Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#461
Írta 2019. július 29. - 21:01
Esetleg:
https://ebike.hu/ter...a-10v-hezagolo/
És/vagy egyszerűbb bontott sor hézagolói. Bár amit Zolkow kolléga írt, egyszerűbb és jobb is talán.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#462
Írta 2019. július 29. - 20:44
B verzió: venni országúti 9-es sort, és kihasználni a finomabb lépcsőket.
#463
Írta 2019. július 29. - 20:15
Sziasztok,
Egy régebbi vázból és maradék alkatrészekből "fejlesztem" az utcai bringámat, ami azt jelenti hogy hátul egy mtb racsni van (mtb vázban), jelenleg 9 sebességes kazettával, elöl viszont már csak 1db 44T-s lánctányér, váltó nélkül és ez tökéletesen elég is.
De a hátsó lánckeréksort leredukálnám a legkisebb 5 lánckeréke.
Az első lánctányért belülre szereltem így a hátsó kazettát még el is szeretném tolni befelé1-2 egységgel.
Létezik erre kész megoldás? Kínából is érdekel ill főként abban az árkategóriában szeretném megoldani.
Atombike módosította - 2019. július 29. - 20:17
#464
Írta 2019. július 28. - 18:36
Az 53-as láncvonalnak a boost hajtókarok esetében akkor van értelme, ha 36-os, vagy 38-as tányért akarsz használni (boost szabványú hátsóagyat fogadó vázon). Én 38-as tányért használok boost hajtókarral, aminél 2,5-3mm távolság van a láncvilla, és a tányér között. Ugyanez a távolság nem boost-os hajtókarral 0,5-1mm, ami kevés. Az 53-as láncvonal éppen jól működik a legnagyobb, és a legkisebb tányéron is. 54-55-ös láncvonallal is teszteltem, ezzel a legnagyobb fogaskeréknél már rossz hangja van a láncnak. 34-32-30-es tányérral használva 1-3mm hézagolóval lehet elérni az optmális láncvonalat. Tehát az ideális láncvonal 50-53 közé esik. Elvileg. Azzal vitatkoznék, hogy annál jobb, minél inkább a fogaskoszorú közepére, vagy netán a közepétől felfelé (a nagyobb lánckerekek irányába) esik a láncvonal. Mégpedig azért mert, ha pontosan a fogaskoszorú közepére esik a láncvonal, akkor a legkisebb fogaskerékre váltva, a 2. legkisebb fogaskerékbe akadhat a lánc (ez váltási pontatlanságot is okozhat), pontosan úgy, ahogy az általad linkelt videóban, a nem megfelelően hézagolt lánctányér esetében. Amikor hátrafelé tekeri a láncot a legkisebb fogaskeréken, látszik, hogy akadozik a lánc a 2. legkisebb fogaskerék fogaiban. Megjegyzem, a videóban lévő hajtókar nem boost-os (legalábbis én nem annak láttam), tehát kár volt hézagolással elrontani a láncvonalat. Szerintem a láncvonalat célszerű a lánckeréksor közepétől valamivel kicsivel lentebb belőni.
Sziasztok!Ahogy számolgatom a saját gépemre az elől egy lánckerékhez való dolgokat egymásnak elég ellentmondó dolgokba futottam bele.Alapvető olvasmányként a Wolftoothcomponents írását böngésztem végig, hogy miről is szól a láncvonal.Innen pedig elkezdtem mérni, és számolni. Adott a saját 2019-es Canyon Neuron AL 6.0 bringám, és annak a hajtása, 2X11 jelenleg.
