Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#3781
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

En mult heten szedtem ki megboldogult Specialized vazambol a shimano csapagyat, es allapitottam meg hogy szerelo multamat meggyalazva raktam be anno, mindenfele egyenesregyalulas nelkul. Kozel sem volt egyenes, a festek felig-meddig rajta volt a csapagyhaz szelen, de ahol igen ott se tul egyenletesen.

Nomost ehhez kepest sose kattogott, es meg mindig teljesen jol forog. Gyari shimano 105, amit a hajtomuhoz adtak. Nem vagyok tulsulyos alkat, nem hasznaltam hu de sokat, de par ezer km azert van benne.


Nem feltétlenül kezd el kattogni, az se biztos, hogy rohamosan tönkre megy, de elõbb utóbb el kezd lógni. Ezek nem önbeálló csapágyak. A sorsuk a nem megfelelõ szereléssel megpecsételõdik. Persze ez megint vallásos kérdés, mint a lánc ápolása meg az összes többi. Ismerek olyat aki vízpumpa fogóval cseréli az integrált hm csapágyat, megy ameddig megy és vesz egy újat... ja... szerintem persze....:)

#3782
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
En mult heten szedtem ki megboldogult Specialized vazambol a shimano csapagyat, es allapitottam meg hogy szerelo multamat meggyalazva raktam be anno, mindenfele egyenesregyalulas nelkul. Kozel sem volt egyenes, a festek felig-meddig rajta volt a csapagyhaz szelen, de ahol igen ott se tul egyenletesen.

Nomost ehhez kepest sose kattogott, es meg mindig teljesen jol forog. Gyari shimano 105, amit a hajtomuhoz adtak. Nem vagyok tulsulyos alkat, nem hasznaltam hu de sokat, de par ezer km azert van benne.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3783
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

azért kívnáncsi vagyok, tegnap megmarták a vázat, a szerelõ szerint pl. a truvativ integrált hajtás beszereléséhez gyári elõírás a váz megmarása, anélkül nincs is garancia

a korábbi aluvázban 25 ezret elment a shimano csapágy, majd még 5-6 ezret az új acélvázban, mire észrevettem a kotyogást, a második szett pedig 1500-at, de az addigra tropa volt

a marás után, mintha finobban forogna a hajtómû, de lehet ez csak ezotéria a részemrõl


Az ilyen csapágyaknál nagyon fontos a párhuzamosság és a megfelelõ elõfeszítés. Ez a két ok gyakran felelõs a korai tönkremenetelért. (persze ha eltekintünk a víz, sár, gõzborotva áldásos hatásától)

#3784
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Így is úgy is gyorsan tönkre megy. Nem értem hogy nem jelent presztízs csökkenést egy ilyen cégnek. 1.5 éve használom az RWC-t ennyi idõ alatt 4-5 shimit használtam el.


azért kívnáncsi vagyok, tegnap megmarták a vázat, a szerelõ szerint pl. a truvativ integrált hajtás beszereléséhez gyári elõírás a váz megmarása, anélkül nincs is garancia

a korábbi aluvázban 25 ezret elment a shimano csapágy, majd még 5-6 ezret az új acélvázban, mire észrevettem a kotyogást, a második szett pedig 1500-at, de az addigra tropa volt

a marás után, mintha finobban forogna a hajtómû, de lehet ez csak ezotéria a részemrõl

#3785
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Sok kérdés ezután már nem marad.... :-))

Köszönöm a linkeket!
Pedig már olvastam ezt a cikket, de természetesen ilyenkor nem jön elõ az emlék... :D

#3786
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,689 posts
MJani már sokat foglalkozott ezzel a kérdéssel:
2 vs. 3 tányér és itt egy táblázat, is: Márkus Jani kerékpáros blogja: Áttétel táblázat
Sok kérdés ezután már nem marad.... :-))
Marci

#3787
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts
Van egy komplett 3x10 hajtásom, amit valahogy senki nem akar az apróból elvinni. :(
Gondoltam nem hagyom pihenni, teszek vele egy próbát. Pontosabban vele, de 2x10-ben. Nem a tömegcsökkentés motivál, inkább a váltás egyszerûsítése, ésszerûsítése. Elkezdek visszaolvasgatni, de - azt hiszem nincs rá külön topik, ez meg baromi hosszú - nem biztos, hogy mindent megtalálok.
Az átállásban szempont lenne, hogy minél kevesebb pénzt kelljen költenem, illetve minél gyorsabban visszatérhessek az amúgy jól mûködõ 3x9-hez.
A 10-es hajtómû 24-32-42 fogú, a sor 11-36, a kerék 26". Nem vagyok nagyon erõs hegyen, a 3x9-nél elõfordul, hogy használom a 22-34-et.

