen használati értékû hajtást.


igen, ebben igazad van, de annyira necces a használt, nem értek hozzá, nem tudom mit kell figyelni, hogy ne vegyek valami széthajtott szart. ezért gondoltam, hogy akkor legyen új, így legalább a Giant is kap új cuccokat. meg az edzõbringát is szeretném tartósra, egész nyáron azzal fogok tekerni.

használtak közül ezt néztem az apróban:

Shimano Deore integrált hajtómû, SLX váltókarok és más « hajtás « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása

ez ráadásul itt van helyben. ez így tényleg sokkal kevesebbõl kijönne, már csak villa kéne. mondjuk egy merev.

#5042
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

miért ne? a régi merev vázamból akarok edzõgépet csinálni, mert országútira nincs pénzem és egy darabig nem is lesz. így ezek az új dolgok mennének az anthemre, a régiek meg a Kona vázra. így két bringám lehetne, mert kerekek, kormány, stb van.

Így más a helyzet, de én akkor sem költenék el ennyi pénzt arra, hogy legyen egy edzõbringám. A felébõl már kapsz ugyanilyen használati értékû hajtást.


A sebesség mindent megold.

 


#5043
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

Ne vegyél semmit.


miért ne? a régi merev vázamból akarok edzõgépet csinálni, mert országútira nincs pénzem és egy darabig nem is lesz. így ezek az új dolgok mennének az anthemre, a régiek meg a Kona vázra. így két bringám lehetne, mert kerekek, kormány, stb van.

#5044
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Ne vegyél semmit.


A sebesség mindent megold.

 


#5045
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,273 posts
xt fritzektõl
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#5046
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts
sziasztok!

egy komplett cserét szeretnék végrehajtani meghajtásban és váltásban. ti melyiket vennétek?

tavalyi xt kb 90ezer plusz posta némethonból

vagy

tavalyi sram x9 110ezerért itthonról?

köszönöm elõre is!

#5047
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

köszi. én m9 u-36-ot használok. nagyon bili fajta. a régi XT középsõ lánckereke, legendásan hamar kikészül.
most keresgélek 38, esetleg 39 fogú cserét. 26-os kislánckerék + 11-34 sor lesz.


hat arra en sem szamitottam, hogy a 36os alu lesz. azt hittem olyasmi, mint a trekkingtanyerok. az jo, hogy konnyu, de ki tudja meddig tart. bar amennyi idom van mostanaban, ugy orokke fog :)

#5048
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 posts
igen, nagysagrendi a kulonbseg, ott mindenkepp kell a lanccserelgetes.

#5049
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts
Országútin jóval nagyobb futásteljesítése van a rendszernek, mint mtb-n. Montin több dzsuvát kap a lánc, por, sár,..., ott talán hatékonyabb a vetésforgózás.
Marci

#5050
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 posts
enis gondolkoztam a vetesforgon, de miutan a hajtas elemeit tekintve shimanot hasznalok, egyelore lemondtam rola. sztem, de ez nyilvan csak a sajat velemenyem, ha egy shimano lancot osszeraknak rendes "letoros" stifttel, azt utana nem jo maceralni, se megbontani es ujra osszerakni, se mas markaju patenszemmel hasznalni. ha jo otletnek gondolnak a tervezoi, akkor lenne hozza patentszem..

igy inkabb felrakom az uj lancot uj sorral, es hasznalom 8-10 ezer km-t aztan csere mindketto. persze ez tobbnyire orszaguti es tobbnyire szaraz idojarasban torteno hasznalatnal mukodik (legalabbis eddig mukodott).

#5051
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,172 posts
köszi. én m9 u-36-ot használok. nagyon bili fajta. a régi XT középsõ lánckereke, legendásan hamar kikészül.

Feltöltött kép

most keresgélek 38, esetleg 39 fogú cserét. 26-os kislánckerék + 11-34 sor lesz.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#5052
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
665os alutanyer (36os) - ennek vastagabb a pereme, es laposabb. igy ha keresztbe all a lanc a kis kereken, nem er bele a rampakba, illetve nem fordul elo, hogy nem kapja el a rampa es beesik a ket tanyer koze a lanc. ezzel az atdoboval gyk mindket tanyeron vegigtudom hasznalni mind a 10 attetelt, es a lancvonalam is jobb (46.8), mint a mostani 50es kettanyerosoke.

#5053
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,172 posts
arn, milyen típus a nagyobbik lánckereked?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#5054
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
nem - attol kell a legkevesbe tartanod :) masik tanyerral pl a ket tanyer koze dobalta, az sokkal szarabb, mert beszorul a lanc.

#5055
penczbike

penczbike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 281 posts
Értem... Már nézegettem a 667-est én is. Nehéz volt beállítani, hogy ne dobja túl a nagytányéron? Ettõl az egytõl félek.

