Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#3361
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

(meg még sok-sok mással...pl. stílus, memória,..........)


Mindenkivel úgy beszélek, ahogy köszön. Ha valaki elvárja a tiszteletet, az részemrõl joggal lehet kölcsönös. Ezt értelme nincs túlragozni.

...mert már kezdesz sok lenni, akkor lehet, hogy benned is vannak apróbb hibák?


Ha így érzitek, biztosan így van. :) De mivel nem akarok túlságosan a terhetekre lenni, majd többet olvasok egy néhány informatívabb külföldi fórumot.

McGywer: kösz, de már rég minden tárgyam megvan matekból, igaz korrepetálást nem vállanék. :D

#3362
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Tényleg akkora fogyatékkal vagy, hogy nem bírod koordinálni magad? Nincs szükségem eltûrni ezt a bunkó stílust senkitõl, de még tõled sem. Ha türelmetlen vagy, inkább maradj csendben. Hidd el, okosabbnak fogsz tûnni mindenki szemében. Azért halkan jegyzem, hogy számos fórumon jelen vagyok, de egyiken sem tapasztalom ezt. Semmi érzékenység és tisztelet a kivételnek. Az internet pedig van olyan kurva nagy, hogy megtalálom a szükséges információt máshol, számomra barátibb stílusban akár.


Matek korrepetálást vállalok. :D

#3363
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

No de térjünk vissza a topic témájához. :o Természetesen a nagy sebességbõl áldoznék, mint hogy tolni kelljen a hegyre. Szóval szerintetek létezik számomra és ha igen, milyen fogszámokkal 2x10-es kiosztás? Próbáltam elég sok 2x10 vs 3x10-es témára rákeresni, fõleg külföldi fórumokon, olvasgattam sokat, de nem tudom hogy NEKEM melyik lenne ideálisabb. Jó lenne kevesebbet váltani, de nem szeretnék érte túl nagy kompromisszumokat kötni. Ha erdõzök, ott sem kell az elõl kicsi - hátul a két legnagyobb kiosztás.


A 38/26 és 11-34 legkönnyebb fokozata melyik fokozatnak felel meg a 42/32/22 11-34-es rendszeren a 22-es tányéron? Ebbõl már ki tudnék indulni. Az ellenkezõ oldalon nem okoz nagy problémát, hiszen a legnehezebb fokozatot egyértelmûen nem tudom már kitekerni sík szakaszon. Az meg hogy nem tekerek lejtõn, túlzottan nem érdekel.


Kedves IAmSpecialized !
Neked az önkritikáddal van az egyik legnagyobb problémád ! (meg még sok-sok mással...pl. stílus, memória,..........)
Már veled végigfutottam idén egy szájkaratét, hónapok óta figyelem fórum tevékenységed és már sokszor csak legyintek és lapozok, el, minél messzebbre onnan.
Igazából most is lapozni akartam de fantasztikus memóriám nem hagyott nyugodni: errõl már volt szó !
És igen ! Idõt, fáradtságot nem kímélve kikerestem !
Na most, ha te hónapokig meditálsz egy kérdésen - amit már részletesen kikerestünk neked és megválaszoltunk - és utána még TE háborodsz föl, hogy néhányan billentyût ragadnak, mert már kezdesz sok lenni, akkor lehet, hogy benned is vannak apróbb hibák ?
Vagy nem ? Vagy mi vagyunk túl érzékenyek ? Szóljál nyugodtan !
És most nézzük, milyen problémával küzdöttél májusban:
http://forum.bikemag...tml#post1196441
És most mit mondasz ? Hát érdemes neked segíteni ?
Ugye nem !
Te ördögi kör vagy ! Egy örök körforgás ! Ha körbeérsz a bringa összes alkatrészén, kezded újra a kérdéscunamit ? Vagy mire számítsunk ?
Én erre számítok: http://ezenanapon.hu...konnyeket/92842
Marci

#3364
habda1

habda1

    vendég

  • fórumtag
  • 227 hozzászólás

Tényleg akkora fogyatékkal vagy, hogy nem bírod koordinálni magad? Nincs szükségem eltûrni ezt a bunkó stílust senkitõl, de még tõled sem. Ha türelmetlen vagy, inkább maradj csendben. Hidd el, okosabbnak fogsz tûnni mindenki szemében. Azért halkan jegyzem, hogy számos fórumon jelen vagyok, de egyiken sem tapasztalom ezt. Semmi érzékenység és tisztelet a kivételnek. Az internet pedig van olyan kurva nagy, hogy megtalálom a szükséges információt máshol, számomra barátibb stílusban akár.


