Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#4301
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
valszeg befeszul a lancfogak koze a megnyult lanc

#4302
tom_

tom_

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts
jah, egyébként már az összerakás elõtt is ezen paráztam, hogy ugrálni fog rajta, és egy lánctányér már pont nem fért bele a büdzsébe, ezzel meg hogy nem ugrál, csak "ragad" hozzá, még nem találkoztam.
de akkor nem is használom a középsõt következõ hónapig.... :(

#4303
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Sziasztok!

Van egy XT hajtómûvem, sokáig 8-as rendszerrel használtam, most átálltam 9-esre, a középsõ, és a nagy tányér elég kopott, de nem ugrál a lánc rajtuk, hnem a középsõn csinálja azt, hogy olyan, mintha hozzáragadna a lánc a tányérhoz, be is kapja néha, meg rángatja a váltót.

ötletek???

eddig arra gondoltam, hogy a lánc (sram951) gyári zsírja túlságosan ragad.....


Nyúlt lánccal használtad és erõsen kopott. Szerintem csere.

#4304
tom_

tom_

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts
Sziasztok!

Van egy XT hajtómûvem, sokáig 8-as rendszerrel használtam, most átálltam 9-esre, a középsõ, és a nagy tányér elég kopott, de nem ugrál a lánc rajtuk, hnem a középsõn csinálja azt, hogy olyan, mintha hozzáragadna a lánc a tányérhoz, be is kapja néha, meg rángatja a váltót.

ötletek???

eddig arra gondoltam, hogy a lánc (sram951) gyári zsírja túlságosan ragad.....

#4305
d1v1d4v1d

d1v1d4v1d

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

sziasztok!
van egy ilyen bringám, csak tárcsás (és piros) ebbõl szeretnék SS montit csinálni. írtam már az SS topikba, de ott egyelõre még nem kaptam választ, szóval inkább kérdezek itt is.
Az elsõ kérdésem, h lehet-e úgy csinálni, hogy elõször csak a hajtómûvet cserélem le, a hátsó kereket csak késõbb (addig marad a mostani kazettás agy a hézagolós megoldással).
Ha igen, akkor milyen hajtómûvet (és ha kell monoblokkot) érdemes venni, figyelembe véve, hogy a késõbbi agycsere után is stimmeljen a láncvonal (úgy értem, h az ilyen SS agyakon mintha kisebb hely lenne a fogaskeréknek/racsninak, mint a fogaskoszorúra tervezett agyakon)? Elég a mostani 4szögtengelyre venni egy új hajtómûvet, vagy érdemes beruházni ilyen isis/octalink okosságba?

köszi elõre is a segítséget


ja igen, lemaradt: ilyen

#4306
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

sziasztok!
van egy ilyen bringám, csak tárcsás (és piros) ebbõl szeretnék SS montit csinálni. írtam már az SS topikba, de ott egyelõre még nem kaptam választ, szóval inkább kérdezek itt is.
Az elsõ kérdésem, h lehet-e úgy csinálni, hogy elõször csak a hajtómûvet cserélem le, a hátsó kereket csak késõbb (addig marad a mostani kazettás agy a hézagolós megoldással).
Ha igen, akkor milyen hajtómûvet (és ha kell monoblokkot) érdemes venni, figyelembe véve, hogy a késõbbi agycsere után is stimmeljen a láncvonal (úgy értem, h az ilyen SS agyakon mintha kisebb hely lenne a fogaskeréknek/racsninak, mint a fogaskoszorúra tervezett agyakon)? Elég a mostani 4szögtengelyre venni egy új hajtómûvet, vagy érdemes beruházni ilyen isis/octalink okosságba?

köszi elõre is a segítséget


Ilyen milyen? nincs kép
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#4307
d1v1d4v1d

d1v1d4v1d

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
sziasztok!
van egy ilyen bringám, csak tárcsás (és piros) ebbõl szeretnék SS montit csinálni. írtam már az SS topikba, de ott egyelõre még nem kaptam választ, szóval inkább kérdezek itt is.
Az elsõ kérdésem, h lehet-e úgy csinálni, hogy elõször csak a hajtómûvet cserélem le, a hátsó kereket csak késõbb (addig marad a mostani kazettás agy a hézagolós megoldással).
Ha igen, akkor milyen hajtómûvet (és ha kell monoblokkot) érdemes venni, figyelembe véve, hogy a késõbbi agycsere után is stimmeljen a láncvonal (úgy értem, h az ilyen SS agyakon mintha kisebb hely lenne a fogaskeréknek/racsninak, mint a fogaskoszorúra tervezett agyakon)? Elég a mostani 4szögtengelyre venni egy új hajtómûvet, vagy érdemes beruházni ilyen isis/octalink okosságba?

köszi elõre is a segítséget

#4308
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
en 26os 44-32-22rol koltoztem at 29er 42-32-24re - az is szokatlan volt - erobol persze ok, de turazasnal hianyzott, a "pihenteto" fokozat. 29ernel szvsz a 36/22 a legjobb - a canyon gyarilag ezzel adja, asszem sramnak van is "gyarilag".