#5056
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

26"-os bringára lesz, de nem vagyok egy erõgép...:)
Hátul egyébként csak 28 lesz a legnagyobb, így elõre elkel a 22-es...
44-11-et meg úgyis ritkán használtam.
A gyári 665-öst veszem, tehát a jóféle tányér lesz rajta gyárilag. Az elsõ váltóra leszek kíváncsi, esetleg egy országúti 2 tányéros nem lenne jó? Vagy vegyek konkrét hozzávaló 665/667-es váltót? (nem szívesen költenék még erre, van már jóféle elsõváltóm)


kicsi az eselye, hogy az uj tanyerokkal oda fog esni a lanc vonala, ami az atdobonak megfelelo. egyegy atdobot altalaban egy adott lanckerek kombohoz gyartanak (pl 44-32-22 vagy 42-32-24). tehat be lehet allitani, de elofordulhat, hogy nem tudod olyan szelessegben kihasznalni a hatso atteteleket, vagy valamelyik iranyban bizonytalanabb lesz, esetleg ha nincs rendesen lehatarolva, akkor leesik a lanc. azt is kell nezni, hogy hatul 11es vagy 36os kereken vagy e, mert elol mashova fog esni. az atdobo magassag megtalalasa 665os atdobo es tanyerok eseten sem egyszeru, mert a bashguardhoz allitjak be. en ugy csinaltam, hogy kiszamoltam hogy kb milyen magasan lehet gyarilag es arra allitottam be (ha alacsonyabbra veszed, akkor nehezebben valt felfele).

jelenleg ilyen a mostani
Feltöltött kép

Uploaded with ImageShack.us

#5057
MagicOZ

MagicOZ

    vendég

  • fórumtag
  • 39 posts
Egyébként talán ez elõrelépés az új fogsorban: míg a régi 10es 105-ön egyben volt a felsõ 3, utána egyben a következõ kettõ, és onnantól a többi egyesével, addig az új 105-ön (5700) a felsõ 3 egyben, és onnantól egyesével. több különbözõ használt sorból talán lehet összekombinálni újszerût.

#5058
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,172 posts

Sanker:
Nem vetésforgóval, én abban nem hiszek, szerintem lehetetlen ugyanúgy megnyújtani két láncot, képzeld el, pl egyikkel sokkal több a hegy, másikkal meg a legtöbbet síkon mentem.
Csak simán kb. 5ezrenként cserélgettem a láncot, és így elhasználódott 4-5db.
A poén az, hogy simán lehetne a sort tovább használni, ha a legkopottabb fogaskereket (19) ki lehetne cserélni, mert a többin alig van kopás.
De ahogy nézem, kétlem hogy az új 105-ös ilyen tartós lenne.


ezt én is nehezményezem. jó lenne, ha lehetne önálló fogaskerekeket, vagy két-három fogaskerékbõl álló fogaskeréksor darabokat kapni.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#5059
penczbike

penczbike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 281 posts

29es canga? ahhoz ajanlanam... amugy inkabb a 38/24est. ha korrekt valtast akarsz 36/22re, akkor a 665os nagytanyerjat es az atdobojat vedd, mert beszukul a valtasod, illetve nem fogja normalisan felkapni, es bele is erhet a szelso kerekeken a nagytanyerba a keresztbe allo lanc (a 665os tanyerja laposabb es magasabb a pereme). en is azt hittem, hogy meguszom egy 36os acel tanyerral, de azota vettem atdobot meg masik tanyert is. igy valt mint a kisangyal... ezek a japok azert nagyon egy konfigra szabnak mindent.

majd irok rola cikket, ha tudok vele menni vegre rendesen tekerni... addig itt van a ket elozmeny:
Plojekt Blájen



26"-os bringára lesz, de nem vagyok egy erõgép...:)
Hátul egyébként csak 28 lesz a legnagyobb, így elõre elkel a 22-es...
44-11-et meg úgyis ritkán használtam.
A gyári 665-öst veszem, tehát a jóféle tányér lesz rajta gyárilag. Az elsõ váltóra leszek kíváncsi, esetleg egy országúti 2 tányéros nem lenne jó? Vagy vegyek konkrét hozzávaló 665/667-es váltót? (nem szívesen költenék még erre, van már jóféle elsõváltóm)

#5060
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

mert ebben az esetben nem dobod ki a láncot, hanem újra visszarakod X idõ múlva.


akkor kerdezem ugy, hogy a lancra szamitott futasteljesitmeny mennyivel tolodik ki? igy mennyivel bir tobbet egy lanc?
a hajtas szempontjabol meg valamennyire ertem a dolgot, mert mittomen harom lanc egyszerre oregszik a rendszerrel, es hasonlo kopasu lancot kap folyamatosan, nem egyszer egy nyultat, majd egy zsirujat. bar ebben az esetben meg lehet annyira osszekopik a rendszer, hogy tokkal vonoval cserelni kell mindent (tanyerokkal).

mi a tapasztalat?