Hidd el mindenki a maga módján kíván segíteni neked.Csak azt értsd meg - azon túl , hogy a bringás ember általában antiszociálisabbnak mondható - hogy lehet Te egy kicsit túlkomplikálod a dolgokat.Szétagyalod a dolgaidat , van akibõl ez más reakciót vált ki , mint elvárnád.Mondhatnám már-már majdnem sok vagy néha.Tudod , mint a 10 éves gyerek , aki baromi aranyos , amikor minden érdekli , sõt még figyel is és tanul , de egy idõ után sok.Ezzel most nem letízéveseztelek. Tulajdonképpen pont Õ válaszolt neked a legpontosabban a kérdésedre.Amúgy nyersebb az átlagnál , de elég informális értékû beírásai vannak.Nem kell mindent rögtön mellre szívni , szûrd ki magadnak a lényeget és ne törõdjél semmivel , egyél zsömlét kiflivel.
Ja és figyeld meg , tele van a fórum olyan kérdésekkel , amit válaszra sem méltat senki , még durva hangnemben sem , annyira blõd.

#3365
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Tényleg ekkora fogyaték vagy, hogy nem tudsz kiszámolni pár nyomorult áttételt? 26/34=0,765 vagyis 1×1; 22/30=0,733 vagyis 1×2

Vegyél 3tálas oúti hajtómûvet (53-39-30) vagy trekkinget (48-36-26), montis sorral (11-36) és hosszúkanalas hátsóváltóval, aztán tekerhetsz szakadékba hátszéllal 100zal és még mászni is lehet vele! :P


Ennek a fórumnak is van egy olyan hasznos funkciója, hogy lehet egy bizonyos listát használni, bár a végén úgy jársz, mint én, hogy alig lesz olvasnivalód :) .


A sebesség mindent megold.

 


#3366
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Tényleg ekkora fogyaték vagy, hogy nem tudsz kiszámolni pár nyomorult áttételt? 26/34=0,765 vagyis 1×1; 22/30=0,733 vagyis 1×2

Vegyél 3tálas oúti hajtómûvet (53-39-30) vagy trekkinget (48-36-26), montis sorral (11-36) és hosszúkanalas hátsóváltóval, aztán tekerhetsz szakadékba hátszéllal 100zal és még mászni is lehet vele! :P


Tényleg akkora fogyatékkal vagy, hogy nem bírod koordinálni magad? Nincs szükségem eltûrni ezt a bunkó stílust senkitõl, de még tõled sem. Ha türelmetlen vagy, inkább maradj csendben. Hidd el, okosabbnak fogsz tûnni mindenki szemében. Azért halkan jegyzem, hogy számos fórumon jelen vagyok, de egyiken sem tapasztalom ezt. Semmi érzékenység és tisztelet a kivételnek. Az internet pedig van olyan kurva nagy, hogy megtalálom a szükséges információt máshol, számomra barátibb stílusban akár.

#3367
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
trekking hajtás-mtb hátsó sor a megoldás sokszor. Ha abból indulok ki, hogy a 48-11 keményebb, mint egy 52:12, a 28:32-vel meg mászni is lehet.

de én nem brnám föláldozni a finom ugrásokat. gy is kiveri a biztositékot, hogy 15 után miért 17 jön, s miért nem 16? :)

#3368
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

A bankkártyámon nincs annyi nulla, mint amennyi a számlaszámomban szerepel. Sajnos. Szóval semmilyen XTR fõalkatrész nem jöhet szóba. Kénytelen vagyok tökölni, ha nem akarom rossz kosárba szórni a pénzem. De ha ez gond, akkor olvasok több külföldi fórumot és kevesebbet írok ide. Minden megoldható. :)

A 38/26 és 11-34 legkönnyebb fokozata melyik fokozatnak felel meg a 42/32/22 11-34-es rendszeren a 22-es tányéron? Ebbõl már ki tudnék indulni. Az ellenkezõ oldalon nem okoz nagy problémát, hiszen a legnehezebb fokozatot egyértelmûen nem tudom már kitekerni sík szakaszon. Az meg hogy nem tekerek lejtõn, túlzottan nem érdekel.