- Váz: sarutávolság hátul 148 mm mm (BOOST - ez pipa)
- Agy: hátul 148 mm (BOOST - ez is jó)
- Váltás: 11 sebességes XT / SLX mix (ez is jó)
- Hajtókar FC-MT7000-11-B1 (BOOST - ez is jó. Uhh, de lehet, hogy nem)
Ha alapvetésnek vesszem és el is hiszem amit a Wolftooth ír, akkor a BOOST ideális láncvonala 11 sebességes rendszernél 49-50 mm.Ha ugyanannak a hajtókarnak a Shimano féle két változatát megnézem (BOOST/non-BOOST) akkor 53 és 50 mm-es láncvonalat kapnék eredményül.SLX M7000 BOOST - FC-M7000-11-B1 | 53 mm láncvonalSLX M7000 non-BOOST - FC-M7000-11 | 50 mm láncvonalInnen felmerül a kérdés, hogy akkor most mi a búbánat van. Elvileg 50 mm-es láncvonalra kéne belőni a BOOST hajtókarokat, erre a Shimano 53 mm-re gyártja.Az alábbi videóban is alátétekkel vitte vissza a srác valahogy a láncvonalat. Tehát elvileg nem is volna neki indokolt a BOOST hajtókar.Most én nem értem az egész dolgot, vagy máshol mehet el a történet? Rosszul számol a Wolftooth? (pedig hihetőnek tűnik) Gyújtana valaki fényt a fejemben?(A másik meglátás, hogy nagyon a hátsó sor közepére számolják a láncvonalat. Én viszont tudom magamról, hogy gyenge vagyok, ezért sokat használom a legnagyobb 2 lánckereket hátul, azaz ideje legjavát ott tölti a lánc. Mi van, ha én oda optimalizálom inkább a láncvonalat és nem a hátsó sor közepére?)
Papszi módosította - 2019. július 28. - 18:41
- MJani01 kedveli ezt
#465
Írta 2019. július 28. - 14:48
Jelen pillanatban a két első lánckerék 26-36T.
A terv az, hogy elől működne egy 30T lánckerék (nagyobbat meg nem is terveznék felrakni), hátulra meg tényleg jobb megoldás a Sunrace 11-46 sor.
Így elvileg felfelé már elég lenne mindenhova az áttétel. Lefelé meg általában inkább a fékbe kapaszkodom, minthogy még egyet-egyet beletekejek..
Még semmi nem dőlt el, csak számolok és kutatok.
Ha hatul mindig a nagy fogaskerekeken jar a lanc, akkor minek elore 1tanyer? Sokkal jobb a lancnak es Neked is, ha elol le tudod tenni kistanyerra. Arrol nem is beszelve, hogy a shimano 11- es hatso sora olyan rossz kiosztasu, hogy nincs eszerv az 1x hasznalat mellett ezzel a sorral. Nem a fokozatok szama a lenyeg, hanem a fogak kiosztasa. Ezert nagyon jo pl a sunrace 10-es 11-46 sora, vagy a sram 11-es es 12-es sorai is.
Szerintem sem jo elvinni kozeprol a lancvonalat, nomeg a boost vazban a nem boost hajtokarral mondjuk egy 32-es tanyernal mar igen kicsi lehet a hely a lancvillanal. A boost vaz+ kar +30t lanckerek eseteben nalam megnyugtato a tavolsag, es kb 34t-ig az is maradna, de nem boost hajtokarral mar nem hasznalnam ezeket.
Ha hatul mindig a nagy fogaskerekeken jar a lanc, akkor minek elore 1tanyer? Sokkal jobb a lancnak es Neked is, ha elol le tudod tenni kistanyerra. Arrol nem is beszelve, hogy a shimano 11- es hatso sora olyan rossz kiosztasu, hogy nincs eszerv az 1x hasznalat mellett ezzel a sorral. Nem a fokozatok szama a lenyeg, hanem a fogak kiosztasa. Ezert nagyon jo pl a sunrace 10-es 11-46 sora, vagy a sram 11-es es 12-es sorai is.
Szerintem sem jo elvinni kozeprol a lancvonalat, nomeg a boost vazban a nem boost hajtokarral mondjuk egy 32-es tanyernal mar igen kicsi lehet a hely a lancvillanal. A boost vaz+ kar +30t lanckerek eseteben nalam megnyugtato a tavolsag, es kb 34t-ig az is maradna, de nem boost hajtokarral mar nem hasznalnam ezeket.
#466
Írta 2019. július 28. - 14:16
#467
Írta 2019. július 28. - 12:30
Ha hatul mindig a nagy fogaskerekeken jar a lanc, akkor minek elore 1tanyer? Sokkal jobb a lancnak es Neked is, ha elol le tudod tenni kistanyerra. Arrol nem is beszelve, hogy a shimano 11- es hatso sora olyan rossz kiosztasu, hogy nincs eszerv az 1x hasznalat mellett ezzel a sorral. Nem a fokozatok szama a lenyeg, hanem a fogak kiosztasa. Ezert nagyon jo pl a sunrace 10-es 11-46 sora, vagy a sram 11-es es 12-es sorai is.
