Elismerem, hogy elfogult vagyok, de az 51 fog azért furcsább volt a N-W rendszerekben... (what an ODD number...)
Más kérdés, hogy az 500% szerintem már durván sok, nem tudom, mihez kellhet több.
Elismerem, hogy elfogult vagyok, de az 51 fog azért furcsább volt a N-W rendszerekben... (what an ODD number...)
Más kérdés, hogy az 500% szerintem már durván sok, nem tudom, mihez kellhet több.
fu, ez de hianyzott mar, mar varom, hogy ujra feltalaljak az elsovaltot, mint az egyenes kormanyos gravelbajkot...
Kezdem azt érezni hogy teljesen hülyének nézik az embereket.
A sebesség mindent megold.
Nem a kuplung miatt irod? Az outi fenyevekkel szebben valt a montis rendszerhez kepest.
Szerintem azért vált könnyebben az országúti, mert ott csak kis átmérőkülönbségeket kell leküzdenie a láncnak, szemben az 1 lánctányéros MTB rendszerekkel, ahol sokkal nagyobb ugrások vannak pl. a legnagyobb lánckerékre felváltáskor.
Johet az 53as shimano varhato volt, hogy beleallnak az 51 fogba.
Jöhet a felni méretű lánckerék
Nem a kuplung miatt irod? Az outi fenyevekkel szebben valt a montis rendszerhez kepest.
Lehet benne valami..
Johet az 53as shimano varhato volt, hogy beleallnak az 51 fogba.
arn módosította - 2020. június 11. - 19:35
Nekem a shimano rotoros megfelelője van, 11-40 kiosztásban, sram lánccal és xt váltó-váltókarral. Eléggé mix rendszer működik hibátlanul,vált, amikor kell, nem dobja le a láncot. Szerintem nem is kopik vészesen. Igaz 11 sebességes shimano kazettával nincs összehasonlítási alapom. Viszont a régi 9sebesseges xt-xtr rendszerem valahogy szebben vált..nem olyan darabos érzés.
Nekem 9ezer km környékén ment bele a 0.5 a 11-es Shimano 601-es láncba
Köszi az írást, csak a fenti kettőre reagálnék.
Nem értem minek frissíteni ha jól működik (elolvasva frissítés előtt mit tartalmaz az update, még egyszer sem szólt nekem). Amúgy nagyon bosszantó lehet. Az üzembe helyezéskor frissítettem, azóta nem. Esetleg 11-es update érdekelne, hogy azt a hatalmas, ronda és legnagyobb fogaskereket ne kelljen cipelni. A rendszer biztosan tudná.
A váltó nekem nem kényelmetlen, de egy 2 gombos megoldásnak örülnék én is a legjobban. Magától értetődő megoldás, nem értem miért a szuper ergonomikus kialakítással vacakolni (mondjuk a jelenlegi megoldás elegánsabb mert kicsit eltakarja az elektronika dobozt). Talán ezt már írtam is, van egy átalakító szett vezeték nélküli váltásra, ott gombos megoldással variálnak (Archer).
Mikor installáltam, csak akkor frissítettem a szoftvert. Sokan lehetnek így. Na ha akkor beadta volna a kulcsot egyből, kardomba dőlök!
Nem értem minek frissíteni ha jól működik (elolvasva frissítés előtt mit tartalmaz az update, még egyszer sem szólt nekem). Amúgy nagyon bosszantó lehet. Az üzembe helyezéskor frissítettem, azóta nem. Esetleg 11-es update érdekelne, hogy azt a hatalmas, ronda és legnagyobb fogaskereket ne kelljen cipelni. A rendszer biztosan tudná.
A váltó nekem nem kényelmetlen, de egy 2 gombos megoldásnak örülnék én is a legjobban. Magától értetődő megoldás, nem értem miért a szuper ergonomikus kialakítással vacakolni (mondjuk a jelenlegi megoldás elegánsabb mert kicsit eltakarja az elektronika dobozt). Talán ezt már írtam is, van egy átalakító szett vezeték nélküli váltásra, ott gombos megoldással variálnak (Archer).
cdn.shopify.com/s/files/1/0293/0209/5971/products/IMG_1583_1512x.png
Én is csak akkor frissítgetek, ha valami nem működik, de van mikor csak rosszabb lesz. Oké, elektromos váltóm nincs, de annál is ez lenne. Ránézésre jobb megoldának tűnik ez a kétgombos váltókar, mint az axs eagle, azt nem is értem. Bár ennél a kétgombos jobbra kézre állhat, ha a két gomb egymás alatt van, nem pedig egymás mellett, s akkor nem kell átnyúlni a gombon, meg jobban értetődő lehet, hogy le-fel kell nyomogatni, nem pedig jobbra-balra.
Figyelni ma a szaksajtót
Na ne már, hogy fejlesztés van?!?!
Azt továbbra sem hiszem, hogy viszik lentebb hiszen motoros-elektromos, nem tud kevesebbet tudni (súlyban lehet nehezebb). Néha direkt félre fog váltani az olcsóbb .