Tényleg ekkora fogyaték vagy, hogy nem tudsz kiszámolni pár nyomorult áttételt? 26/34=0,765 vagyis 1×1; 22/30=0,733 vagyis 1×2

Vegyél 3tálas oúti hajtómûvet (53-39-30) vagy trekkinget (48-36-26), montis sorral (11-36) és hosszúkanalas hátsóváltóval, aztán tekerhetsz szakadékba hátszéllal 100zal és még mászni is lehet vele! :P

#3369
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

SingleSpeed kell Neked!! :D


Lehet tényleg az kell neki. Neki is a fejével van a baj, meg az SS bringásoknak is, bár szerintem neki más irányú, súlyosabb problémái vannak.


A sebesség mindent megold.

 


#3370
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Ha visszaolvasol, le vagyon írva, hogy a mi Peter Saganunk hogyan tekerte ki azt a sebességet. Gyakorlatilag sehogy, mert beszívta egy teherautó. Bárki képes rá, maximum legtöbbünk nem olyan hülye, hogy megcsinálja. Büszke nem vagyok rá, nagyobbnak sem érzem magam tõle, szimplán csak elb@szott jó volt, mert k.rva jó száguldani. Ennyi, de már bánom, hogy leírtam, mert mindenrõl szó van, csak a lényegrõl nem. :o

zeezoltano: és te miért fórumozol?

Többek közt azért hogy pár kezdõt meg óvjak pár százezer forint ablakon való kidobásától.
Erre az egyik legjobb példa te vagy, 140000ft-os kerékpárra nem veszünk 14000 ft-os kormányszarvat.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3371
habda1

habda1

    vendég

  • fórumtag
  • 227 hozzászólás

A bankkártyámon nincs annyi nulla, mint amennyi a számlaszámomban szerepel. Sajnos. Szóval semmilyen XTR fõalkatrész nem jöhet szóba. Kénytelen vagyok tökölni, ha nem akarom rossz kosárba szórni a pénzem. De ha ez gond, akkor olvasok több külföldi fórumot és kevesebbet írok ide. Minden megoldható. :)

A 38/26 és 11-34 legkönnyebb fokozata melyik fokozatnak felel meg a 42/32/22 11-34-es rendszeren a 22-es tányéron? Ebbõl már ki tudnék indulni. Az ellenkezõ oldalon nem okoz nagy problémát, hiszen a legnehezebb fokozatot egyértelmûen nem tudom már kitekerni sík szakaszon. Az meg hogy nem tekerek lejtõn, túlzottan nem érdekel.


Ne vedd a szívedre , egy ideje olvasgatom a problémáidat és egy kicsit bolhából elefántnak típusúnak tûnnek.
De hogy a kérdésedre válaszoljak : elsõ tányér fogszámot elosztod a hátsó fogszámmal , az itt kapott viszonyszám az adott áttételed.A te esetedben 26:34=0.764705882 , 22:34=0.647058823
A többit rád és a számológépedre bíznám.

#3372
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

SingleSpeed kell Neked!! :D Ha pedig nincsenek nagy hegyek akkor az a 44/32-es XTR megfontolandó...:cool2:

(egy elöl 26/38 26os bringára hátul 11-34-el tökéletes magyar viszonylatban... tényleg ne tökölj, tekerj, és rájössz)


A bankkártyámon nincs annyi nulla, mint amennyi a számlaszámomban szerepel. Sajnos. Szóval semmilyen XTR fõalkatrész nem jöhet szóba. Kénytelen vagyok tökölni, ha nem akarom rossz kosárba szórni a pénzem. De ha ez gond, akkor olvasok több külföldi fórumot és kevesebbet írok ide. Minden megoldható. :)

A 38/26 és 11-34 legkönnyebb fokozata melyik fokozatnak felel meg a 42/32/22 11-34-es rendszeren a 22-es tányéron? Ebbõl már ki tudnék indulni. Az ellenkezõ oldalon nem okoz nagy problémát, hiszen a legnehezebb fokozatot egyértelmûen nem tudom már kitekerni sík szakaszon. Az meg hogy nem tekerek lejtõn, túlzottan nem érdekel.

#3373
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Az óra nem hazudik. :)
TheKop, megmosolyogtam a hozzászólásod elsõ felén. :) Megfogadnám a tanácsod is, de nem várok el jobb teljesítményt a jobb alkatrészektõl. Élvezetesebb tekerést várok el a jobb alkatrészektõl, amit meg is fogok kapni. Egyébként kezdenek problémáim is lenni a meglévõ cuccokkal, szóval ezért lett ez a következõ fejlesztési pont.

