Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#3681
Írta 2013. június 03. - 18:01

Akkor az olaj jobb mint a zsír szerû láncspray? Vagy az olajosra is ugyanúgy tapad a kosz?
#3682
Írta 2013. június 03. - 17:40

Vszeg nem pont jól tettem be a csapágyakatbe és kivsit feszült a hajtókar, amikor tettem be, kellett a gumikalapács. Csakhogy figyelmetlen volt és ezzel eltörtem a mûanyag házat. No és így máris be tudott ázni a cucc

Ki tervez rendelni innen?
PRESS-IN MTB BOTTOM BRACKET FROM REAL WORLD CYCLING
Összeállhatnánk és kevesebb lenne a szállítás.
G.
#3683
Írta 2013. június 03. - 17:24

Sziasztok!
Ti mivel tisztítjátok, kezelitek a láncot?
Új bringámon két nap biciklizés után már látni hogy a lánc elkezdte összeszedni a koszt.
Nézegettem neten biciklis képeket, és sok helyen látni makulátlanúl tiszta láncokat.
Ti mivel tisztítjátok majd olajozzátok/zsírozzátok újra?
Elõre is köszi!
Benzinkút, magasnyomású mosó. Csak okosan célozz, mert kárt tehet másban. (kerékagy tömítését elkerülni ) A kazettát is lenyalja gyönyörû szépre.
Aztán - milyen meglepõ - beolajozom láncolajjal. Nem kell ezt túllihegni, nem olyan kényes a lánc, mint sokan gondolják.
Sarazás után persze ha lehet rögtön lemosni. Sõt ! Ha épp találkozom egy utcai nyomós kúttal, akkor már ott lemosom a dzsuva nagy részét.
A német Bike Magazin száraz idõre is a nedves (wet) láncot javasolja, szerintük azoknak kicsit erõsebb, tartósabb a kenése.
#3684
Írta 2013. június 03. - 15:40

Ez a TF2 Wet Extreme ezek szerint jó száraz idõ esetén is?Nincs értelme külön száraz és nedves idõre olajat venni?
hogy õszinte legyek nálam a cél az, hogy minél kevesebbet kelljen genyózni vele, arra pedig tökéletes, nálam ha szedi is a mocskot, nem zavar egy percig sem
van otthon száraz is, de azt utálom, mert 20 km után már csörög a lánc tõle, hiába fényes polír minden egyes láncszem
#3685
Írta 2013. június 03. - 15:14

én mikor zörög akkor egy rongy + olaj (most én is tf2 wet extreme), ez jóidõben jóppárszáz kilcsi, retyvásban meg úgyis adja magát
Ez a TF2 Wet Extreme ezek szerint jó száraz idõ esetén is?Nincs értelme külön száraz és nedves idõre olajat venni?
#3686
Írta 2013. június 03. - 14:04

hát a szabadidõd eltöltése megoldott, az biztos
Á, fenéket. Átolajozni, letörölni kb 5 perc. Átmosni, olajozni van 10 is.

#3687
Írta 2013. június 03. - 12:18

Lennt linkelt TF2-vel. Ronggyal áttörlöm, tf2-vel a lánc belsõ felén szemenként adok neki 1 cseppet, ezt már 40-50km út után is! A ronggyal pedig a sor közöket áttörlöm, nagytányért letörlöm még olajozás elött. Olajozás után párszor át kell forgatni, majd letörölni a felesleges olajat róla (nem kívölrõl kell olajosnak lenni, hanem belül.) És max 200km-ként átmosom.
Lánckarbantartás
Lánckarbantartás - Kerékpáros Blog - Minden, ami kerékpár
Ez egyébként hit kérdés. Fogsz olyan választ is kapni, h használd amíg jó, majd cseréld, és ne foglalkozz semmivel. :Ð
hát a szabadidõd eltöltése megoldott, az biztos

én mikor zörög akkor egy rongy + olaj (most én is tf2 wet extreme), ez jóidõben jóppárszáz kilcsi, retyvásban meg úgyis adja magát
#3688
Írta 2013. június 03. - 07:44