#4309
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Hm, akkor lehet rágyúrok még, s elég lesz a 26-38. :D Az a baj, hogy a nagyon meredek fölfelék túl sokat kivesznek, s emiatt a 100. km után már nem esnek jól az olyanok, mint pl. a Bükk Maraton rajtközpont után volt. (pedig az csak 60 körül jött)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4310
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
techdocson nezd meg, hogy pontosan milyen tanyerkombohoz talaltak ki az atdobot, mert az atdobo kialakitasat pontosan arra gyurjak ra. ez nem jelenti azt, hogy nem mukodne, csak pl elofordulhat, hogy nehezebben kapja fel, rossz esetben meg beejti a ket tanyer koze (ami szar ugy, mert van, hogy kezzel ki se lehet rangatni).

a masik buktatoja az lehet, hogy a nagytanyer rampaja beleer a lancba, ha keresztbe valtasz. ilyenkor ki lehet alatettel hezagolni, de ugy meg nagyobb lesz az eselye a ket tanyer koze szorulasnak.

ha biztosra akarsz menni, akkor olyan tanyerkombot hasznalj, amit gyarilag is kinalnak (a hozza javasolt atdoboval). mostanaban kettes rendszereknel eleg sokfele van. nekem sajnos ez a "getto" atalakitas nem nagyon jott be, nem volt 100%os a rendszer. kenytelen voltam a specialis 36os trailtanyert megvenni, hogy mukodjon a 22essel, az atdoboval egyetemben. a 36/24es felallas sem segitett.

#4311
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy ha szeretnék "könnyíteni" a hajtásrendszerem áttételén, s jelenleg 26-38-as XT (HG-X-10) van, s a 26-os tányért 24-es XT-re cserélném (3 tányéros XT-hez ez a gyári, tehát kapható), akkor:

A. Lesznek-e a 2 fog különbség miatt váltástechnikai problémáim?
B. A 2-tányéros kistányért helyére felmegy-e a 3-tálas rendszer kistányérja? (ugyanott lesz-e a láncvonal, ugyanis a kéttányéros fogközpontja mintha kicsit offset-ben lenne a tányér tengelyéhez képest)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4312
Treger

Treger

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
Az a baj, hogy ezeket már mind eljátszottam és csak fenn áll a probléma és nem is egy helyen, ahol szétszedtem, hanem máshol is.Azért gondoltam arra, hogy lehet egy sebességes.Még 1-2 órát szórakozok vele, ha nem, akkor kuka és holnap veszek valami minõségi láncot.

#4313
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
semmi köze nincs a két dolognak egymáshoz. áztasd ki, mozgasd át, csapon hajszálnyit tologass láncbontóval.
ha nem jó akkor kukázd azt a szemet.

#4314
Treger

Treger

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
Lehet hülyeséget kérdezek, de attól szorulhat a lánc ( nem ugrik vissza, ha behajlítod ) ,mert egy sebességes és nem váltókhoz való?

#4315
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Köszönöm, így neki mertem esni teljes erõmbõl, miután befújtam mindenféle lazítóval és megkocogtattam oldalirányban is. Végül megadta magát és kijött, de a szerszám már nem a vájatokban volt hanem a vájatok közötti részen fogta a perselyt. Gyárilag volt ez még berakva, telenyomták a menetet kilazulást gátló anyaggal, amit a tárcsafék csavarokra is szoktak tenni.


Elvileg szokott rajta pár csepp menetrögzítõ, bár oka (szerintem) nem nagyon van. Ellenben nem árt bezsírozni.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4316
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

Sziasztok!

Lenne egy problémám, ami most már kezd egy kicsit idegesítõ lenni. Korábban volt egy biciklim, ami hajtás közben idõként kattant egyet: ezt úgy kell érteni, hogy nem bizonyos helyen, tehát nem minden fordulatnál ugyanott, hanem véletlenszerûen kattant.

Most építettem egy új biciklit és úgy döntöttem, hogy néhány alkatrészt egyelõre átviszek a régirõl. Elég ideges voltam, amikor meghallottam, hogy ez is örökölte a réginek a hibáját.
A monoblokkom és a hajtókarom most új és ez octalinkes, nem négyszöges, a hátsó rész viszont változatlan, mivel a kereket, úgy ahogy van áthoztam (fogaskerekekkel, illetve a régi lánccal együtt). Ezek alapján csak ott lehet a gond, szerintetek melyik lehet?