Érdekes, hogy a Shimano mintha nem is foglalkozna a technológiával.
Már egy éve nyúzom az MTB-s SRAM Eagle XX1 AXS szettet. Használtam merev farú MTB-n, most éppen összeteszkópos bringán. Öt tavalyi verseny és jó néhány ezernyi terepezős km után íme, az összegzés. Ha valakit érdekel esetleg.
- negatívum: nem egy felhasználó számolt be arról, hogy firmware frissítés közben megállt a frissítés és utána a váltónál se kép, se hang, vissza kellett küldeniük garanciában. Elvileg ezt javították már, de attól még fontos részlet.
- szubjektív: a váltó nekem a mai napig nem áll 100%-osan kézre. Ha lenne opció egy egyszerű bal gomb-jobb gomb variációra, lecserélném egy ilyenre.
Köszi az írást, csak a fenti kettőre reagálnék.
Nem értem minek frissíteni ha jól működik (elolvasva frissítés előtt mit tartalmaz az update, még egyszer sem szólt nekem). Amúgy nagyon bosszantó lehet. Az üzembe helyezéskor frissítettem, azóta nem. Esetleg 11-es update érdekelne, hogy azt a hatalmas, ronda és legnagyobb fogaskereket ne kelljen cipelni. A rendszer biztosan tudná.
A váltó nekem nem kényelmetlen, de egy 2 gombos megoldásnak örülnék én is a legjobban. Magától értetődő megoldás, nem értem miért a szuper ergonomikus kialakítással vacakolni (mondjuk a jelenlegi megoldás elegánsabb mert kicsit eltakarja az elektronika dobozt). Talán ezt már írtam is, van egy átalakító szett vezeték nélküli váltásra, ott gombos megoldással variálnak (Archer).
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
Már egy éve nyúzom az MTB-s SRAM Eagle XX1 AXS szettet.
Figyelni ma a szaksajtót
valakinek olcsó , uj NX szett ?
váltok XT re
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
Nekem a shimano rotoros megfelelője van, 11-40 kiosztásban, sram lánccal és xt váltó-váltókarral. Eléggé mix rendszer működik hibátlanul,vált, amikor kell, nem dobja le a láncot. Szerintem nem is kopik vészesen. Igaz 11 sebességes shimano kazettával nincs összehasonlítási alapom. Viszont a régi 9sebesseges xt-xtr rendszerem valahogy szebben vált..nem olyan darabos érzés.
ez azért sok tényezős dolog , a legjobb valószínűleg mindig egy homogén rendszer, s egy amúgy perfekt rendszert is leronthat egy gyártói spórlásból szerelt puruttya bovdenezés, vagy szarul tervezett bovdenvezetés. Hiteles véleményt alkotni nyilván úgy lehetne ha egy bevált jól tervezett vázon cserélgetnénk a rendszereket, sajna ehez tenger idő és feneketlen büdzsé szükségeltetne. mellesleg én sokkal finomabban működönek érzem a 11-es slx váltók/karok/ , sunrace (sor 11-42 és nem is a top hanem az olcsóbb) kmc lánc kombót mint megboldogult 9-es xt rendszeremet. ha egyszer valaha sikerül elkoptatnom akkor xt sor és lánc következik már csak az eltérő kiosztás iránti kiváncsiságból is . aztán próbálgatva pl sram gx eagle és nx eagle között sokkal nagyobb különbség érződik mint gy slx és egy deore rendszer között. ha bírnám a sramot amúgy azt mondanám működésre a gx eagle simán veri az xt-t .
Van egy tesója nekem is itthon, 11-42-es, az egy darab megmaradt Shimano rotoros kerekemen
Lehet,hogy placebo, de mintha a Sram fogsorokon azért szebben menne a váltás. Közben olvastam még a témában, amit találtam valami fórumon, az E13-nak a zajosságát és a fura lépéseit kritizálták, de annyit tényleg nem akarok úgysem adni érte, eddig nagyon a jól bevált Sram 1150 (esetleg 1175) felé hajlik a mérleg nyelve, egyébként újan még sosem vettem, de most már kíváncsi vagyok a valós élettartamukra
Valaki vett mán ilyet? https://www.chainrea...e/rp-prod186874
Azért innen linkelem, mert itt vannak a legrosszabb review-k Amúgy máshol kapható is, és 90 EUR kb.
Tetszene a 460%, de sutább megoldásnak néz ki a Sraménál. Akkor lehet, hogy inkább az eredeti 420%, az már bizonyított. (Ez a majdnem teli, alig könnyített lánckerék-kivitel is azt sugallja, hogy valami hulladékabb anyagból lehet, ha nem merték rendesen kikönnyíteni, az egésznek olyan gagyibb hatása van). Az E*13 ára már túl van a fájdalomküszöbömön..
Egész addig hajlottam a vásárlásra, amíg meg nem találtam ezeket az értékeléseket..