Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#3481
HEX77

HEX77

    vendég

  • fórumtag
  • 136 posts

Nekem Crossmax SLR és Crosstrail van egyszerû szétszedni ezeket a Crossride nem tudom ugyanilyen rendszerû e, a tengely két darabból van mind két végén imbuszkulcs nyílással, széttekerem a tengelyt és simán le lehet húzni a szabadonfutót, belül lesz egy hézagoló alátét, ne zsírozzad attól nagyon tapad Shimano ásványi fékolaj az tökéletes a kenésére.


Köszönöm a segítséget!

#3482
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Valóban Mavic Crossride agyam van. Mivel lehet ezt orvosolni? "Simán" szét lehet szedni és be lehet zsírozni, vagy... ?


Nekem Crossmax SLR és Crosstrail van egyszerû szétszedni ezeket a Crossride nem tudom ugyanilyen rendszerû e, a tengely két darabból van mind két végén imbuszkulcs nyílással, széttekerem a tengelyt és simán le lehet húzni a szabadonfutót, belül lesz egy hézagoló alátét, ne zsírozzad attól nagyon tapad Shimano ásványi fékolaj az tökéletes a kenésére.

#3483
HEX77

HEX77

    vendég

  • fórumtag
  • 136 posts

Mavic agyaknál a szabadonfutó belsõ csapágya csúszó, az ha kiszárad pont ilyen jelenséget produkál.


Valóban Mavic Crossride agyam van. Mivel lehet ezt orvosolni? "Simán" szét lehet szedni és be lehet zsírozni, vagy... ?

#3484
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Tehát szerinted hátul van a gond? Mondjuk a hátsó agy az életben nem volt még tisztítva, pedig idén is kapott egy jó szaftos Szilvás és Miskolc maratont... Középen a monoblokkot a Szilvás után cserélni kellett...

Köszönöm a segítséget!


Mavic agyaknál a szabadonfutó belsõ csapágya csúszó, az ha kiszárad pont ilyen jelenséget produkál.

#3485
HEX77

HEX77

    vendég

  • fórumtag
  • 136 posts

Racsni-agy valószínûleg meg kell takarítani. Semmi köze a cserélt alkatrészekhez.


Tehát szerinted hátul van a gond? Mondjuk a hátsó agy az életben nem volt még tisztítva, pedig idén is kapott egy jó szaftos Szilvás és Miskolc maratont... Középen a monoblokkot a Szilvás után cserélni kellett...

Köszönöm a segítséget!

#3486
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Racsni-agy valószínûleg meg kell takarítani. Semmi köze a cserélt alkatrészekhez.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3487
HEX77

HEX77

    vendég

  • fórumtag
  • 136 posts
Sziasztok!

Tányér (közép, nagy),kazetta és lánccsere történt szeretett bringámon, viszont annyira tetszenek neki az új alkatrészek, hogy keserves sírásba kezd ha nem tekerem a hajtómûvet.

Elõször nem tudtam, hogy honnan jön a hang, olyan volt mintha az egész váz rezonálna, azt hittem a fékkel van gond, de aztán feltûnt, hogyha picit is tekerni kezdek azonnal megszûnik.
Leginkább lejtmenetben jön ez elõ, ahol ugye nem tekerek folyton, viszont nagy sebességgel haladok... Sõt, úgy tûnik mintha az is számítana, hogy legyen benne egy minimális erõ, tehát ha lefelé megyek 30-cal és kistányéron tekerek rá, akkor kevésbé hagy alább a sírás mintha erõ is lenne rajta. Emelkedõn csendben van a bringa, ott úgy tûnik jó kedve van.

Pontosan ugyanazokat az alkatrészeket tettem rá mint amik elkoptak: 10 sebességes rendszerhez SLX tányérokat (32T,42T), SLX láncot, és SLX kazettát.

Így a távolból tud valaki tippet adni, hogy mi lehet a gond?

#3488
BGery78

BGery78

    vendég

  • fórumtag
  • 53 posts
Sziasztok!

Na megnéztem a monoblokk kérdést a bringámon. Vettem ilyen szerszámokat, mint amiket javasoltatok. Tényleg nagyon jó minõségû szerszámok. A monoblokk teljesen rendben van, és a hajtókar is. Lehúztam a hajtókart a lehúzó szerszámmal, és elég sok kosz volt alatta a zsírba beletapadva. Megtisztítottam a tengelyt és a hajtókar lukját is, így szépen passzol a tengelyre, és stabilan fent van. A monoblokk nem kotyog, és stabilan csücsül a helyén, nincs eldeformálódva, mert szépen könnyen forog. A reccsenés amirõl korábban írtam az valószínû az agyváltó kontrája lehetett, mert ha hirtelen rántom be, akkor most is csinálja. Nem is igazán reccsenés, inkább csak egy hangos kattanás. Vajon ez természetes jelenség?