@mgy:
szintén használok ilyet, van sima acél Deore verzióm (bõven jó) és M665 SLX-em is, a "bike pr0n" bicajomon. (Mindkettõ Bike-components.de-rõl érkezett. Elóbbi 24h-n belül postázható, utóbbi 2-7 nap)
Kösz!
Nem okoz gondot a tízes lánccal a 9-eshez való tányér váltáskor?
#3689
Írta 2013. június 03. - 07:33

Nézegettem neten biciklis képeket, és sok helyen látni makulátlanúl tiszta láncokat.
Ti mivel tisztítjátok majd olajozzátok/zsírozzátok újra?!
Lennt linkelt TF2-vel. Ronggyal áttörlöm, tf2-vel a lánc belsõ felén szemenként adok neki 1 cseppet, ezt már 40-50km út után is! A ronggyal pedig a sor közöket áttörlöm, nagytányért letörlöm még olajozás elött. Olajozás után párszor át kell forgatni, majd letörölni a felesleges olajat róla (nem kívölrõl kell olajosnak lenni, hanem belül.) És max 200km-ként átmosom.

http://bikemag.hu/te...anckarbantartas
http://kerekpar.blog...anckarbantartas
Ez egyébként hit kérdés. Fogsz olyan választ is kapni, h használd amíg jó, majd cseréld, és ne foglalkozz semmivel. :Ð
#3690
Írta 2013. június 03. - 06:42

Egyéb iránt én ezzel.

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3691
Írta 2013. június 03. - 05:50

Ti mivel tisztítjátok, kezelitek a láncot?
Új bringámon két nap biciklizés után már látni hogy a lánc elkezdte összeszedni a koszt.
Nézegettem neten biciklis képeket, és sok helyen látni makulátlanúl tiszta láncokat.
Ti mivel tisztítjátok majd olajozzátok/zsírozzátok újra?
Elõre is köszi!
#3692
Írta 2013. június 02. - 21:43

Lehet-e ebben lánckereket cserélni?
Ha igen, hogyan?
https://yacf.co.uk/f...p?topic=45070.0
Itt jól látszik, mintha egy 8 hornyos zárógyûrû fogná a lánckerekeket.
A neten sehol nem találtam olyan szerszámot, amivel ezt le lehetne venni.
Jól gondolom, hogy azt kellene levenni a lánckerék cseréhez?
Ha igen, milyen szerszám kell hozzá?
Egyéb hasznos tanács?
#3693
Írta 2013. június 02. - 18:42

Tavaly májusban vásároltam 92mm széles PressFit csapágyat fogadó vázam. Jó pár edzés, Egy Crosskovácsi Maraton, nem volt túl sok gondom vele. Amíg nem jött a Salzkammergut-Trophy, szakadó esõvel, sárral. Féltávtól a jól beállított átdobóm nem dobta már le a láncot kistányérra. Elõször a sárra és az esõre fogtam, illetve arra, hogy nem tettem Loctite-ot a határoló csavarokra és arra gyanakodtam az állítódhatott el. Verseny után szétszedtem a középcsapágyat is, újra zsíroztam, stb. és egy fura dologra lettem figyelmes: mozog oldalra a hajtókar. Augusztusban, szeptemberben sokat mentem, szeptemberre már erõsen kotyogott a hajtókar és egyik tekerés elõtt fura dolog tûnt fel: erõsen taposva valami valahol valamibe beleér. Kb. 20-30 km is eltelt, mire észrevettem: a jobb hajtókar belsõ felét érte el az átdobó kanala! (Gyors szervizelés az út mellett, hogy ne legyen nagyobb baja a hajtókarnak; sajnos eléggé meglátszik az átdobó nyoma...)
Otthon mindent szétszedtem, PressFit csészéket kinyomtam a vázból. Majdnem 2 mm-es kotyogásig jutott a csapágy a 4 hónap alatt. Ez borzasztó! Mivel új csapágyat nem akartam vásárolni, egy kis "hack" következett: a középcsapágyhoz kapott 2.5mm-es hézagolót betettem a bal csészéhez és úgy húzattam be a középcsapágyat. Külön kiemelném, hogy elõször összeszerelve nem volt kotyogás, illetve a hajtókarban is van kb. fél mm-es tartalék, amivel jobban össze lehet húzni. Vázam tolómérõvel mértem: valóban 92mm-es a középcsapágy háza (picit még szélesebb is), ami pedig azt jelenti, legalább 3, inkább 3.5 mm-t "esett össze"... Ezek után nem csodálkozom, miért szívtam annyit az elsõ átdobó állítgatásával - mert meglehetõsen sok gondom akadt vele.
Szinte egész télen állt a bicaj, alig-alig mentem vele, most egy Szilvásvárad Maraton adta meg a csapágynak a kegyelemdöfést. Még mindig mûködik, csak kattog, pattog, enyhén rág. 3350 km-t bírt. A HT2-es csapágyakat is szidják (egyébként nem véletlenül), hogy van, akinek egy szezonban több is tönkre megy és a régi monoblokkok sokkal tovább bírják - ez így is van. De még mindig jóval jobb egy HT2-es, mint ez a PressFit-katasztrófa, amihez a Shimano nem tudom, hogy adta, hogyan adhatta a nevét...