Szerintem sem jo elvinni kozeprol a lancvonalat, nomeg a boost vazban a nem boost hajtokarral mondjuk egy 32-es tanyernal mar igen kicsi lehet a hely a lancvillanal. A boost vaz+ kar +30t lanckerek eseteben nalam megnyugtato a tavolsag, es kb 34t-ig az is maradna, de nem boost hajtokarral mar nem hasznalnam ezeket.
ja csak lassan már az 500 eurós montikon is 1*8 meg 1*9 lesz. (2*8-9es konkrétan van a jövö évi kinálatban)
a sram sosem tudott jó átdobót csinálni, kitalálta hogy akkor hagyjuk a picsába a user meg szopjon vele ahogy akar bár krosszterkkingen meg gtravelen még van is értelme.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#468
Írta 2019. július 28. - 10:27
Ha hatul mindig a nagy fogaskerekeken jar a lanc, akkor minek elore 1tanyer? Sokkal jobb a lancnak es Neked is, ha elol le tudod tenni kistanyerra. Arrol nem is beszelve, hogy a shimano 11- es hatso sora olyan rossz kiosztasu, hogy nincs eszerv az 1x hasznalat mellett ezzel a sorral. Nem a fokozatok szama a lenyeg, hanem a fogak kiosztasa. Ezert nagyon jo pl a sunrace 10-es 11-46 sora, vagy a sram 11-es es 12-es sorai is.
Sziasztok!
Ahogy számolgatom a saját gépemre az elől egy lánckerékhez való dolgokat egymásnak elég ellentmondó dolgokba futottam bele.
Alapvető olvasmányként a Wolftoothcomponents írását böngésztem végig, hogy miről is szól a láncvonal.
https://www.wolftoot...-and-chainrings
Innen pedig elkezdtem mérni, és számolni. Adott a saját 2019-es Canyon Neuron AL 6.0 bringám, és annak a hajtása, 2X11 jelenleg.
- Váz: sarutávolság hátul 148 mm mm (BOOST - ez pipa)
- Agy: hátul 148 mm (BOOST - ez is jó)
- Váltás: 11 sebességes XT / SLX mix (ez is jó)
- Hajtókar FC-MT7000-11-B1 (BOOST - ez is jó. Uhh, de lehet, hogy nem)
Ha alapvetésnek vesszem és el is hiszem amit a Wolftooth ír, akkor a BOOST ideális láncvonala 11 sebességes rendszernél 49-50 mm.
Ha ugyanannak a hajtókarnak a Shimano féle két változatát megnézem (BOOST/non-BOOST) akkor 53 és 50 mm-es láncvonalat kapnék eredményül.
SLX M7000 BOOST - FC-M7000-11-B1 | 53 mm láncvonal
https://bike.shimano...7000-11-B1.html
SLX M7000 non-BOOST - FC-M7000-11 | 50 mm láncvonal
https://bike.shimano...M7000-11-1.html
Innen felmerül a kérdés, hogy akkor most mi a búbánat van. Elvileg 50 mm-es láncvonalra kéne belőni a BOOST hajtókarokat, erre a Shimano 53 mm-re gyártja.
Az alábbi videóban is alátétekkel vitte vissza a srác valahogy a láncvonalat. Tehát elvileg nem is volna neki indokolt a BOOST hajtókar.
https://www.youtube....h?v=pGodqGw27VE
Most én nem értem az egész dolgot, vagy máshol mehet el a történet? Rosszul számol a Wolftooth? (pedig hihetőnek tűnik) Gyújtana valaki fényt a fejemben?
(A másik meglátás, hogy nagyon a hátsó sor közepére számolják a láncvonalat. Én viszont tudom magamról, hogy gyenge vagyok, ezért sokat használom a legnagyobb 2 lánckereket hátul, azaz ideje legjavát ott tölti a lánc. Mi van, ha én oda optimalizálom inkább a láncvonalat és nem a hátsó sor közepére?)
Szerintem sem jo elvinni kozeprol a lancvonalat, nomeg a boost vazban a nem boost hajtokarral mondjuk egy 32-es tanyernal mar igen kicsi lehet a hely a lancvillanal. A boost vaz+ kar +30t lanckerek eseteben nalam megnyugtato a tavolsag, es kb 34t-ig az is maradna, de nem boost hajtokarral mar nem hasznalnam ezeket.
#469
Írta 2019. július 28. - 10:18
Én viszont tudom magamról, hogy gyenge vagyok, ezért sokat használom a legnagyobb 2 lánckereket hátul, azaz ideje legjavát ott tölti a lánc. Mi van, ha én oda optimalizálom inkább a láncvonalat és nem a hátsó sor közepére?)]