A régi montimon is ellenõriztem a monoblokkot, az tényleg kotyog. De mondjuk azt nem sajnálom, mert arra annyit kéne rákölteni, hogy nem érné meg (legalábbis nekem) felújítani. Esetleg eladó lehet, ha valakit érdekelne, van rajta sok jól mûködõ alkatrész. Köszi szépen mindenki segítségét, és a szerszámjavaslatokat is.

#3489
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Nézesd meg, lehet a kosztól is. Koszos a lánctányércsavar, középcsapágy, vagy valami.

#3490
bajzy

bajzy

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Szia.
Én is a Bombasticban vettem egy hónapja egy Cannondale-t. Nekem is kattog valami, de csak ha a középsô lánctányéron tekerek. Minden csavart meghúztam. Elég kiábrándító...

#3491
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts
Azt azért te is érzed, hogy ez a ritkább eset. A mûszaki termékek nagy biztonsággal elõbb v. utóbb de elromlanak.
Marci

#3492
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

Kötözködnék !;)
Mikor mûanyag csészés monoblock-om volt, nekem is lerepedt a 80 kilóm alatt. Azóta csak fém csészéset vettem, többé nem volt baj vele soha.
BGery78 !
Neked csak egy hajtókarlehúzót ICETOOLZ HAJTÓKARLEHUZÓ - Bringa Butik Webáruház és egy középcsapágy kiszedõt ICETOOLZ MONOBLOKK KIHAJTÓ - Bringa Butik Webáruház kell venned és mindent tudsz magad is szerelni. Nem drága dolgok és az Icetoolz szerszámok szerintem nagyon jók, nekem is pont ilyenek vannak.


Akkor bizonyára nekem van mázlim mindenféle mûszaki termékkel, mert nekem még mobiltelefonom se ment tönkre, még a híresen rossz sonyericcson szériákból se :D
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#3493
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Miért?


visszavonva.. Shimano Cassettes & Freehubs

az 1mm-s hézagológyuru megoldás eszembe' se volt.

#3494
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

ez off kicsit, lehet, nem ide kéne, de:

Rigida DP18 LRS Shimano Ultegra 6400/6402 Naben KULT inkl.8fach 26" TOP 9/10fach | eBay

itt a hátsó fogaskoszorút nem értem teljesen. Úgy rémlik, a 6402-es agyra nem lehet rátenni a 11es záróanyát, de lehet, tévedek. ??

Miért?


A sebesség mindent megold.

 


#3495
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
ez off kicsit, lehet, nem ide kéne, de:

Rigida DP18 LRS Shimano Ultegra 6400/6402 Naben KULT inkl.8fach 26" TOP 9/10fach | eBay

itt a hátsó fogaskoszorút nem értem teljesen. Úgy rémlik, a 6402-es agyra nem lehet rátenni a 11es záróanyát, de lehet, tévedek. ??

#3496
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts
Kötözködnék !;)
Mikor mûanyag csészés monoblock-om volt, nekem is lerepedt a 80 kilóm alatt. Azóta csak fém csészéset vettem, többé nem volt baj vele soha.
BGery78 !
Neked csak egy hajtókarlehúzót ICETOOLZ HAJTÓKARLEHUZÓ - Bringa Butik Webáruház és egy középcsapágy kiszedõt ICETOOLZ MONOBLOKK KIHAJTÓ - Bringa Butik Webáruház kell venned és mindent tudsz magad is szerelni. Nem drága dolgok és az Icetoolz szerszámok szerintem nagyon jók, nekem is pont ilyenek vannak.
Marci

#3497
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

Sziasztok!
stp1, zscs: Én is valószínûnek tartom, hogy az UN26-ost tették bele nekem, az árából ítélve, mert 4500Ft volt az egész javítás. Ebbe egy komolyabb monoblokk nem fér bele az tuti. Elképzelhetõ szerelési hiba is, mert (szerintem) ugyanazt a mûanyag csészét tették vissza a gépbe, mint ami volt benne. Ugyanaz a sárga mûanyag cucc. Gondolom ha új lenne akkor más színe lenne. Szerintem az új csapágyhoz valót eltörték, és visszatették a régit, de lehet hogy már az sem egy 100-as. Köszi az ajánlást is, jókat írnak az UN54-esrõl.

stellaz, ridelife: A paripa 2009-es, de nem mentem vele sokat még. Amúgy használtan vettem itt a bikemag-on, és az elõzõ tulaj sem nyúzta halálra és õ csak 72km-t tett bele. Mondjuk õ sem egy kis termetû emberke, õ is 100 kg felett van egy kevéssel. Én meg kb 35-40 km-t tettem bele, de mindíg furcsa volt, hogy olyan nehéz tekerni. Elõször az agyváltóra fogtam, de nem az volt a ludas, hanem ez a francos középcsapágy. Amúgy garázsban tartotta a gépet, és a megtett km-ek miatt mondhatjuk újnak.