Tehát a kérdéseim:
1. Azt gondolom, a 24-es kistányért meghagynám, a 32 és a 42 közé esõ fogszámút nagytányérnak. Mi számít általánosan beváltnak? 38-39-40-et látok 2x10-es gyári hajtásokban.
2. Feltétlenül cserélnem kell az átdobót? 770-es a 9-es és a 10-es váltóm is (nyilván az utóbbi 771-10). (Igen, ez csak lustasági kérdés.)
3. Lánvonallal mi a dolgom? Hova kerülnek a tányérok a hajtókaron?

Köszönöm elõre a válaszokat, megyek olvasni!

#3788
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts
Az utolsó pár oldalon nem nagyon találom, így rákérdezek:
8as rendszer (Trail/AM gépre) ajánlott sor/lánc kombója? Sram vonalból indulnék ki, de ha valami tartósabb, jöhet az is. 11-32 vagy 11-34 (X-7-tõl elfér sztem), második szempont az ár. 850es sor (vagy HG31bõl 11-34) meg 870es lánc mondjuk? 850/70/90 között elsõre annyi difit látok hogy mi mennyire nikkelezett rajta; nem tudom mennyire számít ez kopás/nyúlás terén.
Feltöltött kép

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#3789
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Így is úgy is gyorsan tönkre megy. Nem értem hogy nem jelent presztízs csökkenést egy ilyen cégnek. 1.5 éve használom az RWC-t ennyi idõ alatt 4-5 shimit használtam el.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3790
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Integrált hm csapágyát megéri szétszedni, kipucolni, vagy értelmetlen?
Attól tartok, nem tudom úgy kipattintani a porvédõ(ket), hogy azok ne sérüljenek.
Tapasztalat?


nekem elsõre sikerült kipattintani sérülés nélkül, jól telenyomtam zsírral a két porvédõ között és elment nagyon sokat télen nyáron

a második szett alig ment el 1500 km-t, ki is akartam szedni a tömítést, de az egybõl eltörött

#14436

1 hete mostam ki/ le a láncot Brigéciollal, majd szemenként leolajoztam, felesleget letörölgettem. És most hogy megtekertem jött elõ a finom kis daráló érzés. (Egy poros hegyi szakasz után hosszas gyors kigurulás /45-50kmh/ utnáni tekerésnél jött elõ)
Még arra tudok gondolni, hogy az olaj bevitt magával kis piszkot, vagy ráragadt a por és úgy vitte be..

Maga bringa egy matts 80 as, használtan vettem, lánc, lánckerék márkát nem tudok

(Cserés lesz összel a lánc és a lánckerék, +hajtókar és monoblokk is)


ezzel ne törõdj, olajozás után, fõleg ha nem törlöd le a felsleget ez egy ideig tud ilyet produkálni, aztán majd elmúlik

Javaslom az RWC csapágyait a shimanóból évi 2-3 db használtam, arwc másfél éve használom 3 havonta zsírzom és tökéletes. Nagyon egyszerû és õtletes a por tõmititése, tulajdon képp maga a zsír a tõmités 3 havonta kitörlöm a koszosat és újra kenem.


szerelõ szerint ha nincsen spúrba a középcapágy ház, akkor a ht2-es csapágyak igen hamar elhaláloznak, ezélrt érdemes síkba maratni õket

#3791
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Ma futott egy jót az új lánc, s teljesen jól fekszik, patentfinoman vált, jobban, mint az elõzõ. Keskenyebb is mondjuk..

De.. Rossz utakon a lánc félelmetesen "himbálódzik", mintha a váltókanál nem feszítené eléggé. nézzek rá esetleg? Sajnos fogalmam sincs, mi az árulkodó jele annak, hogy egy váltónak a rugói fáradtak. Ez a váltó meg nem mai darab, igaz, anyag biztos van benne,mert Kõnehéz. (1993-94 körüli athena, kb. 28 deka)

Vidra: szeretem az ilyen objektív és jól követhetõ összevetéseket. Egy tényezõt kell változtatni s az alapján véleményezni. Nem sor-lánc-váltó-váltókar csere után. :)

#3792
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

a tobbszoros arban a sulykulonbseg meg a felhasznalt anyagok minosege is benne van. Es szebben is valt. Viszont senki nem mondta hogy egy full Alivio rendszert nem lehet beloni precizen, minden (ar)szinten mukodnie kell a valtasnak, es mukodik is. Ha neked igy jo, akkor orulj, bar ilyen alapon az XT valtodad sem ertem, rakhattal volna fel Deore-t is, es valoszinuleg azzal is ugyanilyen boldog lennel.