Megoldás lehet a tervezettnél kisebb első lánckerék, akkor kevesebb időt fog a láncod a sor végén tölteni (persze a max seb. is kisebb lesz). Vagy hagyod a 2x11-et, nincs azzal baj. Én az utóbbit tenném. ;-)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#470
Írta 2019. július 28. - 09:41
Ha eltolod egyik irányba, azzal az a baj, hogy a sor másik széle már lehet,hogy "nagyon" messze lesz. Hogy mi számít soknak...? Azt nem tudom, én törekednék a középre állításra. (most kb. másfél mm-rel kijjebb van a láncvonalam, mint kéne, végülis nem okoz gondot, de majd kiigzítom alátétezéssel. 1x11)
#471
Írta 2019. július 28. - 09:31
- Váz: sarutávolság hátul 148 mm mm (BOOST - ez pipa)
- Agy: hátul 148 mm (BOOST - ez is jó)
- Váltás: 11 sebességes XT / SLX mix (ez is jó)
- Hajtókar FC-MT7000-11-B1 (BOOST - ez is jó. Uhh, de lehet, hogy nem)
#472
Írta 2019. július 18. - 19:44
Az országútis topicban épp szó volt róla, hogy kerékcsere esetén lehetnek eltérések a hátsó sornál.. Pár napja épp belefutottam ilyesmibe, Shimano agyas/rotoros Sunrace fogsoros kereket cseréltem a vázban Novatec/Sram XD 11 sebességesre. Majd Fulcrum/Sram XD-re.
A két XD kapcsolódású között úgy éreztem, talán menne a sima átállás, de a Shimi után a külső végállást hangyányit kijjebb kellett engednem.
Namost létezhet olyan spacer, ami ennek a kompenzálására jó? Persze nem tudom a pontos eltolást, hanem úgy képzelném, hogy kapok egy marék 0,2-es gyűrűt, aztán próbálgatom.
Ilyet találtam 1mm-esben, meg 0,55-ös Campagnolot : https://www.bike24.com/p2126329.html
Az 1mm az soknak tűnik, házilag legyártani meg több, mint macerásnak érzem.
#473
Írta 2019. június 13. - 20:25
- Kisherceg kedveli ezt
#474
Írta 2019. június 13. - 20:06
ON:
az xt és az slx is az új kazetta testtel lesz kompatibilis a sorok tekintetében? A shimanon kívül ki ad majd ilyen agyat? A dt meg a hope széles rétegeknek, meg átlag pénztárcáknak nem a legéletképesebb megoldások
Az alább leírtakhoz hozzátenném a Newmen agyakat is a Microspline rendszerhez.
#475
Írta 2019. június 13. - 16:18
Igen, furán tartják egy szinten az árakat, sőt, sokszor még kicsit drágul is a bringa, miközben nehezebb és alacsonyabb felszereltségű lesz.
De az is igaz, hogy a vázak, villák meghajtás minidig
fejlődikváltozik kicsit, tehát technológiailagtöbbetmást kap az ember, de az igen is jelentős kiegészítőket durván elspórolgatják. Nem is beszélve, a néha 2-3 kategóriával alacsonyabb "láthatatlan" alkatrészekről, mint a sor, lánc, első váltó kormánycsapágy ésatöbbi. Összességében a canyon azért még mindig a jobbak között van ebből a szempontból is, de emlékszem én még arra, hogy az alap bringáikon is wcs kiegészítők voltak.
ON:
az xt és az slx is az új kazetta testtel lesz kompatibilis a sorok tekintetében? A shimanon kívül ki ad majd ilyen agyat? A dt meg a hope széles rétegeknek, meg átlag pénztárcáknak nem a legéletképesebb megoldások
fixed for you
a másikra és alábbira is (mondjuk egy hetes cikk, szóval akár közben akár túlórában pöröghet a gépsor már náluk is):
https://singletrackw...g-frustrations/
"However, there are many hub and wheel manufacturers that haven’t been granted a license as of yet. That includes the likes of Chris King, Hope Technology, Novatec, Syntace and Stan’s No Tubes."
Minap mintha pont láttam volna valami kínaiban. Talán ZTTO volt, de biztos Novatec is lesz, ha még nincs. Szerintem mondjuk az lett volna a tuti, ha az XD-t átveszik, kár érte..