(mtbr.com felhasználói tesztek is beszédesek: 4 teszt, 4 értékelés, mind egycsillagos...)
@mgy:
szintén használok ilyet, van sima acél Deore verzióm (bõven jó) és M665 SLX-em is, a "bike pr0n" bicajomon. (Mindkettõ Bike-components.de-rõl érkezett. Elóbbi 24h-n belül postázható, utóbbi 2-7 nap)
#3694
Írta 2013. június 02. - 15:29

Hol érdemes ilyet keresni? Az ebike-nál láttam, német boltokban nem nagyon van. Keresgéljek még, vagy rendeljem meg itthonról, mert ennél (6.6e) olcsóbban úgysem kapok. Vagy van esetleg más javaslatotok?
Kösz elõre!
#3695
Írta 2013. június 02. - 15:20

#3696
Írta 2013. június 02. - 14:49

#3697
Írta 2013. június 02. - 12:05

Utánajárok hogy milyen árban lenne... Amúgy nem szívesen válnék meg ettõl a váztól mert eléggé megszoktam már plusz könnyû csavargatni is meg hosszútávú tekeréshez is kényelmes számomra.... Úgyhogy jobban örülnék ha valahogy lehetne orvosolni. Meg hát az se egy utolsó szempont hogy nem igazán van most pénzem új vázra.
#3698
Írta 2013. június 02. - 11:03

en inkabb kukaznam.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#3699
Írta 2013. június 02. - 10:52

A gondolom a következõ lenne: Szereztem annó használtban egy dirt vázat és golyóskosaras tengely volt benne, kiakartam cserélni és észrevettem hogy a suttyó akié volt ferdén hajtotta be a tengelyt és csinált egy új menetet ferdén. Szereztem bele egy integrált hajtást terelõvel. Sikerült is összeraknom, nem is volt vele gond hónapokig de tegnap lelazult a terelõm. Ma úgy voltam vele hogy mivel van behajtóm mondom visszatekerem és ahogy kiszedtem a hajtókarom kb kiesett a monoblokk jobb oldala és azt vettem észre hogy totál elvan nyalódva a monoblokk menete meg a vázban is a menet szétvan teljesen...
Na most arra lennék kíváncsi hogy a vázat esetleg fel lehetne valahogy újítani? Kicsit kivan szerintem tágulva szóval szerény véleményem szerint kell bele valami ami beleköt és abba vágni a menetet. Csak azt nem tudom hogy mi kéne bele meg hogy ezt esetleg megcsinálják e valahol. Plusz a monoblokkra is kéne új menetet vágni, ami ki is derült hogy lehetséges csak azt nem tudom hogy kb milyen árban lenne...Meg még esetleg az érdekelne hogy valaki nem e tudja hogy pécsen ezt elvállalják valahol?
Köszönöm elõre is!
#3700
Írta 2013. június 01. - 12:53