Deore volt eredetileg, de az xt shadowt pofátlanul olcsón szereztem (1-2 karccal a bolti ár negyedéért), és úgyis épp akkor raktam össze egy rohangálós bringát. Arra meg kellett egy váltó, hát akkor az kapta meg a deore-t. De tény, hogy a deore-ral se volt bajom, viszont szerintem az xt shadow ahhoz képest érezhetõen jobb, ugyanazon a soron, ugyanazzal a lánccal, ugyanazzal a váltókarral.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#3793
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,030 posts
  • LocationKelenföld

Vki irja meg légyszi hol és hogyan mérjem meg a láncomat,és mik a határértékek


Tolómérõvel mérhetõ:
10 csap közti távolságot kell mérni belülrõl, az új láncnál ez 119,5 mm. 0,1 mm-t kopott lánc 120,5 mm. (10 közön az már 1 mm, azt meg azért lehet tolómérõvel mérni, ugye.)
Ez a határérték, ahol már sanszos, hogy ugrani fog valamelyik sokat használt áttételben az új lánc, ha cserélnél. A gyakorlatban 120,0 és 120,5 mm közötti értékek teljesen problémamentesek.

#3794
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

zscs
így ismersz :D

A legolcsóbb acél csapágy készlet 15$, az eredeti shimano csapágyat kimelegítettem, az újat betettem az eredeti helyére.
BOTTOM BRACKET BEARINGS FOR HOLLOWTECH 2 AND X-TYPE CRANKSET
Feltöltött kép


Aha, ez így mindjárt más! :D

#3795
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
ahogy láttam: normálisan a szemek közti táv-hossz egy inch.. tíz szzem 25.4 cm. Viszont, pl. volt, mikor mértem, és már 4 szemnél szemmel láthatóan több volt, mint 4 inch, kb. 4.5. De ekkor már hozzáérve a lánchoz, abszolút nem feküdt a tányéron, sõt, néha ugrott, ledobta magát .

Én hülye nem vettem észre, mert nem volt jele, elõjel. Csak egy szép napon egy rövid kör alatt 3szor ledobta magát. Ment szépen a hulladékba. Kb. 3.000 km-t élt, valami nagyon olcsó KMC 7-seb. lánc volt, 1600 ft körüli áron boltban. Szó szerint egyik nap még szépen futott, tette a dolgát, másik nap meg 3szor esett le, egy lejtmenetes rátekeréskor, egy kis megindulásnál, meg egyszer egy vasúti átjárónál.

Szerencsém volt, hazaérve ment az ócskásba a lánc,

És az inches szabály nem bizonyult hülyeségnek. igaz, ehhez is kell vonalzó, az se sokkal olcsóbb, mint egy láncmérõ. ; )

#3796
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

azert valaki meg is csak megirhatna.engem is erdekelne.


Gondolom nem írok újdonságot azzal h a láncnyúlás mérõ cucc két oldalán van két mérce, én úgy vagyok vele, h ha a 0.75-ös beleesik, akkor a lánc már kuka. De akkor is cserélem, ha már bele tudom rakni a fogak közé.

#3797
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

Vételezz egy 900ft-os láncnyúlás mérõt. Onnan pedig majd adja magát a dolog. :)




azert valaki meg is csak megirhatna.engem is erdekelne.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#3798
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 posts
inkább azt meséld el hogy jobb-e a sram vagy a bbb fogsor hozzá illõ káncal,vagy tök mind1 mindeggyik egyformán gyenge.xt váltóval

#3799
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Vki irja meg légyszi hol és hogyan mérjem meg a láncomat,és mik a határértékek


Vételezz egy 900ft-os láncnyúlás mérõt. Onnan pedig majd adja magát a dolog. :)

#3800
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 posts
Vki irja meg légyszi hol és hogyan mérjem meg a láncomat,és mik a határértékek