No de térjünk vissza a topic témájához. :o Természetesen a nagy sebességbõl áldoznék, mint hogy tolni kelljen a hegyre. Szóval szerintetek létezik számomra és ha igen, milyen fogszámokkal 2x10-es kiosztás? Próbáltam elég sok 2x10 vs 3x10-es témára rákeresni, fõleg külföldi fórumokon, olvasgattam sokat, de nem tudom hogy NEKEM melyik lenne ideálisabb. Jó lenne kevesebbet váltani, de nem szeretnék érte túl nagy kompromisszumokat kötni. Ha erdõzök, ott sem kell az elõl kicsi - hátul a két legnagyobb kiosztás.


SingleSpeed kell Neked!! :D Ha pedig nincsenek nagy hegyek akkor az a 44/32-es XTR megfontolandó...:cool2:

(egy elöl 26/38 26os bringára hátul 11-34-el tökéletes magyar viszonylatban... tényleg ne tökölj, tekerj, és rájössz)

#3374
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Akkor megvan a mi magyar Peter Saganunk! :)


Ha visszaolvasol, le vagyon írva, hogy a mi Peter Saganunk hogyan tekerte ki azt a sebességet. Gyakorlatilag sehogy, mert beszívta egy teherautó. Bárki képes rá, maximum legtöbbünk nem olyan hülye, hogy megcsinálja. Büszke nem vagyok rá, nagyobbnak sem érzem magam tõle, szimplán csak elb@szott jó volt, mert k.rva jó száguldani. Ennyi, de már bánom, hogy leírtam, mert mindenrõl szó van, csak a lényegrõl nem. :o

zeezoltano: és te miért fórumozol?

#3375
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Akkor megvan a mi magyar Peter Saganunk! :)


De jó lenne, bár õ szerintem tekerne a tescós bringáján és nem fórumozgatna.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3376
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

A felhasznalo szavahiheto ember es be tud allitani egy orat, illetve tudja hogy az pontosan mer.

XT hatso valto elvetve. Errefele nincsenek stabilan 10%-nal magasabb emelkedok. Az eron meg dolgozok. :)


Akkor megvan a mi magyar Peter Saganunk! :)

#3377
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Az óra nem, a kerékméret beállítás és a felhasználó...


A felhasznalo szavahiheto ember es be tud allitani egy orat, illetve tudja hogy az pontosan mer.

XT hatso valto elvetve. Errefele nincsenek stabilan 10%-nal magasabb emelkedok. Az eron meg dolgozok. :)

#3378
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 hozzászólás
Szerintem sem kell XT hatsovalto, nem latom indokoltnak. Egyebkent en a vazat is cserelnem, a 4300-as eleg turazos geo ha jol emlekszem. (Megjegyeznem, hogy igazabol ez az egyik legfontosabb alkotoeleme a bringanak, es a Canyon ebben sokkal tobbet tud.)
A 3x10-es rendszerbol barmikor tudsz 2x10-es csinalni egyebkent, csak elol kell cserelni a lanctanyerokat, de ez is folosleges neked szerintem. Ha nem hasznalod a kistanyert a sor vegevel, akkor vagy nem porgetsz, vagy nem tekersz nagyobb hegyen. :) Vagy lehetsz nagyon eros is, de ebben ketsegeim vannak. :)

#3379
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Az óra nem hazudik. :)
TheKop, megmosolyogtam a hozzászólásod elsõ felén. :) Megfogadnám a tanácsod is, de nem várok el jobb teljesítményt a jobb alkatrészektõl. Élvezetesebb tekerést várok el a jobb alkatrészektõl, amit meg is fogok kapni. Egyébként kezdenek problémáim is lenni a meglévõ cuccokkal, szóval ezért lett ez a következõ fejlesztési pont.

No de térjünk vissza a topic témájához. :o Természetesen a nagy sebességbõl áldoznék, mint hogy tolni kelljen a hegyre. Szóval szerintetek létezik számomra és ha igen, milyen fogszámokkal 2x10-es kiosztás? Próbáltam elég sok 2x10 vs 3x10-es témára rákeresni, fõleg külföldi fórumokon, olvasgattam sokat, de nem tudom hogy NEKEM melyik lenne ideálisabb. Jó lenne kevesebbet váltani, de nem szeretnék érte túl nagy kompromisszumokat kötni. Ha erdõzök, ott sem kell az elõl kicsi - hátul a két legnagyobb kiosztás.


Az óra nem, a kerékméret beállítás és a felhasználó...

#3380
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

figy, xtr hajtómû van 44/32.


Ez ertelemszeruen nem jarhato ut.