Az a gondom Srácok, hogy nincsenek szerszámaim a középcsapágy szereléséhez, mert ha lenne, akkor ki tudtam volna én is cserélni. Nem egy nagy kunszt az biztos. Kellene valami olcsó hajtókar lehúzó, és monoblokk kiszedõ szerszám, de még nem találtam olcsót és jót. Annyi szerszámot árulnak a bringához, hogy nem is tudom melyik a jó. Egyébként az is eszembe jutott, hogy kiszerelném a régi monoblokkot a montomból, és belepróbálnám az új gépembe. Az ha jól láttam akkor fém csészés, és még mindíg jó, pedig már 15 éves is megvan. Remélem jó lesz a gépembe. Az is négyszögtengelyes, tehát elvileg kompatibilis kellene hogy legyen, remélem a hossza és az egyéb méretei is stimmelnek.


Nem kell félni a mûanyag csészétõl. Én 125kg is voltam amikor terepre is jártam, igaz az octalink, de a csésze szempontjából mindegy. Már közel 3000km-t mentem. Most is még 100kg vagyok, gyakran tekerek kiállva, emelkedõn. Biztosra veheted, hogy nem a monoblokk minõsége, vagy a mûanyag csésze a baj, hanem a szerelés, deformáció máshol, vagy más alkatrész.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#3498
BGery78

BGery78

    vendég

  • fórumtag
  • 53 posts
Sziasztok!
stp1, zscs: Én is valószínûnek tartom, hogy az UN26-ost tették bele nekem, az árából ítélve, mert 4500Ft volt az egész javítás. Ebbe egy komolyabb monoblokk nem fér bele az tuti. Elképzelhetõ szerelési hiba is, mert (szerintem) ugyanazt a mûanyag csészét tették vissza a gépbe, mint ami volt benne. Ugyanaz a sárga mûanyag cucc. Gondolom ha új lenne akkor más színe lenne. Szerintem az új csapágyhoz valót eltörték, és visszatették a régit, de lehet hogy már az sem egy 100-as. Köszi az ajánlást is, jókat írnak az UN54-esrõl.

stellaz, ridelife: A paripa 2009-es, de nem mentem vele sokat még. Amúgy használtan vettem itt a bikemag-on, és az elõzõ tulaj sem nyúzta halálra és õ csak 72km-t tett bele. Mondjuk õ sem egy kis termetû emberke, õ is 100 kg felett van egy kevéssel. Én meg kb 35-40 km-t tettem bele, de mindíg furcsa volt, hogy olyan nehéz tekerni. Elõször az agyváltóra fogtam, de nem az volt a ludas, hanem ez a francos középcsapágy. Amúgy garázsban tartotta a gépet, és a megtett km-ek miatt mondhatjuk újnak.

Az a gondom Srácok, hogy nincsenek szerszámaim a középcsapágy szereléséhez, mert ha lenne, akkor ki tudtam volna én is cserélni. Nem egy nagy kunszt az biztos. Kellene valami olcsó hajtókar lehúzó, és monoblokk kiszedõ szerszám, de még nem találtam olcsót és jót. Annyi szerszámot árulnak a bringához, hogy nem is tudom melyik a jó. Egyébként az is eszembe jutott, hogy kiszerelném a régi monoblokkot a montomból, és belepróbálnám az új gépembe. Az ha jól láttam akkor fém csészés, és még mindíg jó, pedig már 15 éves is megvan. Remélem jó lesz a gépembe. Az is négyszögtengelyes, tehát elvileg kompatibilis kellene hogy legyen, remélem a hossza és az egyéb méretei is stimmelnek.

#3499
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
En azert a pedalt es az agyat is megneznem.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#3500
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Sziasztok!

Van egy Gepida Reptila 500 Trekking gépem. Ebben négyszögtengelyes a monoblokk. Nemrég vittem el szervízbe, mert elkezdett kotyogni, recsegni, és néha szorult benne a monoblokk. Kicserélték benne a monoblokkot, valami Shimano-t tettek bele. Viszont azt láttam, hogy a súlyom alatt ahogy a kontrát behúzom (kontrás agyváltó van a gépben) A bal oladali pedál hátrahajlott és egy nagyot reccsent valami. Az is furcsa volt, hogy az egyik csésze az mûanyagból van, remélem nem az tört el. Szerintem ez nem az én súlyomnak van kitalálva (113kg) vagyok. A régi monoblokk kb 100km tekerés után krepált be. Szerintem ugyanolyat tettek bele, és nem vagyok biztos benne, hogy ez egy jó megoldás lesz. Tudnátok esetleg valami jó monoblokkot ajánlani, ami kibírja a súlyom, és nem zakkan meg alattam kb 5 perc alatt? Jó volna megtartani a négyszögtengelyt, hogy ne kelljen az egész hajtómûvet kicserélni. Köszi.


új a paripa?

ha igen, és ilyen gyorsan haláloznak a monoblokkok benne, akkor lehet a csapágyház deformált és feszül benne a csapágy, azért megy tönkre