Hátsó agy szabadonfutó. Milyen agy? Enyém is néha kattan egy nagyot. Bringaboltos azt mondja, hogy neki az acor light agy is kattan, mert a kalapácsok foghegyre kapnak, és hogy nekem is azért kattog a novatec d042sb, mert ugyanaz a rendszer van benne. Nem kell foglalkozni vele.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#4317
vass17

vass17

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts
Sziasztok!

Lenne egy problémám, ami most már kezd egy kicsit idegesítõ lenni. Korábban volt egy biciklim, ami hajtás közben idõként kattant egyet: ezt úgy kell érteni, hogy nem bizonyos helyen, tehát nem minden fordulatnál ugyanott, hanem véletlenszerûen kattant.

Most építettem egy új biciklit és úgy döntöttem, hogy néhány alkatrészt egyelõre átviszek a régirõl. Elég ideges voltam, amikor meghallottam, hogy ez is örökölte a réginek a hibáját.
A monoblokkom és a hajtókarom most új és ez octalinkes, nem négyszöges, a hátsó rész viszont változatlan, mivel a kereket, úgy ahogy van áthoztam (fogaskerekekkel, illetve a régi lánccal együtt). Ezek alapján csak ott lehet a gond, szerintetek melyik lehet?

#4318
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 129 posts
Köszönöm, így neki mertem esni teljes erõmbõl, miután befújtam mindenféle lazítóval és megkocogtattam oldalirányban is. Végül megadta magát és kijött, de a szerszám már nem a vájatokban volt hanem a vájatok közötti részen fogta a perselyt. Gyárilag volt ez még berakva, telenyomták a menetet kilazulást gátló anyaggal, amit a tárcsafék csavarokra is szoktak tenni.

Hogyne lehetne leszedni? Amikor beragad, én azt szoktam csinálni, hogy a bringát feje tetejére állítom, s a szerszámot egy gumikalapáccsal addig kocogtatom, amíg el nem kezd a csapágymenet lazulni. A szerszám "beenyalt a perselybe" dolgot nem értem, elvileg bordás a széle, ha azt elkezdte szétszedni, akkor baj van. De persze nekem az utóbbi években már nem ragad be, mivel nincs értelme atomkeményre húzni, s a menetre zsírt is kenek.



#4319
tom_

tom_

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts
jajj, lehet inkább meg se kellett vna szólalnom :D

ezt kb. 4-5 éve volt, amikor még a hollowtech II rendszer viszonylag új volt, akkor még a középrész hozzá bõven 10k fölött volt. egy bicikliboltos "szerelõ" gyerek csinálta, nem a haverom, azt nem tudom, h. köszörülte-e a csapágyat utána, vagy volt pont akkora, de nagyobb csapágyboltokban csak lehet kapni.

(azóta megnéztem, és tényleg elég olcsók már ahhoz képest)
bocs, ha félreérthetõ voltam, meg le vagyok most maradva 1-2 dologgal keró ügyben (press fit pl.), de a mondandómban csak azt akartam kihangsúlyozni, hogy ha vminek vmi baja van, akkor nem biztos, hogy egybõl cserélni kell, ha azt mondja a boltos. bár attól függ, mennyire avgytok jóba, meg mennyire adsz a szavára.

ps.: másik példa: anno (ez is sok-sok éve) szimmeringet cseréltek a telómban(rock shox), meg kis is pucolták, és arra jutottak, hogy vennem kellene egy új csillapító egységet, mert beleette magát a kosz, és nem lehetett tekergetni, amibõl kifolyólag elnyalódott benne az imbusz alakú 6szög-bemarás. hazavittem, beleolvasztottam egy egyenes vájatot, így bele lehetett tenni egy csavarhúzót, azzal már meg lehetett mozgatni annyira, hogy tudjam állítgatni, amit egyébként nem szoktam. visszavittem, mondtam, h. tegyék vissza. azóta is köszöni szépen, jól van, mûködik rendesen. tudom, nem ide tartozik, csak eszembe jutott....

#4320
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

egyébként ez a ne szedd szét dolog is hülyeség! persze ráírják, mert rajtad kívül mindenki jobban jár, ha újat veszel, haveromnak a csapágy ment benne tönkre, kb. 1500 km után, vett bele ipari csapágyat, 1500 HUF/db áron, azóta nincs baja. nekem xt van, kb. 20-25000 km benne, most kezdett el recsegni, ha kiállva tekerek, so sztem én is azt a megoldást fogom kipróbálni....


Hol vett olyan csapágyat aminek a szélessége megfelelõ? Boltban kapható csapágy ára 800ft/db, de ahhoz esztergálni kell a csészéken.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9