Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#4342
Posted 2012. July 19. - 13:19

Nem ártana elõször ellenõriztetni egy boltban a váltófület, ha nincs a helyén nagyon megkeseríti a váltó állítást.Mindenekelõtt nem vagyok rutinos kerékpár szerelõ...
Hátsó váltó beállításánál az a gondom, hogy ha a kicsi fogaskerekekhez állítom a bovden feszességét, akkor a nagy fogaskerekeknél már nem igazán passzol. Ha a nagyhoz állítom, akkor lefeleváltásnál a legkisebbekre már nehézkesen teszi le a láncot.
(kicsit olyan, mintha a 8 fokozat helyett mondjuk 7,5 fokozatot fogna át a váltó, és vagy ez a széle vagy az a széle nem passzolna)
Hogyan tudok állítani, mi lehet a gond?
Kapd szét a csapágyat zsírozd újra, a hétvégi versenyt tutira kibírja és nyugodtan rendelheted közben a megfelelõt.'10es Deore (FC-M590)hez a boltos a tiagra középcsapágyát akarja adni (FC-4500), elvileg SM-BB51 a hozzávaló (már az SLX-hez is mást írnak.) 68mm-ig eljutok, de a többi adatot nem tudom hova tenni (más a láncvonal). Jó lehet? (Szombaton maraton, és a boltban csak ez van, csapágy meg beállt.)
#4343
Posted 2012. July 19. - 12:29

Köszi!
És arról tudsz esetleg valamit, hogy a 8 sebességes hajtómûhöz használható-e 9-es lánc?
a lancszelesseg csak a hatso sornal erdekes (a kozok miatt), elol talan a hatos (vagy hetes?) ota ugyanaz.
#4344
Posted 2012. July 19. - 12:27

hatso sort milyen gyakran szoktatok cserelni? minden harmadik lanc utan?
#4345
Posted 2012. July 19. - 12:24

Sunrace fosort én tuti nem vennék.
Most én 7/8 KMC Z92 láncot használok, árban az is hasonló, az nekem eddig jobbnak tûnik a HG40-nél (bár az is jó, csak nálam keveset bírt az az egy amit használtam, de lehet csak egyedi eset volt). HG50-nél meg jóval olcsóbb. Tartósságról még nem tudok mit mondani, csak 1 - 1,5 hónapja használom. Ha bírja, akkor én maradok ennél a típusnál.
Köszi!
És arról tudsz esetleg valamit, hogy a 8 sebességes hajtómûhöz használható-e 9-es lánc?
#4346
Posted 2012. July 19. - 11:37

Hátsó váltó beállításánál az a gondom, hogy ha a kicsi fogaskerekekhez állítom a bovden feszességét, akkor a nagy fogaskerekeknél már nem igazán passzol. Ha a nagyhoz állítom, akkor lefeleváltásnál a legkisebbekre már nehézkesen teszi le a láncot.
(kicsit olyan, mintha a 8 fokozat helyett mondjuk 7,5 fokozatot fogna át a váltó, és vagy ez a széle vagy az a széle nem passzolna)
Hogyan tudok állítani, mi lehet a gond?
#4347
Posted 2012. July 19. - 09:37

Sziasztok!
Shimano Alivio FC-M410 típusú hajtómûvem van. Még nincs meg a hajtás többi része.
Azt írják a hajtómûre, hogy 8 sebességes HG lánckerekek vannak rajta. Ez azt jelenti, hogy 9 sebességes rendszert felejtsem is el?
Mivel új a hajtómû, így nem szívesen cserélném a tányérokat.
Másik kérdés, hogy ez a Sunrace CS-M668 fogsor hogy viszonyul egy HG41 vagy HG51 sorhoz váltási minõségben, és éllettartamban? Van róla tapasztalat?
Utolsó kérdés, hogy a KMC Z82 lánc mennyire jó egy HG40 vagy HG50 lánchoz képest.
Köszi!
Sunrace fosort én tuti nem vennék.
Most én 7/8 KMC Z92 láncot használok, árban az is hasonló, az nekem eddig jobbnak tûnik a HG40-nél (bár az is jó, csak nálam keveset bírt az az egy amit használtam, de lehet csak egyedi eset volt). HG50-nél meg jóval olcsóbb. Tartósságról még nem tudok mit mondani, csak 1 - 1,5 hónapja használom. Ha bírja, akkor én maradok ennél a típusnál.
#4348
Posted 2012. July 19. - 09:31