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#476
Írta 2019. június 13. - 16:02
Igen, furán tartják egy szinten az árakat, sőt, sokszor még kicsit drágul is a bringa, miközben nehezebb és alacsonyabb felszereltségű lesz.
De az is igaz, hogy a vázak, villák meghajtás minidig fejlődik kicsit, tehát technológiailag többet kap az ember, de az igen is jelentős kiegészítőket durván elspórolgatják. Nem is beszélve, a néha 2-3 kategóriával alacsonyabb "láthatatlan" alkatrészekről, mint a sor, lánc, első váltó kormánycsapágy ésatöbbi. Összességében a canyon azért még mindig a jobbak között van ebből a szempontból is, de emlékszem én még arra, hogy az alap bringáikon is wcs kiegészítők voltak.
ON:
az xt és az slx is az új kazetta testtel lesz kompatibilis a sorok tekintetében? A shimanon kívül ki ad majd ilyen agyat? A dt meg a hope széles rétegeknek, meg átlag pénztárcáknak nem a legéletképesebb megoldások
persze, uj kazettatest kell hozza. az en kerekszettemhez van, de mindent osszeadogatva egyre durvabb osszeg jon ki. asszem nem kapkodom el a vasarlast.
#477
Írta 2019. június 13. - 15:21
Minap mintha pont láttam volna valami kínaiban. Talán ZTTO volt, de biztos Novatec is lesz, ha még nincs. Szerintem mondjuk az lett volna a tuti, ha az XD-t átveszik, kár érte..
#478
Írta 2019. június 13. - 14:58
apropo uj bringa... az uj exceed/lux erdekes lehet az uj xtvel, viszont vagy 600-800gal nehezebb hasonlo arban, mint a jelenlegi volt. ilyenkor mindig kilyukadok oda, hogy cserelget a fene.
Igen, furán tartják egy szinten az árakat, sőt, sokszor még kicsit drágul is a bringa, miközben nehezebb és alacsonyabb felszereltségű lesz.
De az is igaz, hogy a vázak, villák meghajtás minidig fejlődik kicsit, tehát technológiailag többet kap az ember, de az igen is jelentős kiegészítőket durván elspórolgatják. Nem is beszélve, a néha 2-3 kategóriával alacsonyabb "láthatatlan" alkatrészekről, mint a sor, lánc, első váltó kormánycsapágy ésatöbbi. Összességében a canyon azért még mindig a jobbak között van ebből a szempontból is, de emlékszem én még arra, hogy az alap bringáikon is wcs kiegészítők voltak.
ON:
az xt és az slx is az új kazetta testtel lesz kompatibilis a sorok tekintetében? A shimanon kívül ki ad majd ilyen agyat? A dt meg a hope széles rétegeknek, meg átlag pénztárcáknak nem a legéletképesebb megoldások
#479
Írta 2019. június 12. - 13:57
apropo uj bringa... az uj exceed/lux erdekes lehet az uj xtvel, viszont vagy 600-800gal nehezebb hasonlo arban, mint a jelenlegi volt. ilyenkor mindig kilyukadok oda, hogy cserelget a fene.
#480
Írta 2019. június 12. - 13:37
kar volt ezt irnod ezt talaltam rola (m8100)
A 52mm chainline is the smallest they’ll offer, coming on a narrow 172mm Q-factor crankset. They say it works for both standard and Boost axle spacing, which simplifies SKU counts. If you need a little more clearance at the chainstays for your Boost 148 rear end, like on a burlier all-mountain/enduro bike, they’ll offer a 178mm Q-factor model with a 55mm chainline. And for Super Boost 157mm bikes, they have a 181mm Q-factor crankset with a 56.5mm chain line. And all of these are done with the same crank arms, they just get longer spindles…which are bonded together, so you’d have to replace the driveside cranks arm to change spindle length.
a korabbi qfactor 176mm volt, igy ebben jobb. a lancvonal nyilvan jobban passzol az ujhoz, a regie 50. 550 eurot mar nem hiszem, hogy meger az uj hajtas/valtas. ennyiert mas lassan bringat cserelek (a regit szvsz vmi bago aron vennek meg).
"szerencsere" ujabb ispec is van, a fekkarhoz - elvileg kompatiblis a muanyag elhagyasaval, de megsem egy az egyben kompatiblitis vegyel uj bringat filozofia.
arn módosította - 2019. június 12. - 13:49