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#4349
Posted 2012. July 19. - 00:12

Mi romlott el, amit nem tudsz egyedül megjavítani egy hajtómûvön ?Tudnátok ajánlani Pesten vagy környékén olyan szakit aki
1. nagyon ért a hajtómûvek szervizeléséhez
#4350
Posted 2012. July 18. - 08:25

Shimano Alivio FC-M410 típusú hajtómûvem van. Még nincs meg a hajtás többi része.
Azt írják a hajtómûre, hogy 8 sebességes HG lánckerekek vannak rajta. Ez azt jelenti, hogy 9 sebességes rendszert felejtsem is el?
Mivel új a hajtómû, így nem szívesen cserélném a tányérokat.
Másik kérdés, hogy ez a Sunrace CS-M668 fogsor hogy viszonyul egy HG41 vagy HG51 sorhoz váltási minõségben, és éllettartamban? Van róla tapasztalat?
Utolsó kérdés, hogy a KMC Z82 lánc mennyire jó egy HG40 vagy HG50 lánchoz képest.
Köszi!
#4351
Posted 2012. July 16. - 21:55

1. nagyon ért a hajtómûvek szervizeléséhez
2. jól és gyorsan dolgozik
3. betartja a bevállalt határidõt?
A mostani szakim is ász, csak nem erõssége a határidõk betartása, amit legutóbb meguntam.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#4352
Posted 2012. July 14. - 13:07

1/2"tehat:a sima keskeny lancnszemnek a csapkozeptol csapkozepig mert tavolsaga hany mm?
tengelyközép-lánctányércsavar furatközép x 2es a lyukkor alatt mit kell erteni?(gondolom ezt is lyukkozeptol merik)
a legelterjedtebb 4 és 5 csillagosok 90/72°-ban állnakes ezek a csavarok ugyan annyi szogelfordulasra vannak egymastol vagy van elteres?
#4353
Posted 2012. July 14. - 12:52

tehat:a sima keskeny lancnszemnek a csapkozeptol csapkozepig mert tavolsaga hany mm?
es a lyukkor alatt mit kell erteni?(gondolom ezt is lyukkozeptol merik)
es ezek a csavarok ugyan annyi szogelfordulasra vannak egymastol vagy van elteres?
bocs a sok hulye kerdesert.de lesz eredmenye a dolognak kb 2 het mulvara.
#4354
Posted 2012. July 11. - 20:59

#4355
Posted 2012. July 11. - 19:57

#4356
Posted 2012. July 11. - 19:43

Üdv!
Keresek régi 2x6 sebességes outimhoz, sort vagy záró fogaskereket (ha jól tudom 12T vagy 13T a legkisebb). Annyit kell tudni róla, hogy kazettás, viszont az utolsó fogaskerék a menetes anya is egyben...
Köszi!
Ez valami régi shimano cucc? Mert akkor végre tudom, hogy milyen idióta rendszerû fater régi hátsó agya

#4357
Posted 2012. July 11. - 10:39

Keresek régi 2x6 sebességes outimhoz, sort vagy záró fogaskereket (ha jól tudom 12T vagy 13T a legkisebb). Annyit kell tudni róla, hogy kazettás, viszont az utolsó fogaskerék a menetes anya is egyben...
Köszi!
#4358
Posted 2012. July 08. - 11:57

Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy a Shimano M361-es hajtõmûvemrõl letört a láncvédõ mûanyag. Felhívtam több környékbeli és fõvárosi boltot, hogy tudnak-e nekem ilyet rendelni, de eddig mindenhol elûztek. Fontos lenne számomra, mert így egyrészt esztétikailag sérül a bringa, másrészt a gatyám szára isTud nekem valaki segíteni abban, hogy honnan tudnék ilyet beszerezni vagy kitõl érdeklõdjek? Egyáltalán lehetséges külön megvenni?
Ezen a linken megtekinthetõ, hogy mirõl van szó:
http://techdocs.shim...69830646648.pdf
A "10"-es számú elem!
Várom a segítséget!
Köszönettel,
Gábor
Hello !
A 10-es az egy csavar, pontosabban négy csavar.
A 11-es láncvédõ viszont kétesélyes. 42 or 48.
#4359
Posted 2012. July 01. - 12:04

hétfõn megnézem, hogy lehet-e rendelni ilyet.Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy a Shimano M361-es hajtõmûvemrõl letört a láncvédõ mûanyag. Felhívtam több környékbeli és fõvárosi boltot, hogy tudnak-e nekem ilyet rendelni, de eddig mindenhol elûztek. Fontos lenne számomra, mert így egyrészt esztétikailag sérül a bringa, másrészt a gatyám szára isTud nekem valaki segíteni abban, hogy honnan tudnék ilyet beszerezni vagy kitõl érdeklõdjek? Egyáltalán lehetséges külön megvenni?
Ezen a linken megtekinthetõ, hogy mirõl van szó:
http://techdocs.shim...69830646648.pdf
A "10"-es számú elem!
Várom a segítséget!
Köszönettel,
Gábor
a nyolcas HG31-re váltásnál hátul hátsó agyat kell cserélned, elöl meg váltókart ami viszi a 8 sebességet. plusz láncot. ez már kezdésnek biztosan meg fogja tenni, ehhez nem hiszem, hogy kell még a 48-as kar is elõre.Üdv! Mûszaki kérdésem lenne.
Van egy KTM Country Sport 26" bicajom. ( Íme: Country Sport 26" ) Fõként sík terepen és bicajúton használom és kevésnek találom egyenes haladáskor a nyomatékot. Erõmbõl még futná, de lassúnak találom. Szeretném a bicajt egy kicsit haladósabbá tenni ( ... tudooooom ez nem országúti bicaj, és ha száguldozni akarok azt vegyek... de nagyon megszerettem és eladásával bukni sem akarok rajta túl sokat... ) és elgondolásom szerint elsõ és hátsó lánckerekeket szeretnék cserélni. Elõl ezt : Shimano M131 42-34-24 mit Schutzring erre: Shimano M171 48-38-28 mit Schutzring. Hátul ezt: Shimano MF-TZ37-7 14-34 (Freeewheel) erre:Shimano HG31-8 11-32.
Egyik kérdésem, hogy jó-e az elgondolásom és a 11-32 / 48-38-28 párosítás valóban haladósabbá teszi a bicajt nélkül, hogy kerékméretet váltanék? Jó lesz ez 26"-os kerekekhez?
Másik kérdésem, hogy mást kell-e ehhez cseréljek? Váltók / középagy / hátsó agy, lánc? Lehetnek kompatibilitási problémáim? Ma az a (Freeewheel) a hátsónál?
Várok mindenféle tanácsot, hozzászólást... Elõre is köszi!
de ha veszel olyat, akkor ahhoz pedig jó eséllyel középrészt (monoblokkot) és biztosan elsõváltót is cserélni kell.
azaz annyit költesz a kerékpárra, hogy olcsóbb eladni, és venni egyet ami eleve 8-as kazettás rendszerrel van szerelve, esetleg egy trekkinget ilyesmi felszereléssel.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4360
Posted 2012. June 28. - 21:09

Sziasztok!
Most cseréltem sort és láncot a bringámon ami régebbi (négyszögtengelyes) Truvativ Firex hajtómûvel rendelkezik.
Észrevettem, hogy a középsõ lánctányéron eléggé felkúszik a lánc nagyobb erõ hatására. Gondolom cserélni kellene.
Segítségeteket kérném a választásban. Bármilyen 32 fogas, 4 karos, 104mm-es lyukkör átmérõvel rendelkezõ lánctányér felszerelhetõ (reszelõ segítségével)?
Légyszíves írjátok le milyenre lenne szûkségem ha a tartósság, precíz futás, alacsony ár, jó váltás a cél (ilyen sorrendben).
igen, vehetsz bármit
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->